Scenariusz Ausbruch an der Bzura v1.1....

Zaczęty przez Depet, Maj 13, 2007, 08:58:51 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Daj spokój przypisanie konkretnych środków transportu, dla konkretnych rodzajów wojsk, to jest praktycznie zmiana całego efila - zdenerwujesz go.  ;)

Wiem, coś o tym, bo sam u siebie zrobiłem to na razie dla 4 państw i wiem ile to trwało.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Janus

tak ciągniki były a czy wiesz ile? i co ciągneły - altylerje ciężką czyli 210mm mozdzierze kturych tu nie ma.Wiesz do czego miały służyć te możdzierze? Do niszczenia umocnień wału pomorskiego.
po 2 w armi przedwrześniowej jedyne jednostki piechoty transportowane samochodami to Krakowska i Warszawska brygada kawaleri zmotoryzowanej o sztabach wspomniałem wcześniej.
Kolumny samochodowe były urzywane do transportu zaopatrzenia ze składnic i nie słyszałem o innym ich zastosowaniu .

DEPET PO CO ZMINIASZ COŚ CO DAJE SENS GRY W TYM SCENIE CZY NIE PO TO BY MIEĆ ODWÓD
SZYBKO ŁATAJACY DZIURY WE FRONCIE I BY UŁATWIĆ SOBIE GRE ???

Gustlik

Skoro to je wywołałem ten "podtemat' - to może najpierw ja odpowiem, a animozje osobiste pozostawmy na boku.

Otóż oczywiście, że poziom zmotoryzowania polskiej armii był niski. Można dyskutować, czy ciężarówki powinny się pojawiać i w jakim miejscu efila.

Ale problem polega na tym, że jeśli już są to mają wyglądać jak ciężarówka!!!
Transport konny pt: furmanka jest tuż obok, więc go nie brakuje. A jeśli coś jest podpisane jako ciężarówka, to niech wygląda jak ciężarówka.

Dyskusja o tym czy W OGÓLE powinna się pojawić - to jest INNA dyskusja.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Janus

#18
Ok pozostawmy sprawy historyczne.
Ale nie zgodze sie z tym by te cieżarówki jechały po 8 pól .
1-twórca scenariusza miał to co miał (czyli konie jadace na 5 pól) i do tego dostosował ilosć jednostek oraz rozmiescił je w taki a nie inny sposób.
2-mamy teraz sporo polskich jednostek które poruszać sie moga szybciej i dalej. (zdaje sie że ze 2 dywizje zmotoryzowane)o altylerji nie wspomne (moge ja teraz mieć gdzie jej będę potrzebował )
3-dodać do tego przewage ilosciowa Polaków oraz to ze niemiaszków nie mogę uzupełniać.
DAJE TO .... SCENARJUSZ W KTÓRYM POLACY WYGRAC MOGA BITWĘ KTÓREJ WYGRAĆ NIE MOGLI.
WYPACZA GO OKRUTNIE TA ZMIANA .
Czy to było celem twórcy? ZE SCENA W KTÓRYM TRZEBA BYŁO POGŁÓWKOWAC ZROBIŁ SIE SCEN PROSTY--- >:( NIE WART TEGO BY GO GRAĆ .

Depet

Cytat: Janus w Maj 19, 2007, 12:28:28 AM
Ok pozostawmy sprawy historyczne.
Ale nie zgodze sie z tym by te cieżarówki jechały po 8 pól .
1-twórca scenariusza miał to co miał (czyli konie jadace na 5 pól) i do tego dostosował ilosć jednostek oraz rozmiescił je w taki a nie inny sposób.

Janus....z uporem maniaka drążysz temat który jest oczywisty - Gustlik już Ci wytłumaczył a Ty dalej....przestań siać zamęt i fałszywe informacji - NIE, NIE I JESZCZE RAZ NIE - Twórca scenariusza miał na celu umieszczenie w scenariuszu normalnych ciężarówek jadących 8 hexów !!! i proszę z tym nie polemizować bo to oczywiste....chcesz możemy się spytać autora czyli Steela ? - odpowie to samo. Nie wiem czy w e-filu RSF 2.40 (bo na nim Steel robił scen) podobny bug występował ale NIE MA TO ZNACZENIA bo te "konie" NIE BYŁY ZAMIERZONE !!!! To zwykły błąd a autor scena na pewno nie wiedział że takie coś wystąpiło a już na pewno nie potraktował tego jako punkt wyjścia do konstrukcji scena...dlaczego ? BO TEN SCEN JEST WIERNĄ KOPIĄ (te same ustawienie jednostek) scenariusza z kampanii "For Our Freedom and Yours" na e-filu Adlera i tam ciężarówki to ciężarówki jadące jak się nie mylę na 8 hexów.

Cytat: Janus w Maj 19, 2007, 12:28:28 AM
2-mamy teraz sporo polskich jednostek które poruszać sie moga szybciej i dalej. (zdaje sie że ze 2 dywizje zmotoryzowane)o altylerji nie wspomne (moge ja teraz mieć gdzie jej będę potrzebował )

To się cieszyć chyba powinieneś :). Gra nabiera rozpędu i dynamiki.

Cytat: Janus w Maj 19, 2007, 12:28:28 AM
3-dodać do tego przewage ilosciowa Polaków oraz to ze niemiaszków nie mogę uzupełniać.
DAJE TO .... SCENARJUSZ W KTÓRYM POLACY WYGRAC MOGA BITWĘ KTÓREJ WYGRAĆ NIE MOGLI.
WYPACZA GO OKRUTNIE TA ZMIANA.

Zaczynam się domyślać co czuł Gustlik jeszcze parę dni temu kiedy mu wyjechałem z Zitadelle.... :). Bardzo interesujące stwierdzenie....moim zdaniem uatrakcyjnia - obie strony mają szanse na zwycięstwo...jak dla mnie to tylko plus.

Cytat: Janus w Maj 19, 2007, 12:28:28 AM
Czy to było celem twórcy? ZE SCENA W KTÓRYM TRZEBA BYŁO POGŁÓWKOWAC ZROBIŁ SIE SCEN PROSTY--- >:( NIE WART TEGO BY GO GRAĆ .

Teraz też trzeba pogłówkować - strategie w której ciężarówki poruszają się o 2 hexy szybciej od piechoty która drałuje "z buta" uważam za kuriozum. To nie jest Twoim zdaniem wypaczenie ?

Na koniec - Janus pieklisz się i wijesz....mam wrażenie że jakiś twój sprytny plan nagle z dnia na dzień legł w gruzach i dlatego się tak złościsz  ;D.  Wyluzuj to tylko gra....

Janus

#20
tak masz racje pieklę się (a nie wiję bo i tak sobie poradzę)  Tydzień silęczenia nad kompem poszedł na marne przez czyjąś niekometencję ,dlaczego wcześniej nie dokonano tej zmiany ?
Gustlik masz racje cieżarówka powinna wyglądać jak ciężarówka chodzi mi o to że zmieniono zasięg jej jazdy i teraz mamy w polskiej armi 2 dywizje piechoty zmotoryzowanej jak to ma sie do stanu faktycznego obaj wiemy.

A co do zmiany Depet to tak sobie mysilę że Ty miałeś już wcześniej opracowane rozegranie tylko nie chciało ci się już kombinować stąd to wszystko . ;D
i jeszcze jedno Polakami przed zmianami można było wygrać tylko wymagało to wiecej wysiłku umysłowego niż teraz - słabi mają teraz wieksze szanse poza tym nie mące i najlepiej jak by Stelfox zabrał w tej sprawie głos ale zdaje się że jest nieuchwytny i nie wyrazi swej opinii o czym doskonale wiesz ,a jednak w sposób autorytatywny wypowiadasz sie w jego imieniu.
A i nic nie zmieni faktu ,iż nadal uważam ,że poprzednia wersja była ciekawsza i bardziej wymagająca.
mozesz zrobić ten scen jako bzura nr2 na starym rosterku dla mnie?
A to że jest to tylko gra wiem i nie trzeba mi tego uświadamiać po prostu irytują mnie wszystkie zmiany efaila w trakcie mistrzostw.

Depet

Marudzisz i tyle... :P

Cytat: Janus w Maj 19, 2007, 05:42:25 PM
A co do zmiany Depet to tak sobie mysilę że Ty miałeś już wcześniej opracowane rozegranie tylko nie chciało ci się już kombinować stąd to wszystko . ;D

Noooo jasne - specjalnie to wszystko zaplanowałem i nawet Gustlika wynająłem żeby JAKO PIERWSZY (oczywiście specjalnie żeby samemu nie wzbudzać kontrowersji) wskazał ten jak istotny BUG w e-filu...  >:D

Cytat: Janus w Maj 19, 2007, 05:42:25 PM
A to że jest to tylko gra wiem i nie trzeba mi tego uświadamiać po prostu irytują mnie wszystkie zmiany efaila w trakcie mistrzostw.

Każdego irytują - wiesz jaki to problem logistyczny jest dla mnie i Szarika ?

grisha

o rany dajcie na luz panowie... pogadajcie o taktyce to jest ciekawsze
wino, kobiety i PG2

steelfox

#23
Cytat: Janus w Maj 19, 2007, 05:42:25 PM
najlepiej jak by Stelfox zabrał w tej sprawie głos ale zdaje się że jest nieuchwytny i nie wyrazi swej opinii ...

Panowie,
1. Bzura nie jest oryginalnym scen'em Adlera, ponieważ wprowadziłem do niego zmiany, tak aby gra była atrakcyjniejsza.
2. Mamy polskie jednostki, zbiór wszystkiego co da się poprowadzić w kierunku Warszawy, w tym także piechotę, która znalazła parę ciężarówek, nie oddział piechoty zmotoryzowanej !!!
3. konie, ktore udają cięzarówkę to wynik modernicacji efila, powinna tam być ciężarówka :)
4. faktycznie w początkowej fazie walki Polacy są silniejsi, jest tak dla odwzorowania sytuacji, w której skomasowane oddziały uderzają na zaskoczonych Niemców, ale ze względu na brak zaplecza logistycznego tracą z każdą turą, natomiast rośnie siła Niemców.
5. Szczerze mówiąc nie wiem o co się sprzeczacie, ponieważ to tylko ikona, też byłem zaskoczony po upgrad'zie gdy zobaczyłem konie, ważne jednak jak jednostka zachowuje się, a zachowuje się jak z ciężarówką :)
6. Dla wyniku i tak kluczowe znaczenie ma rozmieszczenie jednostek, które otrzymuje gracz na wstępie (nie wolno ich sprzedawać!!! i kupować innych - to tak na zapas)

pozdrawiam i życzę powodzenia obu stronom

Janus

Doceniam panie Depet twoja ciężką pracę i jestem dla niej pełen szacunku.
chodziło mi o to że wprowadzając zmiany zwiekszyłeś manewrowość polskich jednostek i tylko o to sama ikonka jest bez znaczenia lecz konie bardziej tam pasowały.
ale skoro mamy to co mamy to grajmy i tyle.
co do taktyki nie wypowiem sie na ten temat z oczywistych powodów ,każdy z nas musi ja sobie opracować sam .

Depet

Cytat: steelfox w Maj 21, 2007, 07:56:17 AM
5. Szczerze mówiąc nie wiem o co się sprzeczacie, ponieważ to tylko ikona, też byłem zaskoczony po upgrad'zie gdy zobaczyłem konie, ważne jednak jak jednostka zachowuje się, a zachowuje się jak z ciężarówką :)
6. Dla wyniku i tak kluczowe znaczenie ma rozmieszczenie jednostek, które otrzymuje gracz na wstępie (nie wolno ich sprzedawać!!! i kupować innych - to tak na zapas)

5. Nie tylko - o ikonę...gdyby chodziło tylko o ikonkę to nie fatygowałbym się z tym do Rayya - otóż ta niewydarzona "ciężarówka" jechała wcześniej tylko 5 hexów (a więc tylko 2 hexy więcej niż zwykła piechota co "daje z buta" :) ) - teraz gdy ma 8 hexów faktycznie służy za świetny obwód.

6. To jest oczywiste - zapis w regulaminie brzmi: "Nie wolno zamieniać jednostek, które autor scenariusza przewidział do rozstawienia przez gracza, na punkty prestiżu."

steelfox

Jęśli nie rozpoczeliście rozgrywek, mogę dzisiaj dokonać korekt w scenariuszu i usunąc błędy :)

Depet

Cytat: steelfox w Maj 21, 2007, 12:26:50 PM
Jęśli nie rozpoczeliście rozgrywek, mogę dzisiaj dokonać korekt w scenariuszu i usunąc błędy :)

A są jeszcze jakieś błędy ? Co do "ciężarówki" to Rayy już naprawił bug w e-filu...

steelfox

#28
Nie,
reszta ok.
To powinno rozwiązać problem, więc proponuję Wam update do tego scena http://www.rayy.de/raiders/download/Panzer2.Dat18May.exe  :)

Gustlik

Niestety NIE rozwiąże - w nowym datupie ikona TD82 to też są te same konie... ;)

Oczywiście najnowszy datup ZAWSZE warto mieć, ale tu akurat wina leży po stronie twórcu efila, który przypisał błędny kod ikony do jednostki.

To trzeba poprawić w efilu - ale z tego, co pisał Depet - już zostało poprawione

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/