Czołgi Pz III

Zaczęty przez Pioniere, Luty 12, 2013, 10:23:07 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pioniere

Jak wiadomo  z historii  do operacji Barbarossa włącznie  niemieckie siły pancerne składały się głownie z czołgów Pz III (Pz I i II jako uzupełnienie), które stanowiły prawie połowę niem. sił pancernych. A jak się popatrzy na rozgrywki prawie wszyscy używają wyłącznie Pz IV. Pierwsze wersje Pz III nie były zbyt liczne (D30, E96, F100) ale od wersji G i H (600, 308) znacznie przeważały liczebnością Pz IV (C D -229, E 223), później nadszedł czas Pz IIIJ (1549 w tym 1067 z długą lufą) i Pz IV F1 (462).
Rzecz w tym, że Pz III od wersji J maja 5 hex ruchu, a  Pz IV i wcześniejsze wersje Pz III 6 hex-ów ruchu. Jak sprawdziłem wszystkie używały tego samego silnika -Maybach HL120TRM , z wyjątkiem Pz IIIE -Maybach HL120TR. Prędkość max identyczna 40 km/h w terenie 19 km/h wiec dlaczego jest różnica w ruchu ? Czy dla zwiększenia używalności Pz III  nie warto  by zwiększyć do 6 hex ruch dla PzIII H, J, Li N -co poprawiło by realność historyczną?
Co szanowni pancerniacy na to ?
ps. ja wolę używać czołgów z większa inicjatywą  i HA. a te wloką się z tyłu zamiast na szpicy, a czołgi wsparcia piechoty takie jak np. Pz IV D gnają jak szalone. Przecież nie takie było ich zadanie. Zawsze wymieniam wszystkie czołgi na Pz III G z 6 ruchu i długą lufą, jeżeli tylko taki jest dostępny w danej kampanii i używam ich,  aż do wprowadzenia PzIV F2(175 szt. w tym 25 przerobionych z F1) lub G (1687 szt.)

Gustlik

CytatMaybach HL120TR. Prędkość max identyczna 40 km/h w terenie 19 km/h wiec dlaczego jest różnica w ruchu ?

Właśnie ze względu na TEN SAM silnik. Późniejsze miały lepsze opancerzenie i stosunek mocy do masy się pogarszał.
A jak zwiększymy "Trójkom", to będzie trzeba zwiększyć Panterom, jak zwiększymy Panterom, to... i tak dalej...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#2
To przynajmniej L powinien mieć 6:  był lżejszy , palił mniej paliwa i miał większy zasięg.

Pioniere

Albo dodać mu paliwa do 38. Znaczy dla Pz IIIL- jedna tura więcej jazdy.

Pioniere

Warto było by zaznaczyć większa mobilność tej wersji.

Gustlik

CytatAlbo dodać mu paliwa do 38. Znaczy dla Pz IIIL- jedna tura więcej jazdy.

No to jest do zrobienia.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#6
A odnośnie silnika, to jak to sie ma do:  PzIVF2, który waży 23600kg, a  F1 22300 kg(ruch 6 h) do  19500kg PzIII G (ruch 6 h) i 21500 kg PzIIIJ czy 21300 PzIIIL (ruch 5 h), a Pz IVD 20000 kg, Pz IVE 21000 kg ruch 6 -wszystkie Maybach HL120TR 265 KM

Pioniere

Gdzie tu ta granica mocy do masy  miedzy 6 i 5 ruchu trzeba to chyba uporządkować?  (najcięższe z wymienionych maja 6 ruchu)

derwiszx

1. Z punktu widzenia gracza kampanijnego podchodzącego do gry sportowo

W realiach OG żaden PZ III nie dorównuje PZ IV D.  Mobilnośc jest tu najważniesza.   W grze czołgi sa najefektywniejsze gdy wykonują dużo overrunów.  Pancerz i  armata maja znaczenie drugorzędne. Wazniejsza jest ilość amunicji, ruchu i paliwa.

Pz IV F2 z kolei w czasie kiedy staje się dostępny w grze, jest już jednostką nieopłacalną dla gracza.  Zasięg strzału =2, dla czołgu jest stosunkowo mało przydatny (w overrunach nie przydaje się) lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia gracza jest zainwestować w znakomite zdobyczne t-34 i trzymać je aż do pojawienia się Panther.

Tygrysy to ślamazarny złom, zupełnie nieprzydatne w blitzkriegu, od biedy ujdą w walkach obronnych, ale i tu lepsze i racjonalniejsze są Pantery.

Wydaje się, że gracze ceniący sobie realizm historyczny maja trochę inną hierarchie wartości.  W ich armiach zawsze znajdzie sie miejsce dla cięzkich czolgów i przestarzałych jednostek bo wszystko ma byc maksymalnie zgodne z danymi historycznym. Szkopuł w tym, że  nie da się zrobić kampanii historycznej, można co najwyżej zrobic kampanię z elementami historycznymi.  Dla AI historyczne realia to pojecie nieznane, u niego decyduje ekonomia i matematyka.
Gratia gratiam parti

Pioniere

To może ktoś odpowie ile batalionów czołgów T-34 przejęła armia niemiecka po uciekających sowietach, porzucających swe popsute czołgi - 1?
Należało by absolutnie wykluczyć możliwość zakupu T 34. Mógł by on występować w grze jaka jednostka przydzielana w ilości np 1 batalionu, bądź jako nagroda ale tylko po jednym scenariuszu. Tuż przed wprowadzeniem Tygrysów?- bo przecież trzeba było je jeszcze poznać pozyskać, bądź wyprodukować części zamienne no i jeszcze naprawić.
Odnośnie sportu : daj sportowcowi nowy sprzęt - nie ma on doświadczenia w obsłudze nowego modelu, a wszyscy upgrede-uja doświadczone na 5 belek Pz IV. Przecież to właśnie brak doświadczenia sowieckich czołgistów, wysoka awaryjność brak paliwa i części zamiennych umożliwił  pozyskanie Niemcom tych czołgów.

Pz_IV


1. Z punktu widzenia gracza kampanijnego podchodzącego do gry sportowo

Pz IV F2 z kolei w czasie kiedy staje się dostępny w grze, jest już jednostką nieopłacalną dla gracza.  Zasięg strzału =2, dla czołgu jest stosunkowo mało przydatny (w overrunach nie przydaje się) lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia gracza jest zainwestować w znakomite zdobyczne t-34 i trzymać je aż do pojawienia się Panther.

Zasięg dwa jest dobry w momencie kontaktu z pancernymi zagonami Iwana. Ale też tylko w wypadku zasięgu 2 u Tygrysa lub Panthery. T-34 Trzymam jak najdłużej. Ostatnie wycofuję ze służby w momencie pojawienia się Panther G, która ma zasięg = T-34, czyli 7.

Tygrysy to ślamazarny złom, zupełnie nieprzydatne w blitzkriegu, od biedy ujdą w walkach obronnych, ale i tu lepsze i racjonalniejsze są Pantery.

Tyrysy są dobre, ale tylko wtedy kiedy mają dowódcę dobrego dla tego typu słonia. Czyli np. Infiltration tactics, albo shock tactics. I nadają się do używania tylko na krótkich odcinkach, gdzie jest większa robota do zrobienia.

Dla AI historyczne realia to pojecie nieznane, u niego decyduje ekonomia i matematyka.

Abstrahując od sprawy uzbrojenia. Taka totalnie historyczna kampania (czy raczej scenariusz) musiałaby chyba zakładać, że AI podejmuje też błędne decyzje, zgodnie z ówcześnie popełnionymi błędami.
[/quote]

Pioniere

Przecież wycofanie lub ograniczenie możliwości posiadania T-34, jak wcześniej napisałem, a jednoczesne dodanie ruchu PzIII podniesie poziom gry. Chyba , że nie podejmiecie wyzwania jakie niosły by za sobą takie zmiany - wtedy można wybrać inna łatwiejszą kampanię.

Pioniere

Cytat: Gustlik w Luty 12, 2013, 11:37:18 PM
CytatMaybach HL120TR. Prędkość max identyczna 40 km/h w terenie 19 km/h wiec dlaczego jest różnica w ruchu ?

Właśnie ze względu na TEN SAM silnik. Późniejsze miały lepsze opancerzenie i stosunek mocy do masy się pogarszał.
A jak zwiększymy "Trójkom", to będzie trzeba zwiększyć Panterom, jak zwiększymy Panterom, to... i tak dalej...
A  Panther-ami i Tygrys-ami nie trzeba się przejmować - one miały zupełnie inny silnik i nic nie trzeba będzie zwiększać.

Gustlik

CytatTo może ktoś odpowie ile batalionów czołgów T-34 przejęła armia niemiecka po uciekających sowietach, porzucających swe popsute czołgi

Dokładnie nie wiadomo, ale jedne tylko zakłady w Rydze, przejęte przez Niemców, wyremontowały 300 sztuk T-34, jako
pojazdy tzw "długiego utrzymania". Czyli regularne wozy armii. Ile takich remontów wykonano w innych fabrykach -
dokładnie nie wiadomo.

Sporo innych T-34 wcielano do oddziałów ad hoc, nie zgłaszając ich do utrzymania i używając po prostu "do wykończenia".

Czyli można założyć, że w różnych okresach wojny mieli ich jakieś 500, a na krótszą metę - nawet więcej.

To nie jest liczba, którą można by pominąć. "Części zamienne" leżały na polach, więc z remontami też nie było problemu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

To ja bym w takim razie proponował

Wszystkie "trójki" od E - 6 pól
Wszystkie "czwórki" - 5 pól

Może tak być?

Przy okazji - zdobyczny T-34 będzie droższy, ale i PzIV F2 też, żeby nie było tak jak dotąd, że przesiadkę na czołg strzelający na 2 heksy z T-34 robiło się za darmo.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/