W07 - czyli jak nie pomościłem Hansena....

Zaczęty przez Gustlik, Listopad 14, 2011, 07:13:09 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Ponieważ w wątku turniejowym, Hansen poddał tę kampanię po pięciu scenariuszach, sugerując, że na 100% jest ona nie do przejścia, postanowiłem zagrać na 300% i pomścić kolegę. Niestety - nie udało się. Nawet na 300% padłem na piątym scenariuszu.

Skłoniło mnie to do niewesołego wniosku - otóż - NIE MA W CO GRAĆ.....

Tak się składa, że próbowałem zacząć ostatnio kilka kampanii turniejowych (nie będę w nieskończoność grał swoich) i  na
każdej padłem. Albo nie umiem grać - czego nie wykluczam, albo coś z tymi kampaniami jest nie tak.

Ja rozumiem, że można popuścić wodze fantazji, ale na Boga - jakiś klimat trzeba chyba zachować.
Nie może być tak, że Sowieci w 1941-szym pod Moskwą mają 3-krotnie większe doświadczenie od Niemców!
Nie może być tak, że Włosi, których czołgi były znane z jakości na całą Europę (:D), nagle mają ich niewyczerpane zapasy!

To znaczy można, oczywiście, że można... Można pójść na całość, napisać kampanię, w której scenariusze będą zawierały wyłącznie 50 czołgów i 50 samolotów, a w briefingu napisać: "i co teraz cwaniaczku?" Tylko po co?

Kiedyś ta gra mnie bawiła... Niestety - coraz częściej przestaje.

Wiem, że są specjaliści, którzy grają jeden scenariusz całe popołudnie, a jedną kampanię 55 razy i są od niej specjalistami, tylko, że mnie jakoś to nie bawi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

spróbuj coś z moich kampanii (chyba do trudnych nie należą), chociaż  wiem, że są krótkie i jest ich mało ale zawsze jakaś odskocznia. :)
PS.
Wróćmy do starych czasów-  jak pisałeś Znak Orła a testy były po każdym nowym scenariuszu.
Ciągle namawiam Cię do napisania dużej kampanii rok 1920 albo od Lenino do Berlina :)

Zsamot

Trzeba po prostu więcej testować, ale tak po dwóch np. ja z kimś, kto ma ochotę. Wtedy i tylko wtedy będzie szansa na wyłapanie takich rewelacji. Zgadzam się- czas na GRYWALNE kampanie na 100%. ;)
Nie wierzę, że Ty Gustlik czy Greg nie dacie rady czegoś wykreować i dać nam do testów. ;)
No i Kowdar, czy Inni nasi Gracze. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

A widzisz, przeoczyłem. PRZEPRASZAM. Z przyjemnością spojrzę.
Co do kampanii, to myślę, że mało wykorzystana jest Afryka. W jedyneczce były fajne scenariusze.
Mi się marzy w ogóle coś na wzór "śladami PG1", czyli żywcem przejęte stamtąd scenariusze. Z pewnymi oczywiście modyfikacjami, ale tylko pod kątem grywalności.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Jesteśmy zespołem (przynajmniej, tak mi się wydaje). Może powinniśmy podzielić obowiązki?
Gustlik - kampanie historyczne;
Greg - kampanie współczesne;
Kowdar - konwersje.
Gry rankingowe (+ promocja gry poza forum): Funkykovl, Hansen, Kowdar, Majerek, Zsamot.
Testy: Greg (kampanie Gustlika), Gustlik (kampanie Grega), Mara, Rozprza i ja.
Kogoś pominąłem?

Adam i Andrzej.
Jak tylko Greg sprawdzi scenariusz "Przeprawa", przetestujcie Stalową Kurtynę. O pracach nad tą kampanią wiedzą już poza naszym forum, dobrze by było skończyć ją szybko.
Może posłucha waszych propozycji zmian? Bo moich nie chciał  ;D.

Grzegorz.
Dałbyś radę doprowadzić do wersji 1.0 kampanię Misja Stabilizacyjna? Byłaby dobrym prologiem do Stalowej Kurtyny.

Ja ponownie spróbuję Stalingrad. Marcinie? To Twoje "klimaty". Pomożesz w testowaniu?

mara

Z mojej strony jeśli tylko czas pozwoli to jak najbardziej 8)

Rozprza

Cytat: Gustlik w Listopad 14, 2011, 07:13:09 PM
Ponieważ w wątku turniejowym, Hansen poddał tę kampanię po pięciu scenariuszach, sugerując, że na 100% jest ona nie do przejścia, postanowiłem zagrać na 300% i pomścić kolegę. Niestety - nie udało się. Nawet na 300% padłem na piątym scenariuszu.
Chwilowo nie mam czasu, ale dokończę moją grę. Jest bardzo trudno, ale przy odrobinę zwiększonym prestiżu na początku kampanii, grałoby się normalniej...  ???
Jeśli chodzi o kampanie w ogóle, to uważam, że brakuje po prostu testów. Jak skończę W07, to zajmę się jakimś testem.  ;D
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

majerek

Ja zacząłem kiedyś testować i polepszać jedną z kampanii ze strony kowdara ale niestety wymiękłem kiedy po raz kolejny coś spiep...łem w Siute i cały scen szlak trafił. Niestety od kąd przesiadłem się na OpenGen to Siute jest moim wrogiem i nie wiem dla czego.
Jednak jeśli chodzi o testowanie to pomogę jak najbardziej.
Co do kampanii kowdara to faktycznie niektóre są grywalne ale przydało by im się trochę liftingu jak np Openowe warunki widzenia itp.
Nie bo nie :)

Zsamot

Ale dlaczego zostałem pozbawiony prawa do testów? ;) Żartuję, ale na testy i tak się piszę. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatChwilowo nie mam czasu, ale dokończę moją grę. Jest bardzo trudno, ale przy odrobinę zwiększonym prestiżu na początku kampanii, grałoby się normalniej...

Więcej prestiżu nie pomoże, bo tu nie chodzi o więcej armii - w dalszych scenach masz po 60 aux'ów, więc najwyżej będzie tłok....

Natomiast problemy leżą gdzie indziej - ok, skoro w temacie jest W07, to offtopicu nie zrobię jak je opiszę - a więc:

- schematyczność - każdego miasta broni zestaw: inf + 2x ART + AD, z drobnymi modyfikacjami.
- mało jednostek nieruchomych, powoduje, że komputer ściąga wszystko pod swój VHeks i pozostaje walić głową w mur.
- praktycznie nie ma możliwości wyminięcia czegokolwiek - pozostaje wojna pozycyjna (a la 1915) - a czas ucieka
- kolosalne doświadczenie jednostek sowieckich - od samego początku.
- w razie braku BV lub V następuje opuszczenie kilku (czasem czterech) scenariuszy i wpada się już na takich tytanów wojny, że nie ma przebacz - to mnie właśnie wykończyło.

Do tego, jak zobaczyłem w Suite, w ostatnich scenariuszach Sowietów z 7-8 belkami to zwątpiłem.... Przypominam, że w normalnym trybie gracz może zdobyć tylko max. 5. Co prawda aux'y niemieckie miały też 7-8, ale spowoduje to to, że nawet nie ma po co budować armii, skoro w ostatnich scenach, zdolne do walki będą tylko aux'y. Różnica 5 do 8 belek, to tak jakby  było 0 do 3.

Na marginesie przypomnienie historyczne - Sowieci mieli wieczny problem z doświadczeniem jednostek - za szybko ginęły. Jedyne czym nadrabiali, to ilością.

Uważam, że skoro kampania aspiruje do historycznych bitew, to powinna jakoś odzwierciedlać choć trochę historyczną sytuację.

Tak, wiem - Kowdar ostrzegał, że jest ciężko, ale to już chyba przesada.

Porady "na szybko":
- dodać trochę kolejek
- skrócić przeskoki czasowe, tak żeby z TV czy L można się było jeszcze podnieść.
- urozmaicić stronę sowiecką - w tym więcej jednostek nieruchomych
- zmienić to piekielne doświadczenie.

Wtedy, myślę, że nawet bez wielkich zmian w scenariuszach - będzie to kampania do grania.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen


Rozprza

Cytat: Hansen w Listopad 16, 2011, 12:17:29 PM
Gustlik masz całkowitą rację.

Nie wiem, ale z tego co też zobaczyłem pod Suite, to uznałem, że nie ma sensu grać dalej.

Może i są schematy, ale tak naprawdę, jak inaczej zbudujesz obronę, żeby sprawiła choć odrobinę kłopotów atakującemu? Oczywiście można dodać pola minowe, zasieki czy co tam jeszcze, ale mi się wydaje, że główny problem to ilość VH do zajęcia. Gracz ma zbyt małe siły na początku, żeby atakować jednocześnie na 2-3 kierunkach. W scenie Ukraina musiałem odpuścić wschodnie lotnisko, bo nie miałem nawet czym rozpoznać.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Cytatjak inaczej zbudujesz obronę, żeby sprawiła choć odrobinę kłopotów atakującemu

Jedna okopana (i nieruchoma jednostka), która nie może się wycofać, wsparta moździerzem - też nieruchomym - potrafi nieźle zablokować drogę, a przynajmniej związać artylerię.

Do tego na 4 heksy przed miastem miny, a z drugiej strony inni okopani piechociarze, tak żeby artylerii nie dało się od razu podciągnąć - i masz efekt. Ale można coś takiego wymanewrować... Nie stawia to nikogo w sytuacji walenia głową w mur.

Natomiast dwa działa strzelające na 5 heksów blokują podejście do miasta z każdej strony - bez możliwości manewru. Zwłaszcza jeśli do tego rozszerzone warunki widzenia są wyłączone, to nie ma jak podejść - nawet lasami.

Ale generalnie - ja nie mówię, żeby w ogóle tak nie robić, ale nie tak samo w każdym mieście!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Informuję, że usunąłem kampanię z wykazu gier "rankingowych".
Pojawi się tam ponownie po poprawieniu i przetestowaniu,
na możliwość ukończenia.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl