Open General dla początkujących

Zaczęty przez kowdar, Luty 13, 2011, 06:00:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Róznice w ruchu, dla różnego napędu, w różnych warunkach są do odczytania z pliku TERRAIN.TXT.
Za dużo tego jest, żeby tutaj opisywać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

wojak

dzięki, tylko że nie widzę tego pliku w instalce gry od kowdara

derwiszx

#197
Cytat: wojak w Sierpień 20, 2012, 10:57:56 AM
Miałbym jeszcze pytanie odnośnie dróg , których staram się trzymać aby możliwie jak najszybciej i ekonomicznie przetransportować swoje wojsko .No i właśnie czy jest różnica w szybkości ruchu ,zużyciu paliwa pomiędzy terem czystym (otwartym) a drogą ?

Cytat: Gustlik w Sierpień 20, 2012, 11:38:08 AM
Róznice w ruchu, dla różnego napędu, w różnych warunkach są do odczytania z pliku TERRAIN.TXT.
Za dużo tego jest, żeby tutaj opisywać.

Koszt ruchu czyli zużycie punktów ruchu dla poszczególnych jednostek w wybranym trybie ruchu w zależności od rodzaju terenu i warunków pogodowych możesz odczytać również bezpośrednio z gry.   Otwierasz panel informacyjny jednostki i najeżdżasz na nim myszką na ikonkę symbolizującą ruch (wybór trybu ruchu) jednostki.
Pojawi się wówczas okienko "koszt ruchu" tak jak to widać na załączonym obrazku.
W przypadku ruchu środkiem lokomocji zużywającym paliwo: zużycie jednego punktu ruchu jest równoznaczne z zużyciem jednej jednostki paliwa.

przykład interpretacji:
2-    oznacza, że jednostka w danym terenie i warunkach pogodowych na przebycie jednego heksa zużyje 2 pkty ze swojego ruchu
255 - oznacza, że w danym terenie ruch wybranej jednostki jest niemożliwy
254 - wszystkie dostępne punkty ruchu jednostki będą zużyte na przebycie jednego heksa w danym terenie.

[załącznik usunięty przez administratora]
Gratia gratiam parti

wojak

achaa i wszystko jasne ,czyli wynika z tego że raczej nie ma róznicy droga a teren czysty .Pamiętam swojego czasu grywałem w wojenne gry  Dragona, oczywiście planszówki i droga liczyła sie jako 1/2 punkt ruchu, no ale to już inne gry rzecz jasna  :)

derwiszx

#199
Cytat: wojak w Sierpień 20, 2012, 09:40:19 PM
,czyli wynika z tego że raczej nie ma róznicy droga a teren czysty .Pamiętam swojego czasu grywałem w wojenne gry  Dragona, oczywiście planszówki i droga liczyła sie jako 1/2 punkt ruchu, no ale to już inne gry rzecz jasna  :)

Nie można generalizować.  Każdy tryb ruchu może mieć inną specyfikę. Często koszt ruchu na "drodze" i na "clear" jest taki sam ale nie zawsze.  Zdarza się, że koszt ruchu na terenie clear jest wyższy.  Dużo zależy również od autora efile, który może wprowadzić dowolne wartości w plikach konfiguracyjnych terrain.txt umieszczonych w katalogu efila.  Dane umieszczone w efilowym pliku terrain.txt mają pierwszeństwo nad danymi defaultowymi lub nad analogicznymi danymi z pliku terrain.txt (o ile taki istnieje) umieszczonego w katalogu głównym gry. 


EDIT
Załączam obrazek na którym masz przykład jednostki dla której koszt ruchu w terenie clear (otwartym) w przypadku grząskich warunków pogodowych (mud) jest wyższy od kosztu ruchu na drodze.



[załącznik usunięty przez administratora]
Gratia gratiam parti

derwiszx

#200
Suplement do mojego poprzedniego postu.

Największe różnice pomiędzy kosztami ruchu na drodze i na terenie otwartym (clear) zazwyczaj mamy w przypadku kołowego trybu ruchu.

Co widać na załączonym obrazku.

[załącznik usunięty przez administratora]
Gratia gratiam parti

wojak

#201
Ogólnie gra jest po prostu świetna ,jedynie piechota mogła by być bardziej czytelna w grafice, ale nie grafika jest priorytetem w tej grze, choć ma ona też swój nie powtarzalny klimat i urok oczywiście(wszystkie jednostki sprzętu, piechoty też, mapy itp. super) Jedynie niektóre ikonki piechoty szkoda że nie są bardziej czytelne.

Zsamot

Ale to "wina" skali- czołg, działo masz jedno- piechota ma symbol grupy ludzi, już samo to wymusza pewne uproszczenia in minus.
Zresztą,jak piszesz:
Cytatale nie grafika jest priorytetem w tej grze, choć ma ona też swój nie powtarzalny klimat i urok oczywiście
:toast
pws. Witam Ciebie, bo nie miałem okazji. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Madlock

W jakim sensie grafika piechoty jest nieczytelna?

wojak

#204
Cytat: Madlock w Sierpień 24, 2012, 03:11:43 PM
W jakim sensie grafika piechoty jest nieczytelna?

A no w takim, że jednostki piechoty niemieckiej ciężko jest rozróżnić od siebie,tak mi się wydaje. 

Aktualnie gram po raz drugi kampanie ,,Na froncie wschodnim 100%,, i przyznam że idzie mi o niebo lepiej niż za pierwszym razem. Wyczytałem na forum zasadę wydawania punktów prestiżu i nie marnuje ich już w kupowanie w nadmiarze dodatkowego wojska i tym samym nie przekraczam limitu prestiżu. Nadmiar nowych i nie darmowych jednostek blokował mi część kolejnych punktów za ukończony następny scenariusz( limit punktów prestiżu o którym każdy początkujący musi wiedzieć ). Bardzo pomocny jest dla mnie jako początkującego też ranking
Generałów, gdzie można się posiłkować taktyką i doborem nowych jednostek.

PS. Zsamot właśnie między innymi zaglądam do twojej kampanii opisanej w Rankingu Generałów ;)


Zsamot

#205
Witaj Wojaku, dzięki za odpowiedź za mnie. ;)
Ps. Mam nadzieję, że coś Ci to pomoże w grze. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

wojak

Cytat: Zsamot w Sierpień 27, 2012, 12:28:44 PM
Witaj Wojaku, dzięki za odpowiedź za mnie. ;)
Ps. Mam nadzieję, że coś Ci to pomoże w grze. ;)

Oczywiście Zsamot ,już pomogło .Ciekawi mnie jeszcze kwestia zaopatrzenia i uzupełnień wrogich jednostek ,a mianowicie czy obecność mojego wojska na tyłach wrogiej armii (obstawianie dróg zajmowanie płatnych heksów) w jakiś sposób utrudnia uzupełnianie stanu osobowego, paliwa i amunicji przeciwnika ?? Z tego co wiem jednostki graniczące ze sobą mają utrudnione zaopatrzenie, ale czy jeszcze inaczej można wpłynąć na wrogie zaopatrzenie.

derwiszx

#207
Na jakośc zaopatrzenia danej jednostki w[pływ mają tylko te jednostki wroga które są ulokowane na heksach bezpośrednio sąsiadujących (stykających)  z heksem zajmowanym przez  daną jednostkę. Samolot będący nad dana jednostką również ogranicza jej zaopatrzenie.
Każda wroga jednostka  zmniejsza skuteczność  zaopatrzenia.
Zaopatrzenie jest całkowicie odcięte jeżeli  jednostka  ma w swoim otoczeniu przynajmniej 3 jednostki wroga.

Pod uwagę należy brać również rodzaj terenu na którym dokonujemy zaopatrzenia. Na piasku gdzie zaopatrzenie jest bardzo słabe nawet dwie wrogie jednostki mogą skutecznie odciąć zaopatrzenie.
Gratia gratiam parti

wojak

#208
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz i czekam na kolejne odcinki zielonych diabłów.

Edit : Może ktoś jeszcze wyjaśnić dokładnie znaczenie obrony i czym się różni od siebie: obrona lądowa ,bliska obrona i modyfikator obrony .Będę wdzięczny, pozdrawiam.

Madlock

#209
Obrona bliska (close defence) jest używana w walkach gdzie obrońca siedzi w mieście, lesie albo w górach. Używają jej zarówno obrońca jak i atakujący, który może stać nawet na równinie, ale jak atakuje las, to wg gry musi do tego lasu wejść i dlatego używa close defence.
Cleose defence jest zazwyczaj mniejsza niż ground defence i to prowadzi do tak jakby paradoksu, gdy przed wrogą piechotą często lepiej bronić się na równinie niż w mieście. Ale za to przed czołgiem i artylerią lepiej jest bronić się w terenie trudnym.

Hm, właśnie, a dlaczego czołg, gdy atakuje piechotę w mieście, radzi sobie z tym zadaniem gorzej, niż gdyby atakowała piechota (z gorszym soft atakiem inicjatywą i close defence niż tamten czołg!). Jakieś niewidoczne modyfikatory?