Open General dla początkujących

Zaczęty przez kowdar, Luty 13, 2011, 06:00:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sachiel24

Mam kilka pytań i byłbym wdzięczny za odpowedź doświadczonych forumowiczów.
1. Jak wiemy piechota zaatakowana podczas transportu błyskawicznie "wysiada" z ciężarówek i działa normalnie. Czy pomimo to jest obciążona jakąś karą za atak w czasie transportu? Np. zaatakowana przez szturmowce kolumna zmotoryzowanej piechoty odpiera atak z niezmienioną siłą?
2. Ile jest max. dostępnych jednostek w OpenGeneral?
3. Czy da się stworzyć więcej klas transporu niż 8?
4. Czy ostrzeliwywana piechota np. czołgiem z 2 heksów dodaje do swojej GD ranged defenese? A co w wypadku ostrzału przez artylerię?
Pozdr

Zsamot

1. na pewno strata inicjatywy
3. moim zdaniem nie
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytat1. Jak wiemy piechota zaatakowana podczas transportu błyskawicznie "wysiada" z ciężarówek i działa normalnie. Czy pomimo to jest obciążona jakąś karą za atak w czasie transportu? Np. zaatakowana przez szturmowce kolumna zmotoryzowanej piechoty odpiera atak z niezmienioną siłą?

Nie ma takiej kary. Poza tym, że oczywiście w każdej następnej kolejce, po opuszczeniu transportu, (jeśli nie rusza z miejsca) liczyłoby już jej  się okopanie.

Cytat2. Ile jest max. dostępnych jednostek w OpenGeneral?

Chodzi Ci o całość gry, czy scenariusz?
Jeśli całość gry, to nie ma limitu, a jeśli scenariusz to 2 x 200

Cytat3. Czy da się stworzyć więcej klas transporu niż 8?

Da się, ale tylko w 8 grupach "wagowych"

Cytat4. Czy ostrzeliwywana piechota np. czołgiem z 2 heksów dodaje do swojej GD ranged defenese? A co w wypadku ostrzału przez artylerię?

Dodaje, ale zabij mnie - nie pamiętam ile kiedy - to już gdzieś było wałkowane. W każdym razie - albo całość, albo połowę,
Natomiast przy ostrzale artylerią - zawsze połowę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Ale dostępne są jednocześnie tylko te 8 prawda?

Nie ma strat piechota zaatakowana w np. Oplu?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sachiel24

Cytat1. Jak wiemy piechota zaatakowana podczas transportu błyskawicznie "wysiada" z ciężarówek i działa normalnie. Czy pomimo to jest obciążona jakąś karą za atak w czasie transportu? Np. zaatakowana przez szturmowce kolumna zmotoryzowanej piechoty odpiera atak z niezmienioną siłą?

Nie ma takiej kary. Poza tym, że oczywiście w każdej następnej kolejce, po opuszczeniu transportu, (jeśli nie rusza z miejsca) liczyłoby już jej  się okopanie.
To trochę bez sensu, ale nic nie da się poradzić.. :-\ W rzeczywistości dostaliby niezłe bęcki, zanim wyskoczyliby z tych ciężarówek.
Cytat2. Ile jest max. dostępnych jednostek w OpenGeneral?

Chodzi Ci o całość gry, czy scenariusz?
Jeśli całość gry, to nie ma limitu, a jeśli scenariusz to 2 x 200
Chodziło mi o całość. Wydawało mi sie że był limit bodajże 10000 jednostek, dobrze słyszeć, że się myliłem.

Cytat3. Czy da się stworzyć więcej klas transporu niż 8?

Da się, ale tylko w 8 grupach "wagowych"

To szkoda. 8 to jednak trochę mało...

Cytat4. Czy ostrzeliwywana piechota np. czołgiem z 2 heksów dodaje do swojej GD ranged defenese? A co w wypadku ostrzału przez artylerię?

Dodaje, ale zabij mnie - nie pamiętam ile kiedy - to już gdzieś było wałkowane. W każdym razie - albo całość, albo połowę,
Natomiast przy ostrzale artylerią - zawsze połowę.
no dobra, przeszukałem forum i jest w wątku "Mechanika i algorytmy gry i walki" rozpiska o RD iGD, mianowicie:
CytatII. RDM - Ranged Defence Modifier

II.1. Wymiana ognia z odległości 2 heksów i obie strony mają zasięg 2 to: obie strony dodają pełną wartość RDM do swojej wartosci obrony.
II.2. Wymiana ognia z odległości 1 heksa i obie strony mają zasięg 1 to: atakujący dodaje pełną wartość RDM do swojej obrony, broniący zaś dodaje połowę wartości RDM do swojej obrony (jesli ma 3 dodaje 1, jeśli 5 dodaje 2).
II.3 Wymiana ognia z odległości 1 heksa, ale broniący ma zasięg strzału 2 to: obie strony dodają połowę wartosci RDM do swojej obrony
II.4. Strzał z dwóch heksów do jednostki o zasięgu 1 - RDM nie stosuje się.
II.5. Jednostki AT nie dodają sobie RDM - chyba, że strzelały PRZED wykonaniem ruchu
II.6. Jednostka atakowana przez artylerię, dodaje sobie połowę RDM do wartosci obrony.
Jeśli się nie mylę to do przykładu mojej piechoty stosuje się punkt 4, czyli RD nie jest dodawany. A to dla mnie też bez sensu, bo trafienie z kilku kilometrów piechocińca to jak wygranie w lotka.
pozdr

Gustlik

CytatChodziło mi o całość. Wydawało mi sie że był limit bodajże 10000 jednostek, dobrze słyszeć, że się myliłem.

A wiesz co, to możesz mieć rację. Było coś takiego na początku, ale wydawało mi się, że zostało to zniesione. Ja ze swoimi ~4000 jednostkami jestem tak daleko od tego limitu, że się tym nie interesowałem na bieżąco.

CytatTo trochę bez sensu, ale nic nie da się poradzić.. Undecided W rzeczywistości dostaliby niezłe bęcki, zanim wyskoczyliby z tych ciężarówek.

Jeśli tak uważasz - możesz częściej stosować atrybut "Dismount"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

CytatTo trochę bez sensu, ale nic nie da się poradzić.. Undecided W rzeczywistości dostaliby niezłe bęcki, zanim wyskoczyliby z tych ciężarówek.

Jeśli tak uważasz - możesz częściej stosować atrybut "Dismount"
To znowu przegięcie w drugą stronę. Najlepsze by było coś pośrodku ( np. połowa obrony).

czata

Cytat: sachiel24 w Marzec 31, 2012, 07:48:26 PM
Czy da się stworzyć więcej klas transporu niż 8?

Po ostatnich perturbacjach z tłumaczeniem muszę przyznać, że nie rozumiem tego pytania.

Aktualnie są trzy klasy związane z transportem: transport, transport powietrzny, transport morski. W planie jeszcze dwie: transport kolejowy i transport śmigłowcowy.

Cytat: sachiel24 w Marzec 31, 2012, 09:11:43 PM
8 to jednak trochę mało...

Odpowiem z pełną satysfakcją.
Na poziomie scenariusza, nie zawsze jako transport musi być ustawiony transport.
Jako transport można wykorzystać dowolną jednostkę dowolnej klasy.

Gustlik

CytatPo ostatnich perturbacjach z tłumaczeniem muszę przyznać, że nie rozumiem tego pytania.

Bo jemu chodziło nie o "klasy", tylko o "wagi" transportu w Suite. Tam jest 8 okienek.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

Witam!
Mam pytanie odnośnie definiowania ruchu jednostki po różnym terenie. Służy do tego plik tekstowy o nazwie "terrain",  prawda? Z tym ze znalazłem 2 takie w różnych efilach - jeden w EFILE_PzLIGA, który zawiera dwie wartości - dla terenu suchego i zamarzniętego. On działa poprawnie. Ale jest jeszcze jeden plik w EFILE_COMPOSITE ( ściągnąłem go skądś, nie pamiętam skąd). Występują tam aż 3 typy terenu - suchy, zamarznięty oraz błotnisty. Podoba mi się opcja zmodyfikowania wszystkich trzech, ale niestety coś jest nie tak z tym efilem (jednostki wchodzą na heksy oceanu, a nie mogą na miasto itp). Czy ktoś wie w jaki sposób zmodyfikować teren typu "mud"? Jak wygląda taki plik i skąd mogę go ściągnąć?
pozdr

Gustlik

Teren typu "Mud" jeszcze nie istnieje! To tylko projekt. Trzymaj się tego z dwoma rodzajami terenu
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

No to lipa. A tak mi się podobał  :'( .Dzieki za odpowiedź.

derwiszx

#162
Cytat: Gustlik w Kwiecień 05, 2012, 08:53:05 PM
Teren typu "Mud" jeszcze nie istnieje! To tylko projekt. Trzymaj się tego z dwoma rodzajami terenu

I obawiam się, ze nie bedzie istniał :P.

Zdaje sobie sprawę, ze to tylko przejezyczenie z waszej strony (Gustlik, Sachiel).
Mówimy tu o warunkach terenowych czyli o własciwosciach terenu powstałych pod wpływem warunków pogodowych * Ground condition a nie o rodzajach terenu terrain type. Właściwości np. takie jak zużycie ruchu dla różnych rodzajów terenu (drogi,clear,rzeki,morze,wertepy itp)  są modyfikowane właśnie poprzez pogodę przy pomocy ground condition (sucho, grząsko, zamarznięte)

Warunki terenowe typu "Mud" (grząsko) jak słusznie zauważył Gustlik na razie są zaimplementowane w silniku gry, ale w grze ich jeszcze nie widzialem bo to chyba jeszcze  melodia przyszłości.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatMówimy tu o warunkach terenowych czyli o własciwosciach terenu powstałych pod wpływem warunków pogodowych * Ground condition a nie o rodzajach terenu terrain type.

Wiem, sorki - po prostu wykonałem: "skrót myślowy"

Oczywiście, ze chodzi o "ground condition", które w tej chwili są dwojakie "Dry" i "Frozen" a "Mud" miałby być czymś pośrednim między zmarzniętym a suchym.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

Witam!
Czy da sie wprowadzić "globalną zmianę" w efilu? Chodzi mi o wprowadzenie cechy "no ZOC" dla transportu.
pozdr