Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Ja to wszystko rozumiem, ale nie potrafię tego wypunktować po angielsku ..
Może zrobiłbyś to Ty?
Jak napisałem, że przepełnienie nie powinno się zdarzyć - to tłumaczą mi procedurę ..
Najlepszym wyjściem było by sprawdzenie, czy losowy lider jest zgodny z ustawieniami/dla danej klasy itd ... --> jeśli nie - to losowanie jeszcze raz
Możesz to wypunktować tu?
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=6&p=2777#p2777

Waldzios

Cytat: sympatyk w Styczeń 20, 2020, 01:12:16 PM
Ja to wszystko rozumiem, ale nie potrafię tego wypunktować po angielsku ..
Odpisałem, skutków nie gwarantuje ;).

Cytat: LuisGuzman
The Agg.Maneuver leader is rarely assigned to a unit having no movement (game uses a random with probability only 5%) and the same routine is used when raising the leader or checking the leader validity, so you can be lucky when raising it, and not so lucky when upgrade the unit.
Ta odpowiedz mnie kompletnie zaskoczyła. Nigdy bym się czegoś takiego nie spodziewał.
Nie mogłem uwierzyć. Musiałem sprawdzić.

Rzeczywiście działa tak jak jest opisane.  W 18-tej próbie udało mi się ulepszyć '10.5cm sK18' (z  'Aggressive Maneuver') do '15cm K18', bez wymiany leadera.
Test czy dany lidera jest odpowiedni dla jednostki, opiera się na wartościach losowych (5% szansy dla 'Aggressive Maneuver') . To chyba najbardziej niepraktyczny algorytm jaki spotkałem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dzięki
Ja natomiast nie rozumiem, że można dostać lidera , który zostanie wymieniony bo jest nie zgodny ... i srtaci go się jeśli jednostka nie ma odpowiedniego doświadczenia ..

W takim razie powinno to być ustawiane na poziomie scenariusza, a nie efila (po ostrzeżeniu) --> przecież wpływa na wszystkie stare kampanie ...

Waldzios

#618
Cytat: sympatyk w Styczeń 20, 2020, 05:37:24 PM
Ja natomiast nie rozumiem, że można dostać lidera , który zostanie wymieniony bo jest nie zgodny ...
To się może łatwo zdarzyć.
Na przykład, '10.5cm sK18' może w pełni prawidłowo otrzymać leadera 'Shock Tactics', zapewniającego trwałe tłumienie.
Po ulepszeniu do '15cm K18' taki leader staje się bezużyteczny, bo '15cm K18' posiada wbudowane trwałe tłumienie.
Dla takich sytuacji przewidziany był ten mechanizm.
Cytat: sympatyk w Styczeń 20, 2020, 05:37:24 PM
i srtaci go się jeśli jednostka nie ma odpowiedniego doświadczenia ..
Przy domyślnym ustawieniu naszego efila, powinna nastąpić wymiana leader'a, nie jego utrata. Takie było oryginalne założenie.
Ale nawet przy alternatywnym ustawieniu utrata leadera jest tylko chwilowa, leader wraca po kolejnym awansie.

Gdyby nie to nieszczęsne przepełnienie (IMHO niechlujne kodowanie), to realnego problemu by nie było.
Cytat: sympatyk w Styczeń 20, 2020, 05:37:24 PM
W takim razie powinno to być ustawiane na poziomie scenariusza, a nie efila (po ostrzeżeniu) --> przecież wpływa na wszystkie stare kampanie ...
Opcja $upgrade_ldr jest ustawiona na poziomie efila, ale możliwe jest ustawienie również na poziomie kampanii.

Wpływ na kampanie jest zaniedbywalny.
Jeśli dobrze rozumiem algorytm Luisa, to szanse na trafienie "problematycznego" leadera są znikome.
Armata '10.5cm sK18' ma około 3% szansy na wylosowanie leadera  'Aggressive Maneuver'  (jeden z 30 dostępnych) , a potem ten leader musi przejść weryfikacje poprawności, na która ma 5% szansy. Sumaryczna szansa wynosi więc około 0,15%, czyli sytuacja może się to przytrafić w jednym na 1000 przypadków. Zapewne dlatego wcześniej tego problemu nie zaobserwowaliśmy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

W sumie to oznacza, ze jest promilowa szansa na szybki awans jednostki z mniej niż 100 exp  na 5 belek i jeszcze na lidera  >:D  :laff

Seta

 :help
Zbudowałem port.
W porcie nie mogę wsadzić jednostek na statki transportowe.
Opis "PORT-Dirt"
O co chodzi ???

Waldzios

Cytat: Seta w Styczeń 30, 2020, 07:52:35 PM
:help
Zbudowałem port.
W porcie nie mogę wsadzić jednostek na statki transportowe.
Opis "PORT-Dirt"
O co chodzi ???
Może po prostu nie masz dostępnych transportów NTP  :huh?
Doprecyzuj o jaki scenariusz chodzi.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Seta

Naprawdę Wielka Polska scen. 4
3 jedn. wysadziłem z transportów bo wystawiłem na samym początku na morzu i myślałem, że mam tylko 3 dostępne transporty morskie. Po wysadzeniu dalej nie mogę wsadzić nowych.

Waldzios

Cytat: Seta w Styczeń 30, 2020, 08:16:08 PM
Naprawdę Wielka Polska scen. 4
3 jedn. wysadziłem z transportów bo wystawiłem na samym początku na morzu i myślałem, że mam tylko 3 dostępne transporty morskie. Po wysadzeniu dalej nie mogę wsadzić nowych.
Coś się nie zgadza w kwestii scenariusza.
Scenariusz 4 ("Krzyk się poniósł nad lasami....") to scenariusz lądowy.
Scenariusz 5 ("Biało-czerwony przypływ") to scenariusz morski, ale bez punktów rozstawienia na morzu.
Dopiero scenariusz 6 ("Kurzawa na mierzei") pasuje do opisanej przez ciebie sytuacji. Mamy 5 heksów rozstawienia na morzu, oraz NTP=0.

Generalnie wystawianie jednostek w morskich punktach rozstawienia nie jest ograniczone licznikiem NTP.
Możesz wystawić tyle jednostek na ile pozwala wolne miejsce, nie wpływa to na liczbę dostępnych transportów NTP.

Liczbę dostępnych w danym momencie transportów morskich możesz sprawdzić najeżdżając kursorem na dowolny port na mapie (napis 'Avail NTP: xx' na górnym pasku).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Seta

#624
Tak chodziło mi o "Kurzawę na mierzei" Nie mogłem wpakować żadnej jednostki na transport morski w zbudowanym przez saperów porcie.

Zgadza się, NPT = 0 czyli nie mogłem wystawić żadnego statku do transportu mimo zbudowanego portu i ATP = 3 więc mogłem wystawić 3 samoloty do transportu powietrznego.

No tak, piszę jak byk w oknie przed rozpoczęciem scenariusza.

Dzięki za pomoc.  ;D

Waldzios

Cytat: Seta w Styczeń 30, 2020, 11:00:21 PM
Tak chodziło mi o "Kurzawę na mierzei" Nie mogłem wpakować żadnej jednostki na transport morski w zbudowanym przez saperów porcie.
To by się zgadzało. Scenariusz ma ustawione NTP=0, więc nie możesz wykorzystać dodatkowych transportów morskich.

To ile transportów wystawiłeś w fazie rozstawienia, i ile ich później zwolniłeś, nie ma tu żadnego znaczenia. Nie liczą się one do limitu,
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Seta

Wydawało mi się, że jest napisane przed scenariuszem ile transportów można wystawić, ale sprawdziłem i nie było tej informacji.
Gdzie można ją znaleźć?


Waldzios

W HQ wciśnij klawisz CTRL i kliknij na dowolną jednostkę.

Pojawi się ekran transportów:

Po prawej stronie masz wypisane dostępne pule transportów dla poszczególnych kategorii (Scen.Pool = xx).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Seta

Jeszcze jedno pytanie:
w pewnym porcie uwolniłem jednostkę "statek", jakie ma ona zadania i możliwości, mogę na nią załadować wojska lądowe?

Waldzios

Cytat: Seta w Styczeń 31, 2020, 10:14:35 AM
Jeszcze jedno pytanie:
w pewnym porcie uwolniłem jednostkę "statek", jakie ma ona zadania i możliwości, mogę na nią załadować wojska lądowe?
To błąd. Gustlik ustawił niewłaściwą jednostkę w trigger heksie. "Statek" to transport NTP. Nadaje się tylko do sprzedaży.
Kampania jest w dość wczesnej wersji. Wymaga poprawek.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons