Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód

Zaczęty przez kowdar, Wrzesień 19, 2010, 06:32:21 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

majerek

Ale kto kupi droższy sprzęt który ma gorsze parametry, kiedy każdy grosz się liczy?
Nie bo nie :)

Zsamot

Przecież nie każdy sprzęt jest zawsze dostępny- kraj, rok, front itp.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

Jeśli pojawia się nowy np myśliwiec droższy i z gorszymi parametrami a znika stary z listy zakupów to zgoda ale jeśli oba są dostępne to jaki jest sens tego gorszego droższego.
Nie bo nie :)

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

No tak każdy ma swoje zdanie ale mniejsza o to.

Zajrzałem do wikipedi i tam jest że Pierwsza zmiana błękitnej eskadry latała (od 24 lipca 1941) na Me 109 E i F. Druga zmiana (od 6 lutego 1942) na Me 109F. Trzecia zmiana (od 1 września 1942) na Me 109F a od konca lutego na Fw190. Czwarta zmiana (od 2 kwietnia 1943) na Fw 190 i Me 109 G. Piąta zmiana (od 26 października 1943) Me 109 G.
A w grze w lutym 43 dostępny jest tylko Bf 109B.
Domyślam się Gustliku że masz inne rzeczy na głowie ale przy okazji mógłbyś poprawić i tych Hiszpanów.
Nie bo nie :)

kowdar

Majerek poprawił - dostosował małe pkt. do belek.
Ja wprowadziłem drobne zmiany w ustawieniach Rosjan w 2 i 3 scenie
( i małe uzupełnienia w 3), no i tak to mamy wersję 1.6 kampanii na stronie  :)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

CytatAle kto kupi droższy sprzęt który ma gorsze parametry, kiedy każdy grosz się liczy?

Kupi, jeśli jest JEDYNY, a Bf-109b wchodzi jako pierwszy. Późniejsze wersje są bardziej dostępne, więc tańsze.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatA w grze w lutym 43 dostępny jest tylko Bf 109B.
Domyślam się Gustliku że masz inne rzeczy na głowie ale przy okazji mógłbyś poprawić i tych Hiszpanów.

To trzeba zrobić, robiąc Hiszpanom osobny front (wschodni), bo w samej Hiszpanii tych modeli nie bylo. A do tego trzeba będzie przemodelować tą kampanię.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Obejrzałem jak to wygląda w źródłach i mogę powiedzieć tyle - na koniec tygodnia, w efilu może być gotowy hiszpański front wschodni. Potem trzeba by dostosować tę kampanię do nowych realiów, które będą w tej sytuacji mocno ograniczone (żadnych StuG'ów - niestety). Ale jako że jest to tylko kilka scenariuszy to nie powinno potrwać długo.

Kowdar - jakbym zrobił efila z nowym frontem - przerobiłbyś te kampanię?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Rzeka Wołchow.
Jest dużo łatwiej, niż było poprzednio. Mam nadzieję, że nie jest to jedynie złudzenie spowodowane znajomością scenariusza.

W poprzedniej wersji bym napisał, że należy zlikwidować DHeksy wokół małych flag. Teraz już nie jestem tego pewny. Za to jestem za większym urozmaiceniem jednostek rosyjskich, przede wszystkim zamiany część 120 mm armat na mniejsze kalibry. Uwaga ta dotyczy scenariuszy nr 1, 2 oraz 4.

Ponieważ jest już kolejna wersja, dlatego drobna uwaga a temat briefingu w pierwszym scenariuszu. Briefing zaleca, a wręcz wymaga, atakowania. A przedwczesne atakowanie, to samobójstwo. Gracz powinien na początku się bronić. Może dać tak:
"Comandante, dobrze cię widzieć. Palisz? Proszę.
Comandante, według danych rozpoznawczych, nieprzyjaciel szykuje ofensywę na kierunku naszych wojsk.  Musimy ją powstrzymać, utrzymać pozycję w rejonie m. Valot, a następnie odrzucić przeciwnika za rzekę Wołchow, aby przerwać okrążenie historycznego miasta Novgorod.
Nasi niemieccy sojusznicy liczą na nas. Nie zawiedźcie ich i nas! Śmierć jest lepsza niż porażka. Powodzenia, Comandante!
Espagna Ariba!"
Zmiana taka wymaga wprowadzenia nazw z pliku MAP024.

Proponuję też zostawić jednostki niemieckie do zakupu w pierwszym scenariuszu, natomiast zablokować w kolejnych.

Pozdrawiam, Czata

kowdar

#55
Cytat: Gustlik w Luty 21, 2011, 01:02:22 AM
Kowdar - jakbym zrobił efila z nowym frontem - przerobiłbyś te kampanię?

Oczywiście. Tak ogólnie, to jeżeli chcesz coś zmieniać w efilu, to nie musisz
się zastanawiać jak to wpłynie na "moje" kampanie. Deklaruję ich dostosowanie.

Czata, briefing przyjęty do zamieszczenia. Pozostawię jednak info o przydziale niemieckiego sztabu.
Poprawki ... po zmianach w efilu przez Gustlika.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

Mea culpa. Moja propozycja briefingu była pisana na bazie wersji, w której nie było jeszcze sztabu.

czata

Krasny Bór (nadal wersja 1.4)
Kolejny scenariusz, gdzie informacja o sposobie gry komputera jest kluczowa.
Jeżeli komputer jest Aggressive, to wojska ustawione powyżej rzeki są w pułapce.
Jeżeli jest Defensive, to wręcz trzeba ustawić nad rzeką, bo bardzo trudna przeszkoda wodna będzie już pokonana.

Po licznych zmianach w Openie, scenariusz jest niegrywalny. Wygrywa sie poprzez zdobycie dowolnej flagi przeciwnika.

Błękitny Legion (wersja 1.6)
Masakra. W szóstej turze skończył mi się przeciwnik.

Podsumowanie:
OpenGen 0.66 * (20 Feb 2011)  Efile version:GusOpen Ver:1.0
Campaign: W01 BŁĘKITNA DYWIZJA - KRUCJATA NA WSCHÓD v.1.6,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Pierwsza Krew ! , #0 , Brilliant Victory
2   Utrzymać front ! , #1 , Brilliant Victory
3   Jezioro Ilmień , #2 , Brilliant Victory
4   Rzeka Wołchow , #3 , Brilliant Victory
5   Krasny Bór , #4 , Brilliant Victory

Total army value: 3888 , Current prestige is 1814

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 1/262/250 , 2 bars , 156 exp , Nationalist , 6/10 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 44 exp , Nationalist , 9/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 42 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 126 exp , Nationalist , 6/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 99 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 94 exp , Nationalist , 9/10 , 4 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 193 exp , Nationalist , 1/10 , 2 kill , 0 pp (U:015)
*  Regular , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:016)

Tank 
Panther D ,  , 4 bars , 489 exp , Germany , 10/10 , 35 kill , 456 pp (U:022)
*  Tiger ,  , 1 bars , 155 exp , Germany , 10/10 , 19 kill , 0 pp (U:023)
Panther D ,  , 0 bars , 71 exp , Germany , 5/10 , 6 kill , 456 pp (U:139)

Recon
251/9 ,  , 1 bars , 160 exp , Germany , 4/10 , 1 kill , 288 pp (U:025)

Anti-Tank
*  Nashorn ,  , 2 bars , 277 exp , Germany , 4/10 , 8 kill , 0 pp (U:001)
*  Nashorn ,  , 2 bars , 102 exp , Germany , 9/10 , 3 kill , 0 pp (U:002)
*  Nashorn ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:026)

FlaK
88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 2 bars , 220 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 588 pp (U:021)

Artillery
*  21 cm K38 , SdKfz 9 , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 149 exp , Nationalist , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)
*  Hummel ,  , 2 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:017)
*  15 sFH40 ,  , 2 bars , 163 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:018)
15 sFH40 ,  , 1 bars , 196 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 384 pp (U:019)

Air Defense
10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 45 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:020)

Fighter
*  Ju-88C ,  , 3 bars , 307 exp , Nationalist , 8/10 , 8 kill , 0 pp (U:005)
*  Fw-190A-4 ,  , 3 bars , 336 exp , Germany , 8/10 , 14 kill , 0 pp (U:006)

Tactical Bomber
Ju-87D ,  , 1 bars , 191 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 480 pp (U:024)
HS-129B-2 ,  , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 612 pp (U:027)

Killed: AD 25 ,  AT 11 ,  ATY 25 ,  INF 131 ,  REC  6 ,  TK 28 ,  FTR 18 ,  TB  8 ,  Total: 252
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  5 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  10

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Infantry * 11 Units * 0 Leaders
Total :   1035 exp,     25 kill,      0 pp
Average:     94 exp,      2 kill,      0 pp
Tank   *  3 Units * 0 Leaders
Total :    715 exp,     60 kill,    912 pp
Average:    238 exp,     20 kill,    304 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    160 exp,      1 kill,    288 pp
Average:    160 exp,      1 kill,    288 pp
Anti-Tank *  3 Units * 0 Leaders
Total :    433 exp,     12 kill,      0 pp
Average:    144 exp,      4 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :    220 exp,      4 kill,    588 pp
Average:    220 exp,      4 kill,    588 pp
Artillery *  4 Units * 1 Leaders
Total :    601 exp,     18 kill,    384 pp
Average:    150 exp,      5 kill,     96 pp
Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :     45 exp,      1 kill,    624 pp
Average:     45 exp,      1 kill,    624 pp
Fighter *  2 Units * 0 Leaders
Total :    643 exp,     22 kill,      0 pp
Average:    322 exp,     11 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 0 Leaders
Total :    231 exp,      2 kill,   1092 pp
Average:    116 exp,      1 kill,    546 pp
Summary * 28 Units * 1 Leaders
Total :   4083 exp,    145 kill,   3888 pp
Average:    146 exp,      5 kill,    139 pp

Raptem jeden lider (aczkolwiek, super). Inna sprawa, że prawie nie wystawiałem miękkich Hiszpanów.

czata

#58
Nie chcę robić oddzielnego wątku dla jednego wpisu. Jeśli ktoś zdecyduje się na kontynuowanie tematu, to poproszę wtedy o wydzielenie.

W41 Hiszpańska historia.
Kampania jest tak oryginalna, że aż dziwna. Brak jednostek corowych nie zachęca do zbyt finezyjnej rozgrywki. A nie jest to jedyne nietypowe rozwiązanie. Aczkolwiek, kampania jest grywalna.

Do poprawienia:
- ustawienia Air transport na wartość 0. W przypadku braku możliwości załadunku na lotnisku, z powodu braku jednostek transportu powietrznego, inna wartość jest błędem.
- likwidacja portów z flagami, ponieważ są one jednocześnie SHeksami i umożliwiają zakup jednostek.
Należy też pozostawić możliwość przegrania każdego scenariusza. Bez tego, ilość poprawek w kampanii byłaby dużo większa.