Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Pamiętajcie jednak, że przy obecnych ustawieniach, zasięg =1 dla flaka umożliwia mu obronę plot, strzelając "poprzez" bronioną jednostkę - o ile stoi na sąsiednim heksie (na obrazku - sytuacja nr 2). W bezpośrednim starciu z samolotem - oczywiście strzela
na 1 heks (na obrazku - sytuacja nr 1)

Czyli tak naprawdę flaki o zasięgu 1, mają zasięg jakby 1,5 ;) heksa.

Nie pamiętam czy gdyby zamiast samolotów były jednostki lądowe, a flak o zasięgu=1 miał support fire, to też strzelałby na takie "udawane" 2

To by chyba załatwiało sprawę dla małych kalibrów.

Z zasięgiem prawdziwego 2, w bezpośrednim starciu, z samolotami i z jednostkami lądowymi początku wojny, byłyby całkiem bezkarne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1216
Cytat: Gustlik w Czerwiec 18, 2015, 08:05:09 PM
To by chyba załatwiało sprawę dla małych kalibrów.
Niekoniecznie, małe kalibry nadal będą wyglądały dziwacznie w porównaniu do CKM, pojedynczy CKM będzie strzelał na dwa hexy, a cztery sprzężone albo działko 20mm tylko na 1 hex, co najmniej nienaturalne.

Cytat: Gustlik w Czerwiec 18, 2015, 08:05:09 PM
Z zasięgiem prawdziwego 2, w bezpośrednim starciu, z samolotami i z jednostkami lądowymi początku wojny, byłyby całkiem bezkarne.
CKMy nie są specjalnie potężne, a w efilu nawet obecnie jest całkiem sporo flaków z zasięgiem 2 hexów, większość dostępnych dość wcześnie, aliancki 40mm Bofors, czy sowiecki 37mm K-51, z żadnym z nich niema problemów.
Flak zawsze przegra z działem AT, ze względu na brak wsparcia.

W praktyce jedyna jednostka która po zmianach może sprawić problem, to niemiecki SdKfz 6/2, ale tu wystarczy nieco okroić HA, albo podnieść cenę.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

To NIE jest pojedynczy ckm, tylko ich grupa...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Cytat: Gustlik w Czerwiec 18, 2015, 08:05:09 PM
Pamiętajcie jednak, że przy obecnych ustawieniach, zasięg =1 dla flaka umożliwia mu obronę plot, strzelając "poprzez" bronioną jednostkę - o ile stoi na sąsiednim heksie (na obrazku - sytuacja nr 2). W bezpośrednim starciu z samolotem - oczywiście strzela
na 1 heks (na obrazku - sytuacja nr 1)

Czyli tak naprawdę flaki o zasięgu 1, mają zasięg jakby 1,5 ;) heksa.

Nie pamiętam czy gdyby zamiast samolotów były jednostki lądowe, a flak o zasięgu=1 miał support fire, to też strzelałby na takie "udawane" 2

To by chyba załatwiało sprawę dla małych kalibrów.

Z zasięgiem prawdziwego 2, w bezpośrednim starciu, z samolotami i z jednostkami lądowymi początku wojny, byłyby całkiem bezkarne.

A czy w związku z możliwością zwiększenia zasięgu dla FlaK nie należało by się pozbyć parametru przesuwającego liczenie obrony - flak_ex2 (od bronionej jednostki a nie od flak). Wtedy flaki działały by jak AD w zakresie obrony jednostek.
Przesunięcie to było konieczne aby zapewnić ochronę jednostkom przed atakiem samolotów rakietowych ale nie wiem czy jeszcze będzie potrzebne, jeśli flaki będą strzelać na 2 heksy.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#1219
Cytat: Zsamot w Czerwiec 18, 2015, 08:34:25 PM
To NIE jest pojedynczy ckm, tylko ich grupa...
W porządku, to był skrót myślowy, grupa CKM'ów będzie strzelać na dwa hexy, a grupa poczwórnie sprzężonych CKM'ów albo grupa działek 20mm tylko na 1 hex...

Cytat: Jaro w Czerwiec 18, 2015, 08:45:35 PM
A czy w związku z możliwością zwiększenia zasięgu dla FlaK nie należało by się pozbyć parametru przesuwającego liczenie obrony - flak_ex2 (od bronionej jednostki a nie od flak). Wtedy flaki działały by jak AD w zakresie obrony jednostek.
Przesunięcie to było konieczne aby zapewnić ochronę jednostkom przed atakiem samolotów rakietowych ale nie wiem czy jeszcze będzie potrzebne, jeśli flaki będą strzelać na 2 heksy.
Trzeba to przetestować, w założeniu flak_ex2 miało dotyczyć tylko sąsiednich jednostek, sprawdzę i dam znać....

"flak_ex2=0
* 0 to disable, 1 make flaks protect adjacent units attacked by planes from any adjacent hex"

EDIT. Sprawdziłem, funkcja działa zgodnie z opisem, dotyczy tylko sąsiednich jednostek, dla FLAKów z zasięgiem 2 nie ma znaczenia i staje się po prostu zbędna...

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Czerwiec 18, 2015, 08:49:34 PM
Trzeba to przetestować, w założeniu flak_ex2 miało dotyczyć tylko sąsiednich jednostek, sprawdzę i dam znać....

"flak_ex2=0
* 0 to disable, 1 make flaks protect adjacent units attacked by planes from any adjacent hex"

I dotyczy, tylko zostało wprowadzone w celu rozwiązania konkretnego problemu. Pytanie czy ten problem nie zostanie rozwiązany przez zasięg flaka =2. Przy takim zasięgu samoloty rakietowe nie będą już bezkarne atakując jednostki bronione przez flak. No chyba, że będzie to flak o zasięgu 1. Ale czy te flak nie powinny mieć jednak zasięgu 2?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 18, 2015, 09:00:59 PM
I dotyczy, tylko zostało wprowadzone w celu rozwiązania konkretnego problemu. Pytanie czy ten problem nie zostanie rozwiązany przez zasięg flaka =2. Przy takim zasięgu samoloty rakietowe nie będą już bezkarne atakując jednostki bronione przez flak. No chyba, że będzie to flak o zasięgu 1. Ale czy te flak nie powinny mieć jednak zasięgu 2?
Nie rozumiem problemu, dla mobilnych flaków z zasięgiem 1 hexa funkcja będzie nadal działać (nawet jeśli w naszym efilu nie będzie takich flaków), a dla flaków z zasięgiem 2 funkcja stanie zupełnie nie istotna.... 
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Cytatpojedynczy CKM będzie strzelał na dwa hexy, a cztery sprzężone albo działko 20mm tylko na 1 hex, co najmniej nienaturalne.

Nie, nie - ja myślałem raczej o zredukowaniu zasięgu ckm - do 1 i zrównaniu go z działkami 20-25mm,  z zachowaniem obrony "poprzez" jednostkę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Czerwiec 18, 2015, 09:09:46 PM
Nie, nie - ja myślałem raczej o zredukowaniu zasięgu ckm - do 1 i zrównaniu go z działkami 20-25mm,  z zachowaniem obrony "poprzez" jednostkę.
Jeśli ckm miałby również skrócony zasięg to w porządku.
Problem w tym ze obrona "poprzez" jednostkę dotyczy tylko ataków lotniczych...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatProblem w tym ze obrona "poprzez" jednostkę dotyczy tylko ataków lotniczych...

O to, to. to.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

#1225
Czy ikona ZYE23 jest właściwa dla Opla Bliutz 4x4? (jednostka 3146)

Edit:
Czemu 991  Motorazwiedka 43 - RCN USSR może mieć w Suite przypisany transport? Błąd Suite czy coś jest nie tak ustawione w efilu?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatCzy ikona ZYE23 jest właściwa dla Opla Bliutz 4x4? (jednostka 3146)

Teoretycznie tak, choć mogłaby pewnie być dokładniej odwzorowana.

CytatCzemu 991  Motorazwiedka 43 - RCN USSR może mieć w Suite przypisany transport? Błąd Suite czy coś jest nie tak ustawione w efilu?

U mnie pokazuje jednostkę typu "wheeled", a okienka transportu "ground" są nieaktywne... Powinno być w porządku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

#1227
No to zobacz jak to wygląda w scenariuszu:



Edit:
W grze jest ok.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Nie wiem czy zauważyliście pewną zmianę/poprawkę.

Oficjalne zasady przechwytywania:
CytatAD and Flak units can intercept planes while flying
This option must be enabled on scenario.
If AD/Flak is hidden plane is fired as soon as it enter any surrounding hex. Plane can go on flying after fired.
If AD/Flak was spotted, it only fires if plane stops on any surrounding hex.

Chodzi o ostanie zdanie:
'If AD/Flak was spotted, it only fires if plane stops on any surrounding hex.'
"Jeśli AD/Flak został wykryty, strzela tylko jeśli samolot zatrzyma się na sąsiednim hexie."

Wedle słów Luisa takie działanie było zakładane od początku, a brak tej funkcjonalności był błędem.
"I am not sure when and why I commented out that interception rule ... but I am convinced it is a bug."

W efekcie od kilku miesięcy (??), obrona plot strzela automatycznie jeśli samolot zatrzyma się na sąsiednim hexie, nawet jeśli AD/Flak został wcześniej wykryty.

Miałem dłuższą przerwę w grze, więc zauważyłem tą zmianę dopiero ostatnio, testując nowy zasięg flaka.
Próbowałem zgłosić to jako błąd, ale Luis stwierdził ze to pożądane działanie.

Pozostaje spytać czy nikt inny nie zauważył tej zmiany?, nikomu ta zmiana nie przeszkadza?... :dunno

Pytam bo nie wiem czy dalej drążyć temat z Luisem, raczej nie przekonam go do powrotu do starej funkcjonalności, ale pewnie możliwe jest wprowadzenie opcji wyłączającej te mechanizm, o ile istnieje taka potrzeba...

Oczywiście, jeśli osób większość jest zadowolona z tej zmiany, ewentualnie nie uważa jej za istotną, to ja bez problemu się dostosuje 8).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Właśnie tego doświadczyłem. widoczne AD zaatakowało mój samolot, kiedy chciałem je zbombardować. Teraz to już będzie ciężko zwalczać AD i Flak lotnictwem. Tylko arty  >:( Nie podoba mi się to.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI