Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"

Zaczęty przez derwiszx, Kwiecień 05, 2013, 05:47:11 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

Ciekawa  nowinka jeżeli chodzi o "Green replacements"  (czyli uzupełnianie stanów greenhornami czyli niedoświadczonymi rekrutami) :)

Przy włączonej opcji "green replacements":

- elitarna jednostka uzupełniona "zielonymi rekrutami"  bedzie miała  odpowiednio do udziału "zielonych" zmniejszone doświadczenie, również koszt takiego uzupełnienia nie będzie taki jak w przypadku uzupełniania weteranami (bez straty doswiadczenia jednostki) i będzie równy kosztowi standardowemu.

Dodatkowo, (co bardzo mi się podoba  :)  ) jeżeli w wyniku uzupełniania "zielonymi" jednostka straci wszystkie belki straci również lidera (o ile takiego posiadała) 



Gratia gratiam parti

Mario

Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 05:47:11 PM
Ciekawa  nowinka jeżeli chodzi o "Green replacements"  (czyli uzupełnianie stanów greenhornami czyli niedoświadczonymi rekrutami) :)
Ciekawe -czy to polega na tym, że po takim uzupełnieniu jednostka traci część doświadczenia proporcjonalną do wielkości uzupełnienia?
Od czego zależy  kim jednostkę uzupełniamy -od nas czy  jest to losowe??
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

derwiszx

Najbardziej podoba mi się możliwość utraty lidera, w wyniku dużych strat prersonalnych i związanej z tym utraty belek .
Gratia gratiam parti

Mario

Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 05:59:13 PM
Najbardziej podoba mi się możliwość utraty lidera, w wyniku dużych strat prersonalnych i związanej z tym utraty belek .
Pamiętam, że  o tym kiedyś dyskutowaliśmy-ale było sporo głosów  przeciwnych takiej możliwości.
O widzę, że zanim zdążyłem zapytać już udzieliłeś mi częściowo  odpowiedzi ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

derwiszx

#4
Zastanawiam się jak to będzie w praktyce wyglądało.

Na przykład: mam jednostkę czołgów z dobrym liderem która poniosła duże straty (pozostał jej 1 punkt siły) ,
jeżeli w trakcie scenariusza jest dostępne jedynie uzupełnianie zielonymi to chyba bym musiał zaryzykować wyłączenie tego czołgu z gry do końca scena aby nie stracić lidera.

Ale z drugiej strony nie wiem czy na starcie następnego scenariusza  ta jednostka nie zostanie z automatu uzupełniona zielonymi . Wtedy straty lidera nie da się uniknąć.

Lepiej by było aby w trakcie trwania scenariusza  istniała możliwość wyboru  czy chce się  jednostkę uzupełnić tanio zielonymi co łączy się ze strata doświadczenia czy  po dużo wyższych kosztach weteranami.

Jednak jak by to nie było bardzo podoba mi się, ze można stracić lidera :D
Gratia gratiam parti

Pioniere

If automatic refit use greens (thus reducing experience)
Jeżeli nie uzupełnisz stanu  w takcie scenariusza automatycznie uzupełnia rekrutami i degraduje belki.

derwiszx

#6
Czyli mozna to rozumieć tak :  że w trakcie scenariusza mamy uzupełnianie weteranami a po zakończeniu scenariusza z automatu jednostki nieuzupełnione dostaja uzupełnienie zielonymi ?

A co z uzupełniami ponad stan, które dostępne są na starcie scenariusza w fazie rozstawiania? Czy wówczas mamy mozliwośc uzupełniania tylko zielonymi czy weteranami?
Gratia gratiam parti

Pioniere

#7
Dokładnie tak. Uzupełnienie weteranami trzeba wskazać i wydać więcej prestiżu. Tego nie wiem ale zaraz opisze wrzucam silnik i obadam.

derwiszx

Gratia gratiam parti

Pioniere

#9
Tu jest  wszystko ładnie podane - można modyfikować dowolnie. Plik przedstawia Campaign.cfg

[załącznik usunięty przez administratora]

derwiszx

#10
Osobiście chętnie bym zagrał kampanię z takimi ustawieniami:


green=1
green_cost=0
green_exp=0
green_autorefit=1
elite_cost=150

exp_unit_cap=0 (zastosowanie tego parametru trudno mi w tej chwili oszacować)

A tutaj z kolei nie bardzo rozumiem jak to ma działać w praktyce, ale generalnie opowiadam się za opcją utrudniającą
exp_bar_factor=20         
* factor to decrease experience gained in combat according bars (0..20)
* default 0, no reduction
* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars.
* Set 20 to get 80,60,40,30,0  for 1,2,3,4,5 bars.
* values higher than 20 will be set as 20 

remove_leader=1  :D      
Gratia gratiam parti

Pioniere

#11
Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:01:59 PM
A tutaj z kolei nie bardzo rozumiem jak to ma działać w praktyce, ale generalnie opowiadam się za opcją utrudniającą
exp_bar_factor=0         
* factor to decrease experience gained in combat according bars (0..20)
* default 0, no reduction
* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars.
* Set 20 to get 80,60,40,30,0  for 1,2,3,4,5 bars.
* values higher than 20 will be set as 20     

* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars. Uzupełniając jednostkę o kolejno 1,2,3.. belkach tracisz 10x ilość belek exp. jak dobrze to zrozumiałem.
Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na te rozważania?
Nie wiem jak to uruchomić. Już próbowałem na nowo utworzonym scenariuszu ale nie widać efektu.

derwiszx

Czyli żeby maksymalnie utrudnić należaloby wybrać: exp_bar_factor=20

Gratia gratiam parti

derwiszx

Cytat: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 07:09:52 PM

Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na te rozważania?


Spokojnie, Gustlik zapewne zrobi z tym porządek i  przeniesie dyskusję do oddzielnego wątku :)
Gratia gratiam parti

Pioniere

#14
Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:15:43 PM
Czyli żeby maksymalnie utrudnić należaloby wybrać: exp_bar_factor=20
Dokładnie tak.
Już uruchomiłem działa wszystko jak trzeba.