Open PG: "A jak zrobić żeby...."

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 21, 2010, 01:40:07 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

FilipDnk

Dlaczego nie mogę zbudować mostu saperami z ridge w kampanii tutorial Gustlika, misja 3?
Nie da się wejść na rzekę, ani jak stanę przy brzegu, to nie pojawia mi się opcja zbudowania mostu.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

czata

Jeśli grasz w najnowszą wersję gry, to saperzy muszą mieć amunicję. Inaczej, nie wybudują.

FilipDnk

Gram na przedostatniej wersji (na ostatniej nie pokazywały się armaty, gdy strzelały kolejny raz z niewidocznego heksa), saperzy mają amunicję oraz cechę (B)ridge.
Nie da się stworzyć przeprawy w tej misji, być może dlatego, że to tutorial. (można oczywiście naprawić zniszczone mosty)
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Gustlik

Jeśli rzeka jest typu "Impassable", to na nią nie wejdą, a zatem -  nie zbudują.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata


FilipDnk

Jest tak jak na napisał Gustlik. Wcześniej nie zauważyłem, że po najechaniu na tą rzekę, w górnym panelu pisze BEZ PRZEPRAWY (albo raczej zauważyłem, ale myślałem, że to dlatego iż nie zbudowałem jeszcze przeprawy  ;) )
Teraz już wiem, że są rzeki i rzeki.  :)
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

sachiel24

Witam ! to mój pierwszy wpis na forum. Zabrałem się za tworzenie własnego e-file w którym chciałbym wprowadzić podział na kompanie/bataliony/pułki.  Pozwoliłoby to sensownie przedstawić sprzęt "pomocniczy" (np. rusznice pepanc, km-y, krótkie serie sprzetu pancernego itd.), które aktualnie prezentują bardzo duże rozmiary (np. pułk snajperów ???!!!!) , niezgodne z realiami. W związku z tym mam pytanie - czy da się ustawić w grze, aby jednostki kupowane w "panelu jednostek" pojawiały się z różną liczbą punktów siły (zamiast standardowych 10 - ciu)? Wiem, że można sztucznie modyfikować siłe jednostki tworząc scenariusz, ale czy da się zastosować skalowanie wielkość jednostki podczas zakupu nowego sprzetu (np. kompanie o 2 punktach siły, bataliony o 5, pułki o 10)??
pozdr

Gustlik

Witam - niestety nie da się.
Sam wielokrotnie o czymś takim myślałem, ale to da się zrobić tylko z poziomu scenariusza.

A na jakim etapie prac jest Twój efil?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

W oparciu o co masz ten efile opracowany? Jaki zamysł?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sachiel24

Witam!
Cytat
CytatW związku z tym mam pytanie - czy da się ustawić w grze, aby jednostki kupowane w "panelu jednostek" pojawiały się z różną liczbą punktów siły (zamiast standardowych 10 - ciu)
Wysłany przez: Gustlik
Witam - niestety nie da się.Sam wielokrotnie o czymś takim myślałem, ale to da się zrobić tylko z poziomu scenariusza.
Hmm.. tak czułem. Wielka szkoda. Próbuję osiągnąć coś takiego poprzez drastyczną redukcję obrony takich zmniejszonych związków taktycznych, ale to nie to samo :-\
CytatA na jakim etapie prac jest Twój efil?
To zależy. Praktycznie skończyłem go jakieś 2 lata temu, ale to było pod PG2. Potem odstawiłem na bok i zapomniałem a teraz, jak ściągnąłem Opengenerala, znów mnie wzięło, i odświeżam. Teraz próbuję tych nowych cech i możliwości dodanych przez grę, które czynią PG niemal "nieśmiertelnym"  ;D Gram w tą grę juz chyba z 15 lat  :)
Wysłany przez: Zsamot
CytatW oparciu o co masz ten efile opracowany? Jaki zamysł?
Na początku czerpałem z Adlera, potem trochę z innych, ale teraz to już czysta improwizacja ;) Zamysł?
1.Sprzęt powszechny tani, rzadki - drogi.
2.Zwiększona szybkość pojazdów i samolotów aby gra była bardziej dynamiczna, czołgi z ekstra reconanse movment, ale spottingiem na 1 heks.
3. Słabsza artyleria ( nienawidzę sytuacji gdy jedna salwa artylerii masakruje pół pułku piechoty, a kilka dział obok siebie jest prawie nie do ruszenia),
4. Drogi transport( szczególnie transportery, szybkie ciężarówki)
5. Słabsza artyleria p-lot ( podobna sytuacja jak ze zwykłą artylerią - częsta jedna salwa to kilka punktów siły straconych, co wg mnie jest przesadą)
6. Wprowadzenie mniejszych związków taktycznych (niestety na zasadzie osłabienia obrony, a nie punktów siły)
7. Pepance o mniejszej obronie ( rzędu 4-6) ale o Inicjatywie wyższej od odpowiadających im kalibrem armat czołgów (zakładam, że starają się działać z zasadzki)
8. Rozważam wprowadzenie paliwa dla samolotów oraz znaczne zwiększenie ich ruchu (nawet do całej planszy - przy tej skali wydaje mi sie to rozsądne, choć z drugiej strony bardzo naraża lotnictwo na otaczanie przez wrogie myśliwce i wykańczanie metodą "kupą, mosci panowie" )
9. Sporo pomysłów związanych z nowymi opcjami Opengenerala, których jeszcze nie przetestowałem - np. "evade" dla kompanii piechoty/partyzantów, "no ZOC" dla niektórych kompani/batalionów ( ale nie tych o dużym zasiegu strzału) , "engineer" dla cięzkich kalibrów czy bombowcow nurkujących itp.
Dzięki za odpowiedźi.

Gustlik

No to wychodzi na to, że będzie to coś pomiędzy efilem Adlera - i moim. No i dobrze....

PS
Ja też kiedyś rozważałem, czy samoloty nie powinny w jedną turę móc przelecieć całej mapy - bo to by było realne, ale zwyciężyła chęć pokazania różnic w szybkości - czyli: kto może kogo dogonić. Żeby nie było tak, że bombowiec może bezkarnie uciec gdzieś w róg mapy.

A poza tym mam propozycję - żebyśmy tu nie robili offtopica - załóż osobny wątek dla spraw Twojego efila, bo jak już się ujawniłeś, to sądzę, że pytania posypią się masowo i zrobi się bałagan :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

No cóż, wątek moze założe, jak efile będzie się miał ku końcowi, a do tego jeszcze trochę czasu.
A wracając do tematu - w jaki sposób w edytorze ustawić artylerii ostrzał heksu nieodkrytego? Bo nie widzę takiej opcji...

Gustlik

CytatNo cóż, wątek moze założe, jak efile będzie się miał ku końcowi, a do tego jeszcze trochę czasu.

Nie łudź się :))) Mnie to zajmuje 6 lat...................:))) Nie ma czegoś takiego jak: "ku końcowi".

CytatA wracając do tematu - w jaki sposób w edytorze ustawić artylerii ostrzał heksu nieodkrytego? Bo nie widzę takiej opcji...

Nie ma specjalnie uruchamianej opcji. Uaktywnia się to poprzez wpisanie niezerowej wartości w polu: "Wielkość bomby" - tak jak w klasie "Level Bomber"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

CytatNie łudź się Smiley)) Mnie to zajmuje 6 lat...................Smiley)) Nie ma czegoś takiego jak: "ku końcowi".
ha, ha ;) Sporo czasu jeszcze przede mną ;)
CytatNie ma specjalnie uruchamianej opcji. Uaktywnia się to poprzez wpisanie niezerowej wartości w polu: "Wielkość bomby" - tak jak w klasie "Level Bomber"
Ooo.. A czy to znaczy że jednostki nieartyleryjskie też mogą prowadzić taki ostrzał??? Czy ta opcja działa tylko w połączeniu z artylerią?
Dzięki za odp.

Gustlik

Właściwie każda jednostka może tak bombardować, tylko, że ma to mniejszy sens jeśli zasięg strzału jest mniejszy lub równy zasięgowi widzenia....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/