Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

connor71

Fajna mapa, ale coś mi brakuje na oceanie. Jakoś tak pusto. Jakieś fale by się przydały.

Rudel

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 06:59:56 PM
Ładne - tylko przestrzegałbym przed robieniem miast/wsi składających się z jednego domku. A przynajmniej nazbyt często. Gracze nie są przyzwyczajeni do takich rozwiązań. Do tej pory każda osada składał się z przynajmniej kilku zabudowań. Zupełnie inaczej szuka się na mapie takiego miejsca.... 
Pewnie tak jest --> nie podważam Twojego zdania, ale ..
O wielkości miejscowości decyduje ilość zajmowanych heksów --> tak myślałem, no i flaga --> jeśli jej nie ma, to i miejscowości nie ma.

Gustlik

CytatO wielkości miejscowości decyduje ilość zajmowanych heksów --> tak myślałem,

Oczywiście - jednak dobrze jest, żeby podkreślić to formą obrazka.

Cytatflaga --> jeśli jej nie ma, to i miejscowości nie ma.

Nie, to akurat absolutnie nie jest reguła, że każde miasto i wiocha muszą być oflagowane.
Hex nadal ma właściwości "city" - nawet jeśli nie ma na nim flagi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

A jak sądzicie jak oddajemy to że ta mniejsza wyspa była naszpikowana bunkrami to był jeden wielki obóz wojskowy ta większa zreszta też całość ludności cywilnej ewakuowano w 44 ok 1500 osób tylko. Pozostałości tych wiosek są widoczne z satelity więc miejsca można wyznaczyć. Na mniejszej było lotnisko ale lepiej zrobić po jednym na każdej chyba.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 10:56:05 PM

Cytatflaga --> jeśli jej nie ma, to i miejscowości nie ma.

Nie, to akurat absolutnie nie jest reguła, że każde miasto i wiocha muszą być oflagowane.
Hex nadal ma właściwości "city" - nawet jeśli nie ma na nim flagi.

Masz racje - decyduje teren ponad wszystko i obrazek możne/powinien  mieć

Gustlik

CytatA jak sądzicie jak oddajemy to że ta mniejsza wyspa była naszpikowana bunkrami

To można zrobić na trzy sposoby:

- Wyznaczyć heksy "Fortification" i próbować narysować bunkry samemu.
- Wyznaczyć heksy "Fortification", ale bunkry skopiować z ikon z gry i wkleić jako obrazki na mapę (tylko wtedy może się mylić co jest jednostką do zniszczenia, a co jest namalowane na mapie jako teren)
- Nic nie wyznaczać - poza zwyczajnym terenem (rough, hill, forest...). Autor scenariusza może sobie zrobić "Fortification" gdzie będzie chciał i postawić tam tyle bunkrów ile będzie chciał.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Kiedyś jakieś bunkry popełniłem.
Czy to rozmowa teoretyczna, czy coś jest na rzeczy z tą mapką?

Rudel

Bo np lotnisko na Shumshu ma wiekszość budynków i hangarów pod ziemia są zdjecia z obecnych czasów i są filmy z manewrów piechoty japońskiej w 45 szkolącej się w zwalczaniu czołgów na Shumshu. Ta większa wyspa Paramushir była zapleczem dla Shumshu Stacjonowały na niej 4 niszczyciele zatopione przez Rosjan 1 dnia walk.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Do rzeczy jak najbardziej zbliż w google map widok wysp i zdjęcia obejrzyj sa ciekawe zaraz dam linki do tych filmów z ćwiczeń
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#40
Panowie dostałem zgodę na wykorzystanie tutoriala o lasach na naszym forum wiec niebawem przedstawię jego tlumaczenie. Jak również obietnicę pomocy w rozwijaniu map. Od bratniego forum kartograficznego.  Wiem brzmi zbyt profesjonalnie ale oni mają tam jakby koło twórców map do różnych celów m.in do gier.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Rewelacja :),
Gustlik narzekał, że ma kilka kampanii na wykończeniu ale brakuje mu map.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Lasy
To jest demonstracyjna mapa na niej testuje różne rzeczy. Pokazuję jak w przybliżeniu mogły by wyglądać lasy. Przydadzą się wasze opinie i sugestie.

http://www73.zippyshare.com/v/24360291/file.html
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Bardzo ładne. Odcień i jakość mapy.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

#44
To tylko wersja do testow nic specjalnego. na tej mapie testuję rożne rzeczy. A właściwa mapa niedługo zostanie przedstawiona jest na ukończeniu ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni