Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Dzięki za poprawki w Nowej Zelandii.

PS
E2246 samolot transportowy w kraju Poland 12 ma ustawiony front na zachodni. Czy w tym czasie Polacy nie mieli żadnych transportów powietrznych na froncie morza śródziemnego?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Serdeczne dzięki za Kanadę i Nową Zelandię.  :)
Ps
Czy w klasie AD Nowa Zelandia nic nie miała, czy to czeka dopiero na opracowanie?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Kwiecień 28, 2016, 09:51:37 AM

Czy w klasie AD Nowa Zelandia nic nie miała, czy to czeka dopiero na opracowanie?
Nie chciałem niepotrzebnie dublować boforsów, więc dodałem tylko w klasie FLAK...

Co do cięższej artylerii przeciwlotniczej, formalnie posiadali  '3-inch 30 cwt', a na początku wojny otrzymali 'QF 3.7-inch AA gun', ale raczej wykorzystywali je do obrony wyspy (a przynajmniej nie spotkałem się z innymi informacjami)...

W tym momencie Nowozelandzkie siły w efilu reprezentują oddziały ekspedycyjne (2NZEF) walczące w Afryce i Europie... Dlatego sprzęt jest ograniczony do wyposażenia '2nd New Zealand Division';

Opis wyposażenia '14 Light Anti-Aircraft Regiment' (14 NZ LAA Regt NZA) we wrześniu 1941:
"By now the Regiment consisted of just over 1000 all ranks, including Sigs, Workshops and ASC sections. It was the largest unit in Div Arty, and indeed in the Division as a whole. Its equipment consisted of 40 mm light AA guns, supported by rather clumsy "predictors", intended to provide course and speed of attacking aircraft. These were not very effective in mobile operations, and most gun crews tended to rely on a rough-and-ready circular "open" sight. "

Tak jak już pisałem, gdyby ktoś planował scenariusz/kampanie zakładającą obronę Nowej Zelandii, wtedy nacje można rozbudować..., ale na potrzeby obecnych kampanii wyposażenie powinno być wystarczające...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Kwiecień 28, 2016, 05:13:26 PM
Cytat: Jaro w Kwiecień 28, 2016, 09:51:37 AM

Czy w klasie AD Nowa Zelandia nic nie miała, czy to czeka dopiero na opracowanie?
Nie chciałem niepotrzebnie dublować boforsów, więc dodałem tylko w klasie FLAK...
I wystarczy. Zaglądałem do AD a nie zajrzałem do Flak. Dzięki.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

kowdar

Zacząłem testować już kampanię Panzerzug'a na naszym efilu.
Na razie jestem po pierwszym scenariuszu.

Czy to jest właściwe, że transporty (np. konne, rowery, motocykle) mają właściwość ":" czyli "No station needed",
a jednocześnie przy załadunku jednostek je posiadających do transportu RTP, to transporty te zostają porzucone.
Wg mnie jest to mylące.

Albo nie powinny mieć tej właściwości ":", albo powinny mieć też "=" czyli że RTP jest dla nich możliwy (i jak rozumiem to wówczas przy załadunku na pociąg, taki transport nie jest tracony.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

Cytat: kowdar w Kwiecień 30, 2016, 11:26:03 PM
Czy to jest właściwe, że transporty (np. konne, rowery, motocykle) mają właściwość ":" czyli "No station needed",
a jednocześnie przy załadunku jednostek je posiadających do transportu RTP, to transporty te zostają porzucone.
Wg mnie jest to mylące.

Albo nie powinny mieć tej właściwości ":", albo powinny mieć też "=" czyli że RTP jest dla nich możliwy (i jak rozumiem to wówczas przy załadunku na pociąg, taki transport nie jest tracony.
Zdecydowanie niewłaściwe.
Powinno działać, a przynajmniej na pewno działało wcześniej.

Przetestowałem i okazało się, że masz racje, transport wymaga  "=", trochę dziwne i niekonsekwentne (transporty nieorganiczne z reguły ignorują cechy z tej zakładki).

Przygotowałem poprawioną wersje: GusOpen691.zip ;
Dla pewności włączyłem 'Rail transported' wszystkim transportom organicznym w efilu;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

* attach_armycost=1 * Attachments count in ArmyCost

Natknąłem się na coś takiego. Może to rozwiązać problem oszukiwania CAP-a poprzez kupowanie dodatków do jednostek, które są wliczane do kosztu armii.
Może warto sprawdzić i zastanowić się nad włączeniem do konfiguracji efila...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 01, 2016, 09:55:36 PM
* attach_armycost=1 * Attachments count in ArmyCost
Natknąłem się na coś takiego. Może to rozwiązać problem oszukiwania CAP-a poprzez kupowanie dodatków do jednostek, które są wliczane do kosztu armii.
Może warto sprawdzić i zastanowić się nad włączeniem do konfiguracji efila...
Nie jestem przekonany....

Po pierwsze, nie uważam, że istnieje problem "oszukiwania CAP-a poprzez kupowanie dodatków do jednostek", IMHO prawdziwym problemem jest przydzielanie przez autora zbyt dużych środków, a potem karanie gracza CAP'em bo za dobrze mu poszło...

Po drugie, 'attach_armycost=1' nie załatwią sprawy całościowo, nadal można ukryć prestiż w darmowych jednostkach i prototypach... W efekcie gracz nadal ma podobne możliwości "ukrycia" prestiżu, ale traci możliwość swobodnego wyboru jednostek w których użyje "darmowego" dodatku...

Po trzecie, jeśli autor kampanii ma takie życzenie, może włączyć tą opcje z poziomu pliku cfg kampanii...


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Maj 01, 2016, 10:21:21 PM
Po pierwsze, nie uważam, że istnieje problem "oszukiwania CAP-a poprzez kupowanie dodatków do jednostek"
Niektórzy tak robią, nawet o tym pisali.

Cytatprawdziwym problemem jest przydzielanie przez autora zbyt dużych środków, a potem karanie gracza CAP'em bo za dobrze mu poszło...
Temu nie zapobiegniesz, raczej chodzi mi o te kampanie, w których CAP ogranicza wielkość armii a środki finansowe, nawet duże, mają być kierowane na wzmocnienia albo modernizacje.

CytatPo drugie, 'attach_armycost=1' nie załatwią sprawy całościowo, nadal można ukryć prestiż w darmowych jednostkach i prototypach...
Chodzi mi o spójność - jeżeli jednostka nie jest liczona do kosztu armii to i dodatki nie są liczone; jeżeli jest liczona to i dodatki są liczone. To jest głównym motywem mojej propozycji.

Cytatale traci możliwość swobodnego wyboru jednostek w których użyje "darmowego" dodatku...
i to jest logiczne i spójne

A proponowałem użycie na poziomie efila, bo nie wymagało by to przeglądania wielu kampanii. IMO ta opcja powinna być regułą. Jeżeli autor myśli inaczej w jakimś specyficznym scenariuszu, to może to zmienić.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 02, 2016, 08:23:14 AM
Niektórzy tak robią, nawet o tym pisali.
Oczywiście że tak robią, bo zwykle autor kampanii nie daje im wyboru...
Wszystkie kampanie oparte o restrykcyjny poziom CAPa polegają na ukrywaniu prestiżu... Dodatki są tylko jednym z wielu sposobów...

W jakim celu gracz ukrywa prestiż? Przecież nie ze złośliwości... Autor przydzielił za dużo prestiżu, a gracz kombinuje jak go nie stracić...
W dobrze zaplanowanej kampanii nie trzeba nic ukrywać...
Cytat
Temu nie zapobiegniesz, raczej chodzi mi o te kampanie, w których CAP ogranicza wielkość armii a środki finansowe, nawet duże, mają być kierowane na wzmocnienia albo modernizacje.
Jeśli włączysz opcje z poziomu efila będzie dotyczyła wszystkich kampanii..., nie tylko tych wybranych...

Co do przeznaczenia środków na konkretny cel, można to graczowi zasugerować we wprowadzeniu... CAP tu nie pomoże tak czy inaczej, zbyt wiele niewiadomych...
Cytat
Chodzi mi o spójność - jeżeli jednostka nie jest liczona do kosztu armii to i dodatki nie są liczone; jeżeli jest liczona to i dodatki są liczone. To jest głównym motywem mojej propozycji.
Na samą spójność można patrzeć różnie... Można przyjąć, że skoro dodatki nie mogą być liczone do kosztów wszystkich jednostek (z powodu jednostek darmowych ), to w konsekwencji nie powinny być liczone do żadnych...

Ja w tym osobiście w wliczaniu dodatków do kosztu armii wiele spójności nie widzę.
Wprost przeciwnie, dla mnie dodatki są sposobem (do pewnego stopnia) na obejście niespójności kampanii (przynajmniej niektórych)... Autor daje mi 1000pp a pozwala użyć 200pp, gdzie tu spójność?

Być może miałbyś racje gdyby opcja była narzucona odgórnie, ale autor może bez przeszkód zmodyfikować tą opcje w pliku cfg kampanii, więc nie dostrzegam problemu...
Cytat
A proponowałem użycie na poziomie efila, bo nie wymagało by to przeglądania wielu kampanii. IMO ta opcja powinna być regułą. Jeżeli autor myśli inaczej w jakimś specyficznym scenariuszu, to może to zmienić.
Po pierwsze, tą opcje można włączyć z poziomu pliku cfg kampanii, nie scenariusza..., więc dotyczy całej kampanii nie specyficznego scenariusza...

Po drugie, to włączenie z poziomu  efila wymagało by przeglądania wielu kampanii..., dodatki (w obecnej postaci) są z nami już dłuższy czas i wiele kampanii zostało napisanych lub przynajmniej zbalansowanych z uwzględnieniem ich użycia...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Moim skromnym zdaniem dodatki mają już swój koszt, raz - wyrazony w pp i dwa - w efekcie ubocznym.
Wprowadzanie trzeciego elementu de facto karzącego gracza za stosowanie dodatków byłby już nie fair.

Poza tym zauważcie, że niektóre dodatki może i dają się konkretnie opisać i wycenić, ale część działa w
sposób nie do końca określony.. Jak wycenić wartość takiego "Special Munition" czy "Forvard Obserwer"?

Zwłaszcza, że ten drugi dodatek zmienia statystyki strzału jednostkom, które go akurat nie posiadają... :D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Tu nie chodziło o dodatkowy, kolejny koszt tylko o to, czy koszt wyrażony w pp jest wliczany czy nie do kosztu armii a więc czy się liczy czy nie do CAP-a.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Pytanie o E1510 Kriegsmarine. Ta jednostka jest dostępna do 09.1944. Jaki jest jej odpowiednik w późniejszym okresie (spieszeni marynarze broniący portów)? Czy to będą jednostki z serii Marine np Marine Festung Inf?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#1769
Cytat: Gustlik w Maj 02, 2016, 02:49:13 PM
Zwłaszcza, że ten drugi dodatek zmienia statystyki strzału jednostkom, które go akurat nie posiadają... :D
"Forvard Obserwer" wbrew pozorom jest całkiem niezły, tylko bardzo kiepsko opisany...

Najważniejsze cechy:
- dotyczy ograniczonej grupy jednostek..., wspomniany bonus otrzymują tylko artyleria, pelotki (AD) i okręty...;
- obserwatorem może być wyłącznie jednostka naziemna (nie lotnicza, czyli włącznie z okrętami)...;
- jednostka która posiada dodatek, zwykle niema z niego bezpośredniej korzyści;
- wbrew opisowi nie dodaje +2SA/HA, ale +2 do akurat używanego ataku, może to być nawet AA lub NA...;
- bonusy się kumulują (maksymalnie 6 sąsiadujących z celem jednostek);
- bonus jest wliczany również w przypadku 'support fire' i obrony plot;

Zastosowanie (dodatek najlepiej przydzielić liniowej jednostce: reconowi, piechocie lub czołgowi...):
- umieszczamy obserwatora obok jednostki naziemnej, wszystkie działa i okręty otrzymują +2SA/HA wobec obserwowanego celu;
- umieszczamy obserwatora obok jednostki lotniczej, wszystkie pelotki i okręty otrzymują +2AA wobec obserwowanego celu;
- umieszczamy obserwatora obok jednostki morskiej, wszystkie działa i okręty otrzymują +2NA wobec obserwowanego celu;
- umieszczamy kilku obserwatorów obok celu, efekty się kumulują;

Ograniczeń jest sporo, ale możliwych zastosowań tez nie mało...

Cytat: Jaro w Maj 02, 2016, 03:54:43 PM
Pytanie o E1510 Kriegsmarine. Ta jednostka jest dostępna do 09.1944. Jaki jest jej odpowiednik w późniejszym okresie (spieszeni marynarze broniący portów)? Czy to będą jednostki z serii Marine np Marine Festung Inf?
Przed 1944 jednostki lądowe Kriegsmarine osiągały maksymalnie wielkość batalionu, od drugiej połowy 1944 roku Kriegsmarine zaczęło formować pułki i dywizje...,  więc odpowiednikiem  jednostki 'Kriegsmarine' są 'Marine Schutzen 44' i 'Marine Grenadiere'...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons