Polska strona Open General - Kowdar

Zaczęty przez kowdar, Sierpień 29, 2010, 11:51:34 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Nie do końca mi się to zgadza albo nie do końca się rozumiemy. W grze w katalogu głównym nie ma pliku STRINGS_EFILE.TXT. Nie ma go też w podkatalogach gry.

Plik ten natomiast występuje w katalogach efile w dwóch miejscach:
- w katalogu głównym efile (wersja dla języka angielskiego)
- w podkatalogu TEXT-PL (wersja dla języka polskiego)

CytatPlik zapewnia właściwy opis terenu (SNOW) dla wersji anglojęzycznej.
Nie można tego zrobić na wyższym poziomie, ponieważ inne efile mogą używać innej nazwy terenu CUSTOM.
Dzięki za wyjaśnienia. Teraz zaczyna się to składać w całość.

Wynika z tego, że plik tłumaczeń w katalogu .\OPENGUI gry (nie efila) o nazwie STRINGS-PL.txt powinien tłumaczyć ogólnie (czyli Custom tłumaczyć na np. Definiowany). W tej chwili mamy tam Śnieg. Natomiast pliki w katalogu efila wprowadzają własną definicję dla Custom i jak piszesz powinny być w odpowiednim języku.

Obecnie EFILE_OGN_GUS nie zawiera tego tłumaczenia (TEXT-PL\STRINGS_EFILE.TXT) i gra wyświetla teksty angielskie niezależnie od wersji językowej.
Natomiast EFILE_OGN_Wx zawiera to tłumaczenie (TEXT-PL\STRINGS_EFILE.TXT) ale zawartość pliku jest anglojęzyczna.

Stąd wypadało by:
poprawić ŚNIEG na DEFINIOWANY w pliku .\OPENGUI\STRINGS-PL.txt
przetłumaczyć plik  EFILE_OGN_Wx\TEXT-PL\STRINGS_EFILE.TXT (sekcja [terrain]
skopiować powyższy plik do katalogu  EFILE_OGN_GUS\TEXT-PL

PS
jest jeszcze jeden zonk:
*------------------------------------------
*  to customize CUSTOM movement as Sky movement
*------------------------------------------
[movement2]
Ski


Ale to zostawię do analizy na później
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

kowdar

Masz rację, a kwestie tłumaczeń faktycznie nie są zakończone (bo był okres zmian w tym zakresie).
A co i gdzie w grze, to możesz poczytać tutaj i kolejnych pkt. - jest tam także pkt. o wersjach jezykowych:

http://luis-guzman.com/OpenGen.html#EfileFolder

PS.
Co do tłumaczenia Axis/Alied to specjalnie zostawiłem wersję angielską ... jakoś nie mogę przetrawić terminu Oś.
No i nie każda kampania to są Alianci ew. Osiowcy (?) ... miałem przez pewien czas termin Faszyści ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Jaro

CytatCo do tłumaczenia Axis/Alied to specjalnie zostawiłem wersję angielską ... jakoś nie mogę przetrawić terminu Oś.
No i nie każda kampania to są Alianci ew. Osiowcy (?) ... miałem przez pewien czas termin Faszyści ...

Gdzieś widziałem Strona 1 i Strona 2. Może ktoś zapoda jakieś w miarę uniwersalne propozycje.

Idąc tropem filmu Szeregowiec Benjamin to Czerwoni i Niebiescy  >:D
Przydało by się wiadro %%% i burza mózgów  ;D

PS
Jeśli wróci kwestia tłumaczeń, to się włączę. Na razie sobie poczytam i pokombinuję.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

kowdar

Wszelkie propozycje, najlepiej gotowce do podmiany (zarówno w kampaniach jak i grze) mile widziane
(bo ostatnimi czasy za dużo czasu nie mam, aby się poświęcać zmianom).
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

Cytat: Jaro w Luty 18, 2015, 06:12:56 PM
Nie do końca mi się to zgadza albo nie do końca się rozumiemy. W grze w katalogu głównym nie ma pliku STRINGS_EFILE.TXT. Nie ma go też w podkatalogach gry.

Plik ten natomiast występuje w katalogach efile w dwóch miejscach:
- w katalogu głównym efile (wersja dla języka angielskiego)
- w podkatalogu TEXT-PL (wersja dla języka polskiego)
Wszystko się zgadza, STRINGS_EFILE.TXT zawiera indywidualne ustawienia dla konkretnego efila, wiec jest umieszczony wyłącznie w folderze efila.

Według strony Luisa.
'EFILE_STRINGS.txt - to customize efile related strings like: unit classes, purchase menu entries, and so...'

Cytat: Jaro w Luty 18, 2015, 06:12:56 PM
Wynika z tego, że plik tłumaczeń w katalogu .\OPENGUI gry (nie efila) o nazwie STRINGS-PL.txt powinien tłumaczyć ogólnie (czyli Custom tłumaczyć na np. Definiowany). W tej chwili mamy tam Śnieg. Natomiast pliki w katalogu efila wprowadzają własną definicję dla Custom i jak piszesz powinny być w odpowiednim języku.
Niekoniecznie, jeśli teren nie jest zdefiniowany nie jest tez używany, więc tłumaczenie jest niepotrzebne.
Jeśli natomiast jest zdefiniowany, to tłumaczenie powinien zawierać efil.
Tak czy inaczej tłumaczenie w  STRINGS-PL.txt jest zbędne.

Cytat: Jaro w Luty 18, 2015, 06:12:56 PM
Stąd wypadało by:
...
Tak jak pisał Kowdar, kwestie językowe są niezakończone i po prostu wymagają uporządkowania.

Cytat: Jaro w Luty 18, 2015, 06:12:56 PM
jest jeszcze jeden zonk:
*------------------------------------------
*  to customize CUSTOM movement as Sky movement
*------------------------------------------
[movement2]
Ski

Terenowi snow (śnieg) odpowiada typ ruchu ski (narty), ta część również wymaga tłumaczenia indywidualnego dla danego efila.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: kowdar w Luty 18, 2015, 07:00:03 PM
Wszelkie propozycje, najlepiej gotowce do podmiany (zarówno w kampaniach jak i grze) mile widziane
(bo ostatnimi czasy za dużo czasu nie mam, aby się poświęcać zmianom).
Gotowce do tłumaczeń:

Główny folder Efila:
NATIONS.TXT
STRINGS_EFILE.TXT

Folder TEXT-PL:
NATIONS.TXT
STRINGS_EFILE.TXT

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

CytatGotowce do tłumaczeń:

Główny folder Efila:
NATIONS.TXT
STRINGS_EFILE.TXT

Folder TEXT-PL:
NATIONS.TXT
STRINGS_EFILE.TXT

Plik NATIONS.TXT do folderu TEXT-PL z korektami (opisanymi kilka postów wyżej) w załączeniu. Kwestie tłumaczenia Axis/Oś - najwyżej poprawisz w pliku po swojemu  ;)

[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

W ostatniej instalce napotkałem dziwny problem z kampaniami. Kliknęło mi się sprawdzanie brakujących plików i DL i otrzymałem poniższy wynik. Pomyślałem, że może się przydać do sprawdzenia, czy wszystko jest ok.


*** checking campaign [C:\Games\OpenGeneral\EFILE_OGN_GUS\SCENARIO\G27_STA.cam]
Scenariusz #6 [G27_STA06.scn]Nie znaleziono także w internecie
Scenariusz #7 [G27_STA07.scn]Nie znaleziono także w internecie
Scenariusz #8 [G27_STA08.scn]Nie znaleziono także w internecie
Scenariusz #9 [G27_STA09.scn]Nie znaleziono także w internecie
Nadal brakuje 4 plików



*** checking campaign [C:\Games\OpenGeneral\EFILE_OGN_GUS\SCENARIO\G31_GD.xcam]
Wszystkie brakujące pliki załadowano z sieci
4


W tym przypadku powyższy komunikat występuje za każdym razem - czyli żadne pliki nie zostały pobrane na dysk
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

kowdar

Tej kampanii nie powinno być w instalce.
Mój błąd, bo plik kampanii jest cam, a nie xcam
i mi się nie wyświetlił :(
Z tego co pamiętam to jakaś wersja testowa Gustlika.
A komunikat jest dlatego, że plik cam ma zdefiniowane te scenariusze,
ale plików samych scenariuszy nie ma do nich nie ma.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

To niedokończona kampania "Stalingrad" ale ona nie dość, że jest nie skończona, to jeszcze nie przekonwertowana na OG.
To jest "czyste" PG2.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

A w czym problem z tą drugą kampanią?


*** checking campaign [C:\Games\OpenGeneral\EFILE_OGN_GUS\SCENARIO\G31_GD.xcam]
Wszystkie brakujące pliki załadowano z sieci
4


Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Jestem pełen podziwu dla kolegi Jaro za bardzo duże zaangażowanie, zwłaszcza to techniczne.
Dziękuję za wnikliwą analizę  :clap
Jeśli o szatki chodzi , to jak wcześniej napisałem - zrobione to było jeszcze w 2013 roku.
Przez ten czas, zmieniły się również szaty w instalce Luisa - są zdecydowanie lepsze.
Moja praca polegała na zmianie kolorystyki - tak by pasowała do dowódców ..  i była oparta o pliki jeszcze z PG2( bo takie wtedy były).
Widzę, ze masz zacięcie techniczne - więc może chcesz przy tym popracować?- stworzyć Twoją wersję?   :tiger - ze swej strony, jeśli zechcesz, deklaruję pomoc ..
Widzę, że masz potencjał   :pcbash  :toast

Jaro

Cytat: sympatyk w Luty 21, 2015, 11:23:08 AM
Widzę, ze masz zacięcie techniczne - więc może chcesz przy tym popracować?- stworzyć Twoją wersję? 

Dzięki za uznanie  ::) ale chyba trochę na wyrost. Zacięcie techniczne mam szczególnie analityczne, jednak zdolności plastyczne mam raczej słabo rozwinięte. Jeśli grafika jest "płaska" pikselowa, to jeszcze daję radę (patrz poprawki z etykietkach terenów na mapę). Jednak zabawa ze światłocieniem przekracza moje możliwości. Chciałem sobie zmienić kolorystykę (na "starą) zrobionego przez Ciebie  :bow pliku unit_stats.png (bo jest genialny). Kolory podmieniłem. Poprawę ikon amunicji, zasięgu i doświadczenia ogarnąłem. Natomiast przy ikonach siły ataku wymiękłem. Nie wyobrażam sobie w ogóle poprawy lub narysowania lornetki. Niestety plastyka i kolory to nie moja domena.
Stąd mogę pomóc testować ale własnej wersji nie dam rady zrobić.

Chętnie pomogę w testach, tłumaczeniach, korekcie briefingów, analizie efila...
PS
Załączam zmieniony plik. Po powiększeniu do pojedynczego piksela widać będzie, gdzie kończą się moje możliwości  :(

[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatPo powiększeniu do pojedynczego piksela widać będzie, gdzie kończą się moje możliwości  Sad

A po co tak powiększać?
Normalne , że tak będzie --> grafikę robi się z zasady dużą, a potem skaluje( zmniejsza) do właściwego rozmiaru. Jeśli ją teraz powiększysz, to będzie nie ostra. Oczywiście istnieją formaty, które tego nie mają, ale my musimy używać png, bo tak jest zdefiniowane w grze. Więc umówmy się - oglądamy na 100%, ewentualnie na 150%, dlatego zasadne jest pytanie przy jakiej rozdzielczości grasz. Jeśli zechcesz zagrać przy rozdzielczości 800 x 600px na ekranie 22" to wybacz ... wtedy wszystko będzie nie ostre i mapa, i ikony ...
Cytatjednak zdolności plastyczne mam raczej słabo

Ja też - ja tego nie rysuję, ewentualnie jak nie pasuje to zmienię kilka px ...
Dodałem/ zmieniłem tylko kilka elementów, reszta to poprzedni wzór i Gimp ..

Co innego mapy - te powstawały od nowa, ale najwyraźniej moja kolorystyka nie przypadła do gustu   >:D :laff

Jaro

CytatNormalne , że tak będzie --> grafikę robi się z zasady dużą, a potem skaluje( zmniejsza) do właściwego rozmiaru. Jeśli ją teraz powiększysz, to będzie nie ostra

Dobrze wiedzieć. Dzięki. Powiedz jeszcze co to znaczy duża grafika. A dokładniej chodzi mi o skalowanie, którego najlepiej użyć. Jak będę znał skalowanie, to rozmiar dużej grafiki sobie policzę.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI