Open General dla początkujących

Zaczęty przez kowdar, Luty 13, 2011, 06:00:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatHm, właśnie, a dlaczego czołg, gdy atakuje piechotę w mieście, radzi sobie z tym zadaniem gorzej, niż gdyby atakowała piechota

Piechota rzadko kiedy ma gorszy Close Defence niż czołg - przyjrzyj się dobrze....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

puciek2

Cytat: Gustlik w Wrzesień 04, 2012, 10:33:58 PM
CytatHm, właśnie, a dlaczego czołg, gdy atakuje piechotę w mieście, radzi sobie z tym zadaniem gorzej, niż gdyby atakowała piechota

Piechota rzadko kiedy ma gorszy Close Defence niż czołg - przyjrzyj się dobrze....

Dodatkowo o ile się nie mylę to piechocie dodaje się do obrony dwukrotną wartość okopania
przeciw czołgom a przeciw piechocie tylko pojedynczą.

Nie jestem tylko pewien tego czy w walce piechota w mieście przeciw piechota na clear,
tylko piechota w mieście używa close defence. Można prosić o potwierdzenie lub zaprzeczenie ?

Madlock

#212
Specjalnie zrobiłem test. Scenariusz Rayydar A.L.D.I efil RSFS bo tam można kupić sobie co się chce i nic nie przeszkadza, żadna arta, żadni dowódcy, żadne belki doświadczenia itd.
Prosta sytuacja. Las, ruscy motocykliści mają się bronić i niemieckie jednostki mogą atakować.


Ci po prawej to motocykliści

Paramerty jednostek:

Niemiecki czołg w porównaniu do niemieckiej piechoty ma lepszy soft attack, inicjatywę, a CD ma takie samo.
Niemiecka piechota ma cechę E:

Cytat: Poradnik"E" Jednostka inżynieryjna  ('Engineer') - jednostka inżynieryjna, szturmowa - oddział
przeznaczony do walki w mieście. Przełamuje okopanie przeciwnika, samemu okopując się
szybciej. Nie jest podatny na efekt "Twardej Obrony" ('Rugged Defence').
Ruska piechota ma lepszy soft attack niż hard attack, czyli powinna zadać piechocie wroga większe straty.

Prognozy ataku w sytuacji gdy jednostki niemieckie atakują po podejściu na 1 heks (jakoś to wpływa na inicjatywę, chyba wtedy obrońca strzela pierwszy. Okopanie obrońców wynosi 2.
Czołg : 1-4
Piechota: 4-6
Piechota niemiecka poniesie większe straty (4) ale zada 6 punktów strat. Czołg poniesie mniejsze straty (tak jak wynika z mniejszego hard attack ruskiej piechoty, ale niewiadomo dlaczego zada też mniejsze straty.

Następna tura niemców. Ataki "z przyłożenia". Okopanie wroga 3. Deszcz.
Czołg : 1-1
Piechota: 4-6

Następna tura niemców. Ataki "z przyłożenia". Okopanie wroga 4.
Czołg : 1-2
Piechota: 4-6

Odjechałem ruskimi i podjechałem z powrotem, żeby zmniejszyć im okopanie i uzyskać dla niemców efekt ataku z przyłożenia.
Czołg : 1-4
Piechota: 4-6
Czyli to samo co w pierwszej próbie.

Edit:
Żeby wykluczyć efekt cechy E kupiłem Niemcom inną piechotę.

Jeszcze gorsze CD, brak E i gorszy soft attack.
Test w warunkach testu pierwszego:
Czołg : 1-4
Piechota z E: 4-6
Piechota bez E: 4-5
I tak zadaje większe straty niż czołg.

derwiszx

#213
Ech, do pełni "szczęścia" brakuje mi wydruku z debug.loga. Rozegraj jeszcze raz te same pojedynki i wklej wydruki z debugggera to będziemy mieli pełną jasność.
Najlepiej by było gdybyś do każdego z opisanych pojedynków podłączył stosowny fragment debug.loga.

Wgląd do debug.loga masz po wciśnięciu klawisza Y.

Nie tak dawno zastanawiałem się nad sporządzeniem szczegółowej analizy wpływu wszystkich wymienionych przez Ciebie parametrów na wyniki starcia, może  kiedyś w wolnej chwili ....

P.S.
Jednostki przeważnie strzelają symultanicznie czyli jednocześnie, przypadki kiedy jedna z jednostek strzela pierwsza naleza do rzadkości. Zazwyczayj aby taki fakt miał miejsce potrzebny jest lider "first strike".  Wydruk z debug loga pokaże nam jak przebiegała walka i jaka była kolejność strzałów.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatNie jestem tylko pewien tego czy w walce piechota w mieście przeciw piechota na clear,
tylko piechota w mieście używa close defence. Można prosić o potwierdzenie lub zaprzeczenie ?

Oto oficjalne wyjaśnienie nadesłane przez Luisa

Any unit (even infantry) located in close terrain and being attacked by infantry uses CD
Any unit (even infantry) attacking infantry which is located in close terrain uses CD

So if infantry not located in close terrain attacks other infantry located in close terrain, both use close defense


Dowolna jednostka (także piechota) stojąca na "Close Terrain" i atakowana przez piechotę używa CD
Dowolna jednostka (także piechota) atakująca piechotę stojącą na "Close Terrain" uzywa CD

Zatem jeśli piechota stojąca poza "Close Terrain" (np na "Clear") atakuje inną piechotę stojącą na "Close Terrain", to OBIE używaja CD. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Madlock

To może jak atakuje czołg, to wszyscy używają GD nawet w lesie i stąd te mniejsze straty u piechoty?

puciek2

Cytat: Gustlik w Wrzesień 06, 2012, 04:31:53 PM
CytatNie jestem tylko pewien tego czy w walce piechota w mieście przeciw piechota na clear,
tylko piechota w mieście używa close defence. Można prosić o potwierdzenie lub zaprzeczenie ?

...

Dowolna jednostka (także piechota) stojąca na "Close Terrain" i atakowana przez piechotę używa CD
Dowolna jednostka (także piechota) atakująca piechotę stojącą na "Close Terrain" uzywa CD

Zatem jeśli piechota stojąca poza "Close Terrain" (np na "Clear") atakuje inną piechotę stojącą na "Close Terrain", to OBIE używaja CD. 



Dzięki za wyjaśnienie u żródła. Wydaje mi się że gdzieś u nas na forum, była inna informacja.
A wiesz może jak jest z algorytmem walki ?
Albo przynajmniej z inicjatywą ? Czy jest to przeniesoine z PG ?
Gdzieś w temacie opisującym zawartość debug loga próbowałem to śledzić i wychodziło mi
że bonus iniscjatywy to zawsze 4p. Czyli inaczej niż w PG gdzie była różnica w inicjatywie i max. 4. ?


Madlock

#217
Da się jakoś zobaczyć w grze pule transportu (tego od "embark") każdego typu (powietrzny, wodny itd.)? W 0.90 pod klawiszem B jest tylko typ helo, a w starszej wersji wyświetla w tamtym miejscu wersję AI.

Gustlik

Jak najedziesz kursorem na lotnisko (heks z flagą), to u góry wyświetli się ilość dostępnych transportów. Podobnie na port i stację kolejową
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Danek

witam

Jestem nowy i z góry przepraszam jeżeli popełniam jakąś gafę.

Mam pytanie odnośnie kampanii "Jeszcze Polska..." i jednostki spadochroniarzy brytyjskich. Nie wiem dlaczego ale nie mogę ich załadować do transportu lotniczego. Nie chodzi o dostępność transportu bo takowy jest (zmieniam spadochroniarzy na polskich i jest OK).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Aha, i wielki szacunek dla Gustlika. Od kilku dni czytam forum i gram w OG. Jestem pod wielkim wrażeniem gry (wcześniej grałem tylko w podstawowy PGII) i kampanii na OG oraz wkładu jaki wnoszą przede wszystkim Gustlik, ale i inni.

Gustlik

Witamy!

Tam jest pewien myk: spadochroniarze - jako jednostka - są dostępni wcześniej niż samolot transportowy dla nich.
Ciągle zapominam to poprawić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/


FilipDnk

Witam pasjonatów tej gry.  :)
Mam pytania w kwestii punktów prestiżu.


- Co dokładnie oznacza 'If BV(...)15 turns prestige:150', "If V(...) 18 turns prestige:150"? O co chodzi z tym prestiżem na turę? Czy dostaje więcej punktów, gdy osiągam BV przykładowo w 5 turze, zamiast w 8?

- Czy przy uzupełnieniach po ukończeniu jednego scenariusza a przed rozpoczęciem następnego, pobierany jest jakiś prestiż?
Wiadomo, że w trakcie gry, gdy chcę uzupełnić jednostkę, to płacę prestiżem.

- Czy można gdzieś sprawdzić ile dokładnie prestiżu dostanę za daną jednostkę wroga, którą zlikwiduje?

- Ile dokładnie dostaje się za zwykłe hexy, SH, VH, SH/VH ? Czy to jest stała wartość, czy każdy twórca mapy/scenariusza sam ustala wartości? Jeśli to drugie, to czy można to sprawdzić w grze?

Pozdrawiam  :)
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

derwiszx

#223
Cytat- Co dokładnie oznacza 'If BV(...)15 turns prestige:150', "If V(...) 18 turns prestige:150"? O co chodzi z tym prestiżem na turę? Czy dostaje więcej punktów, gdy osiągam BV przykładowo w 5 turze, zamiast w 8?

'If BV(...)15 turns prestige:150
Oznacza, ze za każda rozpoczętą turę dostaniesz 10 PP czyli jeżeli skończysz grę w 15 turach dostaniesz w sumie 150 PP, jeżeli w 10 turach to tylko 100 PP. Punkty te przyznawane są w trakcie gry w chwili rozpoczęcia tury.  Według mnie przyznawanie punktów PP za długość grania jest nieporozumieniem. Premiowana powinna być szybkość rozgrywki a nie na odwrót. Szybkość jest premiowana tylko w zależności od tego jaki rodzaj zwycięstwa odniesiesz. BV, TV, V albo przegraną L.

if BV: +1400, ??? , cap disabled, 16 turns prestige: 440
if V : +1000, ??? , cap disabled, 18 turns prestige: 490
if TV: +600, ??? , cap disabled, 20 turns prestige: 540

Niestety i w tym przypadku nie ma konsekwencji. Wszystko zależy od widzimisię autora. Czasami za przegrana dostaniesz więcej PP niż za BV.
 

Szybkość rozgrywki jest za to uwzględniana w punktacji scenariusza. Im szybciej skończysz tym więcej dostaniesz punktów za wygranie scenariusza. Ale punkty za scenariusz to tylko statystyka, za nie nie kupisz nowych jednostek ;).

Cytat- Czy przy uzupełnieniach po ukończeniu jednego scenariusza a przed rozpoczęciem następnego, pobierany jest jakiś prestiż?

Nie spotkałem się z takim przypadkiem. Jeżeli jest automatyczne uzupełnianie to PP nie są zabierane z konta gracza. Ale nie wiem czy Autor nie ma możliwości aby w Suite zmienić ten stan rzeczy. (Trzeba zapytać Autorów). Wiem, że Autor może wyłączyć auto uzupełnianie (powinien wcześniej uprzedzić o tym gracza) i wtedy będziesz musiał uzupełniać stany za własne PP.



Cytat- Czy można gdzieś sprawdzić ile dokładnie prestiżu dostanę za daną jednostkę wroga, którą zlikwiduje?

Chyba mylisz prestiż z doświadczeniem.  Za zlikwidowanie jednostki wroga bądź zadanie jej jakichś strat  twoja jednostka dostaje doświadczenie. Ilość doświadczenia jest losowa, ale prawdopodobnie zależna od proporcji sił walczących jednostek.
Zaobserwowałem również, że jeżeli jednostka posiada lidera Overwhelming Attack to zdobywa dużo więcej doświadczenia za tę sama walkę niż inne podobne jednostki.

Cytat- Ile dokładnie dostaje się za zwykłe hexy, SH, VH, SH/VH ? Czy to jest stała wartość, czy każdy twórca mapy/scenariusza sam ustala wartości? Jeśli to drugie, to czy można to sprawdzić w grze?

Ilość punktów za zdobyte heksy zależy wyłącznie od autora scenariusza. Można sprawdzić ilość punktów za  konkretne oflagowane heksy na przykład wskazując je myszką na mapie (strategicznej lub taktycznej). Ilość PP za taki heks wyświetli się na górze ekranu ponad mapą.  Poza tym w raporcie AAR możesz odczytać zbiorczą  informację ile PP było do zdobycia na całej mapie i ile jeszcze pozostaje do zdobycia.

CytatCurrent scenario: Eben Emael,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 192 , Current prestige is 218
Prestige available on map yet is 120 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 7
Pozdrawiam  :)
Gratia gratiam parti

FilipDnk

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. :)
Ps. Nie pomyliłem prestiżu z dośw. - wiem, że to odrębna sprawa - po prostu wydało mi się, że dostaje się również prestiż za likwidacje jednostek, a to był prestiż za każdą turę ;-)


"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"