Co z multimediami w OG?

Zaczęty przez sympatyk, Maj 19, 2012, 07:02:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

DanielS

#60
Super ekranik startowy :)
Jeśli idzie o kolorystykę GUI efila to podzielam zdanie Zsamota. Może warto zastosować khaki polskie ?
Co do kolorów to może pomogą Ci strony:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_kolorów
http://cloford.com/resources/colours/500col.htm
i wspominane khaki polskie
http://www.model-hobby.pl/index.php?f=prod&pid=1472
EDIT: Tak btw to całkiem niedawno (przed wersją 0.90.30.8 ) wymianie uległ GUI z instalki Luisa. To był taki " cichy update" widoczny tylko na Sourceforge.

kowdar

Mi się także wydaje, że trochę zbyt "odważna" kolorystyka.
Proponowałbym coś bardziej stonowanego.
Bo np. ekran startowy to jest chwila, a reszta interfejsu jest z nami długie godziny ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

#62
Zapowiadane info o plikach interfejsu efila.

Pliki te są umieszczone w katalogu danego EFILE_xxxxxxxx,
w podkatalogu OPENDAT.
Są to pliki:
dossier_medal (png/bmp)
dossier_portrait (png/bmp)
flag_med (png/bmp)
flag_small (png/bmp)
inspect_leader (png/bmp)
inspect_medal (png/bmp)
roundels (png/bmp)

Pliki te są dostosowane do ilości krajów, które zawiera dany efil w pliku NATIONS.txt.
Kolejne elementy graficzne są przypisywane kolejnym krajom w w/w pliku.

Ich zawartość i format jest opisany następująco:

Dossier_panel.png
Tło dla medali/portretu i ilości straconych/zniszczonych jednostek.
Wielkość powinna być 640x480 pikseli.

Dossier_medal.png
Grafika medali. Każdy kraj ma przypisane trzy medale. W kolejności dla zwycięstwa TV, V, BV.
Każdy kraj ma pole o szerokości 198 pikseli, wysokość to 100 pikseli. Każdy medal ma przydzieloną szerokość 66 pikseli, a biorąc pod uwagę konieczne odstępy, medale powinny być formatowane na szerokość ok. 60 pikseli.

Dossier_portrait.png
Grafika portretów gracza. Przypisany jeden portret dla kraju. Portrety w jednym wierszu.
Każdy kraj ma przydzielone pole szer/wys: 146 x 171 pikseli.
Sam portret to 103 x 136 pixeli (w efilu Gustlika, umieszczony w ramce charakterystycznej dla PG2)

Inspect_portrait.png

Grafika portretów liderów. W grze dana strona może otrzymać 15 liderów stąd też plik ma postać:
Pole 80x91 pikseli na każdy portret. Jedna kolumna dla danego kraju. 15 portretów w kolumnie.
Samo zdjęcie to 72 x 82 pixeli, reszta to ramki/odstępy.
Jeżeli tego pliku nie będzie, gra dla lidera przypisze portret z pliku Dossier_portrait.png czyli każdy lider będzie
miał taki sam portret.

Inspect_medal.png
Medal/herb/tarcza/odznaka przypisywana danej jednostce za każdą otrzymaną belkę i widoczna podczas inspekcji jednostki.
Pole 22x19 pikseli dla każdej odznaki, w jednym rzędzie, po kolei każdy kraj.
15 x 17 to wymiary samej odznaki.

Flag_small.png
Małe flagi krajów wyświetlane przy jednostkach.
Pole 12x9 każda flaga, każdy kraj ma po jednej fladze w każdym z dwóch rzędów (pole 12x18 per kraj)
Sama flaga to 10 x 7 pikseli, flaga w dolnym rzędzie jest przyciemniona w
stosunku do flagi w górnym rzędzie.

Flag_med.png
Średnie flagi wykorzystywane np. na mapach.
Pole 21x14 pikseli dla każdego kraju, w jednym rzędzie.
Sama flaga: 19x12, reszta to cień i przerwa

Roundels.png

Plik grafiki oznaczającej jednostkę z liderem.
Pole 60x50 dla każdego kraju. W jednym rzędzie.
Każdy znaczek powinien być prawidłowo umieszczony w danym polu wg wzorca.

Wzorzec tych grafik jest dostępny tutaj:
http://opengeneral.gilestiel.eu/OpenGraphicTemplates.rar
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

No, to proszę o propozycję kolorów do efila --> proszę podawać wartości RGB lub lepiej hex.( tabele podane przez DanielS )
Szukałem kolorów khaki - i powiem - po przeczytaniu kilku stron na temat malowań czołgów, samolotów i mundurów przedwojennych zwątpiłem - nie istnieje jeden "polski khaki".

Potrzeba co najmniej zestawu - 4 kolorów.
No i jeszcze kolorki do pliku COLORS.TXT

Kowdar dzięki za za poprzedni post - naukę. 
Tylko http://opengeneral.gilestiel.eu/OpenGraphicTemplates.rar - to się nie chce ściągnąć - wywala błąd

Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#65
Do tej pory zasugerowane kolory to
Zsamot -sepia,oliwkowy, grafit
DanielS - khaki

Dołączam próbnik kolorów do załącznika --> 8 pierwszych kolorów to różne khaki, następnie 9-10 to sepia, 11-oliwkowy, 12-grafit. Może to da lepszą orientację o jakich kolorach mowa. No i czekam na propozycję (cztery konkretne kolory)

[załącznik usunięty przez administratora]

Zsamot

B była odczuwalna zmiana acz estetyka pozostała: mój zamysł:
- tło: 10 lub 8
-tło jednostek: j.w ew. 11.
- poza tym : 4
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sympatyk

Przedstawiam na szybko przykładowe panele(załącznik) --> trzeci panel w/g Zsamota
Czekam na opinie

[załącznik usunięty przez administratora]

Zsamot

Ha, najpierw wybrałem, potem doczytałem, że to mój typ. ;)
Ew. drugi jest niezły też.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

Tło zdecydowanie 8,
tło jednostek7 lub 6
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

Cytat: Mario w Listopad 29, 2013, 04:13:10 PM
Tło zdecydowanie 8,
tło jednostek7 lub 6
Popieram @Mario. Podobnie wolałbym jaśniejsze tło jednostek, 11 jako propozycja @Zsamota jakoś mi się nie widzi.

sympatyk

Myślę, że już nikt więcej nie napisze ...
Podsumujmy - tło zdecydowanie 8, a tło jednostek 7 ... - 11 też zagospodarujemy na pola pod przyszłe jednostki.

DanielS

Kombinacja 8+7 bardzo mi się podoba :)
:offtopic
Z tego co wiem to dokładna receptura na khaki polskie nie zachowała się a w modelarstwie uzyskiwało/uzyskuje się ją metodą "chałupniczą" czyli do normalnej khaki  dodawano czerwony (lub mieszało się kolory żółty ,czarny i czerwony  w proporcjach 7:1:1). Stąd rozbieżności. Ale dopóki Open General nie pretenduje do miana repliki historycznej to IMO nie ma się co przejmować odcieniem, zwłaszcza że w kolorystyce jednostek chyba nikt się tym nie przejmował...
:offtopic

sympatyk

Zrobiłem - dołączę dwa zipy
szata_efila_1.zip --> to poprzednia praca, która się Wam nie podobała, ale skoro jest teraz w całości ...
szata_efila_2.zip --> to obecnie robiona przy Waszej pomocy

Odpowiednią paczkę --> rozpakować do katalogu OPENGUI właściwego efila.
Są tam dwa pliki, które trzeba przenieść:
- dossier_panel.PNG --> umieścić w katalogu OPENDAT efila
- COLORS.TXT --> umieścić w katalogu efila ( jesli chce się go używać)- można poeksperymentować ..



[załącznik usunięty przez administratora]

Zsamot

Banalne pytanie, czy po wklejeniu, będzie opcja wyboru kolorystyki, czy od razu jest jedna, ta Twoja?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369