Test - G27 Stalingrad

Zaczęty przez Gustlik, Sierpień 25, 2011, 06:56:03 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Czyli jednostki nie będą autouzupełniane po scenariuszu do wartości bazowej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Kierunek - Stalingrad!
- DHeksy 08,26 oraz 09,26 są gorzej usytuowane, niż pola rozstawienia dostępne z SHeksa 05,26 (czy ja już gdzieś tego nie pisałem :huh?);
- do wyłączenia opcja "Reinforces arrives when player is active"; 4 TA robi z połowy mojej armii sito i zakończa grę.

Jednostek corowych jest dużo (30). Trochę kusi, żeby część sprzedać i wymienić pozostałe na lepsze. Tym bardziej, że większość, to złom, a cele miękkie nie nadają się do późniejszej walki w mieście.

Gustlik

Cytat- DHeksy 08,26 oraz 09,26 są gorzej usytuowane, niż pola rozstawienia dostępne z SHeksa 05,26 (czy ja już gdzieś tego nie pisałem

Ale są lepsze jeśli wziąć po uwagę przeprawę przez rzekę - bezpośrednio na wschód i poł-wschód

Cytat- do wyłączenia opcja "Reinforces arrives when player is active"; 4 TA robi z połowy mojej armii sito i zakończa grę.

W żadnej z moich kampanii ta opcją nie jest wyłączona, ale jeśli inni też to oprotestują ,to można zrobić tak, żeby wszyscy Ruscy nie pojawiali sie jednocześnie. A póki co wiadomość dla innych PILNOWAĆ LEWEJ FLANKI!  ;D

CytatJednostek corowych jest dużo (30). Trochę kusi, żeby część sprzedać

Zawsze to zdążysz zrobić jak przyjdą NAPRADWĘ ciężkie czasy.... Po to ich tyle jest.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2011, 03:45:20 PM
Ale są lepsze jeśli wziąć po uwagę przeprawę przez rzekę - bezpośrednio na wschód i poł-wschód

Ta droga na wschód i na pół-wschód nie jest wcale taka oczywista. Za rzeką Tscherwlenaja są liczne wyboje, które mocno utrudniają ruch, a próba pójścia na południe od rzeki Zybenko spowoduje zakorkowanie w wąskim przejściu, w dodatku blokowanym przez siły w m. Pestshanka.
W dodatku, stawianie mostu też chwilę trwa. Uważam, że szybciej będzie drogą Karpowka - Stalingrad. Ale może inni testerzy uznają inaczej?

Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2011, 03:45:20 PM
W żadnej z moich kampanii ta opcją nie jest wyłączona, ale jeśli inni też to oprotestują ,to można zrobić tak, żeby wszyscy Ruscy nie pojawiali sie jednocześnie. A póki co wiadomość dla innych PILNOWAĆ LEWEJ FLANKI!  ;D

Ale co ja mam robić, jako biedny tester? Czy grać dalej, bez połowy armii? Czy lepiej zacząć od początku, WIEDZĄC o zagrożeniu?
Może chociaż dodać w komentarzu, o zagrożeniu lewego skrzydła armii niemieckiej w okolicach m. Kusmitschi?

Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2011, 03:45:20 PM
Zawsze to zdążysz zrobić jak przyjdą NAPRADWĘ ciężkie czasy.... Po to ich tyle jest.

Ważne, żeby zdążyć zanim zacznie obowiązywać wyłączona opcja Auto Refit.

Gustlik

CytatW dodatku, stawianie mostu też chwilę trwa. Uważam, że szybciej będzie drogą Karpowka - Stalingrad. Ale może inni testerzy uznają inaczej?

Ale przecież nie ma obowiązku rozstawiania się z DHeksów.... Można je olać....

CytatAle co ja mam robić, jako biedny tester? Czy grać dalej, bez połowy armii? Czy lepiej zacząć od początku, WIEDZĄC o zagrożeniu?Może chociaż dodać w komentarzu, o zagrożeniu lewego skrzydła armii niemieckiej w okolicach m. Kusmitschi?

OK - rozrzuciłem posiłki na większym obszarze i zróżnicowałem je o jedną kolejkę, żeby nie wylazły wszystkie razem, w briefingu dopisałem informację. W załączniku masz nową wersję. Wejdź sobie z auto save'u który się nazywa jakoś tak: "G27_STA_001_Brilliant Victory" - jest to save SPRZED wejścia do tego scenariusza. Od jakiegoś czasu gra robi takie savy, co ogromnie ułatwia testy. Ni trzeba już pamiętać o save'owaniu się przed zakończeniem, żeby mieć jak wrócić. Jedyny minus jest taki, że prototyp (jeśli był) będzie losowany - lub nie - jeszcze raz.

CytatWażne, żeby zdążyć zanim zacznie obowiązywać wyłączona opcja Auto Refit.

Pamiętaj, że sprzet Core nie liczy się do JC - gotówka - już tak.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Co do pierwszego scena nie mam zastrzeżeń, jedynie mała sugestia: przypisanie konkretnych batalionów, pułków, dywizjonów do konkretnych dywizji chyba dla przeciętnego gracza byłoby bardziej klimatyczne. Ja tak mam że grając konkretną dywizją "utożsamiam" się z nią i dzięki temu jest zupełnie inny klimacik. Operowanie całymi korpusami to inna bajka. Wiem, marudzę ;D

mara

Kierunek - Stalingrad!
Cytat: czata w Listopad 17, 2011, 03:30:45 PM
- DHeksy 08,26 oraz 09,26 są gorzej usytuowane, niż pola rozstawienia dostępne z SHeksa 05,26 (czy ja już gdzieś tego nie pisałem :huh?);
Zgadzam się że droga przez środek jest najlepsza, ale ja bym absolutnie nie zmieniał DH, natomiast SH przeniósłbym do górnego DH bo tam znajduje się punkt ciężkości.
Cytat: czata w Listopad 17, 2011, 03:30:45 PM
- do wyłączenia opcja "Reinforces arrives when player is active"; 4 TA robi z połowy mojej armii sito i zakończa grę.
No moja taktyka się sprawdziła dosyć dobrze tzn. w momencie pojawienia się zagrożenie ze skrzydła zorganizowałem obronę okrężną i dałem radę. Powiem tak ja bym tu też nic nie zmienił - dla doświadczonych graczy ważne jest by być zaskoczonym (tak mi się wydaje) a to jest majstersztyk - uderzam zdecydowanie na lotnisko pod Gumrakiem i zostaje zaskoczony zdecydowanym atakiem ze skrzydła - super.
Cytat: czata w Listopad 17, 2011, 03:30:45 PM
Jednostek corowych jest dużo (30). Trochę kusi, żeby część sprzedać i wymienić pozostałe na lepsze. Tym bardziej, że większość, to złom, a cele miękkie nie nadają się do późniejszej walki w mieście.
Tego bym też nie zmieniał. Jest bardziej realnie.
Na razie tyle, jeszcze nie skończyłem drugiego scena.

czata

#22
Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2011, 06:27:58 PM
Ale przecież nie ma obowiązku rozstawiania się z DHeksów.... Można je olać....

Tak właśnie zrobiłem.

Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2011, 06:27:58 PM
Od jakiegoś czasu gra robi takie savy, co ogromnie ułatwia testy. Ni trzeba już pamiętać o save'owaniu się przed zakończeniem, żeby mieć jak wrócić. Jedyny minus jest taki, że prototyp (jeśli był) będzie losowany - lub nie - jeszcze raz.

Zdążyłem już to zauważyć. Pomysł bardzo dobry.

Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2011, 06:27:58 PM
Pamiętaj, że sprzet Core nie liczy się do JC - gotówka - już tak.

Ale można wydać te pieniądze na jednostki core. Wtedy nie liczą się do JC.

Cytat: mara w Listopad 17, 2011, 07:20:48 PM
Co do pierwszego scena nie mam zastrzeżeń, jedynie mała sugestia: przypisanie konkretnych batalionów, pułków, dywizjonów do konkretnych dywizji chyba dla przeciętnego gracza byłoby bardziej klimatyczne. Ja tak mam że grając konkretną dywizją "utożsamiam" się z nią i dzięki temu jest zupełnie inny klimacik. Operowanie całymi korpusami to inna bajka.

Myślałem nad tym. Na tym etapie wojny, to jednak trudne. Część jednostek była określana mianem "pozostałość" jakiejś dywizji.

Cytat: mara w Listopad 17, 2011, 07:39:15 PM
No moja taktyka się sprawdziła dosyć dobrze tzn. w momencie pojawienia się zagrożenie ze skrzydła zorganizowałem obronę okrężną i dałem radę. Powiem tak ja bym tu też nic nie zmienił - dla doświadczonych graczy ważne jest by być zaskoczonym (tak mi się wydaje) a to jest majstersztyk - uderzam zdecydowanie na lotnisko pod Gumrakiem i zostaje zaskoczony zdecydowanym atakiem ze skrzydła - super.

Tyle, że u mnie zagrożenie pojawiło się, po czym zdemolowało mi pół armii. I było po grze.

Cytat: czata w Listopad 17, 2011, 03:30:45 PM
Tego bym też nie zmieniał. Jest bardziej realnie.

W Stalingradzie piechota się nie przydaje. To trochę mało realnie.
Ale, generalnie, zgadzam się. Zostawiamy 30 jednostek core.

majerek

I ja pozwoliłem sobie zacząć test

Prolog nad Donem BV - 10 tura
W 4 turze zdobyłem obydwa VH na lini rzeki Liska i zacząłem umacniać przyczółki za rzeką. Oblężenia Kamensky i Kalach były długie jednak AI rzadko atakował obawiając się mojej artylerii. Dłużej się zeszło pod Kalach które zacząłem już atakować oddziałami które wcześniej zdobyły Kamensky.
Tyle opisu, a wrażenia pozytywne, może faktycznie zbyt dużo jest jednostek pomocniczych ale jak ktoś nie chce może ich nie wykorzystywać. Zastanawiałem się czy nie można by jakoś inaczej ustawić ruskich czołgów żeby nie chowały się tak z tyłu.
Nie bo nie :)

czata

Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2011, 03:45:20 PM
[Ale są lepsze jeśli wziąć po uwagę przeprawę przez rzekę - bezpośrednio na wschód i poł-wschód

To może dołożyć DHeksa na polu 10,27? Wtedy sugestia pójścia w kierunku wschodnim (na m. Beketowka) będzie jeszcze silniejsza.

Cytat: majerek w Listopad 17, 2011, 07:55:32 PM
Prolog nad Donem BV - 10 tura

Ja wygrałem w ostatniej turze BV.

Cytat: majerek w Listopad 17, 2011, 07:55:32 PM
Zastanawiałem się czy nie można by jakoś inaczej ustawić ruskich czołgów żeby nie chowały się tak z tyłu.

Czołgi radzieckie nie chowają się zbyt mocno. Jedynie te w okolicach SHeksa mają gorzej. Tam teren ogranicza kontrataki.

majerek

Kierunek - Stalingrad! BV - 11 tura
Grałem już na poprawionym tym scenariuszu i to uderzenie ze skrzydła było słabiutkie, a może mój tygrys nie był łakomym kąskiem dla AI. Wydaje mi się że  gracz ma za dużo lotnictwa szczególnie że jest mnóstwo lotnisk i nie ma problemów z amunicją. Do tego te jednostki pod ruskim SH, po co one są chyba tylko żeby nabić sobie trochę doświadczenia, bo tylko tam stoją i czekają, pomijam artylerię dalekiego zasięgu.
I raport

OpenGen 0.69.1 * (6 Aug 2011) *  Efile folder:E:\gry\OpenGen\efile_og_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:1.7
Campaign: Stalingrad,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Prolog nad Donem , #0 , Brilliant Victory , score:53
2   Kierunek - Stalingrad! , #1 , Brilliant Victory , score:32
--
Campaign score: 85  *  Average: 42

Current scenario: Kierunek - Stalingrad!,  VH prestige is 440 ,  All map prestige is: 520
Total army value: 480 , Current prestige is 641
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +600, Kontratak , cap 3000, 15 turns prestige: 655
if V : +450, Kontratak , cap 3000, 18 turns prestige: 680
if TV: +200, Kontratak , cap 3000, 21 turns prestige: 680
Ls: Loss , turn prestige: 680

Infantry
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , LI Armee Korps , 2 bars , 214 exp , Germany , 7/10 , Fire Discipline  , 2 kill , 0 pp
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 221 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 274 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp
*  Wehr. Infanterie 38 , Radfahr , LI Armee Korps , 2 bars , 221 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp
*  Wehr. Infanterie 38 , Radfahr , LI Armee Korps , 1 bars , 115 exp , Germany , 7/10 , 0 kill , 0 pp
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , LI Armee Korps , 2 bars , 264 exp , Germany , 6/10 , 4 kill , 0 pp
*  Wehrmacht Inf. mot. , Ford , LI Armee Korps , 2 bars , 211 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp
*  Kradschutzen , LI Armee Korps , 3 bars , 315 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 200 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp
*  Hauptquartier , 251/1 [W] , LI Armee Korps , 3 bars , 311 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp
*  Wehr. Infanterie 38 , Radfahr , LI Armee Korps , 1 bars , 143 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp
*  Wehr. Infanterie 38 , Radfahr , LI Armee Korps , 1 bars , 115 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp
*  Einsatzgruppe Todt , Ford , LI Armee Korps , 1 bars , 179 exp , Germany , 4/10 , 2 kill , 0 pp

Tank 
*  Pz IVF2 , LI Armee Korps , 3 bars , 390 exp , Germany , 10/10 , 35 kill , 0 pp
*  Pz IVF2 , LI Armee Korps , 3 bars , 300 exp , Germany , 7/10 , 24 kill , 0 pp
*  Tiger , LI Armee Korps , 2 bars , 283 exp , Germany , 7/10 , Overwatch  , 16 kill , 0 pp

Recon
*  250/11 , LI Armee Korps , 2 bars , 206 exp , Germany , 4/10 , 0 kill , 0 pp

Anti-tank
*  StuG IIIF , LI Armee Korps , 2 bars , 221 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp
*  7.5cm PaK40 , 251/4 , LI Armee Korps , 1 bars , 162 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp

FlaK
*  MG 42 , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 222 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 0 pp
*  SdKfz 10/4 , LI Armee Korps , 1 bars , 193 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp

Artillery
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , LI Armee Korps , 1 bars , 169 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp
*  21 cm K38 , SdKfz 9 , LI Armee Korps , 1 bars , 186 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp
*  10.5 leFH18M , SdKfz 7 , LI Armee Korps , 1 bars , 196 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp
*  15 K18 , SdKfz 7 , LI Armee Korps , 1 bars , 173 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp
*  15 sFH40 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 129 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 1 kill , 0 pp

Air Defense
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , LI Armee Korps , 1 bars , 129 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp

Fighter
*  Bf-109F , VIII. Fliegerkorps , 2 bars , 238 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 0 pp
*  Fw-190A-2 , VIII. Fliegerkorps , 2 bars , 213 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp

Tactical Bomber
*  Ju-87D , VIII. Fliegerkorps , 2 bars , 284 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp
*  He-111H , VIII. Fliegerkorps , 2 bars , 278 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp
Fi 156 ,  , 1 bars , 137 exp , Germany , 6/10 , All Weather Combat  , 0 kill , 240 pp
Fi 156 ,  , 1 bars , 117 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 240 pp

Killed: AD 18 ,  AT  5 ,  ATY 33 ,  INF 103 ,  REC  5 ,  TK 13 ,  FTR  4 ,  TB  4 ,  Total: 185
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   4

BV  2
V   0
TV  0
L   0
Nie bo nie :)

Gustlik

Spokojnie - pierwsze trzy sceny, to w zasadzie wprawka do boju. Nie chcę, żeby już w czwartym wszyscy mieli po 4 belki - bo co będzie w szóstym?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: majerek w Listopad 18, 2011, 11:43:03 PM
to uderzenie ze skrzydła było słabiutkie

A ja bym prosił o wprowadzenie 4 TA do walki w drugiej turze.
Ewentualnie, postawienie jakiś zasieków na drodze lewego niemieckiego skrzydła, w celu spowolnienia ich marszu.

majerek

Kontratak BV przez utrzymanie heksów

Uwagę mam do posiłków AI pod Stalingradem niestety, wyskoczyły mi za plecami dwóch piechot które szturmowały Stalingrad i poturbowały artylerię stojącą niedaleko. Co prawda asekurowała tam jeszcze jedna artyleria i nie straciłem nic ale niewiele zabrakło. Spodziewałem się tam posiłków ruskich (było co nieco o tym w briefingu) ale myślałem że pojawią się w mieście a nie przed nim. I myślę że tak by było rozsądniej.  Poza tym stosowałem taktykę aktywnej obrony czyli powolutku do przodu i bez problemów likwidowałem kolejne ataki. W Stalingradzie pod koniec zdobyłem wszystkie heksy po zachodniej stronie Wołgi, zostały tam tylko dwie okopane piechoty.
Nie bo nie :)

Gustlik

Ze Stalingradu nie wychodziły znaczniejsze kontrataki. Sowieci próbowali przeciwdziałać atakowi niemieckiemu właśnie poprzez atak na ich rozciągnięte lewe skrzydło - od północy. Czyli dokładnie tak, jak Ci wyleźli.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/