Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Dla mnie, jeśli jednostka nie ma minimalnej skuteczności w danym zastosowaniu, to jest bezużyteczna.
Nie wystarczy, że posiada daną zdolność, musi być w stanie efektywnie ją wykorzystać.
Trafień krytycznych nie uwzględniam w planowaniu, bo nie mam dość czasu i cierpliwości by uzyskać zadowalające i powtarzalne wyniki. Zwykle staram w miarę możliwości zminimalizować wpływ losowości na rozgrywkę.

Tyle ode mnie. Chcesz wierzyć, że ckm'y istotnie pomagają w obronie plot, twoja sprawa. Raczej nie zgodzimy się w tej kwestii.

Tak czy inaczej,  ta dyskusja jest bez sensu. Ckm'y od wczoraj mają przywrócony atak plot. Proszę, skończmy ten temat.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Ta dyskusja miała szerszy zakres.
Jak łatwo zachwiać równowagą sił, zwłaszcza w początkowych scenach.
ps. Jak pojawi się aktualizacja u Kowdara, to zrobię update.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

W kraju Japonia pod nazwą Mogami kryją się dwa rodzaje krążowników - ciężki i lekki (CA i CL). Czy tak było w rzeczywistości czy to pomyłka?

< Efile version: GusOpen ver. 6.9.9b >
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro link=topic=1289.msg47408#msg47408 date=152  3812821
W kraju Japonia pod nazwą Mogami kryją się dwa rodzaje krążowników - ciężki i lekki (CA i CL). Czy tak było w rzeczywistości czy to pomyłka?

< Efile version: GusOpen ver. 6.9.9b >
To jak najbardziej celowe, w 1939 krążowniki typu Mogami zostały przezbrojone (15x 155mm zastąpiono 10x 203mm).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki. To może dodać lata w nazwie dla rozróżnienia?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#1985
Cytat: Jaro w Kwiecień 15, 2018, 09:49:16 PM
Dzięki. To może dodać lata w nazwie dla rozróżnienia?
Nie ma chyba takiej potrzeby, w nazwach zawarte są przyrostki CL i CA, a dodatkowo obie wersje mają różne przedziały dostępności (nie występują równocześnie).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Laikowi byłoby łatwiej to ogarnąć. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Kraj Polska: Sztab ma możliwość aktywnego ataku jednostek morskich. Chyba powinna być nieaktywna?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: t23wqgi w Maj 17, 2018, 03:37:37 PM
Czemu niemiecka Medusa AA CL ma zasięg ruchu tylko 1?
Medusa to jedna z kilku pływających baterii plot ("Schwimmende Flakbatterien"). Były to kadłuby przestarzałych krążowników (SMS Medusa wycofano ze służby w 1924) , przezbrojone w nowoczesne uzbrojenie plot. Nie posiadały własnego napędu. Były przeholowywane i zakotwiczane jako stacjonarna obrona plot. 1 heks ruchu symbolizuje możliwość przeholowania jednostki w inne miejsce.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: t23wqgi w Maj 17, 2018, 04:37:42 PM
Skoro były jako stacjonarna obrona plot. to czy nie można przesunąć jednostki do klasy okrętów pomocniczych?
Pod względem uzbrojenia były to jednostki porównywalne z krążownikami przeciwlotniczymi (i często są tak klasyfikowane).
Więc mimo wszystko bardziej tu pasują do klasy krążowników.

Mogę ewentualnie popracować nad nazwą. 'Medusa AA CL' można zamienić na 'Medusa Flakbatterie' lub coś zbliżonego...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Jak może niektórzy zauważyli pojawiły się próby dodania nowych "kupowalnych" dodatków dla jednostek.
Najnowszy, testowy silnik gry i testowy Suite wprowadza cztery takie dodatki.

Bunker Buster - ignoruje bonus obronny fortyfikacji - za cenę 1 punktu amunicji
Fast Builder - szybciej buduje - za cenę 1 punktu inicjatywy
Fuel Pods - ma więcej (+2) paliwa - koszt 1 punkt ruchu
Fast Speed - ma +2 punkty ruchu - za cenę 1 punktu inicjatywy.

Postanowiłem spróbować to nieco zmodyfikować bo:

+ 2 punkty paliwa, to raczej śmieszny dodatek - miał to być chyba bonus dla efili z paliwem w samolotach. Poza tym wydaje mi się, że  kara punktu ruchu nie ma sensu, bo jak będę się mniej ruszał to i bez dodatku zaoszczędzę paliwo.... Pomyślałem, że raczej powinno to się odbywać kosztem amunicji. Więcej paliwa - mniej amunicji, to bardziej logiczne. Niestety są błędy w wyświetlaniy zmodyfikowanych wartości na tabliczce jednostki

Z kolei +2 punkty ruchu za cenę inicjatywy, przeczą zasadzie, której starałem się trzymać w efilu, że większa prędkość jest jednym z elementów większej inicjatywy. Spróbowałem więc zastosować kare paliwa (ale jednostka paliwo i tak żre jak smok gdy ma +2 punkty ruchu), a potem karę amunicji, ale znów - źle się to wyświetlało.

Napisałem gdzie trzeba, zobaczymy - na razie zamieszczam informacyjnie i jako pole do dyskusji.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Maj 17, 2018, 11:28:28 PM
Bunker Buster - ignoruje bonus obronny fortyfikacji - za cenę 1 punktu amunicji
Z tego co zrozumiałem, dodatek obniża efektywną obronę fortyfikacji.

Cytat: lguzman
Please notice that the new attachment will reduce the Effective Defense of bunkers, thus it doesn't affect if bunker uses GD or CD, the reduction is applied when checking the losses. BTW: the resultant effective defense cannot go below zero.

Cytat: Gustlik w Maj 17, 2018, 11:28:28 PM
+ 2 punkty paliwa, to raczej śmieszny dodatek - miał to być chyba bonus dla efili z paliwem w samolotach. Poza tym wydaje mi się, że  kara punktu ruchu nie ma sensu, bo jak będę się mniej ruszał to i bez dodatku zaoszczędzę paliwo.... Pomyślałem, że raczej powinno to się odbywać kosztem amunicji. Więcej paliwa - mniej amunicji, to bardziej logiczne.
Paliwo w zamian za amunicje wydaje się sensownym rozwiązaniem.
Trzeba tylko zastanowić się dla jakich jednostek miałby być przeznaczony dodatek i jakie w związku z tym wartości paliwa/amunicji należałoby zastosować (+2 punkty paliwa są zdecydowanie bez sensu).

Cytat: Gustlik w Maj 17, 2018, 11:28:28 PM
Z kolei +2 punkty ruchu za cenę inicjatywy, przeczą zasadzie, której starałem się trzymać w efilu, że większa prędkość jest jednym z elementów większej inicjatywy. Spróbowałem więc zastosować kare paliwa (ale jednostka paliwo i tak żre jak smok gdy ma +2 punkty ruchu), a potem karę amunicji, ale znów - źle się to wyświetlało.
Co do tych 2 punktów ruchu mam największe wątpliwości. Dla niektórych powolnych jednostek +2 punkty ruchu to może być spore przegięcie. Skłaniałbym się do zredukowania bonusu do +1 punktu.
Co do kary, to ewentualnie można całkowicie z niej zrezygnować i odpowiednio zrównoważyć całość ceną.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatCo do tych 2 punktów ruchu mam największe wątpliwości. Dla niektórych powolnych jednostek +2 punkty ruchu to może być spore przegięcie.

Czołgi Renault FT w charakterze czołgów pościgowych?

2 punkty ruchu do czasów drugowojennych dość zasadniczo zmieniają zastosowanie niektórych sprzętów, ale już we współczesnych efilach są ok. O ile się doczytałem, w testowym Suite jest możliwość zablokowania konkretnych dodatków dla konkretnych sprzętów, więc to by się dało poukładać. A takie Hellcat z polowo i nielegalnie zdjętą blokadą silnika może być całkiem atrakcyjny. I poprawny historycznie.

Mnie jednak najbardziej podobałaby się kara pola obserwacji, albo GD, dla takich co chcą szybko jeździć. No, ale tego to już raczej na pewno nie zmienimy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/