Test - DRUGA WOJNA CHIŃSKO-JAPOŃSKA 1936-1945 - 300%

Zaczęty przez Gustlik, Marzec 08, 2015, 06:59:03 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Kolejny bug znaleziony!

Scenariusz: SJW Road to Liuchow

Raport z loga:

Unit#101 has bad coordinates (Pos:2424851) x=19, y=37. Moved to (1,1)
Unit#102 has bad coordinates (Pos:2293785) x=25, y=35. Moved to (1,1)
Unit#103 has bad coordinates (Pos:2359320) x=24, y=36. Moved to (1,1)
Unit#104 has bad coordinates (Pos:2424853) x=21, y=37. Moved to (1,1)
Unit#105 has bad coordinates (Pos:2424852) x=20, y=37. Moved to (1,1)
Unit#139 has bad coordinates (Pos:2293790) x=30, y=35. Moved to (1,1)
Unit#143 has bad coordinates (Pos:2359327) x=31, y=36. Moved to (1,1)
Unit#145 has bad coordinates (Pos:2293791) x=31, y=35. Moved to (1,1)
Unit#169 has bad coordinates (Pos:2097192) x=40, y=32. Moved to (1,1)
Unit#170 has bad coordinates (Pos:2097193) x=41, y=32. Moved to (1,1)
Unit#171 has bad coordinates (Pos:2359336) x=40, y=36. Moved to (1,1)
Unit#172 has bad coordinates (Pos:2293801) x=41, y=35. Moved to (1,1)
Unit#173 has bad coordinates (Pos:2359338) x=42, y=36. Moved to (1,1)
Unit#174 has bad coordinates (Pos:2359337) x=41, y=36. Moved to (1,1)
Unit#175 has bad coordinates (Pos:2293798) x=38, y=35. Moved to (1,1)
Unit#176 has bad coordinates (Pos:2162728) x=40, y=33. Moved to (1,1)
Unit#177 has bad coordinates (Pos:2228265) x=41, y=34. Moved to (1,1)
Unit#178 has bad coordinates (Pos:2228266) x=42, y=34. Moved to (1,1)
Unit#179 has bad coordinates (Pos:2424863) x=31, y=37. Moved to (1,1)
Unit#180 has bad coordinates (Pos:2424864) x=32, y=37. Moved to (1,1)
Unit#181 has bad coordinates (Pos:2293800) x=40, y=35. Moved to (1,1)
Unit#182 has bad coordinates (Pos:2228264) x=40, y=34. Moved to (1,1)
Unit#183 has bad coordinates (Pos:2293802) x=42, y=35. Moved to (1,1)
Unit#193 has bad coordinates (Pos:2359319) x=23, y=36. Moved to (1,1)
Unit#194 has bad coordinates (Pos:2293783) x=23, y=35. Moved to (1,1)
Unit#195 has bad coordinates (Pos:2424856) x=24, y=37. Moved to (1,1)
Unit#196 has bad coordinates (Pos:2359321) x=25, y=36. Moved to (1,1)
Unit#198 has bad coordinates (Pos:2293787) x=27, y=35. Moved to (1,1)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Jesteśmy na tym samym etapie potwierdzam coś się powaliło w tym scenie. A czekam na dojście do rosyjskiej ofensywy w Mandzurii by potestować efil na ruskich ;D ;D ;D. A tamten scen mnie zdenerwował jak go grałem w oryginale.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#32
Duże macie armie?
Ostatni raz taki błąd widziałem kiedy przekroczyłem limit jednostek w scenariuszu.
Luis podobno limit zwiększył, ale może jest jakiś niedotestowany problem, scenariusz włączany na skróty nie powoduje błędów.  Podzielcie się kawałkiem save'a.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No mam dużą, bo znów gram na 500%, ale bez przesady.....

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Marzec 18, 2015, 10:56:20 PM
No mam dużą, bo znów gram na 500%, ale bez przesady.....
To już wykluczyłem...

Savy wgrałem i na razie oba nie sprawiają problemu...(poza 3 jednostkami których nie mam w efilu).
Wywalało od razu, czy w trakcie rozgrywki?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Aha, no oczywiście, że nie wywala, bo komputer sam już dokonał poprawek.....

Czyli trzeba by dojść do tego punktu na dziewiczej wersji kampanii
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#36
Cytat: Gustlik w Marzec 18, 2015, 11:26:38 PM
Aha, no oczywiście, że nie wywala, bo komputer sam już dokonał poprawek.....
To znaczy ze to był błąd jednorazowy, a potem już działało bez problemów?


Cytat: Gustlik w Marzec 18, 2015, 11:26:38 PM
Czyli trzeba by dojść do tego punktu na dziewiczej wersji kampanii
Tego próbowałem na początku, zmodyfikowałem warunku zwycięstwa w 1 scenariuszu, po zwycięstwie przeskoczyłem od razu do 19, nie było problemów.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatTo znaczy ze to był błąd jednorazowy, a potem już działało bez problemów?

Jak widać z poniższego komunikatu komputer automatycznie naprawia od razu taki błąd,
więc każdy save, który byśmy wysłali PO obejrzeniu tego komunikatu, będzie już z poprawkami
zrobionymi z automatu. Gorzej, że błąd powtarza się znów w August Storm i tym razem dotyczy
90 jednostek.

Aha i jeszcze a propos SJW Kuanghua

Wbrew zapowiedziom, porty pięknie działają jako SHexy, ale te zdobyte po drugiej stronie rzeki!

Poza tym w tym zdaniu opisu coś jest nie tak: Później mogą być tylko wyładowane,porty nie są sH.

Jedna z chińskich jednostek ma poziom okopania 103!!
Dobrze, że stoi trochę z boku i wojna jej nie interesuje.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 11:55:22 AM
Jak widać z poniższego komunikatu komputer automatycznie naprawia od razu taki błąd,
więc każdy save, który byśmy wysłali PO obejrzeniu tego komunikatu, będzie już z poprawkami
zrobionymi z automatu. Gorzej, że błąd powtarza się znów w August Storm i tym razem dotyczy
90 jednostek.
Mam spory problem z odtworzeniem tego błędu, wykorzystałem twoje savy i dotarłem do scenariusza August Storm, nie pojawiły się wspomniane problemy.

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 11:55:22 AM
Aha i jeszcze a propos SJW Kuanghua

Wbrew zapowiedziom, porty pięknie działają jako SHexy, ale te zdobyte po drugiej stronie rzeki!

Poza tym w tym zdaniu opisu coś jest nie tak: Później mogą być tylko wyładowane,porty nie są sH.
Najwyraźniej w którejś z ostatnich wersji, zmieniło się działanie portów.
Jestem 100% pewien, ze do niedawna wyłączenie opcji 'Ports don't behave as SH', sprawiało ze w porcie można było wystawiać wyłącznie okręty.
Obecnie można wystawić dowolną jednostkę na hexie morskim albo portowym :(.
Najwidoczniej muszę dodać opcje 'Ports dont allow deployin naval units'.

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 11:55:22 AM
Jedna z chińskich jednostek ma poziom okopania 103!!
Dobrze, że stoi trochę z boku i wojna jej nie interesuje.
Mógłbyś trochę precyzyjniej określić jej pozycje, mam trudności z namierzeniem takiej jednostki.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatMógłbyś trochę precyzyjniej określić jej pozycje, mam trudności z namierzeniem takiej jednostki.

Hex 14,17 - PCC Militia - widok na pierwszym zdjęciu - a najdowcipniejsze, że to jest Shallow Sea.

CytatNajwyraźniej w którejś z ostatnich wersji, zmieniło się działanie portów.

To jest raczej błąd gry - zobacz na opis na zdjęciu drugim - wyraźnie podpowiada, że jest to SHex dla "E(nemy)"
A ja tam wystawiłem pół armii....

[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#40
Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 03:51:04 PM
Hex 14,17 - PCC Militia - widok na pierwszym zdjęciu - a najdowcipniejsze, że to jest Shallow Sea.
Wielkie dzięki, będzie poprawione.

Niestety Suite, nie wykrywa automatycznie jednostki ustawionej na Shallow Sea, jako błędu :(.
Przejrzę jeszcze raz całą kampanie, pod kątem takich sytuacji.

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 11:55:22 AM
Poza tym w tym zdaniu opisu coś jest nie tak: Później mogą być tylko wyładowane,porty nie są sH.
Oryginał:
"After initial deployment phase, you can only embark, not deploy units at your ports."

Zmieniłem na :
"Po fazie rozmieszczania, w portach możliwy będzie tylko załadunek jednostek, nie będzie możliwości ich wystawiania."

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 03:51:04 PM
To jest raczej błąd gry - zobacz na opis na zdjęciu drugim - wyraźnie podpowiada, że jest to SHex dla "E(nemy)"
A ja tam wystawiłem pół armii....
Mam wątpliwości. W mojej wersji (OpenGen 0.90.39.0 * (6 Mar 2015) ), takie zjawisko występuje dla wszystkich portów. Również tych przy pozycjach startowych.

Szybki test (zmieniałem tylko opcje scenariusza):
1) domyślne działanie portu.

2) zaznaczona opcja 'Ports don't behave as SH'.

3) zaznaczone opcje 'Ports don't behave as SH' i  'Ports dont allow deploying naval units'.


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Wiesz co, może wyślij to z tymi zrzutami do Luisa.
Ja już go dziś zbombardowałem mailami tak, że aż się boję...:)

Analizując te zrzuty widzę, że:

- Pierwszy normalny port - to oczywiste.

- Drugi - zaznaczona opcja 'Ports don't behave as SH'. Wygląda na to, ze trzeba to tłumaczyć jako: "Porty nie zachowują się jak SHeksy, na lądowych heksach". Zauważ, że od zdjęcia pierwszego, to drugie różni się brakiem zaznaczonych heksów rozstawienia na lądzie, ale na wodzie nadal możesz lądowe jednostki rozstawić. Co ciekawe w samym porcie też, więc pewnie one byłyby tam gotowe do jazdy.

- No i trzeci - "'Ports don't behave as SH' i  'Ports dont allow deploying naval units'."
Tu dopiero NIC nie możesz w porcie wystawić.

Jeszcze jedna ciekawa różnica - dlaczego zdjęcie drugie nie ma podświetlonych trzech heksów pomiędzy portami a lotniskiem, na które porty nie powinny mieć żadnego wpływu?

CytatW mojej wersji (OpenGen 0.90.39.0 * (6 Mar 2015) ), takie zjawisko występuje dla wszystkich portów. Również tych przy pozycjach startowych.

Domyślnie port, przy którym nie zmieniano niczego, powinien mieć komunikat: "SH for Owner".
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#42
Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 08:09:31 PM
- Drugi - zaznaczona opcja 'Ports don't behave as SH'. Wygląda na to, ze trzeba to tłumaczyć jako: "Porty nie zachowują się jak SHeksy, na lądowych heksach". Zauważ, że od zdjęcia pierwszego, to drugie różni się brakiem zaznaczonych heksów rozstawienia na lądzie, ale na wodzie nadal możesz lądowe jednostki rozstawić. Co ciekawe w samym porcie też, więc pewnie one byłyby tam gotowe do jazdy.
Można wystawić wszystko, łącznie ze spadochroniarzami.


Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 08:09:31 PM
Jeszcze jedna ciekawa różnica - dlaczego zdjęcie drugie nie ma podświetlonych trzech heksów pomiędzy portami a lotniskiem, na które porty nie powinny mieć żadnego wpływu?
Przepraszam, to mój błąd, wrzuciłem screen z fazy rozstawiania, już poprawiłem.

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 08:09:31 PM
CytatW mojej wersji (OpenGen 0.90.39.0 * (6 Mar 2015) ), takie zjawisko występuje dla wszystkich portów. Również tych przy pozycjach startowych.

Domyślnie port, przy którym nie zmieniano niczego, powinien mieć komunikat: "SH for Owner".
Zgadza się, tak to właśnie wygląda na obrazku nr. 1.

W scenariuszu SJW Kuanghua włączona była opcja  'Ports don't behave as SH', dlatego można było obserwować zachowanie z punktu nr. 2.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatMożna wystawić wszystko, łącznie ze spadochroniarzami.

Tak, ale zauważ że w drugim przypadku dookoła lądowego SH nic się nie zmienia
a wokół portów tak. Nie masz podświetlonych heksów rozstawienia ZA portami.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 09:36:32 PM
CytatMożna wystawić wszystko, łącznie ze spadochroniarzami.

Tak, ale zauważ że w drugim przypadku dookoła lądowego SH nic się nie zmienia
a wokół portów tak. Nie masz podświetlonych heksów rozstawienia ZA portami.
To była dodatkowa informacja, nie zaprzeczałem twojemu stwierdzeniu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons