Test - W06 21.DYWIZJA.PANCERNA 44-45

Zaczęty przez mara, Luty 21, 2011, 09:41:14 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

Masakra - dosłownie. W ciągu 3 tur straciłem większość artylerii a moje siły pancerne się wykruszyły. Autor położył duży akcent na realizm, ale trochę przesadził. Pierwszy scen na pewno do przebudowy. Plus za wierne odwzorowanie nazw jednostek. Jako że lotnictwo szkopskie właściwie nie istniało (stosunek sił w powietrzu był chyba 30:1) to tego bym nie zmieniał, ale na wyposażeniu każdej dywizji był plot 88, więc dołożył bym z jedną w pobliżu Caumont i z jedną w pobliżu Caen. Zdjąłbym angolą większość liderów a szkopą dołożył (zwłaszcza camuflage i jakieś z defence). Całą piechotę mocno okopał. Tyle na początek. Dobrze by było jak ktoś by ją też wziął na warsztat, bo to moje subiektywne odczucia. 

[kowdar edit] Po przetłumaczeniu, zmieniłem tytuł wątku na taki jak nazwa w kampanii.

kowdar

#1
Zgodnie z tradycją, zamieszczam przebieg kampanii. Może się przyda  ;)

Campaign: W06_21pd * W06 21.DYWIZJA.PANCERNA 44-45 v.1.2
# File                 Scenario   Date           BV   V  TV    L  Map
0 W06_inva.scn         Invasion   Jul  1, 1944    1   1   1    1  Caen.map *NF (#25)
1 W06_lune.scn         Luneville  Sep 18, 1944    2   2   2    2  Arract.map *NF (#19)
2 W06_metz.scn         Metz       Nov 17, 1944    3   3   3    3  Metz.map *NF (#26)
3 W06_stra.scn         Strassburg Dec 15, 1944    4   4   4   Ls  Nordwind.map *NF (#31)
4 W06_lauba.scn        Lauban     Mar  1, 1945  Win Win Win   Ls  LITOVSK.MAP *NF (#35)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

#2
Króciutka. ;) Hmm, kuszące wyzwanie. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Mara przetłumaczył briefingi w tej kampanii.
Zamieściłem je w paczce na stronie i takoż mamy wersję 1.2 do testów.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

Campaign: W06 21.PANZERDIVISION 44-45 v.1.1,  Player prestige modifier 100%  AI prestige modifier 100% OpenGen 0.66a (23 Feb 2011) Efile version:GusOpen Ver:1.1

Briefing nie jest po naszemu, więc nie do końca wiem, co mam robić i odrobinę improwizuję.

Invasion.
Miałem problemy ze znalezieniem jednostek corowych.

Oczywiście, wybieram zły wariant rozgrywki. Zamiast ustawić obronę w oparciu o linię rzek, decyduję się na natarcie. Teren sprzyja obronie, kanalizuje działania.

Coś nie tak jest z jednostką 064. Jest to sprzęt brytyjski i jest zwrócona na południe. Nazwę ma jednak niemiecką i należy do gracza. Nie powinna też chyba stać w ugrupowaniu komputera.
Również jednostka 063 ma złe barwy.

Jednostka 037 nie ma transportu (powinna mieć; dołożyłem jej w Suite SdKfz 7, ale tylko w save`sie!).

Zabawa kończy się w szóstej turze, kiedy to komputer przyspiesza. Ku swojemu zdumieniu, dogrywam do czternastej rundy, mimo wcześniejszego wycofania najważniejszych jednostek

Pozdrawiam, Czata

PS. Dopiero teraz widzę, że jest już wersja 1.2

kowdar

A ja niestety zobaczyłem, że ze strony ściąga się wersja 1.1.
Już poprawione - można ściągnąć już wersję z polskimi tekstami.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

mara

Fajnie że ktoś wziął tą kampanie na warsztat ;D
Czata rozumiem że poległeś w pierwszym scenie :crusader :tiger?

czata

Ja też zobaczyłem, że na stronie była wersja 1.1.

Zarobiłem na tyle prestiżu, że mogłem wymienić recon na lepszy. Kupowanie nowych jednostek jest bez sensu. Nie maja one żadnego doświadczenia.

Luneville.
Decyduję się na obronę wokół lotniska. Tam ustawiam wszystkie swoje jednostki. W napięciu czekam na ruch przeciwnika i ... nic. Tym razem, jest ustawiony defensywnie. Jeśli jest to już briefingu, to ok. Jeśli nie ma, to trzeba to dodać. No, to do przodu. Jednak wystarczy się pokazać, by przeciwnik ruszył. W szóstej turze wycofuję corowe jednostki, a do końca utrzymuję aż dwa miasta tylko dlatego, że komputer jest defensywny.

Był kiedyś taki odcinek Lucky Luke`a, w którym przeszedł on na stronę zła. I czterech braci Dantonów poruszało się w taki sposób, że cały czas byli do siebie plecami. Tak wyglądała moja gra w tym scenariuszu.

W przeciwieństwie do Mary, nie jestem za osłabianiem wojsk komputera w pierwszym scenariuszu. Realizm jest oddany idealnie. Natomiast, coś trzeba zrobić z okrętami, gdyż komputer używa ich jako jednostek rozpoznawczych. Należy odsunąć je od brzegu, może poprzez zamianę części terenu typu Ocean na pola typu Impassable.

W drugim scenariuszu można odsunąć odrobinę jednostki komputera. Natomiast, moja ulubiona opcja do bezwzględnego wyłączenia. Do obniżenia też Basic Strenght.

Mam taki szaleńczy pomysł, żeby zabrać całkowicie wojska core. Ponieważ scenariusze (przynajmniej, jak na razie) nie są do wygrania, takie wojska tylko przeszkadzają. Chucham na nie i dmucham. Gdybym ich nie miał, to walczyłbym do końca, do ostatniego żołnierza.

OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.1

Played Scenarios:
1   Invasion , #0 , Loss
2   Luneville , #1 , Loss

Total army value: 0 , Current prestige is 297

Infantry
*  Grenadiere , 251/1 [W] , 21Panz.Div./125Reg. , 3 bars , 335 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 0 kill , 0 pp (U:006)
*  Grenadiere , Opel Blitz , 21Panz.Div./192Reg. , 3 bars , 365 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)
*  Pionere 43 , Opel Blitz , 21Panz.Div./220PioniereAbt. , 4 bars , 445 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)

Tank 
*  Pz IVH , 21Panz.Div./100Panz.Reg. , 4 bars , 469 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:001)

Recon
*  251/22 , 21Panz.Div./21Panz.AufklarungsAbt. , 3 bars , 375 exp , Germany , 9/9 , 1 kill , 0 pp (U:004)

Anti-Tank
*  StuG IIIG , 21Panz.Div./200SturmgeschutzAbt. , 3 bars , 301 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)

Artillery
*  10.5 leFH18M , Opel Blitz , 21Panz.Div./155ArtillerieReg. , 4 bars , 441 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:005)

Air Defense
*  88mm FlaK 36 , SdKfz 7 , 21Panz.Div./305FlakAbt. , 3 bars , 372 exp , Germany , 9/9 , 0 kill , 0 pp (U:003)

Killed: AD  2 ,  AT  5 ,  ATY  2 ,  INF 18 ,  REC  8 ,  TK 13 ,  FTR  4 ,  TB  0 ,  Total:  52
Lost  : AD  8 ,  AT  6 ,  ATY 12 ,  INF 27 ,  REC  4 ,  TK 11 ,  FTR  4 ,  TB  0 ,  Total:  72

BV  0
V   0
TV  0
L   2

Infantry *  3 Units * 1 Leaders
Total :   1145 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    382 exp,      1 kill,      0 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
Total :    469 exp,      7 kill,      0 pp
Average:    469 exp,      7 kill,      0 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    375 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    375 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    301 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    301 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery *  1 Units * 0 Leaders
Total :    441 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    441 exp,      1 kill,      0 pp
Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :    372 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    372 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  8 Units * 1 Leaders
Total :   3103 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    388 exp,      2 kill,      0 pp

Pozdrawiam, Czata

czata

Byłoby mnie stać na wymianę artylerii na czeską, ale nie ma ona do dyspozycji Opla. A na zmianę wraz z pojazdem już mnie nie stać. Wymieniam artylerię przeciwlotniczą na samobieżną.

Metz.
Wystawiam czołg, pepenca, pelotkę i artylerię i do przodu.
Ciekawostka, rzadko mam okazję pograć fortyfikacjami.

Wygrywam! I to V!!! Centrum się utrzymało, a skrzydła przedarły. I sensacja stała się faktem.

Stać mnie na wymianę na King Tigera.

Strassburg (w trakcie gry).
Zapowiada się ostra walka, gdyż nie można przegrać tego scenariusza. Obrona wygląda na dobrze przygotowaną, więc postanawiam, że moje corowe jednostki spróbują natarcia.

Niestety, pierwsze pada m. Herrlishheim, a ja nie mam czym łatać dziur we froncie. Źle to wygląda.

Na razie wygląda to tak:
Campaign: W06 21.DYWIZJA.PANCERNA 44-45 v.1.2
OpenGen 0.66a (23 Feb 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.2

Played Scenarios:
3   Metz , #2 , Victory

Total army value: 0 , Current prestige is 87

Infantry
*  Grenadiere , 251/1 [W] , 21Panz.Div./125Reg. , 3 bars , 335 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 0 kill , 0 pp (U:006)
*  Grenadiere , Opel Blitz , 21Panz.Div./192Reg. , 3 bars , 365 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)
*  Pionere 43 , Opel Blitz , 21Panz.Div./220PioniereAbt. , 4 bars , 445 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)

Tank 
*  King Tiger , 21Panz.Div./100Panz.Reg. , 5 bars , 508 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 0 pp (U:001)

Recon
*  251/22 , 21Panz.Div./21Panz.AufklarungsAbt. , 3 bars , 383 exp , Germany , 5/9 , 1 kill , 0 pp (U:004)

Anti-Tank
*  StuG IIIG , 21Panz.Div./200SturmgeschutzAbt. , 3 bars , 399 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:002)

Artillery
*  10.5 leFH18M , Opel Blitz , 21Panz.Div./155ArtillerieReg. , 5 bars , 502 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)

Air Defense
*  88mm FlaK 41 , 21Panz.Div./305FlakAbt. , 4 bars , 458 exp , Germany , 9/9 , 0 kill , 0 pp (U:003)

Killed: AD  2 ,  AT  9 ,  ATY  7 ,  INF 35 ,  REC 16 ,  TK 20 ,  FTR  6 ,  TB  2 ,  Total:  97
Lost  : AD  9 ,  AT  6 ,  ATY 14 ,  INF 32 ,  REC  5 ,  TK 12 ,  FTR  5 ,  TB  0 ,  Total:  83

BV  0
V   1
TV  0
L   2

Infantry *  3 Units * 1 Leaders
Total :   1145 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    382 exp,      1 kill,      0 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
Total :    508 exp,     12 kill,      0 pp
Average:    508 exp,     12 kill,      0 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    383 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    383 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    399 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    399 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery *  1 Units * 0 Leaders
Total :    502 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    502 exp,      3 kill,      0 pp
Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :    458 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    458 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  8 Units * 1 Leaders
Total :   3395 exp,     21 kill,      0 pp
Average:    424 exp,      3 kill,      0 pp

Pozdrawiam, Czata

czata

Strassburg.
Zmieniłem ustawienia tak, aby przejść do ostatniego scenariusza nawet w przypadku przegranej. Tak proponuję pozostawić.

Zgodnie z przewidywaniem, przegrałem. Udało mi się uratować wszystkie jednostki corowe i nawet utrzymać dwa miasta.

Teoretycznie, występuje tu równowaga sił. Ale gracz nie ma żadnego dodatkowego prestiżu za tury, a komputer aż 1750. I tak jest, mniej więcej, przez całą kampanię. Nie wiem, jaki był poprzedni efil. Ale ten Gustlika jest raczej tani. I może właśnie ilość prestiżu dla komputera należy ograniczyć. Choć nie sądzę, by wiele to graczowi pomogło.
Można też przemyśleć skrócenie wszystkich scenariuszy, żeby ograniczyć graczowi cierpienie.

Przed ostatnim scenariuszem:
penGen 0.66a * (23 Feb 2011)  Efile version:GusOpen Ver:1.2

Played Scenarios:
  4   Strassburg , #3 , Loss

Total army value: 0 , Current prestige is 167

Infantry
*  Grenadiere , 251/1 [W] , 21Panz.Div./125Reg. , 3 bars , 392 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 1 kill , 0 pp (U:006)
*  Grenadiere , Opel Blitz , 21Panz.Div./192Reg. , 3 bars , 388 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
*  Pionere 43 , Opel Blitz , 21Panz.Div./220PioniereAbt. , 4 bars , 453 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)

Tank 
*  King Tiger , 21Panz.Div./100Panz.Reg. , 5 bars , 559 exp , Germany , 10/10 , 19 kill , 0 pp (U:001)

Recon
*  251/22 , 21Panz.Div./21Panz.AufklarungsAbt. , 4 bars , 418 exp , Germany , 9/9 , Resilience  , 2 kill , 0 pp (U:004)

Anti-Tank
*  StuG IIIG , 21Panz.Div./200SturmgeschutzAbt. , 4 bars , 482 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:002)

Artillery
*  10.5 leFH18M , Opel Blitz , 21Panz.Div./155ArtillerieReg. , 5 bars , 610 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)

Air Defense
*  88mm FlaK 41 , 21Panz.Div./305FlakAbt. , 5 bars , 521 exp , Germany , 9/9 , 0 kill , 0 pp (U:003)

Killed: AD  4 ,  AT 14 ,  ATY 14 ,  INF 48 ,  REC 21 ,  TK 30 ,  FTR  6 ,  TB  2 ,  Total: 139
Lost  : AD 11 ,  AT 17 ,  ATY 23 ,  INF 58 ,  REC  6 ,  TK 13 ,  FTR  5 ,  TB  0 ,  Total: 133

BV  0
V   1
TV  0
L   3

Infantry *  3 Units * 1 Leaders
Total :   1233 exp,      6 kill,      0 pp
Average:    411 exp,      2 kill,      0 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
Total :    559 exp,     19 kill,      0 pp
Average:    559 exp,     19 kill,      0 pp
Recon *  1 Units * 1 Leaders
Total :    418 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    418 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    482 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    482 exp,      3 kill,      0 pp
Artillery *  1 Units * 0 Leaders
Total :    610 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    610 exp,      3 kill,      0 pp
Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :    521 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    521 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  8 Units * 2 Leaders
Total :   3823 exp,     33 kill,      0 pp
Average:    478 exp,      4 kill,      0 pp

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

#10
1 scenariusz:
- dlaczego nie mogę mieć transportu do mojej 88-mki???
- uważam, że każdej dywizji powinien być przydzielony oddział pelot. , nie wspominając o stacjonarnych bateriach...
- dlaczego ja mam brytyjski pepanc???
- co tu robi Gladiator II???
ps. sprawdziłem: efile- najnowszy, wersja gry- ostatnia aktualizacja od Ciebie...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Po pierwsze to są błędy  ::)
Po drugie, kampanię "opiekuje się" mara  :P

Także, zamknąć oczy i grać dalej  ;D,
błędy będą pewnie usuwane hurtowo  >:D
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

Skoro się opiekuje, to może coś naprawi??? Wzywam porucznika Marę. ;)
Po co mam zaczynać bubla, gdzie pierwsze z brzegu błędy są znane??? Jak mam w scenie z dominacją lotnictwa alianckiego odpierać jego ataki, skoro nie mam czym, a te, co mam są kalekie- czytaj: bez transportu???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Wysłałem Ci poprawiony pierwszy scen z tej kampanii. Jestem ciekaw Twojej opinii. Poprawione są dwa błędy z trzech zaobserwowanych. Nie wiem, w którą stronę poprawić ten trzeci.

Co do siły wojsk alianckich. Z założenia, jest to scenariusz autentyczny. A Niemcy tam przecież nie wygrali.
Scenariusz jest bardzo trudny do wygrania (np. do zdobycia i utrzymania jest 17 z 18 VHeksów).

Z obecności Gladiatora II powinieneś się cieszyć. To akurat słaby samolot  :D.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Ale ja nie chcę wygrywać, tylko walczyć na równych prawach, mieć ku temu możliwości. To gra strategiczna, ale- niech będzie też element ... zabawy. ;) Przyjemności. Jeżeli mam przegrać- ok. Niech będzie napisane. Jeżeli nie mam mieć prototypów- niech po prostu będzie to zablokowane.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369