Test scenariusza Osterode

Zaczęty przez mara, Luty 12, 2013, 05:32:27 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

Cytat: Pioniere w Luty 28, 2013, 02:03:19 AM
Wsparcie, które się pojawia w 2 t. chodzi o artylerię (40,6) siedzi od razu w pociągu, ale nie może się poruszyć gdyż nie jest na torach. Powinno być (40,5) a obie piechoty (40,4) i (40,6). I tak nie da sie go przewieźć do Ostrudy jedynie na stację obok ale w  przypadku mud to byłoby pomocne.
Wszystkie pociągi były na torach - przyczyna ograniczająca ruch była inna, ale już poprawiona.
Cytat: Pioniere w Luty 28, 2013, 02:03:19 AM
Grenadierzy nie muszą siedzieć w pociągach wystarczą im Ople
Mieli już opłacony przejazd - no z bólem, ale się przesiedli.
Cytat: Pioniere w Luty 28, 2013, 02:03:19 AM
Poza tym czy (32,6) musi być polem miasta Thierberg? Czy może to być fortyfikacja o takiej nazwie np. miasto jest na tym heksie, jeżeli rzeczywiście ma tam być, ale walki toczą się na fortyfikacjach miasteczka? Inaczej strzał na dwa hex-y przez jednostkę okopanego MG nie jest możliwy (to plus i minus jednocześnie) - ale mi to akurat przeszkodziło w oddaniu decydującego strzału by zniszczyć T-34 Desant.
Przeniosłem MG z tej miejscowości tak aby mogło bronić torów kolejowych, dzięki temu posiłki dojeżdżające pociągiem to będzie potężny handycap.
Cytat: Pioniere w Luty 28, 2013, 02:03:19 AM
Kolejna kwestia to uzupełnienia:  ile razy trzeba niszczyć tą samą jednostkę? Ruskim prestiż się nie kończy? Maja tyle uzupełnień, że można by sklonować cała ich armię dwukrotnie. Tzn. przykładowo: 2 jednostki Su 122 ze stan 15/10, 14/10 trzy krotnie się uzupełniały, za stanu 4/10 do 10/10. Już nie wspomnę o motocyklistach z 9/18 dwa razy raz do 15 bo stali obok mojej jednostki, za drugim razem schytrzyli się odjechali pole w bok i uzupełnili z 10/18 do 18/18 itd. itp....
Myślę że to subiektywne odczucie - ja mam zupełnie odwrotne, często się wkurzam że AI nie uzupełnia jednostek, czasem bardzo wartościowych i traci je bezsensownie. Poza tym wszystkie jednostki mają ustawione BS poniżej CS więc uzupełnienia nigdy nie będą całkowite.
Cytat: Pioniere w Luty 28, 2013, 02:03:19 AM
Warto by by też przestawić działko ppanc 7.5 PaK40 z liderem C.E. z (12,16) na (11.16), gdy stoi obok pola minowego T34 wjeżdża na pole minowe ma suprised z pola m. a nie od lidera C.E. którego atak z zaskoczenia już nie zadziała ponieważ jest widoczne a po przestawieniu wpadnie na nie druga jednostka. Hex (11,16) za nim, obok i przed są hex-y snow (12,17) (12,15)  i  stream (11,15) także będzie mogło prowadzić ogień krzyżowy wraz  z drugim działkiem 7.5 PaK40
To bardzo sensowny wniosek - już wprowadzony w życie. Poprawiona wersja podwieszona w pierwszym poście.
PS Jak lotnisko - już działało?

sympatyk

Malutkie sprostowanie - zrzut z satelity - pierwszy stopień, następnie mapa wojskowa z tamtego okresu - skala dopasowana do tego, aby 1 heks= 1,5km. Natomiast same mapy (oryginał) to skala 1:100 000 lub 1:300 000. Posiłkowaliśmy się też mapami 1:25 000. Mapy miały przeważnie 300dpi, jeśli trafialiśmy to braliśmy największą do 600dpi. Mapy takie mają do 70Mb - to naprawdę bardzo dużo informacji. Na mapach pozaznaczane są młyny, zamki, folwarki, kościoły z jedną wieżą, osobno z dwiema ... na jednym heksie po skalowaniu wypadało nieraz po kilka dróg  .. Wszak to niemieckie tereny - infrastruktura nadzwyczaj rozwinięta .. Te pierwsze kościoły, które robiłem - jedź i zobacz takie są w rzeczywistości, jeśli jeszcze nie popadły w ruinę ...  Mara chciał, aby mapy odzwierciedlały jak najbardziej rzeczywistość .
Wiem, że dotychczas tak nie było  .. ale to jak gra na "etatach" - dlatego zajmuje dużo czasu (zrobienie takiej mapki) i nie zawsze się udaje ..

Pioniere

#32
Lotnisko działa bardzo dobrze. A co z kwestią  samolotu "jest za słaby"?

mara

No tego nie zmieniam, bo samolot ma tu być tylko dodatkiem. Myślę że po tych wszystkich zmianach scen jest spokojnie grywalny.

Pioniere

#34
To, może miałby od razu np 150 exp. zamiast 99. Chodzi mi głównie o doświadczenie samolotu, a nie model.  Mógłby też mieć dowolnego lidera oby miał multiintercept.

mara

99 ma specjalnie - właśnie dzięki temu ma szansę na szybkiego lidera.

derwiszx

Cytat: mara w Marzec 01, 2013, 09:21:41 PM

W pytaniu zawarłeś odpowiedź. Mapa zawiera duże jeziora, chcieliśmy uniknąć sytuacji że przy zmianie warunków pogodowych tanki dostają autostradę do nieba. Gwarantuję Ci że statystyczny gracz nie będzie robił dramatu z tego że część zbiorników wodnych jest River Impassable, a część Ocean.

Ja również nie robię dramatu :)
Gratia gratiam parti

Mario

Cytat: sympatyk w Marzec 01, 2013, 10:33:59 PM
Malutkie sprostowanie - zrzut z satelity - pierwszy stopień, następnie mapa wojskowa z tamtego okresu - skala dopasowana do tego, aby 1 heks= 1,5km. Natomiast same mapy (oryginał) to skala 1:100 000 lub 1:300 000. Posiłkowaliśmy się też mapami 1:25 000. Mapy miały przeważnie 300dpi, jeśli trafialiśmy to braliśmy największą do 600dpi. Mapy takie mają do 70Mb - to naprawdę bardzo dużo informacji. Na mapach pozaznaczane są młyny, zamki, folwarki, kościoły z jedną wieżą, osobno z dwiema ... na jednym heksie po skalowaniu wypadało nieraz po kilka dróg  .. Wszak to niemieckie tereny - infrastruktura nadzwyczaj rozwinięta .. Te pierwsze kościoły, które robiłem - jedź i zobacz takie są w rzeczywistości, jeśli jeszcze nie popadły w ruinę ...  Mara chciał, aby mapy odzwierciedlały jak najbardziej rzeczywistość .
Wiem, że dotychczas tak nie było  .. ale to jak gra na "etatach" - dlatego zajmuje dużo czasu (zrobienie takiej mapki) i nie zawsze się udaje ..

Wielki podziw dla kolegi :bow
Nie znam się na robieniu map, ale oglądając mapy wykonane przez kolegę jestem pełen podziwu.
Jak już kiedyś pisałem-dobra mapa to jeden z warunków udanego scenariusza i kampanii.
Kolega Gustlik narzekał kiedyś, że jego prace nad kilkoma kampaniami utknęły właśnie z powodu braku odpowiednich map.
Więcej Takich Sympatyków ;D to więcej scenariuszy i dobrych kampanii a dla reszty  wiele godzin dobrej rozrywki.

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

#38
Niestety konieczne były by przestawienia jednostek.  Przebijają się przez stanowisko MG i blokują tory. Brak wsparcia. Jedyne pole, na które warto przestawić Hummel (by nie tracić wartości ataku) to (30,5), a wtedy sztab nie jest wstanie dojechać, by dodać celowniczemu lepszych namiarów. Mógł by też stać na lotnisku już od początku.
Inaczej nie ma po co pakować artylerii w transport kolejowy bo się jej nie przewiezie. Przez 2 tury linia musi być "czysta".

Dlaczego tacy niedoświadczeni ci niemieccy piloci?
Skoro sowieci maja 180 exp. to może po równo też 180  lub 199. Ruscy mają 2 myśliwce. 

Odnośnie przestawionego wcześniej działka ppanc - teraz zaskoczenie działa jak należy.