Open General dla początkujących

Zaczęty przez kowdar, Luty 13, 2011, 06:00:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Tak - menu: "Equipment" -> "Global Equipement Changes".
Tam trzeba zaznaczyć checkbox "No ZOC", wcześniej ustawiwszy klasę dla której chce się to zrobić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

Coś mi nie wychodzi. Ustawiam klasę w środkowej kolumnie, klikam "no Zoc", potem "make changes" i.... nic. To samo jak zanzaczam klase w kolumnie obok. Co pokopałem?

Gustlik

Wiesz co - nie wiem. Ja unikam globalnych zmian z automatu, bo on się lubi mylić.
Bezpieczniej - choć bardziej upierdliwie - jest jednak zrobić to ręcznie - jednostka po jednostce
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

W podoany sposób można zmienić wartośći charakterystyk, ale specjalne zdolności nie działaja, w każdym razie ja nie wiem jak. Ale udało mi się bez większego problemu przyznać wszystkim np. po 6 HA itp.

wojak

Witam wszystkich Generałów i podkomendnych . Jestem początkującym graczem i w związku z tym mam kilka nurtujących mnie pytań odnośnie
Open General a na które nie znalazłem odpowiedzi tutaj na forum , a mianowicie :
1. H-Zajmuje heksy- jak to rozumieć ?
2. Możliwy transport kolejowy -kiedy, jak i gdzie można załadować jednostki do pociągu?
3. Możliwy transport lotniczy -też nie bardzo wiem jak te jednostki można załadować do samolotu ,no i czy musimy posiadać samolot transportowy w składzie jednostek core lub aux ? (chodzi mi o zwykłe jednostki nie o spadochroniarzy )

derwiszx

#170
Cytat: wojak w Sierpień 02, 2012, 04:48:07 PM

1. H-Zajmuje heksy- jak to rozumieć ?
2. Możliwy transport kolejowy -kiedy, jak i gdzie można załadować jednostki do pociągu?
3. Możliwy transport lotniczy -też nie bardzo wiem jak te jednostki można załadować do samolotu ,no i czy musimy posiadać samolot transportowy w składzie jednostek core lub aux ? (chodzi mi o zwykłe jednostki nie o spadochroniarzy )


1. to znaczy że jednostka moze przeflagować  oflagowany heks.  Najczęściej zadaniem gracza jest zdobycie wrogich oflagowanych heksów.  Po zdobyciu takiego heksa oznaczany on jest flagą gracza. 99 proc. jednostek moze zajmowac heksy.
A  skądinąd wiem, że jest duże prawdopodobieństwo iz w najbliższej przyszłości również samoloty będą mogły to robić :P

2. Na razie jest to opcja przyszłościowa. Nie spotkałem się jeszcze z jej praktycznym zastosowaniem,

3. Taka jednostkę możesz załadować do samolotu na lotnisku ale Autor scenariusza musi wcześniej przydzielić ci transport lotniczy. To czy dysponujesz transportem lotniczym mozesz sprawdzić poprzez najechanie myszka na heks lotniska.  Wówczas wyświetla się informacja czy dysponujesz samolotami transportowymi i jeżeli tak to w jakiej liczbie.
Gratia gratiam parti

wojak


Zsamot

Ad. 3 jeżeli transport nie będzie miał symbolu T, to stracisz go przy "starcie " z lotniska.
Witaj na forum. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: wojak w Sierpień 02, 2012, 04:48:07 PM
Witam wszystkich Generałów i podkomendnych . Jestem początkującym graczem i w związku z tym mam kilka nurtujących mnie pytań odnośnie
Open General a na które nie znalazłem odpowiedzi tutaj na forum , a mianowicie :
1. H-Zajmuje heksy- jak to rozumieć ?
2. Możliwy transport kolejowy -kiedy, jak i gdzie można załadować jednostki do pociągu?
3. Możliwy transport lotniczy -też nie bardzo wiem jak te jednostki można załadować do samolotu ,no i czy musimy posiadać samolot transportowy w składzie jednostek core lub aux ? (chodzi mi o zwykłe jednostki nie o spadochroniarzy )


2. Jeśli autor scenariusz ustawi taką możliwość, to po wjechaniu jednostki na tory dostaje ona transport kolejowy. Trochę szybszy od konnego ;)
Ta możliwość istnieje od dawna.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Chyba rzeczny. ;) Bo często przez pomyłkę można było łodzią pomykać. ;)  Za to ikony transportu kolejowego nie widziałem. Dysponujesz jakimś screenem?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Cytat: wojak w Sierpień 02, 2012, 04:48:07 PM
1. H-Zajmuje heksy- jak to rozumieć ?
Na mapie są heksy z flagami. Takie heksy powinny mieć dwie cechy:
1.   Powinny przynależeć do jednej z dwóch stron konfliktu (Allied lub Axis).
2.   Powinny mieć "barwy narodowe".
Zajęcie heksa oznacza zmianę przynależności do strony konfliktu i nadanie mu "barwy narodowej" zajmującej jednostki.

Cecha "zajęcie heksa" należy do cech pierwotnych klas. Większość klas ma tą cechę, ale nie wszystkie. O ile dobrze pamiętam, to cechy "zajmuje heksy" nie mają klasy Artillery, Air Defense, wszystkie samoloty i wszystkie okręty.

@ Derwiszx. Skąd wziąłeś wartość 99%?

H - Zajmuje heksy oznacza jednostkę, która potrafi zajmować heksy, mimo że jest w klasie, która takiej umiejętności nie ma.

Cytat: derwiszx w Sierpień 02, 2012, 06:07:07 PM
A  skądinąd wiem, że jest duże prawdopodobieństwo iz w najbliższej przyszłości również samoloty będą mogły to robić :P
Szkoda, że o planach rozwojowych gry nie można się dowiedzieć z naszego forum.

Cytat: wojak w Sierpień 02, 2012, 04:48:07 PM
2.   Możliwy transport kolejowy
W planach jest wprowadzenie nowej klasy - Rail Transport.

Cytat: wojak w Sierpień 02, 2012, 04:48:07 PM
-kiedy, jak i gdzie można załadować jednostki do pociągu?
Da się coś takiego zrobić na efilu Kaisera.
Natomiast, na efilu Gustlika są scenariusze, w których można grać z użyciem pociągów. A na efilu Pacific nawet specjalna kampania.

Cytat: derwiszx w Sierpień 02, 2012, 06:07:07 PM
3. Możliwy transport lotniczy -też nie bardzo wiem jak te jednostki można załadować do samolotu ,no i czy musimy posiadać samolot transportowy w składzie jednostek core lub aux ? (chodzi mi o zwykłe jednostki nie o spadochroniarzy )
Musi być spełnione kilka warunków jednocześnie:
1.   Na mapie musi być lotnisko. Musi być taki typ terenu, sama grafika nie wystarczy.
2.   Na lotnisku musi być flaga.
3.   Jednostka, którą chcemy załadować, musi mieć literkę A.
4.   Autor scenariusza musi przydzielić samoloty transportowe.
5.   W efilu musi być odpowiednia jednostka transportowa.

Znam scenariusz, gdzie Autor przydzielił samoloty transportowe, ale w efilu ich nie było. To dość okrutna pomyłka, bo gracz może sprawdzić, że dysponuje samolotami transportowymi (tak, jak napisał Derwiszx). A po zajęciu lotniska, nie załaduje się. I nie będzie wiedział, dlaczego nie może się załadować.

derwiszx

Cytat: czata w Sierpień 03, 2012, 08:23:43 AM

@ Derwiszx. Skąd wziąłeś wartość 99%?


Wartość wziąłem głowy i być może jest ona nieco zawyżona :P.  Pisał o tym Luis w wątku poświęconym  lotnictwu.  Sygnalizowane są stosunkowo spore zmiany w misjach powietrznych wiele z tych zmian jest już w fazie testów. Które z propozycji przejdą,  jeszcze do końca nie wiadomo dlatego dopóki nie będą to zmiany oficjalne nie warto ich szerzej ogłaszać, co najwyżej na zasadzie ciekawostki.
Jeżeli będzie coś oficjalnie zatwierdzone to na pewno ktoś  tym napisze również na naszym forum.


Gratia gratiam parti

Zsamot

Co do zajmowania heksu, to należy pamiętać, ze w zależności od efile'a wiele zależy, bo u Gustlika każdy oddział zajmie. Co wg mnie zresztą jest najlogiczniejsze...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Nie każdy oddział zajmuje. Chyba, że nie rozumiem słowa "oddział"...

Zsamot

No nie zajmuje jednostka lotnicza. ;) Ani morska.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369