Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Wespy Hummele i ten ZSU-4 załatwione, poprawione.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Dzięki.

Armata 170 mm E2743 proponuję ikonę MC04 - kolor piaskowy jak inne z Waffen SS
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Skoro jesteśmy przy RKKA zacząłem zastanawiać się nad parametrami "katiuszy".

Zestawienie "katiuszy" w efilu (GusOpen Ver.6.3.1):


Unit      Hard AttackSoft AttackRangeAmmunition
BM-8-2431233
BM-8-3631636
BM-1341444
BM-13 UK41644
BM-13 DD41353
BM-13 M2051633
M-30 Rama51625
BM-3151724
BM-31 UK51824



Rzeczywiste parametry pocisków:


Pociskkaliber pociskuzasięg pociskumasa pociskumateriał wybuchowy
M-882mm5,900 m8kg0.64 kg
M-13132mm8,740 m41.5kg4.9 kg
M-13UK132mm7,900 m42.5kg4.9 kg
M-13DD132mm11,800 m62,8 kg4.9 kg
M-20132mm5,050 m57.6kg18.4 kg
M-30300mm2,800 m72kg28.9 kg
M-31300mm4,325 m92.4kg28.9 kg
M-31UK300mm4,000 m94.8kg28.9 kg



Zasięg jest dość jasnym parametrem, gorzej z ustaleniem parametru SA (Soft Attack).
Nie można się posługiwać masą pocisku, bo trudno porównywać masę pocisku rakietowego i artyleryjskiego.
Pozostaje masa materiału wybuchowego.

W zestawieniu mamy kilka wartości określających ładunek wybuchowy pocisku: 0.64 kg, 4.9 kg, 18.4 kg, 28.9 kg.
- 0.64 kg (M-8), odpowiada pociskowi odłamkowemu 85mm (25pdr HE Shell Mk 1D = 0.8kg), czyli 10-12 SA;
- 4.9 kg (M-13, M-13DD, M-13UK), odpowiada pociskowi odłamkowemu 150mm (15cm Gr.18 = 5kg), czyli 16-18 SA;
- 18.4 kg (M-20), odpowiada haubicy 200mm  (21 cm Gr. 18 = 17,35 kg), czyli SA=~24;
- 28.9 kg (M-30, M-31, M-30UK), odpowiada moździerzowi 300mm (moździerz kaliber 310mm = 32kg) czyli SA=~28;

Dlatego proponowałbym rozważyć poniższe parametry:


Unit      Hard AttackSoft AttackRangeAmmunition
BM-8-2441235 (24/5)
BM-8-3641237 (36/5)
BM-1361643 (16/5)
BM-13 UK71843 (16/5)
BM-13 DD61652 (8/5)
BM-13 M2082232 (8/5)
M-30 Rama102621?  (4/5)
BM-31102632  (12/5)
BM-31 UK112832  (12/5)



GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Bardzo klarownie i ... cholernie mi się to podoba!
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Ale jak już, to zróbmy to dokładnie - trzeba wziąć pod uwage ilość rur/szyn x wielkość pocisku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 09, 2015, 07:08:37 PM
Ale jak już, to zróbmy to dokładnie - trzeba wziąć pod uwage ilość rur/szyn x wielkość pocisku.
Nie do końca rozumiem co masz na myśli. A przynajmniej nie mam pomysłu jak to przeliczyć i dostosować do realiów OG.

Generalnie przyjmuje ze tura reprezentuje na tyle długi przedział czasu, ze klasyczne działo jest w stanie wystrzelić pewną "jednostkę ognia" w trakcie tury.
Więc moim zdaniem nie ma znaczenie z ilu "rur" strzela katiusza,  bo docelowo tez wystrzeliwuje swoją "jednostkę ognia" w trakcie tury, z tą różnicą ze robi to jednorazowo, a to niekoniecznie da się przełożyć na parametry ataku (co najwyżej na sposób poruszania przed/po ataku).

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No wiesz - jedna szyna z rakietą - to jedna "lufa" katiuszy.

To tak jakby nie robić różnicy pomiędzy samolotem z dwoma, a sześcioma km'ami....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatA przynajmniej nie mam pomysłu jak to przeliczyć

Dokładnie tak samo jak przeliczałeś dla pojedynczego pocisku, tylko mnożąc przez ilość prowadnic.

Cytat- 0.64 kg (M-8), odpowiada pociskowi odłamkowemu 85mm (25pdr HE Shell Mk 1D = 0.8kg)

Ale pojedyncza wyrzutnia M-8-24 wysyłała 24 takie pociski NARAZ (10 sekund). Czyli tak jakby 24 działa
25pdr walnęły jednocześnie salwą.

Oczywiście dużo mniej celnie, za to z efektem "bombardowania". którego pedeerka oczywiście nie ma.

Ogólnie rzecz biorąc myślę o przeliczniku w tym stylu.

BM-8-24 = 0.64x24 = 15,36kg - waga salwy
BM-8-36 = 0.64x36 = 23.04kg
BM-13 (16 prowadnic) = 4,9x16 = 78,4
itd....

Porównując wagę pojedynczego pocisku popełnimy błąd - choćby w ten sposób, ze wersje BM-13 i BM-13 DD
wypadną w ataku tak samo - ponieważ korzystały z tych samych pocisków. A to nieprawda, bo wersja DD miała
połowę mniej rakiet za to większych, co dawało większy zasięg, ale tylko 8 na wyrzutni.

Zatem waga salwy była o połowę mniejsza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1345
Cytat: Gustlik w Październik 09, 2015, 09:13:12 PM
No wiesz - jedna szyna z rakietą - to jedna "lufa" katiuszy.

To tak jakby nie robić różnicy pomiędzy samolotem z dwoma, a sześcioma km'ami....
Lotnictwo i artyleria niekoniecznie dają się bezpośrednio porównywać.
Samolot wykonuje jednorazowy nalot.  W tym czasie działo strzela wielokrotnie.
Podobnie "katiusza" strzela jednorazową salwą, ale tej salwie odpowiada pełna jednostka ognia wystrzelona z artylerii lufowej.

Poza tym, skoro nie przeliczamy szybkostrzelności klasycznych dział, to nie widzę potrzeby uwzględniania szybkostrzelności artylerii rakietowej.

Cytat: Gustlik w Październik 09, 2015, 09:33:09 PM
Ale pojedyncza wyrzutnia M-8-24 wysyłała 24 takie pociski NARAZ (10 sekund). Czyli tak jakby 24 działa
25pdr walnęły jednocześnie salwą.
Teoretycznie tak, dopóki nie uwzględnimy szybkostrzelności 25pdr.
Jeśli przyjąć ze szybkostrzelność praktyczna 25 funtówki wynosiła 4 strzały na minutę, to w ciągu 10 minut mamy 40 wystrzelonych pocisków.
BM-8-24 w międzyczasie wystrzeliło raz (24 pociski) i ewentualnie zdążyło przeładować wyrzutnie (przy sprawnej załodze i posiadanym zapasie amunicji).

W praktyce BM-8-24 wystrzeliłoby salwę i zmieniło pozycje, 25 funtówka w ciągu 25 minut wystrzeliłaby posiadany zapas amunicji (około 100 pocisków).
Czyli tak naprawdę należałoby porównać salwę 15,36kg, z 80kg ciągłego ostrzału.

Tak czy inaczej w przeliczeniu wagi wystrzelonych pocisków na jednostkę czasu (turę) artyleria rakietowa wcale nie wypadnie tak różowo. Przy długotrwałym ostrzale artyleria lufowa osiągnie znacznie większą szybkostrzelność praktyczną.

Według mnie, najlepszym sposobem oddania różnicy miedzy artylerią lufowa i rakietową, byłoby dodanie "katiuszom" ruchu fazowego. Wtedy rzeczywiście "katiusza" dojechałaby na miejsce, oddała salwę i odjechała w tej samej turze.

Cytat: Gustlik w Październik 09, 2015, 09:33:09 PM
wersja DD miała połowę mniej rakiet za to większych, co dawało większy zasięg, ale tylko 8 na wyrzutni.
Uwzględniłem to przy przeliczaniu ilości amunicji...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatJeśli przyjąć ze szybkostrzelność praktyczna 25 funtówki wynosiła 4 strzały na minutę, to w ciągu 10 minut mamy 40 wystrzelonych pocisków.
BM-8-24 w międzyczasie wystrzeliło raz (24 pociski) i ewentualnie zdążyło przeładować wyrzutnie (przy sprawnej załodze i posiadanym zapasie amunicji).

No tak - tu mnie masz.... :yes

Ale odnoszenie się do tury z kolei mnie nie przekonuje, bo tury są różnie w grze wyznaczane i wynikałoby z tego
niebezpieczne założenie, że im mniej czasu obejmuje tura, tym mniejsze powinny być zniszczenia - bo mniej zdążyli wystrzelić......
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Dobra, to mam jeszcze prośbę - weź zobacz też powojene modele - czy da się je jakoś wpasować w ten schemat.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1348
Zacząłem robić trochę wstępnych kalkulacji.

Za punkt wyjścia przyjąłem znalezioną formułkę:
Cytat- artyleria - opracowana i przeliczona według formuły:
ok. 75 mm SA = 8 (pocisk ok 6-7 kg),
ok. 85 mm SA = 10 (pocisk ok. 10 kg),
ok. 105 mm SA = 12 (pocisk ok. 14-15 kg),
ok. 125 mm SA = 14 (pocisk ok. 22-25 kg),
ok. 155mm SA = 18 (pocisk ok. 40-50 kg).

Oczywiście takie opracowanie mnie nie zadowoliło więc zacząłem rozgryzać formułę.

Nie będę zanudzał obliczeniami. W każdym razie rozwinąłem powyższą formułę na szerszy zakres danych.

Masa pocisku vs Soft Attack vs Wartość wypełnienia (TNT):

kg SA 10% TNT 15% TNT
1 5 0,1 0,15
2 6 0,2 0,3
3 7 0,3 0,45
4 8 0,4 0,6
5 9 0,5 0,75
6 9 0,6 0,9
7 10 0,7 1,05
8 10 0,8 1,2
9 10 0,9 1,35
10 11 1 1,5
11 11 1,1 1,65
12 11 1,2 1,8
13 12 1,3 1,95
14 12 1,4 2,1
15 12 1,5 2,25
16 13 1,6 2,4
17 13 1,7 2,55
18 13 1,8 2,7
19 13 1,9 2,85
20 14 2 3
21 14 2,1 3,15
22 14 2,2 3,3
23 14 2,3 3,45
24 14 2,4 3,6
25 15 2,5 3,75
26 15 2,6 3,9
27 15 2,7 4,05
28 15 2,8 4,2
29 15 2,9 4,35
30 16 3 4,5
31 16 3,1 4,65
32 16 3,2 4,8
33 16 3,3 4,95
34 16 3,4 5,1
35 16 3,5 5,25
36 17 3,6 5,4
37 17 3,7 5,55
38 17 3,8 5,7
39 17 3,9 5,85
40 17 4 6
41 17 4,1 6,15
42 17 4,2 6,3
43 18 4,3 6,45
44 18 4,4 6,6
45 18 4,5 6,75
46 18 4,6 6,9
47 18 4,7 7,05
48 18 4,8 7,2
49 18 4,9 7,35
50 18 5 7,5
51 19 5,1 7,65
52 19 5,2 7,8
53 19 5,3 7,95
54 19 5,4 8,1
55 19 5,5 8,25
56 19 5,6 8,4
57 19 5,7 8,55
58 19 5,8 8,7
59 19 5,9 8,85
60 20 6 9
61 20 6,1 9,15
62 20 6,2 9,3
63 20 6,3 9,45
64 20 6,4 9,6
65 20 6,5 9,75
66 20 6,6 9,9
67 20 6,7 10,05
68 20 6,8 10,2
69 21 6,9 10,35
70 21 7 10,5
71 21 7,1 10,65
72 21 7,2 10,8
73 21 7,3 10,95
74 21 7,4 11,1
75 21 7,5 11,25
76 21 7,6 11,4
77 21 7,7 11,55
78 21 7,8 11,7
79 21 7,9 11,85
80 22 8 12
81 22 8,1 12,15
82 22 8,2 12,3
83 22 8,3 12,45
84 22 8,4 12,6
85 22 8,5 12,75
86 22 8,6 12,9
87 22 8,7 13,05
88 22 8,8 13,2
89 22 8,9 13,35
90 22 9 13,5
91 22 9,1 13,65
92 23 9,2 13,8
93 23 9,3 13,95
94 23 9,4 14,1
95 23 9,5 14,25
96 23 9,6 14,4
97 23 9,7 14,55
98 23 9,8 14,7
99 23 9,9 14,85
100 23 10 15


100 23 10 15
110 24 11 16,5
120 25 12 18
130 25 13 19,5
140 26 14 21
150 27 15 22,5
160 27 16 24
170 28 17 25,5
180 28 18 27
190 29 19 28,5
200 29 20 30
210 30 21 31,5
220 30 22 33
230 31 23 34,5
240 31 24 36
250 31 25 37,5
260 32 26 39
270 32 27 40,5
280 33 28 42
290 33 29 43,5
300 33 30 45
310 34 31 46,5
320 34 32 48
330 35 33 49,5
340 35 34 51
350 35 35 52,5
360 36 36 54
370 36 37 55,5
380 36 38 57
390 37 39 58,5
400 37 40 60
410 37 41 61,5
420 37 42 63
430 38 43 64,5
440 38 44 66
450 38 45 67,5
460 39 46 69
470 39 47 70,5
480 39 48 72
490 39 49 73,5
500 40 50 75

Pociski w trakcie WW2 generalnie osiągały pomiędzy 10% a 15% wypełnienia. Były również wyjątki (brytyjskie pociski 25pdr produkowano z kiepskiej stali, w efekcie osiągały tylko 7%), ale dla naszych potrzeb (rakiety) można przyjąć górną wartość 15%.

Wartość wypełnienia vs Masa pocisku (artyleryjskiego) vs Soft Attack:

TNT kg SA
0,1 0,7 4
0,2 1,3 5
0,3 2 6
0,4 2,7 7
0,5 3,3 7
0,6 4 8
0,7 4,7 8
0,8 5,3 9
0,9 6 9
1 6,7 9
2 13,3 12
3 20 14
4 27 15
5 33 16
6 40 17
7 47 18
8 53 19
9 60 20
10 67 20
11 73 21
12 80 22
13 87 22
14 93 23
15 100 23
16 107 24
17 113 24
18 120 25
19 127 25
20 133 26
21 140 26
22 147 26
23 153 27
24 160 27
25 167 28
26 173 28
27 180 28
28 187 29
29 193 29
30 200 29
31 207 30
32 213 30
33 220 30
34 227 31
35 233 31
36 240 31
37 247 31
38 253 32
39 260 32
40 267 32
41 273 32
42 280 33
43 287 33
44 293 33
45 300 33
46 307 34
47 313 34
48 320 34
49 327 34
50 333 35
51 340 35
52 347 35
53 353 35
54 360 36
55 367 36
56 373 36
57 380 36
58 387 36
59 393 37
60 400 37
61 407 37
62 413 37
63 420 37
64 427 38
65 433 38
66 440 38
67 447 38
68 453 38
69 460 39
70 467 39
71 473 39
72 480 39
73 487 39
74 493 39
75 500 40
76 507 40
77 513 40
78 520 40
79 527 40
80 533 41
81 540 41
82 547 41
83 553 41
84 560 41
85 567 41
86 573 42
87 580 42
88 587 42
89 593 42
90 600 42
91 607 42
92 613 42
93 620 43
94 627 43
95 633 43
96 640 43
97 647 43
98 653 43
99 660 44
100 667 44


To powinno pomóc wyliczyć wartości dla powojennych rakiet.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

#1349
Zasięgi wygenerowałem w oparciu o formułę:
Cytatzasięg:
do 3.000m = 2 heksy
3000 do 6000m = 3 heksy
6000 do 10000m = 4 heksy
10000 do 14000m = 5 heksów
14000 do 18000m = 6 heksów
18000 do 22000m = 7 heksów
powyżej 22000m = 8 heksów

Przeliczenie m na hexy:
m hex
1000 2
2000 2
3000 3
4000 3
5000 4
6000 4
7000 4
8000 4
9000 5
10000 5
11000 5
12000 5
13000 6
14000 6
15000 6
16000 6
17000 7
18000 7
19000 7
20000 7
21000 7
22000 7
23000 8
24000 8
25000 8
26000 8
27000 8
28000 8
29000 9
30000 9
31000 9
32000 9
33000 9
34000 9
35000 9
36000 9
37000 10
38000 10
39000 10
40000 10
41000 10
42000 10
43000 10
44000 10
45000 11
46000 11
47000 11
48000 11
49000 11
50000 11

55000 12
60000 12
65000 13
70000 13
75000 14
80000 14
85000 15
90000 15
95000 15
100000 16


Analogicznie, przeliczenie hexów na m:
hex m (min) m (max)
1 100 900
2 900 2500
3 2500 4900
4 4900 8100
5 8100 12100
6 12100 16900
7 16900 22500
8 22500 28900
9 28900 36100
10 36100 44100
11 44100 52900
12 52900 62500
13 62500 72900
14 72900 84100
15 84100 96100
16 96100 108900
17 108900 122500
18 122500 136900
19 136900 152100
20 152100 168100


Graniczne wartości mogą się lekko różnic od oryginału (ze względu na metodę zaokrąglenia), ale generalnie powinny odpowiadać formule.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons