Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

#1111
Dowódca I Korpusu Pancernego SS
Caen, Francja

                                                                                            Rozkaz 1/05/1944

W trybie natychmiastowym rozkazuję zmobilizować 2 bataliony ''SS PzSturmpioniere'' wg. etatu 606/12A/1944.
Bataliony przeszkolić w trybie pilnym i przydzielić do 1 SS oraz 12 SS.

Podpisano z upoważnienia Dowódcy I Korpusu Pancernego SS Marszałka Hansena
Generał Jaro

Załącznik 1
Etat 606/12A/1944


HA=6



Edit:
jeszcze B - mosty aby nie marnować lidera. (plik do importu w załączeniu)


PS
Przydało by się zezwolić na załączanie plików *.eqx (pojedyncza jednostka z efila)


[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Cywilów i więźniów można zapakować do T34 (LWP).  >:D
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Drut kolczasty jest w piechocie. Może kiedyś się trafi zaciekła obrona? Nie powinien być czasem w fortyfikacjach?

Czy umocnienia nie powinny mieć amunicji nawet jak nie mogą strzelać? Jeśli dobrze pamiętam, to jednostka bez amunicji i paliwa dostaje kary do obrony.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatDrut kolczasty jest w piechocie. Może kiedyś się trafi zaciekła obrona? Nie powinien być czasem w fortyfikacjach?

No właśnie po to jest w piechocie, żeby efektywnie mogli likwidować go tylko inżynierowie. Rzeczywiście, kilka razy Rugged Def. się zdarzyła, ale od jakiegoś czasu już tego nie widziałem. Teraz mi uświadomiłeś, że to było w czasach kiedy nie było kary za brak amunicji... Faktycznie punkt by się przydał.

O co chodzi z tymi SS manami - co to za megajednostka jest?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2015, 01:40:15 PM
O co chodzi z tymi SS manami - co to za megajednostka jest?

To są Pionierzy szturmowi, jacy znajdowali się w jednostkach pancernych SS. Byli to grenadierzy pancerni (stąd ich parametry) ale wyszkoleni i wyposażeni do walk w miastach (stąd E) oraz do wszelkich prac inżynieryjnych (mosty, miny). Standardowo jeździli na SPW  251/16.

Tak to przynajmniej opisuje Hansen. Potrzebujemy ich do poprawy B02 12 SS a właściwie to już I Korpus Pancerny SS.

Nie wiem tylko, jaki okres dostępności powinien być ustawiony.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Kwiecień 11, 2015, 07:51:29 PM
Załącznik 1
Etat 606/12A/1944


HA=6
Z tego co kojarzę to według K.St.N.714 (fG) (1.6.1944) całe przeciwpancerne uzbrojenie Pionierkompanie (gepanzert) składało się z 3 sztuk Pz.B.41, a większość SPW stanowiły wyposażone w kładki saperskie Pionierpanzerwagen (Sd.Kfz.251/7)..., w kompaniach zmotoryzowanych K.St.N.712 (fG) nie było lepiej, nie rozumiem skąd to HA=6...

Dla mnie kampania 12SS jest 10x za prosta, a wy takie potworki chcecie dodawać...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No ale przecież są i Pionierzy szturmowi i Pionierzy mostowi. A ci nowi co mają wnosić - z mostem na plecach mają do szturmu iść?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2015, 01:57:03 PM
No ale przecież są i Pionierzy szturmowi i Pionierzy mostowi. A ci nowi co mają wnosić - z mostem na plecach mają do szturmu iść?
A miny kłaść. Z tym mostem to tak, jakby dostali lidera mostowego - tylko zaoszczędzimy slot. Swoją drogą, to czołg, piechota albo arty z liderem mostowym to też podobnie wygląda.

Poczekajmy na Hansena, ja tam się słabo znam.

PS
http://www.wwiidaybyday.com/kstn/kstn714fg1jun44.htm
Dla tych co nie wiedzieli, że takie dane są w necie. Aż żałuję, że nie znam tego niechrześcijańskiego języka   :(
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Cytat: Waldzios w Kwiecień 12, 2015, 01:54:03 PM
Dla mnie kampania 12SS jest 10x za prosta
Dla Hansena też jest łatwa. A dla mnie znowu zbyt trudna. Dopiero na 300% mogłem wygrać BV pierwszy scen (i to z 4 podejściem) a w drugiej bitwie w 3 turze nie bardzo miałem czym grać. Po piątym podejściu wygrałem i pierwszy scen na 100% ale musiałem bardzo uważać. No ale ja nie jestem zbyt dobrym graczem i muszę się dopiero nauczyć grać.
Może by tak w wątku http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/12ss-%27%27hj%27%27-wersja-hansena/0/ urządzić głosowanie jaki jest poziom trudności kampanii dla graczy. Szkoda żebyśmy się z Hansenem narobili i nikomu się nie będzie podobać. Warto by wiedzieć, w którą stronę iść: utrudniać czy ułatwiać. Pamiętajcie, że weteran może zagrać na 30% a nowicjusz na 200%.

Sorki za OT.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Kwiecień 12, 2015, 01:48:02 PM
To są Pionierzy szturmowi, jacy znajdowali się w jednostkach pancernych SS. Byli to grenadierzy pancerni (stąd ich parametry) ale wyszkoleni i wyposażeni do walk w miastach (stąd E) oraz do wszelkich prac inżynieryjnych (mosty, miny). Standardowo jeździli na SPW  251/16.
No to mieszacie,  pluton SPW  251/16 (6 sztuk) występował w kompaniach pionierów dołączonych do pułków grenadierów pancernych (Panz.Gren.Pi.Kp. - K.St.N 1118), ale te jednostki nie występowały w formie samodzielnych batalionów...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Hansen

W bat.pionierów tylko jedna kompania miała SPW (z kładkami) a pozostałe miały ciężarówki.
Żeby było prawdziwie to cały batalion powinien mieć Opla Blitza.
Wiem że nie występowały ale chodzi o ''atracyjność'' gry ;)

Gustlik

Waldzios - oczywiście, że nie było - wiem, że to powinny być kompanie.

Teraz pytanie co jest większym naciąganiem - rozdzielenie funkcji mostowej i szturmowej - tak jak ja to zrobiłem (w efekcie dostajemy zbyt licznych mostowców), czy łączenie tych funkcji i w efekcie tworzenie superjednostki pod względem umiejętności - choć adekwatnej liczbowo.

Cytatnie rozumiem skąd to HA=6...

Tu dochodzimy do jednej z największych bolączek w grze.Chciałbym kiedyś namówić Luisa na próbę zmiany tej sytuacji.
Otóż HA musi uwzględniać zarówno cele pancerne, jak i betonowe.

Osobiście uważam, że jednostki pionierskie / inżynierskie nie powinny zbytnio różnić się od regularnej piechoty, a wystarczającym bonusem dla nich powinno być ignorowanie okopania unikanie "Rugged Defence", no i może lepszy
Close Combat. Tylko, że HA jest im potrzebny do walki z fortyfikacjami.

Już parę razy sobie obiecywałem, że zbadam jaki HA jest wystarczający aby skutecznie niszczyć bunkry - i wyższego dawać nie będę - ale ciągle jakoś nie ma czasu.

Urwanie HA inżynierom, spowodowałoby wzrost znaczenia broni ppanc. Moim zdaniem - z dobrym skutkiem dla grywalności.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2015, 01:57:03 PM
No ale przecież są i Pionierzy szturmowi i Pionierzy mostowi. A ci nowi co mają wnosić - z mostem na plecach mają do szturmu iść?

PzPiAbt SS to był zwykły liniowy batalion gren.panc. który przeszedł szkolenie saperskie itd. ale częściej był używany do walki w pierwszej linii.
Chodzi o to aby ta jednostka miała siłę gren.panc. i umiejętności pionierów.....ale trzeba zwiększyć cenę takiego oddziału.

Waldzios

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2015, 03:15:59 PM
Waldzios - oczywiście, że nie było - wiem, że to powinny być kompanie.
Wiem ze wiesz  ;).
Chciałem tylko podkreślić ze rozmawialiśmy tu o dwóch rożnych jednostkach:

Na obrazku był opis '12PzPiAbt' odnoszący się do batalionu pionierów w dywizji.
W 44 roku skład Panzerpionier-Bataillon na papierze wyglądał mniej więcej tak:
- 1-2 kompanie - K.St.N.714 (fG) - pionierzy na SPW  251/7;
- 2 kompanie - K.St.N.712 (fG) - pionierzy na ciężarówkach;
- 1 kompania mostowa;

Tymczasem opis Jaro bardziej pasował do Panz.Gren.Pi.Kp., czyli kompanii pionierów K.St.N 1118 (K.St.N.714 (fG) + pluton (Flam)Zug(gep)) występującej dodatkowo w pułkach grenadierów pancernych, którą należałoby by oznaczać przykładowo '12SSHitlerjugend/25Reg/16Kp'...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons