Test - P10 Stalowa Kurtyna

Zaczęty przez Greg, Październik 15, 2011, 08:26:10 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Ale wizualnie jest do kitu bo widać, że mostu niema a jest :).
To, że mostu nie widać, to akurat żaden problem. On tam jest, ponieważ można łatwo przekraczać rzekę.

Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Pamiętam, że sprawdzałem aby Białoruś nie miała jednostek 10/10 ale musiałem coś widocznie przeoczyć.
Axix 017, 023, 024, 025

Przedpola Warszawy.
Białoruski pluton zwiadu 6BZ ma 90 belek przy zerowym doświadczeniu i występują dwie jednostki pod flagą Rosji.

Część jednostek można okopać.

Poza tym, do gry.

czata

Przemyśl też, czy nie zrezygnować z jednostek core o mniejszym Basic Strenght, niż 10 (może, poza sztabem). Strasznie kusi, żeby je sprzedać.

Warszawa.
Na mapie jest jednostka, będąca transportem samochodowym. To błąd, czy raczej ciekawostka?

Bardzo proszę o nazywanie fortyfikacji nazwami jednostek, które w nich stacjonują. Dopóki nie zostanie wprowadzona w grze możliwość "wchodzenia" do fortyfikacji, jest to niezbędne.

Znowu pojawiają się Rosjanie (czemu?), a ich MiG-31 o  CS 10, na tym etapie gry, jest nie do ruszenia.

Bardzo złośliwie wybrane VHeksy (mosty) ;D, ale scenariusz super.

Jestem pod wrażeniem nazewnictwa wojsk polskich. A wiedza o numeracji batalionów w 9BKPanc, to już majstersztyk.

czata

Ani skrawka ziemi więcej.
1.   Nie ma potrzeby, żeby lotniska polowe miały dodatkowo flagi.
2.   Białoruski pluton zwiadu to transport terenowy, lepiej dać normalną jednostkę.
3.   Niektóre (głównie łódzkie) jednostki nie mają nazw.
4.   Zaczynasz fantazjować z nazwami - 173 Brygada Powietrznodesantowa. Czemu właściwie tak? Skoro obok niego stoi 7 batalion kawalerii powietrznej (z 25 Dywizji), to można wykorzystać bataliony z 6 BDSz (6, 16, 18 czy nawet nie istniejący już 10).
Wygrywam poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika.

Greg

Do wszystkich Twoich uwag się nie odniosę ale spróbuję pokrótce omówić kilka:
1. Rosja pojawia się celowo, w niektórych briefingach jest o tym mowa
2. Odnośnie liderów dla sztabu - to jakoś tak przyjąłem taką nie pisaną zasadę ze względów wizualnych
3. PP za flagi ustawiałem tak na oko - generalnie starałem się żeby nie było tego za dużo

Cytat: czata w Październik 20, 2011, 01:32:24 PM
Ani skrawka ziemi więcej.
1.   Nie ma potrzeby, żeby lotniska polowe miały dodatkowo flagi.
Też ze względów wizualnych - może kiedyś jakaś białoruska jednostka przedrze się i zniszczy lotnisko wtedy zajmie flagę.

Na kilka pytań sam sobie od razu odpowiadasz np.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 09:58:17 AM
Warszawa.
Na mapie jest jednostka, będąca transportem samochodowym. To błąd, czy raczej ciekawostka?


Część Twoich sugestii, np. dotyczących niektórych nazw lub dodatkowe jednostki typu zasieki - poprawiłem od ręki
Czekam na dalsze informację
Napisz mi ilości tur po jakich zakończyłeś poszczególne scenariusze, bo może tutaj jest coś do poprawy.

Greg

Cytat: czata w Październik 20, 2011, 01:32:24 PM
Ani skrawka ziemi więcej.

4.   Zaczynasz fantazjować z nazwami - 173 Brygada Powietrznodesantowa. Czemu właściwie tak?
To pomyłka, ta nazwa była trzymana na późniejsze scenariusze dla USA - U.S. 173rd Airborne Brigade
Przez pomyłkę nazwałem nią naszych chłopaków. :)


czata

Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Potem z tym wysiadaniem z helikopterów też kicha.
Chyba znalazłem błąd. Zamiast dać jednostkom białoruskim śmigłowce jako Transp, dałeś Appear. A, ponieważ żołnierze nie potrafią skakać ze spadochronem, to nie wysiądą ze statku powietrznego.

Cytat: Greg w Październik 20, 2011, 07:11:04 PM
może kiedyś jakaś białoruska jednostka przedrze się i zniszczy lotnisko wtedy zajmie flagę.
Niby tak, tylko nie wiem, po co mieliby zdobywać te flagi? Ani nie są płatne, ani po drodze...

Cytat: Greg w Październik 20, 2011, 07:11:04 PM
Na kilka pytań sam sobie od razu odpowiadasz np.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 09:58:17 AM
Warszawa.
Na mapie jest jednostka, będąca transportem samochodowym. To błąd, czy raczej ciekawostka?
Dałem dwie odpowiedzi do wyboru ;D.

Greg

Cytat: czata w Październik 20, 2011, 09:50:03 PM
Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Potem z tym wysiadaniem z helikopterów też kicha.
1 Chyba znalazłem błąd. Zamiast dać jednostkom białoruskim śmigłowce jako Transp, dałeś Appear. A, ponieważ żołnierze nie potrafią skakać ze spadochronem, to nie wysiądą ze statku powietrznego.

Cytat: Greg w Październik 20, 2011, 07:11:04 PM
może kiedyś jakaś białoruska jednostka przedrze się i zniszczy lotnisko wtedy zajmie flagę.
2 Niby tak, tylko nie wiem, po co mieliby zdobywać te flagi? Ani nie są płatne, ani po drodze...
Ad1) to już jest po zmianach, najpierw było appear ale też nie wysiadali, to dałem im nieopodal lotnisko myślałem że zwyczajnie wylądują i dalej po ziemi ale też nie chcieli. Transport bez możliwości strzału  załatwi problem.
Ad2) Z tym zdobywaniem to żart, tam 12 Brygada Zmechanizowana tak naciska, że nie mają szans nic zdobyć.
Ale flagi zostaną, są nasze lotniska, będą i flagi :)

czata

#22
Oj, chyba się nie zrozumieliśmy.
Dałeś te śmigłowce (w Suite) pod Appear, czyli w miejscu, gdzie się daje samoloty dla skoczków.

Powinieneś dać te śmigłowce pod Transp, tak jak dla 7 Batalionu (batalionu pisze się z małej litery) Kawalerii Powietrznej oraz 173 Brygady Powietrznodesantowej w scenariuszu "Ani skrawka ziemi więcej" (sprawdź!). Wtedy wysiądą automatycznie po zakończonym ruchu.

W ostateczności, jako transport powietrzny spróbuj dać E:3468, czyli An-26.

Greg

Cytat: czata w Październik 20, 2011, 10:14:25 PM
Oj, chyba się nie zrozumieliśmy.
Dałeś te śmigłowce (w Suite) pod Appear, czyli w miejscu, gdzie się daje samoloty dla skoczków.
Powinieneś dać te śmigłowce pod Transp, tak jak dla 7 Batalionu (batalionu pisze się z małej litery) Kawalerii Powietrznej oraz 173 Brygady Powietrznodesantowej w scenariuszu "Ani skrawka ziemi więcej" (sprawdź!). Wtedy wysiądą automatycznie po zakończonym ruchu.
Rozumiem Cię, tylko oni w takim wypadku, jak mieli swój ruch to znowu atakowali tylko z lotu bo taki atak dla komputera był korzystniejszy.
Masz rację, że lepiej zmienić na appear , tylko tak czy inaczej należy zabrać helikopterom atak. Wtedy komputer nie będzie robił specjalnie dłuższego ruchu żeby zaatakować z góry.


czata

To Appear jest! A ja chcę zmienić na Transp.

Jako Transp w rachubę wchodzi jedynie E:1158 Sikorsky. A, jak się upierasz przy Appear, to wypróbuj E:3468 An-26.

Gustlik

CytatOj, chyba się nie zrozumieliśmy.
Dałeś te śmigłowce (w Suite) pod Appear, czyli w miejscu, gdzie się daje samoloty dla skoczków.

Powinieneś dać te śmigłowce pod Transp, tak jak dla 7 Batalionu (batalionu pisze się z małej litery) Kawalerii Powietrznej oraz 173 Brygady Powietrznodesantowej w scenariuszu "Ani skrawka ziemi więcej" (sprawdź!). Wtedy wysiądą automatycznie po zakończonym ruchu.

No niekoniecznie wysiądą po ruchu - dopiero w następnej kolejce. Zauważyłem (odkąd niektóre transporty zaczęły mieć aktywny atak), że komputer uwielbia atakować bez wysiadania. Z tym, że dotąd nie testowałem tego w transportach lotniczych, więc nie widziałem tego zjawiska. Ale rzeczywiście najlepiej będzie dorobić nieuzbrojone kopie śmigłowców, które mogłyby być wykorzystane poprzez Suite na etapie budowy scenariusza - specjalnie dla jednostek komputera.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Racja, wysiądą na początku następnej kolejki.

W tym scenariuszu można jeszcze dać graczowi np. TS-11 Iskra B. Będzie czym postraszyć transport powietrzny komputera.

Gustlik

Pisałem do Luisa o tym, ale odpowiedział zgodnie z tym, czego się spodziewałem, czyli jest to konsekwencja aktywnego ataku dla transportu. Komputer uznał, że tak mu lepiej atakować, więc tak działał. Nie chcę go namawiać na zmianę logiki AI
bo to może mieć nieprzewidywalne skutki w innych aspektach gry.

Cytat
W tym scenariuszu można jeszcze dać graczowi np. TS-11 Iskra B. Będzie czym postraszyć transport powietrzny komputera.

Niestety- wycofałem Iskry z uzbrojenia po roku 1990-tym. Ten samolot od początku był mocno naciągany jako "bojowy".
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Kiedy wycofałeś? W efilu, z którego korzystam, są do 2020 roku.

Greg

Były jeszcze jak pisałem kampanie.
Szkoda Gustlik, że je cofnąłeś przecież faktycznie są używane do dnia dzisiejszego.
Może lepiej od roku 1990 daj jako bez możliwości  kupowania tylko dla twórców kampanii  i scenariuszów.