Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Niektóre mapy jeżeli jest to celowe dla nas można przerobić na większe. Ta mapa była dobra na działania na lądzie, lecz flota nie miała przestrzeni operacyjnej.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

No, ja się właśnie wziąłem za przerabianie "na większą" pewnej mapy i przerobienie realiów XIX w na współczesne, no i pożałowałem już, że nie zacząłem od podstaw rysować - wrrr... Nie zawsze się sprawdza.

Ale parę jest do zrobienia.

Berlin połączony z Seelow Heights - tam trzeba by dorobić trochę z góry i dołu, bo wyjdzie długie a wąskie. 
potem Seelow Heights i Kustrin
Warsaw i Warsaweast - choć połączone chyba byłyby zbyt duże
Kraków i Gorlice - jak wyżej

No i to o czym już kiedyś pisałem: żeby połączyć cztery mapy z rejonu przełęczy Fulda - Giessen, Bad Hersfeld, Schotten i Frankfurt am Mein. Z tym że te mapy chyba nie przechodzą płynnie jedna w drugą....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#407
Połączenie lądowych to troszkę zachodu bo powstawały w różnych okresach i mogą się kolorami różnić za bardzo. Ale chyba nikt kto grał na wielkich mapach nie ma ochoty potem grać poważnych bitew na małych. Ciekawym wydarzeniem był by taki Kursk całościowy jak w PG1 ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Te, które tu wypisałem, na pewno pasują kolorystyką a nawet części terenu się pokrywają - sam robiłem niektóre, to wiem  ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#409
Mapa 1285 wysłana do Luisa, dla niecierpliwych link do spakowanej mapy z mapx i txt jest poniżej mapy.
Nazewnictwo wzbogacone o nazwy morskie.

1285.png




http://www26.zippyshare.com/v/tKCyrHEV/file.html


Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

No to, jak mówi Kolega Rudel - na szybko - dwie mapki 700 i 704 autorstwa Gustlika ..
Obie są max rozmiar dla PG2 = 1918x1918 px
Mają wspólny punkt zaczepienia -->  Nowy Sącz.
Obejrzyjmy jak to wygląda - obie skalowane na 50%, a pod spodem ich obrys na mapie Polski ..
Widać, że 704 trzeba zmniejszyć, bo Tarnów wychodzi bardziej na północ niż Krakółw ..

Rudel

#411
Tak jak mówiłem będzie z tym trochę zachodu raz z powodu kolorystyki dwa z powodu delikatnych różnic skali. Ale jeżeli ma się w archiwum pliki wyjściowe do obu map to można to nawet szybko zrobić bo bez tego to ciężko będzie. Ideałem było by zrobienie takiej wielkiej mapy z której wycinało by się potrzebne fragmenty do gry. Ale to chyba nie wykonalne na naszym poziomie sprzętowym zrobienie mapy obejmującej teren np 500x500 km w skali jakiej używamy w grze.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Hej Rudel, dobrze Ci poszło - dawaj i następne  ;) - i opisz na JPs jej wielkość w px, aby wiedzieli, że nie tylko ja im na złość robię .  :laff

Dalej o 700 & 704
Popróbujmy połączyć te mapy ..
Teraz trzeba zdecydować, czy w/g linii kolejowych/dróg/rzeki ?
No niestety, elementy nie pasują do siebie --> starczy popatrzeć wzdłuż krawędzi styku, nawet i tereny są jakby inne.
A sam Nowy Sącz? - rzeki - jedna?, dwie?
Wniosek --> nie ma łatwego łączenia map - przekonałem się o tym robiąc mapki 1123, 1124, 1125 - przecież zachodzą na siebie ..

Rudel

Tak to widzę po pierwsze dopasować rzeki i drogi, szkoda że nie są dostępne warstwy z terenem i infrastrukturą wiele by to ułatwiło. Kolorystykę by się załatwiło albo warstwą z kolorem rozjaśniającym ( poziom krycia max 30-40%) albo przyciemniającym, problem jest ze skalą miasteczek i totalnie niepasującymi górami. Ale jak by się udało  je połączyć i dopasować kolorystykę to i z górami damy radę >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Teraz widzę, że faktycznie ilość różnic jest większa niż myślałem.... Wiecie co, myślę, że te mapy
i tak są duże (dałem je jako przykład), ale chyba bardziej wymagający przeróbki i kuszący jest Berlin
- jako możliwa kombinacja map Berlin, Seelow i - być może także - Kustrin

Berlin (708), to moja mapa, składana z fragmentów map Berlin (72) i Seelow (10) - więc na pewno da się je
połączyć w miarę bezboleśnie. Jak z Kustrin i Seelow tego nie wiem, ale wierzę w Wasze zdolności.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Mam pytanko nie masz tych map rozłożonych na warstwy może?
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Nieee... Bardzo łopatologicznie są robione.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Gustlik jak prawdziwy artysta - tylko jednego płótna używa.  :D
A ja jak prawdziwy wyrobnik potrafię   i ponad 200 na jedną mapę użyć ..  choć zaczynam się uczyć i co pewien czas redukuje ilość warstw, aby kilkudziesięciu nie przekroczyć  ;D

Rudel

Taaak ja też masę warstw używam bo jakoś tak mi jest wygodnie. Może i GImp jest dla nas bardziej swojski po tych walkach z nim by jakieś efekty uzyskać. Ale praca z warstwami jest milusia i nie mówię nawet o grupach warstw bo to potem samo przychodzi dla wygody >:D. Mówisz warstw 200 ja tam mam 10 grup warstw zazwyczaj ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk



Cytat..  ale chyba bardziej wymagający przeróbki i kuszący jest Berlin
- jako możliwa kombinacja map Berlin, Seelow i - być może także - Kustrin
Berlin (708), to moja mapa, składana z fragmentów map Berlin (72) i Seelow (10) - więc na pewno da się je
połączyć w miarę bezboleśnie. Jak z Kustrin i Seelow tego nie wiem, ale wierzę w Wasze zdolności.

Proszę bardzo - obrazki połączone - 10 + 72 + 375 ( był jeszcze 376, ale pewnie plikiem  .map się tylko różnią)
Obrazek zespolony ma wymiar 4316x1312 px (wszystkie miały wysokość 1312px)
Na wyjściu zastosowałem paletę PG2 tak jak w oryginale  --> można ciąć na kawałki i w shp też zapisywać

https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGV1hKNDc4UjluX0U/view?usp=sharing

Prośba - ponieważ mój radio internet ma długie synchronizacje z dyskiem google, to będę zmuszony trochę posprzątać  .. -->
więc jeśli coś z tego, co udostępniłem, interesuje Was --> to proszę pobrać