Test - Blitzkrieg made by Rozprza

Zaczęty przez Zsamot, Październik 06, 2010, 07:47:30 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rozprza

Cytat: Gustlik w Październik 21, 2010, 08:36:42 PM
Moze zrobimy z tymi briefingami tak, że naszkicujesz mniej więcej jak miałyby wyglądać, a ja spróbuję je "zredagować", w końcu zajmuję się tym całe życie....:)
Skrzynka Harnasia do odbioru w Piasecznie :toast
Jak się ogarnę to wyślę propozycje.
PS Już widzę błąd w wysłanych plikach: nie można rozstawić jednostek w Bzurze. Zapomniałem o DPHeks :laff
Wysyłka po raz trzeci...
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Przejrzałem trzy pierwsze scenariusze i wnioski są nastepujące:

1) Mokra
- Niemcy mają dwa bat. pionierów mostowych, ale ani jednego szturmowego (Sturmpioniere). Jeśli są jedni, to powinni być i drudzy.
- Artyleria niemiecka (3x75 + 1x 105) wygląda nieco na "ubogich krewnych" w stosunku do Polaków - zwłaszcza tych pociągów.
- Wszystkie flagi dają kasę - nadal można zrobić napad na bank.
2) Piotrków
- Wszystkie jednostki w scenariuszu mają doświadczenie na poziomie: 0/00, natomiast jedna polska armata aż 2 belki i lidera??
- Kwestię dział dalekonośnych 105mm już wcześniej poruszałem.
- Jedno z polskich dział jest ustawione jako posiłki w.... 11 kolejce! Jest to zresztą jedyna "posiłkowa" jednostka w tym scenie.
3) Bzura
- Niemcy nie mają lotnictwa! W porównaniu z sześcioma polskimi samolotami! Nie sądzę aby gracz mógł do tego momentu zakupić odpowiednie zabezpieczenie lotnicze. Spowoduje to, że wszyscy będą jak wariaci kupować samoloty przed Bzurą.
- Tłum jednostek jest imponujący, jednak chyba lepiej byłoby część z nich (po obu stronach) wprowadzić jako posiłki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

Cytat: Gustlik w Październik 22, 2010, 08:45:39 AM
Przejrzałem trzy pierwsze scenariusze i wnioski są nastepujące:

1) Mokra
- Niemcy mają dwa bat. pionierów mostowych, ale ani jednego szturmowego (Sturmpioniere). Jeśli są jedni, to powinni być i drudzy.
- Artyleria niemiecka (3x75 + 1x 105) wygląda nieco na "ubogich krewnych" w stosunku do Polaków - zwłaszcza tych pociągów.
- Wszystkie flagi dają kasę - nadal można zrobić napad na bank.
2) Piotrków
- Wszystkie jednostki w scenariuszu mają doświadczenie na poziomie: 0/00, natomiast jedna polska armata aż 2 belki i lidera??
- Kwestię dział dalekonośnych 105mm już wcześniej poruszałem.
- Jedno z polskich dział jest ustawione jako posiłki w.... 11 kolejce! Jest to zresztą jedyna "posiłkowa" jednostka w tym scenie.
3) Bzura
- Niemcy nie mają lotnictwa! W porównaniu z sześcioma polskimi samolotami! Nie sądzę aby gracz mógł do tego momentu zakupić odpowiednie zabezpieczenie lotnicze. Spowoduje to, że wszyscy będą jak wariaci kupować samoloty przed Bzurą.
- Tłum jednostek jest imponujący, jednak chyba lepiej byłoby część z nich (po obu stronach) wprowadzić jako posiłki.
Siła artylerii do przemyślenia. Prestiż za flagi również.
Te posiłki w Piotrkowie to miała być cała brygada ;D. Chyba źle wstawiłem te jednostki. Możesz zerknąć pod Suite, co tam zrobiłem?Co do doświadczenia to również jednostki kawalerii mają 200.
Miałem nadzieję, że gracz dokupi sobie lotnictwo  ;) dałem aż dwa lotniska  :rollin
Tłum jest rzeczywiście wielki. Ja jeszcze nie doszedłem do Bzury więc nie wiem jak to rozłożyć.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

CytatMiałem nadzieję, że gracz dokupi sobie lotnictwo dałem aż dwa lotniska

Tez tak pomyślałem, ale zdałem sobie sprawę, że nie zdąży. Na te sześć polskich, trzeba
by mieć jednak tak ze trzy niemieckie  ;). Żeby nie wyglądało śmiesznie. A mamy tylko
dwa scenariusze na zakupienie, czyli po którymś trzeba by kupić dwa, a jeszcze te działa
trzeba doprowadzić do porządku. Coś trzeba jednak dać...

Zaraz przejrzę resztę spraw, tylko jeszcze Greg ma problem....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Sorki, z tymi posiłkami, to ja sie walnąłem - jest ok.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#20
No i pierwsza krew przelana- na pewno nie było łatwo. Jeszcze nie kupiłem od razu myśliwca, więc poznałem potęgę Karasia.  Na szczęście to SSI i stan amunicji to 2... Z 6-stką to byłaby masakra.  Dobrze, ze Czaple ckm-ami odgoniłem, podobnie Karasia ostudziłem. Poza tym dostałem- chyba przemycony, francuski recon. Nędza, ale gratis to gratis...
Będzie teraz ciężko.
ps. Czołg, co zdobył 100pd, ma belkę, nie ma napisanej bitwy w swoim "profilu"...
ps. 2 Scenariusz 2=> Nie mogę ruszyć pionierów - namiar (36,21).

OpenGen 0.60.d * (20 Oct 2010) *  Efile folder:D:\Nowy OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: BLITZKRIEG,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory

Current scenario: Borowa Góra , VH prestige is 240 ,  All hex prestige is: 440
Total army value: 648 , Current prestige is 42
Prestige available on map yet is 440 pp ( 240 pp in VH to capture)
if BV: +1200, Bzura , cap 2500, 15 turn prestige: 280
if V : +900, Bzura , cap 2500, 15 turn prestige: 280
if TV: +600, Bzura , cap 2500, 15 turn prestige: 280
Ls: Loss , turn prestige: 280

Infantry
*  Schutzen , Ford , Schutz Reg 12 , 0 bars , 25 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:005)
*  Pioniere , Opel Blitz , Pio Bat 79 , 0 bars , 9 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:006)
*  Kradschutzen , Krad Abt 34 , 0 bars , 32 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:009)
*  Hauptquartier , Opel Blitz , 4. Panzer-Division , 4 bars , 400 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp (U:011)

Tank 
*  Pz IVD , Pz Reg 35 , 0 bars , 48 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:003)
*  Pz IVD , Pz Reg 36 , 1 bars , 106 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 0 pp (U:004)

Recon
PSW 232 ,  , 0 bars , 24 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 240 pp (U:001)
*  PSW 221 , Aufkl Abt 7 , 0 bars , 25 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
*  PSW 204 (f) ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)

Anti-Tank
*  8.8 FlaK36 ATG , 251/4 , Pz Abw Abt 49 , 2 bars , 244 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Art Reg 103 , 0 bars , 34 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)

Fighter
Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 43 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 408 pp (U:002)

Killed: AD  4 ,  AT  3 ,  ATY  4 ,  INF 13 ,  REC  2 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  28
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:   1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  4 Units * 0 Leaders
Total :    466 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    117 exp,      0 kill,      0 pp
Tank   *  2 Units * 0 Leaders
Total :    154 exp,     15 kill,      0 pp
Average:     77 exp,      8 kill,      0 pp
Recon *  3 Units * 0 Leaders
Total :     49 exp,      1 kill,    240 pp
Average:     16 exp,      0 kill,     80 pp
Anti-Tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    244 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    244 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery *  1 Units * 0 Leaders
Total :     34 exp,      1 kill,      0 pp
Average:     34 exp,      1 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
Total :     43 exp,      1 kill,    408 pp
Average:     43 exp,      1 kill,    408 pp
Summary * 12 Units * 0 Leaders
Total :    990 exp,     19 kill,    648 pp
Average:     83 exp,      2 kill,     54 pp
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatps. 2 Scenariusz 2=> Nie mogę ruszyć pionierów - namiar (36,21).

Zatankuj.....:)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

Czekałem na testy z zaciekawieniem bo wersja, którą wysłałem ma kilka błędów na samym początku  ;D Ale długo nie było odzewu więc nie wysyłałem poprawki. Jutro wyślę wersję bardzo zmienioną (po sugestiach  Gustlika, całkiem nowa Mokra i dużo zmian w Bzurze). I ogromna prośba dla znających język obcy dla mnie: angielski, proszę o briefingi... Są prowizoryczne i po polsku...
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Wysłałem dzisiaj  ;) Jestem na urlopie (prawie ojcowskim  ;)), ale mam pendriva z całym dobytkiem :groovin i dostęp do netu, więc czekam na testy.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Ja uważam, że druga bitwa ma za mały limit tur. Chociaż może źle to rozgrywam, bo gdy wycofuję całą zachodnia stronę, unikając starć w centrum, to jest o wiele łatwiej, Niemniej nie daje rady VH na północy zająć na czas.
Co do pierwszej bitwy- wg mnie jest tu duża, rzekłbym za dużą przypadkowość w wynikach, które decydują o dalszym przebiegu walk. => do meritum: atakuję najpierw Stukasami ckmy=> dobry wynik, czyli na poziomie 2,3 straty  u mnie=> kwestia 3 tur i pociągi bezkarnie bombarduje, innym razem- zwłaszcza gdy nie zostaną ruszone, jeden szczególnie spod ochrony tej 40mm Boforsa, to jest nie do ruszenia. Ataki na 40mm plotkę- pełna gama wyników...
ps. trzymam za Was kciuki, ja za miesiąc powtórka z ojcostwa, tym razem podobno syn. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: Zsamot w Listopad 03, 2010, 08:11:31 PM
Ja uważam, że druga bitwa ma za mały limit tur. Chociaż może źle to rozgrywam, bo gdy wycofuję całą zachodnia stronę, unikając starć w centrum, to jest o wiele łatwiej, Niemniej nie daje rady VH na północy zająć na czas.
Co do pierwszej bitwy- wg mnie jest tu duża, rzekłbym za dużą przypadkowość w wynikach, które decydują o dalszym przebiegu walk. => do meritum: atakuję najpierw Stukasami ckmy=> dobry wynik, czyli na poziomie 2,3 straty  u mnie=> kwestia 3 tur i pociągi bezkarnie bombarduje, innym razem- zwłaszcza gdy nie zostaną ruszone, jeden szczególnie spod ochrony tej 40mm Boforsa, to jest nie do ruszenia. Ataki na 40mm plotkę- pełna gama wyników...
ps. trzymam za Was kciuki, ja za miesiąc powtórka z ojcostwa, tym razem podobno syn. ;)
Masz rację, ja nawet nie próbowałem BV w drugim scenie, teraz testowałem i widzę, że brakuje jednej tury (ale dam dwie, bo może pogoda zaszkodzić). Co do pierwszego scenu, jest bardzo łatwy (i taki ma być, ja po upgrade mam 500 prestiżu i nic nie dokupuję, ale zastanawiam się, czy to nie jest zbyt dużo? Chociaż jakiś samolot powinien być kupiony?), a te zmienne wyniki, to moim zdaniem, wynikają z dużej dysproporcji sił (5 do 10 lub coś w tym stylu).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

To zatem uwzględnij to wszystko i ja w poniedziałek postaram się w pracy machnąć bitewkę. Zaczynać o nowa???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Rozgrywam ten nowy wariant scenariusza "Mokra":
1. dlaczego siły dołączone nie pojawiają się od razu? Ale ok- taki zamysł.
2. dlaczego NIE MA pionierów??? To akurat mocno utrudni grę- wyeliminuje lotnictwo w co najmniej 4 tur, nawet więcej ???
3. jedne posiłki są rozstawione dalej- mniej więcej, gdzie by dotarły, ale drugie są o turę stratne.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Jednakowoż- zrobione. ;) Grywalny scen, ale na przyszłość dałbym "moim" oddziałom choćby ckm- nawet jeśli na początkowym stanie 5/10. Wobec tego Karasia jestem bowiem bezbronny... sztab koło ckmu, a jeden to za mało. Dokupiłem plotkę, ale to nie wiele dało, bo jednak cały czas przy takim doświadczeniu eliminuje jednostkę uszkodzona od reki.
Jutro drugi scen. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2010, 11:38:32 AM
Rozgrywam ten nowy wariant scenariusza "Mokra":
1. dlaczego siły dołączone nie pojawiają się od razu? Ale ok- taki zamysł.
2. dlaczego NIE MA pionierów??? To akurat mocno utrudni grę- wyeliminuje lotnictwo w co najmniej 4 tur, nawet więcej ???
3. jedne posiłki są rozstawione dalej- mniej więcej, gdzie by dotarły, ale drugie są o turę stratne.
1. Chciałem przestraszyć  ;) gracza.
2. Są sturmpionierzy  :D
3. Chciałem żeby weszły na pole bitwy w tym samym czasie, bo jak testowałem to 4 PzDiv była spóźniona przez kontrataki kawalerii i te nieszczęsne polskie ppance śmigające na przedpolu  ;D Wpadłem na niezły pomysł i ppance nie atakują :nyet
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...