Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne

Zaczęty przez Gustlik, Czerwiec 15, 2015, 01:50:52 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Nie mogę się doczekać nowego rozwiązania. Ważne, żeby klasa flak nie przyćmiła dział AT.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 16, 2015, 09:32:15 PM
Nie mogę się doczekać nowego rozwiązania. Ważne, żeby klasa flak nie przyćmiła dział AT.
Raczej nie ma takiego ryzyka, od dawna w efilu (w kilku nacjach) znajduje się FLAK 40mm Bofors (z 2 hexami zasięgu i 2 heksami ruchu), nie zauważyłem żeby był nadużywany...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Cytat: Waldzios w Czerwiec 16, 2015, 10:31:56 PM
Cytat: Jaro w Czerwiec 16, 2015, 09:32:15 PM
Nie mogę się doczekać nowego rozwiązania. Ważne, żeby klasa flak nie przyćmiła dział AT.
Raczej nie ma takiego ryzyka, od dawna w efilu (w kilku nacjach) znajduje się FLAK 40mm Bofors (z 2 hexami zasięgu i 2 heksami ruchu), nie zauważyłem żeby był nadużywany...

Bo nie przechwytywał samolotów z dwóch heksów. trzeba będzie nieco "podrożyć" tę klasę.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

To nie cena decyduje w głównej mierze. Myślę, że pomysł Waldziosa, aby flak miał słabszy atak na cele lądowe niż jego odpowiednik w klasie AT ma sens.

W takiej konfiguracji flak będzie bronił jak AD i dodatkowo będzie mógł strzelać do celów lądowych w razie potrzeby. AT nie zastąpi bo za słaby. Natomiast co z klasą AD? Ktoś będzie tego używał?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

No i dlatego właśnie klasyczna AD w rozsądnej cenie, a artyleria podwójnego zastosowania (proponuję odejść od nazwy flak) będzie użyteczniejsza, ale droższa.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 17, 2015, 10:43:38 AM
Natomiast co z klasą AD? Ktoś będzie tego używał?
To nadal będą najpotężniejsze działa plot, zapewniające największy obszar ochrony.
Niemieckie 12.8cm Flak i 10.5 FlaK38, amerykańskie 120mm M1, czy brytyjskie 3.7 inch  Mk.VI, są i nadal będą niezastąpione w pewnych zastosowaniach, niezależnie jak uniwersalne staną się FLAKi...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Niemieckie były w użyciu na cele lądowe w końcu wojny ->poczytajcie o wieżach przeciwlotniczych. Zatem ja jednak proponuję AD i dual purpose.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Jaki jest plan na zasięg obrony dla Flak? Czy będą broniły na pełny zasięg jak AD czy też będą ograniczone do np. 2 heksów? Myślę o parametrze flak_range.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Tymczasowo w efilu ustawiony jest zasięg 2 (flak_range = 2);

Gram od kilku dni z takim ustawieniem i sprawdza się całkiem nieźle, dość łatwo się przyzwyczaić.
W pewnym sensie jest wygodniej, nie trzeba każdorazowo zastanawiać się i sprawdzać czy dane działko to Flak czy AD.

Teoretycznie można ustawić nawet flak_range = 255, ale problemem będą niszczyciele i potencjalne krążowniki przeciwlotnicze (z cecha AD), pokrywające się obrony 2-3 niszczycieli mogą stać się barierą nie do przebycia...

Sugerowałbym wartość 2-3 hexów, ze wskazaniem na 2 hexy, właśnie ze względu na niszczyciele..., wartość 3+ mogłaby pozostać specjalnością klasy AD...


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Ja zastanawiałem się nad wartością 3 aby w pełni wykorzystać flaki o zasięgu 3 (II WŚ).
Nie wiem natomiast jak wyglądają zasięgi Flak we współczesnych jednostkach lądowych. Współczesne flaki pewnie mniej się upodobnią na współczesnego AD ze względu ograniczenie zasięgu obrony spowodowane niszczycielami i podobnymi.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Współcześnie, w zasadzie, wszystko - poza wyrzutniami rakietowymi - powinno być w klasie Flak, bo wszystko, co ma lufy może walić w górę i przed siebie. A jakichś wielkich dział dzisiaj się nie produkuje, tę role przejęły wyrzutnie SAM, więc konwencjonalne
Flaki mogą mieć 1, góra 2. Bo rzeczywiście walczą w zakresach 2-4 kilometrów - w pionie i w poziomie.

CytatSugerowałbym wartość 2-3 hexów, ze wskazaniem na 2 hexy, właśnie ze względu na niszczyciele...,

No i tu jest pewna zagwozdka, bo okrętowe AD można realizować na trzy-cztery sposoby.

1) w opcjach scenariusza - "DD, CV and LC can fire as FlaKs"
2) w efilu - poprzez ustawienie niektórym okrętom "Can Air Attack"
3) w efilu - przez ustawienie niektórym okrętom - AD Support
4) krzyżówki trzech powyższych.

Niestety - za szybko to się zmieniało i nie nadążałem za koncepcjami. Wydaje mi się jednak, że opcja 3 jest "najspokojniejsza".
Okręty osłaniają przed atakiem z powietrza z jednego heksa - i chyba nie ma wtedy znaczenia jakie są parametry cfg dla klasy
Flak.

Poprawcie mnie - jeśli się mylę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#41
Cytat: Gustlik w Czerwiec 27, 2015, 02:08:37 PM
3) w efilu - przez ustawienie niektórym okrętom - AD Support

Niestety - za szybko to się zmieniało i nie nadążałem za koncepcjami. Wydaje mi się jednak, że opcja 3 jest "najspokojniejsza".
Okręty osłaniają przed atakiem z powietrza z jednego heksa - i chyba nie ma wtedy znaczenia jakie są parametry cfg dla klasy
Flak.
Niestety, o tej opcji właśnie pisze, jednostki z 'AD support' również używają ustawienia flak_range (zresztą krzyżówki pozostałych opcji również), dlatego trzeba je uwzględnić w planach dotyczących zasięgu obrony plot Flaków...

EDIT. Właśnie się upewniłem (przetestowałem), krążowniki z cechą  "Can Air Attack" również działają jako Flaki i korzystają z zwiększonego zasięgu flak_range.
Cytat: Jaro w Czerwiec 27, 2015, 01:52:38 PM
Ja zastanawiałem się nad wartością 3 aby w pełni wykorzystać flaki o zasięgu 3 (II WŚ).
Myślę ze flaki z zasięgiem 3 najłatwiej byłoby zostawić zdublowane, skoro możemy mieć działa na drewnianych/gumowych kołach, to czemu nie flaki w postaci batalionu mobilnego i stacjonarnego, flaki w postaci stacjonarnej(AD) mogłyby mieć większy zasięg (>=3), flaki w wersji mobilnej (FLAK) zasięg ograniczony do 2 hexów,
poza tym to najmniej roboty z efilem.

Oczywiście jeśli Gustlik zdecyduje całkowicie zlikwidować zdublowane jednostki, wtedy zasięg 3 hexów będzie jak najbardziej sensowny i konieczny...
Rzecz w tym, że w takiej sytuacji w zasadzie można będzie ustawić nieograniczony zasięg (flak_range = 255), ponieważ bez sensu byłoby niszczycielom o zasięgu 4 hexów ograniczać zasięg do 3 hexów (korzyść niewielka, w zamian za spore zagmatwanie zasięgów w grze)...
Cytat: Jaro w Czerwiec 27, 2015, 01:52:38 PM
Nie wiem natomiast jak wyglądają zasięgi Flak we współczesnych jednostkach lądowych. Współczesne flaki pewnie mniej się upodobnią na współczesnego AD ze względu ograniczenie zasięgu obrony spowodowane niszczycielami i podobnymi.
Według mnie sprawę załatwia podział na systemy artyleryjskie i rakietowe...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Z nowoczesnymi środkami plot jest różnie ale podział na rakietowe i artyleryjskie powinien dać się zrobić. W sumie nikt za bardzo nawet nie pisze o działach S-60 kal.57 mm tak to stara konstrukcja, ale przeżywa w naszej armii drugą młodość. Sterowanie i kierowanie ogniem scentralizowane dla całej baterii i nowe rodzaje amunicji. Zasięg ognia tez nie najgorszy. Podobnie Bofors ze swoimi 40 mm armatkami czyni. A brakuje w miarę dobrej a bliskiego zasięgu obrony plot.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Wychodząc z założenia, popartego logiką i fizyką - jeśli coś strzela na X metrów w pionie, to powinno strzelać przynajmniej  na te same X metrów w poziomie. A raczej nawet więcej.

Zatem działo, które operowałoby zasięgiem 3 przeciwko samolotom powinno również strzelać tyle samo przeciwko czołgom.
Jak skutecznie - to jest inne pytanie. Ale nie o konkretnych wartościach HA czy SA tutaj mówimy. To będzie potem.

Czasami konsekwencja jest bolesna, ale myślę, że do przełknięcia. W ten sposób będzie więcej dział walczących z czołgami na 3 heksy, ale też umówmy się - to jest strzał bezpośredni, więc nie zawsze będzie możliwy, bo przeszkody terenowe mają znaczenie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Myślę, że obrona ppanc flak nie powinna być możliwa na więcej niż 2 heksy. Może jeden wyjątek to 128 mm armata plot.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni