Open General - plany rozwojowe (wątek historyczny)

Zaczęty przez Depet, Listopad 14, 2006, 04:08:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatCzy te jednostki muszą być takie małe?

Zmień sobie rozdzielczość ekranu w grze. Jak ustawisz 640x480, będziesz miał to samo, co w PG2
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Ale wtedy CAŁY obszar gry się zmniejsza...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Też trudno było mi się przyzwyczaić, ale teraz doceniam większy obszar podglądu. Czasem można przegapić jednostkę na nieistotnym kierunku i się potem lekko zdziwić. ;) Właściwie, już nie używam PG2 (tylko do gier w lidze) i kiedy z rzadka odpalę, to irytują mnie te WIELKIE jednostki. :D
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Dobra - to je tak zapytam otwartym tekstem - a jak radzicie sobie z nieco trzęsącą się mapą przy przesuwaniu i z nieco rwanym ruchem jednostek? Przyzwyczaić się?

Bo nie jest to tak płynne jak w PG2... No i sekwencja walki, też nie jest tak płynna. Czasem widzę już wynik u góry, a przeciwnik wybucha dopiero za sekundę....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

Cytat: Gustlik w Lipiec 06, 2010, 05:02:32 PM
Dobra - to je tak zapytam otwartym tekstem - a jak radzicie sobie z nieco trzęsącą się mapą przy przesuwaniu i z nieco rwanym ruchem jednostek? Przyzwyczaić się?

Bo nie jest to tak płynne jak w PG2... No i sekwencja walki, też nie jest tak płynna. Czasem widzę już wynik u góry, a przeciwnik wybucha dopiero za sekundę....
Nic mi się nie trzęsie ;D A wybuchy wyłączam, bo mnie stresują ;D (Ale czasem dźwięk nie nadąża ;)).
Rwanego ruchu jednostek nie mam, ale kilka chwil na ustawienie prędkości ruchu samolotów i jednostek lądowych poświęciłem. Było warto, bo ustawienia w standardzie są beznadziejne. Bardziej mnie irytuje, że nie widzę ruchu jednostek przeciwnika (ale w sumie to bardziej realne).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

A grasz w trybie Full Screen, czy "okienkowym"?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Ja gram w trybie Full i nic niepokojącego nie zaobserwowałem.
Gra mi się wyśmienicie.
Chociaż fajnie jak by ktoś pokusił się o opisanie opcji dostępnych w OPG bo nie wszystko jeszcze jest dla mnie jasne.
Interesuje mnie też, czy tworząc kampanie pod OpenPG, są dostępne jakieś nowe możliwości, które nie występowały w klasycznym PG2.
Np.  wprowadzanie nowych jednostek corowych w kolejnych scenariuszach itp. 

Gustlik

Wiem, że jest opcja resetu jednostek "core", czyli dostajesz nową dywizję. Ale w takiej sytuacji, równie dobrze, można po prostu napisać nową kampanię. :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

No ja mam prośbę, czy ktoś może się pokusić o objaśnienie poszczególnych opcji w hot keys;ach?
1. czy jak obracam jednostkę (+ / -) to ma to tylko wizualny wpływ? Swoja drogą fajny bajer. ;)
2. jak podświetla na dole po prawwej cechy jednostki to zawsze brakuje amunicji?
3. nareszcie mogę teren dokładnie sprawdzić... świetna opcja. Zasięg- też super.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Cytat: Gustlik w Lipiec 06, 2010, 05:02:32 PM
Dobra - to je tak zapytam otwartym tekstem - a jak radzicie sobie z nieco trzęsącą się mapą przy przesuwaniu i z nieco rwanym ruchem jednostek? Przyzwyczaić się?
Bo nie jest to tak płynne jak w PG2... No i sekwencja walki, też nie jest tak płynna. Czasem widzę już wynik u góry, a przeciwnik wybucha dopiero za sekundę....
Na laptopie- win7, Toshiba- wk..wia to, na blaszaku z XP - ekran "19 proporcje 4:3 jest lepiej ;) I bądź tu mądry. Wyniki starć mam podobnie...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Cytat: Rozprza w Maj 11, 2010, 07:05:46 PM
Niestety nie wiem co z dźwiękami? Problem w tym, że ich nie ma  ;)...

A w katalogu SFX masz pliki dźwięków w mp3 ? Ja mam utworzone katalogi już w ten (nowy) sposób.
Inna możliwość - ustawienia dźwięków w opcjach gry - włączenie ?

A teraz bardziej ogólnie.
Ponieważ jestem wielkim zwolennikiem OpenGen więc będę raczej chwalił i namawiał do przechodzenia z PG2 (przynajmniej do grania kampanii).

Nie zauważyłem problemów z płynnością ruchu (może mi nie przeszkadza - nie jestem estetą w tym zakresie).
OpenGen ma ogromne zalety (bez patrzenia na nowe "wynalazki":
- ustawialna rodzielczość + okienko/full ekran
- chyba największa zaleta - operowania efilami - jednym przyciskiem zmieniam katalog efila i gotowe
- jeden datup, flagi, ekrany startowe zmieniają się po wybraniu efila
- jeden katalog plików *.map - a nie w "scenario"
- zapis gry - automatyczne nadawanie nazw (w nazwie etap, nazwa kamp.)
- okręty w oddzielnym zestawie jednostek (zakup/upgrade)
- punktowanie scenariuszy/kampanii - fajna funkcja do porównywania graczy
- generowanie AAR z gry
- sprawdzanie brakujących plików, szczególnie map i ich automatyczne sciąganie (dla mnie teoria - mapy mam wszystkie)
- wg mnie, lepszy poziom grania AI (komputera). Typowym przykładem jest np. wpadanie jedn. AI na moje jednostki
 nawet bez szczególnych pułapek, w PG dość częste, w OpenGen bardzo sporadyczne
- możliwość ustawienia pokazywania zasięgu strzału, typu terenu w grze
- najlepsze/ostatnie wyniki kampanii
- sygnalizacja pogody/stanu terenu ikonami w oknie gry - bardzo użyteczne
- opisy jednostek, "dymki" z podpowiedziami liderów, specjalności
Tyle tak z pamięci .....

Cytat: Greg w Lipiec 06, 2010, 07:28:02 PM
Interesuje mnie też, czy tworząc kampanie pod OpenPG, są dostępne jakieś nowe możliwości, które nie występowały w klasycznym PG2.
Np.  wprowadzanie nowych jednostek corowych w kolejnych scenariuszach itp. 

Też szybko i z  pamięci, bo na razie nowe opcje mnie mocno nie interesowały

- najważniejsze - nowe opcje wygranej czyli: utrzymanie konkretnych VH (albo ilościowo), nie stracenie konkretnych jednostek - czyli nareszcie można w pełni robić scenariusze defensywne - wymaga włączenia opcji w grze i LGSuite.
- możliwość wprowadzenia większej ilości krajów, a także Front/Fraction


Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

#191
Ja już to sprawdziłem - da się dokładać kolejne jednostki "core" w kolejnych scenariuszach. Czyli teoretycznie można nie zezwolić na samodzielne zakupy (brak kasy) - a dodawać graczowi tylko to, co jaśnie sztab armii uzna za stosowne.

Poza tym nauczyli wreszcie AI strzelać do celów naziemnych z pelotek (jeśli tak mogą). Boleśnie przekonałem się o zaletach 88-mki.

Cytat- chyba największa zaleta - operowania efilami - jednym przyciskiem zmieniam katalog efila i gotowe

Do grania - tak, ale LG Suite przy tym głupieje - dlatego mam zainstalowane klasycznie - jednoefilowo.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Do zalet OG, oprócz tych wymienionych przez kowdar'a dodam jeszcze
mniejszą "awaryjność". Nie wywala się chyba az tak często. zaś
brakujące mapy- cóż, nareszcie nie będę Gustlikowi marudził. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Cytat: kowdar w Lipiec 07, 2010, 12:14:19 AM
Cytat: Rozprza w Maj 11, 2010, 07:05:46 PM
Niestety nie wiem co z dźwiękami? Problem w tym, że ich nie ma  ;)...

A w katalogu SFX masz pliki dźwięków w mp3 ? Ja mam utworzone katalogi już w ten (nowy) sposób.
Inna możliwość - ustawienia dźwięków w opcjach gry - włączenie ?

Temat już wcześniej rozwiązałem, ale nie pamiętam co poprawiłem.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...