Open General - plany rozwojowe (wątek historyczny)

Zaczęty przez Depet, Listopad 14, 2006, 04:08:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Scheisskopf

Cytat: Gustlik w Wrzesień 20, 2009, 10:29:17 PM
Nie wiem, ale wiem, że mi to się też pojawia :)
Natomiast grac nie przeszkadza.
Może to zabrzmi jak masochizm ale mi ciągle podoba się oryginalna nuta.  :) W ogóle to z tymi plikami dźwiękowymi jest śmieszna sprawa. Wszystki są w formacie wav i są odczytywane przez grę (tzn. np dzwięk "click") a tylko gplay nie. Na pałę zmieniłem nazwę pierwszej z brzegu empetrójce i dzwięk zaskoczył (w ekranie powitalnym zabrzmiało Happy Xmas (war is over)  :)). Stąd może trzeba coś pokombinowac z formatami tych plików?
Tak na marginesie, dyspomujesz może, w jakimś nowocześniejszym formacie, muzyką z PG2?

Zsamot

Zmiana formatu dźwięku:  Nie mogłem lepiej doradzić, bo nie pamiętam formatu dźwięku gry.
http://komputery.katalogi.pl/Zmiana_formatu_plikow_audio_i_video_-_PORADNIK-t81724.html

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Scheisskopf

Cytat: zsamot w Wrzesień 22, 2009, 07:27:43 AM
Zmiana formatu dźwięku:  Nie mogłem lepiej doradzić, bo nie pamiętam formatu dźwięku gry.
http://komputery.katalogi.pl/Zmiana_formatu_plikow_audio_i_video_-_PORADNIK-t81724.html
Format dźwięku w PG2 to MUS. Podobno da sie go przerobić na jakieś wav, czy inne mp 3 ale ja nie umiem. Dlatego pytałem, o jakieś gotowe.

Zsamot

#153
Trochę Google:
http://forum.cdrinfo.pl/f106/wyciaganie-muzyki-z-fifa-street-81878/
Prościej: proszę:
za stroną: http://forum.idg.pl/ogolne_oprogramowanie-f20-jak_odczytac_plik_mus-t147253.html
Jest sposób - i to prosty. Pisownia oryginalna ze strony.
1. szukasz programu ModPlug Player - jest w necie
2. otwierasz w nim poszczególne pliczki
3. sprawdzasz czy się odtwarzają
4. w programie jest opcja zachowywania pliku jako dźwięk WAV - klikasz
5. w nowym oknie potwierdza się że chce się od początku pliku - from the beginning of file
6. potem save - chwila sejwu na hdd
7. oto gotów pliczek z muzą
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatTak na marginesie, dyspomujesz może, w jakimś nowocześniejszym formacie, muzyką z PG2?

Nie nie, PG2 to tylko MUS/MEL. Open PG może pracowac z mp3, ale PG2 nie.

CytatFormat dźwięku w PG2 to MUS. Podobno da sie go przerobić na jakieś wav, czy inne mp 3 ale ja nie umiem.

Da się konwertowac w obie strony mus/mel -> wav, wav -> mus/mel, ale tylko w celach obróbki dźwięku. Urządzenie do konwersji jest wbudowane w LG Suite. Po obróbce (skróceniu, podgłośnieniu, ściszeniu - i.t.p.) dźwięk trzeba skonwertowac z powrotem do mus/mel, aby użyc go w grze.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

Cytat: zsamot w Wrzesień 22, 2009, 11:24:00 AM
Trochę Google:
http://forum.cdrinfo.pl/f106/wyciaganie-muzyki-z-fifa-street-81878/
Prościej: proszę:
za stroną: http://forum.idg.pl/ogolne_oprogramowanie-f20-jak_odczytac_plik_mus-t147253.html
Pierwszy sposób dla mnie niezbyt prosty a drugi nie działa.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2009, 01:03:02 PM

CytatFormat dźwięku w PG2 to MUS. Podobno da sie go przerobić na jakieś wav, czy inne mp 3 ale ja nie umiem.

Da się konwertowac w obie strony mus/mel -> wav, wav -> mus/mel, ale tylko w celach obróbki dźwięku. Urządzenie do konwersji jest wbudowane w LG Suite. Po obróbce (skróceniu, podgłośnieniu, ściszeniu - i.t.p.) dźwięk trzeba skonwertowac z powrotem do mus/mel, aby użyc go w grze.
A gdzie jest w LG Suite ten konwerter?

Gustlik

Po rozwinięciu menu "Tools" masz go na samym dole.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

Cytat: Gustlik w Wrzesień 23, 2009, 05:32:10 PM
Po rozwinięciu menu "Tools" masz go na samym dole.
Jesteś pewny?
Rozwijam menu Tools i ostatnmia pozycja to "clean text files in a folder".

Gustlik

A kiedy ostatnio aktualizowałeś? Tam są jeszcze ze cztery pozycje nizej...

http://luis-guzman.com/
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

Nooo, będzie ze 4 lata :-)
Faktycznie w nowej wersji coś jest. Sprawdzę w domu :-)

Scheisskopf

#160
No więc po powrocie z roboty udało mi się przerobić pliki z  muzyką z formatu mus na wav. Co prawda mój Open PG nie czyta wav z muzyką (choć powinien) to jednak odczytuje pliki mp3. Z konwersją wav na mp3 nie ma problemu i po tej zmianie była w Open PG muza z menu PG2 (niemiecka). Jednakże Open PG nie posiada mechanizmu dobierania podkładu w zależności, która z nacji rozpoczyna turę i w każdym przypadku gra jedynie muzę niemiecką  :( Ciekawe czy tak ma zostać.

Greg

Cytat: Scheisskopf w Wrzesień 24, 2009, 07:30:45 PM
Jednakże Open PG nie posiada mechanizmu dobierania podkładu w zależności, która z nacji rozpoczyna turę i w każdym przypadku gra jedynie muzę niemiecką  :( Ciekawe czy tak ma zostać.
Wolałbym żeby było tak jak w obecnym PG2, czyli żeby podkładał muzykę w zależności od kraju.
Nawet można by to rozwinąć o jeszcze inne kraje niż obecne cztery (Niemcy, ZSRR, USA, UK).
Może Gustlik napisał byś tą sugestie do Luisa ??

Scheisskopf

Pograłem w końcu nieco w Open PG. Pojedynczy user scenario, wcześniej niemiłosiernie tłuczony w PG. tak, że mam porównanie. Z grubsza AI atakuje z duża przewagą liczebną. I taka oto garść uwag.
1. Gra kompa odrobinę anemiczna. Nie miałem większych trudności z oderwaniem piechoty od szybkich jednostek kompa. W zwykłym PG jest w tym elemencie trudniej.
2. Początkowo komp nieźle rozpoznawał teren i unikał moich zasadzek. Na dalszych etapach wszystko wróciło do normy. Tak więc nie wiem, czy tworząc skrypty uwzględniono rozpoznanie?
3. AI w niewielkim stopniu uzupełnia jednostki.  Atakuje oddziałami z 20-30% stanów. Żeby było ciekawiej to niektóre jednak uzupełnia.
4. Dziwny overrun. Właściwie jest trudno doprowadzić do overrunu a jak na razie niemożliwością (przynajmniej dla mnie) przewidzieć taki wynik starcia. Ogólnie raz jest (rzadko) a raz go nie ma i nie wiem za bardzo dlaczego.
5. Przesadzono wg mnie z opcją rozpakowania jednostek. O ile słusznie przewidziano taką możliwość dla piechoty, to nieporozumieniem dla mnie jest rozpakowywanie artylerii holowanej. W efakcie niczym ona się nie różni od art. samobieżnej.
6. Myśliwiec nie podjął obrony mojego bombera.
7. W pojedynczym scenariuszu dostępne opcje "kampanijne" typu cancel oddziałów, podniesienie stanów, upgrade. Cancel mojej armii  :) spowodował zwiechę gry.
8. Sąsiedztwo jednostek wroga nie wpływa na możliwość uzupełnienia stanów "do pełna".
9. Gra nie zlicza strat zadanych i otrzymanych.

Rozprza

#163
Cytat: Scheisskopf w Wrzesień 27, 2009, 07:34:21 PM
Pograłem w końcu nieco w Open PG. Pojedynczy user scenario, wcześniej niemiłosiernie tłuczony w PG. tak, że mam porównanie. Z grubsza AI atakuje z duża przewagą liczebną. I taka oto garść uwag.
1. Gra kompa odrobinę anemiczna. Nie miałem większych trudności z oderwaniem piechoty od szybkich jednostek kompa. W zwykłym PG jest w tym elemencie trudniej.
2. Początkowo komp nieźle rozpoznawał teren i unikał moich zasadzek. Na dalszych etapach wszystko wróciło do normy. Tak więc nie wiem, czy tworząc skrypty uwzględniono rozpoznanie?
3. AI w niewielkim stopniu uzupełnia jednostki.  Atakuje oddziałami z 20-30% stanów. Żeby było ciekawiej to niektóre jednak uzupełnia.
4. Dziwny overrun. Właściwie jest trudno doprowadzić do overrunu a jak na razie niemożliwością (przynajmniej dla mnie) przewidzieć taki wynik starcia. Ogólnie raz jest (rzadko) a raz go nie ma i nie wiem za bardzo dlaczego.
5. Przesadzono wg mnie z opcją rozpakowania jednostek. O ile słusznie przewidziano taką możliwość dla piechoty, to nieporozumieniem dla mnie jest rozpakowywanie artylerii holowanej. W efakcie niczym ona się nie różni od art. samobieżnej.
6. Myśliwiec nie podjął obrony mojego bombera.
7. W pojedynczym scenariuszu dostępne opcje "kampanijne" typu cancel oddziałów, podniesienie stanów, upgrade. Cancel mojej armii  :) spowodował zwiechę gry.
8. Sąsiedztwo jednostek wroga nie wpływa na możliwość uzupełnienia stanów "do pełna".
9. Gra nie zlicza strat zadanych i otrzymanych.


Nie widzisz lepszej inteligencji u kompa???
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Depet

#164
To jest dopiero pierwsza grywalna wersja Open PG2 z AI więc spokojnie - wszystko przed nami :)

Odnośnie nowej wersji to olbrzymie podziękowania należą się Rudankort-owi za "wyciągnięcie" assemblerem formuły starcia bo to podstawa - pograłem trochę i muszę powiedzieć że jest bardzo zbliżona do tej z oryginalnego PG2. W porównaniu do poprzedniej alphy gdzie praktycznie non stop zdarzał mi się rugged defense to olbrzymi postęp :)

Na koniec żeby trochę uściślić informację co do nowej wersji - to prócz komentowanej wyżej pierwszej odsłony silnika AI w nowej wersji wprowadzono m.in. oddzielne grafiki dla interfejsu gry (teraz nie trzeba już grzebać w Panzer2.dat) i kilka nowych opcji konfiguracyjnych (jakby ktoś bardziej zaawansowny w j.ang. mógłby opisać co konkretnie byłoby fajnie).