Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Ostatnia przymiarka i pytanie.

Maksymalny obszar mapy przy 1,5km/hex mieści się w niebieskim polu.
W tym obszarze są  Bobolice ( tak jak sugerował Rudel), ale Piła wyskakuje po za plan.

Czy obszarem objąć Piłę, czy Bobolice?
Czy zostajemy przy żółtym zaznaczeniu?


[załącznik usunięty przez administratora]

Rudel

Powiem tak celem przełamania Wału Pomorskiego było odcięcie sił wycofujących się z rejonu Gdyni i pomorza wschodniego.  Po zajęciu Festung Koslin-Koszalin walki trwały o Mielno i Unieście a inaczej o przecięcie jedynej nadmorskiej drogi ewakuacji w kierunku zachodnim co udało się zrealizować po zajęciu Kołobrzegu dopiero. W Koszalinie sam opór trwał jedynie 24h jednak były to intensywne walki miasto zniszczono w 95%. Broniły się jednostki garnizonu w skład którego wchodziły jednostki SS i 35 DP. Ale Piła też jest ważna wszystkiego nie da się pokazać.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatW tym obszarze są  Bobolice ( tak jak sugerował Rudel), ale Piła wyskakuje po za plan.

Jest trzecie wyjście - trochę geograficznie nakłamać i Piłę oraz Bobolice przesunąć - jedno heks w górę, drugie heks w dół i oba się zmieszczą... ;) Trzeba sobie radzić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Owszem, ale jednak w ten sposób będą to tylko bezużyteczne miejscowości .. ( przy mało znaczących  sam tak robię ;) )

Piła jest, wydaje się, ważniejszym epizodem - aby można było coś tam pomajstrować - potrzebuje kilku heksów wokół ..
Co do Piły i zaangażowanych sił .. 
http://www.histor.republika.pl/plik/arty/Zdobycie_Pily1945.htm

Natomiast Bobolice - to piękny epizod, fajny dla scena, urozmaicający grę ..

I co najważniejsze - wału pomorskiego nie da się ując za pomocą jednej mapki - no chyba, że to rosyjski bliz :D --> tak jak za pomocą łatwej mapki Ciechanow - Niemcy załatwili całą Polskę w 1939  >:D

Podjąłem decyzję - żółta ramka z lekkim rozszerzaczem- do maksymalnej mapy - Piła + heksy wokół .. a Bobolice może razem z Kołobrzegiem  ... ktoś zrobi  ;) :yes

sympatyk

No nareszcie ..
Ten mapx to koszmar - zajął mi ze 30 godzin .. jeszcze nigdy tak długo nie było
No, cóż 242 nazwy - prawie wszystkie w dwu językach .. chyba zbzikowałem.

Teren też, o bóle głowy mnie przyprawił - dopiero przy mapx wyszło, że ten plan bitwy - to lekko naciągany był - miejscowości nakładały się na inne w rzeczywistości  >:D
Miało być szczegółowo - chyba za bardzo wyszło ... :D

Oto mapa - 256 kolorów - szkoda, że w oryginalnych kolorach jest za duża ..


Jaro

Ale ładna mapka.  :) No cóż w pełni ją docenię, jak będzie na niej bitwa.  :clap Gratuluję i dziękuję.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Dziękuję  :D

Dopiszę, jeziora są zaznaczone jako płytkie wody( nie wiem czy to się spodoba  ???  >:D)
Nie wiem też, jak zachowuje się gra , jeśli przez tak teren jest poprowadzona droga  ???

Mapa jest, tak jak w rzeczywistości napakowana wodami - malutkie rzeczki, dużo różnej maści jezior ..
Dlatego obrona mogła być zacięta, teren sprzyjał obrońcą ..
Naszła mnie taka myśl --> Przy takiej przewadze atakujących, teraz Niemcy doświadczają tego, co my we wrześniu 1939. Teren tak teraz, jak i wtedy odgrywa ważną rolę w obronie ...
Rudel napisał, że tam ( wał pomorski) były przestarzałe umocnienia, ale przy takim terenie, - bagna,  mokradła, niezliczone rzeczki i jeziora ..   
Dlatego walki tam były ciężkie.  Niemcy często oddawali pozycje tylko dlatego, że bali się oskrzydlenia ..

Rudel

Jeziora mogą być jako Shallow Sea ale co do dróg to nie powinny na tym działać za to jakaś flota jak najbardziej. Takie jeziora czy rzeki w miejscu gdzie są przejezdne zaznaczać lepiej jaki Impasable River
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Pewnie tak .. ale wymiękłem.
Do naszego efila jeszcze teren snow trzeba  ... i myślę, ze takie szczegółowe mapy to razem ze scenariuszem robić trzeba ..
Wtedy decyzja w trakcie rysowania zapadnie - co na określonym heksie ma być.
Przy robieniu mapx, to już  za późno .. i tak zmieniałem rysunek --> wyrąbałem kilka heksów drzew  :rollin  i dorysowałem rzkę, którą zgubiłem  >:D  :laff

Rudel

Tak bo był najpierw porzucony potem od 44 zaczęto go na nowo wyposażać lecz już nowych obiektów fortecznych nie zdołano zbudować. Tylko obiekty tymczasowe wznoszono jako uzupełnienie istniejących fortyfikacji o nie najwyższym stopniu odporności. Wał międzyrzecki jest o wiele silniejszą pozycją umocnioną niż Wał Pomorski. Mam książkę o Wale Pomorskim sam go też dość dobrze znam ;). W zasadzie co do tego strasznego oporu na tej pozycji to lekka przesada. Rosyjskie natarcie przeszło po tym terenie jakby żaden Wał nie istniał ;). Podobnie jak z tymi miastami co miały być Festung a padały po paru godzinach walk. >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Cytat: Rudel w Maj 15, 2015, 02:30:33 PM
Tak bo był najpierw porzucony potem od 44 zaczęto go na nowo wyposażać lecz już nowych obiektów fortecznych nie zdołano zbudować. Tylko obiekty tymczasowe wznoszono jako uzupełnienie istniejących fortyfikacji o nie najwyższym stopniu odporności. Wał międzyrzecki jest o wiele silniejszą pozycją umocnioną niż Wał Pomorski. Mam książkę o Wale Pomorskim sam go też dość dobrze znam ;). W zasadzie co do tego strasznego oporu na tej pozycji to lekka przesada. Rosyjskie natarcie przeszło po tym terenie jakby żaden Wał nie istniał ;). Podobnie jak z tymi miastami co miały być Festung a padały po paru godzinach walk. >:D
No polemizowałbym z tym przejściem jakby wał nie istniał. Odsyłam do ostatnich numerów Technika Wojenna Historia. Jest akurat dobry artykuł o walkach polskich wojsk.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

#312
Cytat: Zsamot w Maj 15, 2015, 07:49:11 PM
Cytat: Rudel w Maj 15, 2015, 02:30:33 PM
Tak bo był najpierw porzucony potem od 44 zaczęto go na nowo wyposażać lecz już nowych obiektów fortecznych nie zdołano zbudować. Tylko obiekty tymczasowe wznoszono jako uzupełnienie istniejących fortyfikacji o nie najwyższym stopniu odporności. Wał międzyrzecki jest o wiele silniejszą pozycją umocnioną niż Wał Pomorski. Mam książkę o Wale Pomorskim sam go też dość dobrze znam ;). W zasadzie co do tego strasznego oporu na tej pozycji to lekka przesada. Rosyjskie natarcie przeszło po tym terenie jakby żaden Wał nie istniał ;). Podobnie jak z tymi miastami co miały być Festung a padały po paru godzinach walk. >:D
No polemizowałbym z tym przejściem jakby wał nie istniał. Odsyłam do ostatnich numerów Technika Wojenna Historia. Jest akurat dobry artykuł o walkach polskich wojsk.

Ale tez nie przeceniajmy jego roli walki miejscami były ciężkie zwłaszcza z jednostkami SS. Co do walk na tych umocnieniach szumnie nazywanych Wałami to pokazały one tylko, że stałe umocnienia przy potędze nowoczesnych środków rażenia nie odegrają swojej podstawowej roli-długotrwałego oporu. Dobrze ulokowana obrona w terenie nie ufortyfikowanym czasami była skuteczniejsza...
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatDo naszego efila jeszcze teren snow trzeba  ... i myślę, ze takie szczegółowe mapy to razem ze scenariuszem robić trzeba ..

Przecież właśnie na etapie robienia scenariusza można zmodyfikować i szczegółowo dopracować KAŻDĄ mapę (mapx).
Dlatego uważam, że podstawowy mapx powinien być robiony raczej "z grubsza" - a szczegóły dopracuje sobie już twórca
konkretnego scenariusza.

A co do terenu "Shallow Sea" , to niestety, ale on nie dopuszcza ruchu w sytuacji gdy mapa jest ustawiona na "Frozen", nie reaguje też na "Mud". po prostu - działa jak ocean, a różnicuje jedynie ruch jednostek morskich. Tak, że to chyba nie był najlepszy pomysł. Ale spoko - jak powiedziałem - wszystko można zmienić jeszcze na etapie budowy konkretnego scenariusza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#314
W PEG jest teren jeziora --> w OG wyraźnie go brakuje .. bo jaka to rzeka o szerokości kilku kilometrów i głębokości kilka - kilkadziesiąt metrów? :o
Chodzi o takie sytuacje jak zaznaczone na czerwono na obrazku ...
Do tego heksy raz pasują, a raz wypada tak, że nie ma jak przenieść ..
Wiem, że można poprawić - bo to nie PG2  ;)

A, co do znaczenia wału - jasne, że to nie super twierdza.
Ten materiał
http://wyborcza.pl/alehistoria/1,143321,17342986,Wal_pomorski__Hekatomba_1__Armii.html
jednak daje do myślenia ...