Test - nowa kampania - G32 "Fortunes Of War"

Zaczęty przez Gustlik, Luty 05, 2013, 11:47:39 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

#30
Cd. testu.
13 Drugi brzeg , #12 w trigger hexie otrzymałem M41 HMC 155 mm.
Niezły scenariusz. Ujawnia się coraz większa przewaga lotnictwa aliantów.
Można wprowadzić niewielkie poprawki:
1."pogorszyć pogodę" lub /i
2.Nie dawać lotniska (jako Aux dać saperów-żeby można było zbudować polowe lotnisko)
3.Wzmocnić obronę pelot stałą i ruchomą
4.Wysadzić  most na rzece

14 Na linii ognia , #13
Bardzo dobry scenariusz.
W początkowej fazie duża siła Niemców.
Brak lotniska dla aliantów- utrudnia początkowo zdobycie panowanie w powietrzu (w pierwszych  turach można dodać silne ataki lotnictwa npla)oraz korpuśne działo dalekiego zasięgu/donośności.
W drugiej fazie -przeszkody na leśnych ścieżkach-zasieki, pola minowe.
Brak prototypów.

15  Wunderwaffe  , #14
Dobry scenariusz, pewne elementy zaskoczenia. ( rzadko używana mapa)
Dosyć silny przeciwnik- można dodać jeszcze jedną wyrzutnię V-2 i w jej pobliżu działo pelot dalekiego zasięgu/donośności przy "cudownej  broni" powinna być silniejsza obrona pelot) oraz wzmocnić obronę na pierwszym mośćcie.
W lasach po alianckiej stronie można umieścić jednego/dwóch  obserwatorów artyleryjskich.
Brak prototypów.

16 Ardeny , #15 w trigger hexie otrzymałem M38.
Przydało by się  w pierwszej fazie "pogorszyć pogodę" , przyspieszyć atak niemieckich oddziałów na 101.
Można dodać jeszcze  niemieckich dywersantów oraz dołożyć M-262.


17 Operacja "Bodenplatte"  , #16 w trigger hexie otrzymałem M45 Patton
W opisie przed scenariuszem jest podane :" Nasza najbliższa baza lotnicza jest 30 km stąd - na północ"
w takim razie powinno się zlikwidować  lotniska bliżej położone, a te dalej  powinny mieć częściowo zniszczone pasy startowe, które trzeba odbudować, żeby lotnictwo mogło z nich operować.
Można obniżyć ilość tur do 12.

18  Ucieczka   , #17w trigger hexie otrzymałem M26 A1E2
Dobry scenariusz.
Wydaje mi się, że skoro uciekają elity to powinny mieć przynajmniej po jednej jednostce piechoty i czołgów SS Elite oraz jednostkę Jagdverband i może jakieś oddziały kawalerii kozackiej dla kolorytu.
Można też jeszcze  odsunąć na skraj mapy aliancki SH oraz  zmniejszyć ilość tur  do BV  o dwie.
We wszystkich scenariuszach  sporo klimatu dają  ciekawe i z humorystyczne briefingi .
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Dawaj dalszy test, bo wprowadzam część Twoich poprawek i dojechałem już do Ardenów.

Ostatni scenariusz będzie inny (europejski), bo to co jest wydaje mi się bez sensu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Cd. testu.
19 Luftwaffe , #18
Niezły scenariusz. Rzadko stosowana mapa.
Można wprowadzić niewielkie poprawki:
1.Dołożyć  jeden M-262- atak przynajmniej 2 na raz.
2.Dołożyć Niemcom VH w mieście pole 38,1
3.Obronę pelot stała powinna si wzajemnie chronić( 88 mm Flak 41 z pola 23,2 zastąpić 128 mm Flak)
4.Wysadzić/zaminować most na rzece (25,8)
Brak prototypów.

20 Złoto III Rzeszy , #19
Bardzo dobry scenariusz- mała odskocznia od większych walk.
W lesie na drodze do lotniska -można dodać jakieś małe pułapki i oddział Werwolfu.
Mostek na drodze 37,9- wzmocnić obronę
Brak prototypów.

21  Poligon   , #20 w trigger hexie otrzymałem B-29 Superfortec (chyba ten typ lotnictwa powinien być zablokowany).
Dobry scenariusz, pewne elementy zaskoczenia. (rzadko używana mapa, jednostki wroga)
Dosyć silny przeciwnik- można dodać jeszcze wyrzutnię V-2/1 i w jej pobliżu 2  zestawy  pelot Ba 349 Natter dalekiego zasięgu/donośności z radarem ) oraz wzmocnić zasieki  i pola minowe  wokół poligonu ( tak żeby  tylko w miejscu wskazanym przez wywiad opłacało się przejść oraz dociągnąć umocnienia od rzeki 37,20).
Do zestawu JagdtTiger II dodać  jeden lub dwa ciężkie czołgi .
Działo 12,8 PaK 44 zamaskować w lesie, koło wyrzutni i centrum radarowego (można tam dać jeszcze VH pola 31,12 lub 31,2)


Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Mario

Cd. testu.
22 Ostatnia granica , #21
Nie ma lotniska dla aliantów-b.dobry pomysł ( trzeba posiadać lub zakupić saperów)
Można wprowadzić niewielkie poprawki:
1.Przesunął bym teren clear  gdzieś na pole (29,29)-opóźniło by to wprowadzenie alianckiego lotnictwa ( po zbudowaniu lotniska)
2.Dołożyć Niemcom VH w mieście pole (10,7), oraz bunkier (26,20) z ukrytym w środku działem pepnc.
3.Wysadzić/zaminować mosty na rzece (15,5) i (16,5).
W górach można dodać jakiś oddział Werwolfu.
Brak prototypów.

23 Task Force "G"   , #22
Bardzo dobry scenariusz- "witamy" ;D sojusznika ze wschodu
Sowietom dołożył bym jakiś ciężki czołg oraz  jednostkę,ewentualnie dwie artylerii 152mm oraz jakiegoś szturmowego Iła
Bardzo dobry pomysł z dublująca się obroną pelot w górach  i z jednostką  z CE, na którejś górze można dodać artylerię ciężką.
W mieście (6,23) w ufortyfikowanym budynku umieścić jednostkę Flak.
Brak prototypów.

24  Prywatna wojna   , #23
Przemalowanym Niemcom dać lepszy sprzęt.
Sowietom dołożyć siły jak w poprzednim scenariuszu.
Z VH (16,3) wycofać siły amerykańskie-tak,żeby trzeba był go odbijać.
Za rzeki (42,28) dodał bym jakiś mały sowiecki atak tak 6 tur przed możliwym BV
Prototyp otrzymałem B-29 Superfortec (chyba ten typ lotnictwa powinien być zablokowany).

25 Daleki wschód    , #24
Zupełnie inny  scenariusz- mała odskocznia na inne obszary i  innego przeciwnika.
Teren bardzo trudny, pogoda nie sprzyjająca.
Pojawiające się  nagle nie regularne jednostki wroga.
Te powody  oraz trochę przez przypadek/zlekceważenie przeciwnika spowodowały, że musiałem ten scenariusz rozegrać drugi raz. Za pierwszym razem zdobyłem wrogie VH ale Japończycy dzięki nie regularnym oddziałom, złej pogodzie oraz temu, że nie  spodziewałem się ataków zdobyli mój  VH, który był słabo broniony i do którego nie zdążyłem wrócić(pogoda+ trudny teren). Z powodu złej pogody lotnictwo też miało utrudnione warunki działania.
Podsumowując scenariusz- trochę nie pasuje do reszty kampanii ale jest jednym z trudniejszych.

Podsumowanie całej kampanii:
1.Jak kolega Gustlik napisał -kampania fikcyjna  i dużo zależy od szczęścia.
2.Różnorodne scenariusze, od bardzo prostych do dosyć trudnych.
3.Można spotkać różne wynalazki III Rzeszy  ;D
4.Duża przewaga alianckiego lotnictwa -trzeba ograniczyć jego zastosowanie przez np -brak lotnisk( tak, żeby trzeba był je budować), pogorszenie pogody, wzmocnienie częściowo siły obrony pelot npl, wyłączenie możliwości  dostania w trigger heksach; jako prototypów i w panelu zakupowym ciężkiego lotnictwa (a  może nawet  ograniczenia gracza do lotnictwa myśliwskiego, myśliwsko-szturmowego a reszta  przydzielana od czasu do czasu jako aux).
5.Wzmocnienie sił npl (więcej pól minowych, zasieków, fortyfikacji oraz dodanie rożnych pułapek).
Ogólnie ciekawa kampanii.
Wielkie podziękowania dla Gustlika ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

kowdar

Cytat: Gustlik w Kwiecień 08, 2013, 09:41:08 PM
Dawaj dalszy test, bo wprowadzam część Twoich poprawek i dojechałem już do Ardenów.

Ostatni scenariusz będzie inny (europejski), bo to co jest wydaje mi się bez sensu.

Wyciągnę temat z zaświatów.
Gustliku, może daj tą wersję z poprawkami i kampanię do rankingu ?
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Mario

Było by super, zagrał bym w poprawioną wersję ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Opublikowana. Pozwoliłem sobie zrobić także wpis w kampaniach rankingowych. Jak chcesz coś może dopisać, to zedytuj ten wpis.

To może jeszcze z rozpędu podnieść status kampanii G33 Desert Rats ?
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Nie, nie - Desert Rats są ewidentnie niedokończone - do całości brakuje mi jednej mapy, którą mam w 80% narysowaną, więc jest nadzieja....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Widzę, że jednak ostatni scenariusz to  Daleki Wschód ;)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Tak, to jedna z tych rzeczy których nie zdążyłem poprawić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/