Filozofia terenu Snow

Zaczęty przez sympatyk, Luty 25, 2013, 10:15:13 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pioniere

#30
Cytat: sympatyk w Luty 27, 2013, 04:54:00 PM
Ile tak naprawdę jest jednostek z trakcją Towed o ruchu własnym większym niż 1, ale nie samobieżnych?
Jaka jest ranga problemu? Może uważacie, że Pioniere ma rację? ..

     Przede wszystkim jak poczytać raporty z bitew, wielu graczy używa często - 15NbWf41, które to ma 2 ruchu towed, występuje też nierzadko jako jednostka AUX.
     
    Jak wziąć pod uwagę wszystkie kraje występujące w grze to sporo się tego nazbiera (ang. Boforsy radz. Flak z ruchem na 3 hex-y itd.). Dotyczy to 134 z 325 wszystkich jednostek towed z lat 1938-45 występujących w Gusefile3.4 - biorę pod uwagę to, że jednostka mająca 1 ruchu może mieć lidera A.M.  A jeśli chodzi o główne kraje:  niemieckich 16/52, radzieckich 7/23 - w tym jedno z podstawowych dział ZIS-3 (wszechobecne - we wszystkich scenariuszach).
Z opcją Airborne jest ich 21 we wszystkich krajach 3 RP, 3 Ger, 3 UK, 5 USA, 2 WaffenSS ...

Odnośnie samego terenu Snow. Zależy gdzie, w których kampaniach scenariuszach miałby on występować np.:
1)  kampania Obrona Finlandii , scen. rożnych kamp. Stalingrad, Leningrad, Moskwa, Kilin i innych w Rosii
2)  czy też w zimowych walkach w Ardenach lub na Bałkanach w górach - wszystkie doliny zasypane śniegiem zamiast clear mamy Snow, a do okola Hill i Montain.
3) czy dotyczyć to będzie na razie jedynie nowych kampanii i scenariuszy.
W pierwszym i drugim przypadku razem z wprowadzeniem t. Snow zmienią się również warunki zwycięstwa tzn. ilość potrzebnych tur.

sympatyk

#31
Cytat: Pioniere w Luty 27, 2013, 07:34:52 PM
Odnośnie samego terenu Snow. Zależy gdzie, w których kampaniach scenariuszach miałby on występować np.:
1)  kampania Obrona Finlandii , scen. rożnych kamp. Stalingrad, Leningrad, Moskwa, Kilin i innych w Rosii
2)  czy też w zimowych walkach w Ardenach lub na Bałkanach w górach - wszystkie doliny zasypane śniegiem zamiast clear mamy Snow, a do okola Hill i Montain.
3) czy dotyczyć to będzie na razie jedynie nowych kampanii i scenariuszy.
W pierwszym i drugim przypadku razem z wprowadzeniem t. Snow zmienią się również warunki zwycięstwa tzn. ilość potrzebnych tur.

Nie ma przymusu stosowania Snow.
Autor scena decyduje gdzie i jaki teren będzie.
Kampanie, które istnieją, dopóki ich nikt nie przerobi - terenu Snow mieć nie będą.
Można go użyć na letnich mapach jeśli taka wola ..

Czy dobrze pamiętam - liczba 254 wpisana w tabelę zatrzymuje jednostkę na heksie - czyli taka jednostka poruszała by się o jeden heks na turę bez względu ile ma maksymalnie ruchu?


Pioniere

#32
Cytat: sympatyk w Luty 27, 2013, 09:33:01 PM
Czy dobrze pamiętam - liczba 254 wpisana w tabelę zatrzymuje jednostkę na heksie - czyli taka jednostka poruszała by się o jeden heks na turę bez względu ile ma maksymalnie ruchu?
Dokładnie tak jak napisałeś.

Cytat: sympatyk w Luty 27, 2013, 04:54:00 PM
Przejrzałem całą tabelę ruchów dla wszystkich terenów dla trakcji Towed
Ile tak naprawdę jest jednostek z trakcją Towed o ruchu własnym większym niż 1, ale nie samobieżnych?
Jaka jest ranga problemu?
Panowie Generałowie - piękna dyskusja. Może przejdziemy o krok dalej? Zaczniemy uzgadniać ...
Rozwiązaniem problemu mogła by być zamiana rodzaju ruchu jednostkom o r. własnym Towed, większym  od 1, z Towed na Leg. Lecz zamiana ta ma wpływ na ograniczenie poruszania się tym jednostkom na innych rodzajach trudniejszego od clear, city... terenu. Czy piechur mający w lesie (2,2,2) ma mieć mniej ruchu od działek (1,1,1), gdy są w gotowości do strzału?
Weźmy przykład podanej przez Gustlika 88. Załóżmy, że ma ona lidera  Aggressive Maneuver, wiec po lesie porusza się na 2 hex-y. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić spore działo + Sdkfz manewrujące, jak w slalomie pomiędzy drzewami, szybciej od  szturmującej piechoty.  Teren Las to bezdroża z drzewami - nie piaszczysta droga w lesie.

sympatyk

Zrobiłem małe doświadczenie na scenie Osterode z jednostkami o ruchu własnym 1 i 2.
Oczywiście na terenie Snow. Po przyjrzeniu się dokładnie sprawie - zmieniam zdanie.
Dla terenu Snow - trakcja Towed(2,2,254) A więc było by:

* SNOW   
2,2,3                     *Tracked   
2,2,254                     *Half Tracked   
3,3,254                      *Wheeled   
2,2,254                      *Leg
2,2,254                      *towed
1,1,1                    *Air
255,255,255           *Deep Naval
255,255,255              *Coastal
2,2,3                    *All Terrain 
2,2,3                     *Amphibious
255,255,255             *Naval
1,1,2                     *Mountain (Leg)
255,255,255             *Train
1,1,1                       *Helo
1,1,2                     *Ski

Taki teren sprzyja pociągom oraz narciarzom, a stanowi utrudnienie dla normalnych trakcji. Myślę, że jest potrzebny.
Przyjrzyjmy się jeziorom - zależnie od sytuacji stawia się na nich heksy - rzeka, nieprzejezdna rzeka, ocean, strumień. A przecież jeziora nie są ani rzeką, ani  ... To będzie teren inny wyraźnie od dotychczasowych terenów  i w połączeniu z nimi będzie można uzyskiwać ciekawe konfiguracje. Wszystko zależy od scenarzystów i ich pomysłowości. Tak jak napisałem można go będzie stosować na mapkach "letnich" - w połączeniu z terenami górskimi - góry, szczyty, wzniesienia ..

mara

Nie chciałem się wypowiadać bez porządnego testu, ale właśnie skończyłem testować ruch na Snow w scenie Osterodee i mam podobne wnioski do Sympatyka a przedstawiona przez niego tabelka ma sens. Musimy sobie wyjaśnić pewną sprawę (to do osób które mają wątpliwości). Nie ma na dzień dzisiejszy map z terenem Snow. Autor scena który będzie chciał z takiego terenu skorzystać robi to świadomie i sam wprowadza zmiany na mapie, więc jest to pełną kontrolą. Ja głosuję za propozycją Sympatyka. Zachęcam żeby zabrać głos w tej sprawie. Myślę że kilka głosów na którąś propozycję będzie można uznać za wiążącą i doprowadzimy sprawę do końca 8)

Pioniere

Akceptuje przyjęte przez kolegę Sympatyka nowe warunki ruchu dla Snow.

Mario

Ja również uważam, że jest to rozsądna propozycja.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

derwiszx

No to ja zgłoszę maleńka watpliwość, ale z góry uprzedzam, że nie analizowałem tematu az tak głęboko i  jest duze prawdopodobieństwo, że źle kombinuję.

Chodzi o:

1,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Tak na zdrowy rozum, to po śniegu na nartach powinno byc szybciej niz na nogach. Chodzi mi o wartości dla  DRY.
Skoro  przy DRY podłożem ma byc sypki snieg (zaspy) to piechur nie ma na takim sniegu tak łatwo jak narciarz.

Ja bym tu dał tak:
2,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Ale nie upieram się, bo być może przyjęliście inną interpretację. W sumie tak jak postanowicie będzie dobrze. Widzę, poważne podejście do tematu więc na pewno wzięliście wszystkie za i przeciw ustawiając tabelkę ruchu tak a nie inaczej.
Gratia gratiam parti

Mario

Cytat: derwiszx w Marzec 01, 2013, 11:07:42 PM
No to ja zgłoszę maleńka watpliwość, ale z góry uprzedzam, że nie analizowałem tematu az tak głęboko i  jest duze prawdopodobieństwo, że źle kombinuję.

Chodzi o:

1,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Tak na zdrowy rozum, to po śniegu na nartach powinno byc szybciej niz na nogach. Chodzi mi o wartości dla  DRY.
Skoro  przy DRY podłożem ma byc sypki snieg (zaspy) to piechur nie ma na takim sniegu tak łatwo jak narciarz.

Ja bym tu dał tak:
2,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Ale nie upieram się, bo być może przyjęliście inną interpretację. W sumie tak jak postanowicie będzie dobrze. Widzę, poważne podejście do tematu więc na pewno wzięliście wszystkie za i przeciw ustawiając tabelkę ruchu tak a nie inaczej.
Masz rację-poruszanie się na nartach przyspiesza sprawę (sam to ostatnio sprawdziłem ), ale może koledzy stwierdzili, że piechurzy mają rakiety śnieżne co też przyspiesza przemieszczanie(oddziały górskie mogą być tak wyposażone )  lub po prostu uśrednili.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

mara

Moja interpretacja była taka że należy podkreślić umiejętność poruszania się w śniegu przez oddziały górskie, które często poruszały się na nartach.

derwiszx

#40
Ale mountain (leg) odnosi sie do ruchu pieszego i (tak mi sie wydaje)nie ma nic wspolnego z umiejętnością poruszania sie po górach.  Po prostu po górach również chodzi się na piechotę :)

Zwykła piechota chyba również używa  ruchu mountain (leg) więc to mógłby być dowód na to, ze ten ruch nie ma nic wspólnego z predyspozycjami do poruszania się po terenie górskim.



EDIT

Sorry poprawiam się.
Piechota uzywa ruchu leg :D tak więc moje zatrzeżenia odnosnie mountain (leg)  raczej są nieaktualne.
Przepraszam za zamieszanie.
Gratia gratiam parti

sympatyk

Wywaliło mnie ...

Panowie zapytajcie się ile ruchu max może mieć *Mountain (Leg), a ile Ski.
*Mountain (Leg) pewnie 3 a Ski dlaczego nie 5? No i teraz podziel 3/2 = 1,5 -> a więc 1 ruchu dla *Mountain (Leg) przy pogodzie sucho? Teraz to dopiero dysproporcje. Ski to nowy ruch i będzie pewnie uzupełniany.

derwiszx

Na razie jeszcze nie widzialem ruchu SKI w uzyciu. W efilu Gustlika takiego ruchu nie zauważyłem. W grze w tabeli ruchu również się nie pojawia, moze gdy pojawią się jednostki z tym ruchem bedzie go mozna zobaczyć.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatNa razie jeszcze nie widzialem ruchu SKI w uzyciu. W efilu Gustlika takiego ruchu nie zauważyłem. W grze w tabeli ruchu również się nie pojawia, moze gdy pojawią się jednostki z tym ruchem bedzie go mozna zobaczyć.

Są przynajmniej dwie niemieckie jednostki "ski" pod koniec listy, bo zrobione niedawno.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Moi Panowie Mara się przygotowuje do powtórnego testu scenariusza z nową tabelą Snow ...

* SNOW      
2,2,3      *Tracked   
2,2,254      *Half Tracked   
3,3,254      *Wheeled   
2,2,254      *Leg
2,2,254      *towed
1,1,1      *Air
255,255,255      *Deep Naval
255,255,255      *Coastal
2,2,3      *All Terrain 
2,2,3      *Amphibious
255,255,255      *Naval
1,1,2      *Mountain (Leg)
255,255,255    *Rail      *Train
1,1,1                *Helo
1,1,2                *Ski

Jeśli ktoś jest przeciwko to proszę pisać ...

A tak naprawdę to Gustlika e-file - więc Jego klocki, a my się tu tylko tymi klockami bawimy ...