Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Wiesz co, nie wiem czy to jeszcze jest możliwe, ale zrobiłbym jedną ważną poprawkę

Otóż Kronsztad i St. Petersburg są portami PEŁNOMORSKIMI - stąd powinien być do nich dostęp dla jednostek
z ruchem Deep Naval, a zatem morze nie może być tam "Shallow Sea".

Powinien być kanał na południe od Kronsztadu i podejście głębokim morzem do heksów 52,53 albo 52,54.

Oczywiście można zmienić wartość heksów na bieżąco, nie upieram się, ale myślałem, że może dałoby się zrobić
to przejście, na południe od wyspy, kolorem jak dla innych "OCEAN", dla jasności przeglądu mapy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Są podmienione - ściągnij teraz ...

Gustlik

Nie do końca - rysunek jest lepszy, ale heksy na mapx nadal sa źle

-Nadal nie ma połączenia heksów "OCEAN" z zatoki z tymi przy samym Leningradzie (czerwone strzałki)
-Potrzebne podejście "OCEAN" pod port w Kronsztadzie (niebieskie strzałki) - tam nadal jest ShallowSea
-Niepotrzebny hex CLEAR na wodzie (czerwony "X")
-Potrzebne podejścia "OCEAN" pod sam Leningrad jeden albo oba heksy oznaczone czerwonymi kółkami.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Dzięki Ci, za analizę - nie widziałem tego pustego hexa ..

Poprawiłem jeszcze raz rysunek nieznacznie i te nieszczęsne mapixy ..
Byłem w pracy i tam nic nie mogłem zrobić ..
Dobrze, że Luis wstrzymał się z publikacją - czekał na moją decyzję( zauważył błąd wymiaru mapy - w pośpiechu rano źle przyciąłem ...)

https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGQUd1TXZvVUZpdXc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGQmMyM2NBZjN6OVU/view?usp=sharing

sympatyk

Kontynuacja poprzedniej mapy ..
Numer 968. -  Petersburg  -->  http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/968.png
Numer 969. -  Petersburg_w    -->  http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/969.png

Mapx
petersburg.mapx, --> 968
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGV3pxWHZzSkp1TXc/view?usp=sharing

petersburg_w.mapx, --> 969
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGbXhtM0JhR0VoeWc/view?usp=sharing

Dużo torów - można wprowadzić działa kolejowe ( a takich tam nie brakowało)
Zimą droga życia przez Ładogę może być realizowana ( wymaga ustawienia mrozu i zmiany heksów , również zastosowanie snow - zostawiam dla scenarzysty)


Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Mapy niesamowite :clap
Włśnie gram Gustlkową kampanię: Wojny śląskie i na wielkich mapach to jest ogromna frajda ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

sympatyk

Serdecznie Wam dziękuję  :D

Korzystając z okazji składam Wszystkim życzenia

Wspaniałego Nowego Roku
Dużo zdrowia i niech się spełnią Wasze pragnienia

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Zrobiłem trzecie podejście do Budziszyna .  ;D

Mapa 971 Bautzen
128 kolorów,  wielkość - 3135x2800 px = 70x56 hex.
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/971.png
mapx
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGamszUmtFamRuQ1k/view?usp=sharing

Jeśli, będzie kiedyś potrzebny zimowy - to proszę dać znać ...  ;)

Gustlik

Kolejny miły prezent.... Dzięki.

Żeby na JP's tak pracowali jak Ty.... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Oni pracują dla siebie  ;)
A my dla siebie  ;D
A Luis poprzez silnik nas scala - do jednej gry - OG
A, kto ma większe przebicie tego postulaty są realizowane - jak to w demokracji ...

sympatyk

Halo
Mam pytanie teoretyczne ..
Dlaczego do OG nie dodaje się nowych terenów?
Trudne, niepotrzebne? ... była chyba o tym dyskusja ..  może ktoś pamięta?

Generalnie, czy nie przydał by się nam w efilu nowy teren - powiedzmy stepy ( tak jak dla Rosji)?
Pomiędzy czysty, a wertepy nie ma nic, brak też jezior - rzeka i wody przybrzeżne to nie to samo ..   ???

Zastrzegam, ze nie chcę wywołać burzy  :D

Waldzios

To kwestia techniczna.

Wiele cech istniejących terenów jest twardo zapisane w kodzie.
Żeby dodać nowy teren trzeba mu manualnie przypisać całą masę parametrów umieszczonych w różnych miejscach kodu. Ogólnie kupa roboty i duże ryzyko wystąpienia błędów/problemów.

Z tego co wiem, docelowo Luis planuje możliwość edycji wszystkich parametrów terenu z poziomu zewnętrznego pliku, ale to niestety kwestia odległej przyszłości...;

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Acha, no to się trochę podszkoliłem.  ;D
Rozumiem więc, że na chwilę obecną nie można dodawać nowych terenów, a można tylko zmieniać obecne  - po przez edycję TERRAIN.txt?  ??? wszystkie aspekty tam zapisane?