Blitzkrieg Seta vs Zsamot

Zaczęty przez Zsamot, Październik 17, 2015, 01:54:28 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

W przerwie pracy machnąłem sobie Dunkierkę.

Na początku mały "syfek" Storch świeżo zakupiony dostałem od kompa BEZ amunicji????
Bardzo mnie "uradowało", bo potrzebowałem go do rozpoznania, więc nie mogłem tracić paru tur aż sobie doleci się uzupełni...

Z racji słabego lotnictwa, tylko jeden BF-109 był widoczny, asekurując Stukasy i Storcha, które operowały prze pierwsze 5-6 tur wyłącznie na korzyść wschodniego lotniska, tam zresztą ruszył gros mych sił. W centrum markowałem atak, podchodząc zresztą pod sam VH.
W międzyczasie zdjąłem 3 myśliwce za pomocą kombinacji ataku pelotek i lotnictwa, bądź niemal tylko pelotek. Zresztą widać po ich punktach doświadczenia. Ponad 80pd ma jedna! za ten scen!! ;) Dodam, że ten kolejny Huriccane totalnie mnie zaskoczył. Na szczęście moja 109-tka to wytrzymała, potem wkroczyły pelotki - a już miałem je puścić na zajmowanie heksów...

Spadochroniarzy rzuciłem na brytyjską artylerię na wybrzeżu, gdy wcześniej francuskie jednostki zostały pokiereszowane Stukasami. Z niszczycielem toczyłem nierówne boje, zwłaszcza z jednym w końcu dobrze poszło. 10,5 cm ładnie się wstrzelała, aż lidera otrzymała, Stukas pomógł i nieźle to wyszło. Drugi mi pozostawał w oddali w efekcie. ;)

Podciągnąłem całość sił i zacząłem bić w bunkry,  by zrobić wolny przejazd dla dział, które miały dać wsparcie na wybrzeżu. Idealnie wyszło, chyba nawet lider mi wtedy przybył. A na pewno jakieś belki. Dla wsparcia sil na zachodzie dałem świeżego SiG,a który po zajęciu heksa otrzymał lidera. ;) Rewelacja. ;)

Sukces niepomierny, zajęte wszystkie heksy, z jednostek ostały się tylko dwa niszczyciele, z czego jeden w 60%, no i resztka bunkra. ;)

Nagroda musiała być! Bf-109 trop ;) To się nazywa wyczucie, bo sobie dokupiłem akurat Stukasa. ;)
W Afryce kupuję tylko pelotkę 88-mkę, dokupię też dodatki dla myśliwców i podwyższam stany. Reszta pozostanie raczej bez zmian.

OpenGen 0.90.51.0 * (2 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: F:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: 10.5 leFH18M
2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:65
3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:70
4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Pz 38(t)E/F
5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:65
6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 405  *  Average: 67

..
Current scenario: Race to Dunkirk,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 700
Army cost: 8081 , Current prestige is 101
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +1300, Pursuit to Tobruk , cap 9400, 10 turns prestige: 187
if V : +1000, Thermopylae , cap 11600, 14 turns prestige: 187
if TV: +700, Thermopylae , cap 11600, 18 turns prestige: 187
Ls: Loss , turn prestige: 187

Infantry
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , Otto Gruppe superior man. , 3 bars , 364 exp , Germany , 10/10 , Superior Maneuver  , 5 kill , 0 pp - U:001  [+4 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , Hans Gruppe , 3 bars , 300 exp , Germany , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:002  [+39 exp]
*  Schutzen , 251/1 [W] , Bruno Gruppe , 2 bars , 280 exp , Germany , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:003  [+22 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , Zsamot , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:008
*  Pioniere , 251/1 [W] , Pioniere abt. , 1 bars , 141 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+4 exp]
Fallschirm ,  , 1 bars , 140 exp , Germany , 5/10 , 3 kill , 180 pp - U:023  [+21 exp]

Tank 
*  Pz IVD , Otto Gruppe C.S. , 4 bars , 433 exp , Germany , 11/10 , Combat Support  , 45 kill , 0 pp - U:007  [+54 exp]
Pz IVD , Hans Gruppe , 2 bars , 280 exp , Germany , 9/10 , 34 kill , 240 pp - U:015  [+47 exp]
Pz IVD , Bruno Gruppe Aggr.Man. , 4 bars , 438 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 47 kill , 240 pp - U:016  [+135 exp]
+  Pz 38(t)E/F , 501 szkoleniowy ;) , 1 bars , 160 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:024  [+54 exp]
Pz IID , 502 szkoleniowy ;) , 1 bars , 147 exp , Germany , 9/10 , 6 kill , 132 pp - U:025  [+30 exp]

Recon
*  PSW 222 , Otto Gruppe , 3 bars , 306 exp , Germany , 6/10 , 7 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
PSW 222 , Hans Gruppe , 2 bars , 226 exp , Germany , 8/10 , 4 kill , 120 pp - U:010  [+15 exp]
PSW 231 , Bruno Gruppe , 0 bars , 91 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 132 pp - U:014  [+16 exp] do zwolnienia
Kubelwagen ,  , 0 bars , 76 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:055

FlaK
SdKfz 7/1 ,  , 1 bars , 122 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 204 pp - U:027  [+13 exp]

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Otto Gruppe , 3 bars , 300 exp , Germany , 12/10 , 6 kill , 0 pp - U:004  [+41 exp]
15 sFH18 , SdKfz 7 , Hans Gruppe , 1 bars , 163 exp , Germany , 11/10 , 5 kill , 541 pp - U:011  [+28 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 , Bruno Gruppe , 1 bars , 184 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:013  [+32 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Otto Gruppe 1/2 , 1 bars , 138 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 580 pp - U:017  [+19 exp]
15 K18 , SdKfz 8 , Korps Artilliere Abt. 1/2 , 1 bars , 139 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 1 kill , 636 pp - U:021  [+33 exp]
10.5 sK18 , SdKfz 6 , Korps Artilliere Abt. 1/3 , 1 bars , 148 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 2 kill , 408 pp - U:022  [+89 exp]
sIG IB ,  , 0 bars , 86 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 0 kill , 276 pp - U:028  [+10 exp]
15 K18 , SdKfz 8 , Korps Artilliere Abt. 1/1 , 1 bars , 124 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 636 pp - U:029  [+39 exp]
21 cm K38/39 , SdKfz 9 , Korps Artilliere Abt. 1/4 , 0 bars , 88 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 864 pp - U:030  [+17 exp]
+  15 NbWf41 , 251/4 , Hans Gruppe 1/2 , 0 bars , 93 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:031  [+26 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , Otto Gruppe rec.man. , 0 bars , 77 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 2 kill , 228 pp - U:005  [+12 exp]
SdKfz 6/2 , Hans Gruppe , 1 bars , 152 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 228 pp - U:018  [+83 exp]

Fighter
Bf-109E-3 , JG 1 , 2 bars , 224 exp , Germany , 9/10 , 6 kill , 420 pp - U:019  [+12 exp]
Bf-109E-3 , JG 2 , 1 bars , 107 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 420 pp - U:111  [+31 exp]

Tactical Bomber
Ju-87B , StG 1/1 det. def. , 3 bars , 316 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , Support, 4 kill , 420 pp - U:012  [+107 exp]
Ju-87B , StG 1/2 , 2 bars , 291 exp , Germany , 6/10 , Support, 0 kill , 420 pp - U:020  [+53 exp]
Fi 156 , Aufkl. Gr.1/1 , 0 bars , 94 exp , Germany , 5/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:026  [+18 exp]
Ju-87B ,  , 0 bars , 78 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 420 pp - U:052  [+2 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:130  TNK:7    RCN:12   AT:3    FLAK:5    FORT:13   ATY:47   AD:6    FTR:10   TB:1      Total: 234
Lost  : INF:1    TNK:1      Total: 2

BV  6
V   0
TV  0
L   0
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 11:53:13 AM
W przerwie pracy machnąłem sobie Dunkierkę.

W międzyczasie zdjąłem 3 myśliwce za pomocą kombinacji ataku pelotek i lotnictwa, bądź niemal tylko pelotek. Zresztą widać po ich punktach doświadczenia. Ponad 80pd ma jedna! za ten scen!! ;)

Daj dokładniejszy opis z ekranami z gry jak Ty to robisz. Chętnie się nauczę  :bow :bow
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

#197
Chyba mam jakiś zrzut. Jak chcesz, to mogę Ci podesłać, tylko powiedz, jaki to ma być plik.

Grunt, to "wystawić" artylerię na widok, z tyłu pelotka, no i na trasach powrotnych też specjalnie nadkładam drogi pelotka, ale jest wtedy szansa, że trafi na nią komp podczas przelotu. ;) Flak też ma swoje zalety... Te 12 AA ma swoją moc. ;)

ps. nie mam zrzutów, ale mam zapis każdej tury.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 03:21:43 PM
Grunt, to "wystawić" artylerię na widok, z tyłu pelotka, no i na trasach powrotnych też specjalnie nadkładam drogi pelotka, ale jest wtedy szansa, że trafi na nią komp podczas przelotu. ;) Flak też ma swoje zalety... Te 12 AA ma swoją moc. ;)
Ja ten wariant wzbogacam jeszcze o myśliwiec, umieszczony na trasie miedzy miedzy przynętą a lotniskiem przeciwnika..., efekt podwójny, często kończy się zestrzeleniem...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Cytat: Waldzios w Listopad 08, 2015, 03:35:09 PM
Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 03:21:43 PM
Grunt, to "wystawić" artylerię na widok, z tyłu pelotka, no i na trasach powrotnych też specjalnie nadkładam drogi pelotka, ale jest wtedy szansa, że trafi na nią komp podczas przelotu. ;) Flak też ma swoje zalety... Te 12 AA ma swoją moc. ;)
Ja ten wariant wzbogacam jeszcze o myśliwiec, umieszczony na trasie miedzy miedzy przynętą a lotniskiem przeciwnika..., efekt podwójny, często kończy się zestrzeleniem...

Ale ja nie chcę na tym etapie kończyć definitywnie z lotnictwem wroga. Poza tym mając 1-go dobrego BF-109, to go używam do eskorty, a nie "wymiatanie". ;) Zaś myśliwce - te słabsze- używam do wsparcia wojsk lądowych, ew. do wykańczania poszczególnych oddziałów wroga.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 03:21:43 PM
Chyba mam jakiś zrzut. Jak chcesz, to mogę Ci podesłać, tylko powiedz, jaki to ma być plik.

Grunt, to "wystawić" artylerię na widok, z tyłu pelotka, no i na trasach powrotnych też specjalnie nadkładam drogi pelotka, ale jest wtedy szansa, że trafi na nią komp podczas przelotu. ;) Flak też ma swoje zalety... Te 12 AA ma swoją moc. ;)

ps. nie mam zrzutów, ale mam zapis każdej tury.
To daj te zapisy tur. Pooglądam sobie i przy okazji popróbuję.
Dzięki.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 05:13:17 PM
Ale ja nie chcę na tym etapie kończyć definitywnie z lotnictwem wroga. Poza tym mając 1-go dobrego BF-109, to go używam do eskorty, a nie "wymiatanie". ;) Zaś myśliwce - te słabsze- używam do wsparcia wojsk lądowych, ew. do wykańczania poszczególnych oddziałów wroga.
Rozumiem, testowałem twoją taktykę i wiem ze się sprawdza, zwłaszcza długoterminowo (doświadczone pelotki).
Ale nie mogę się przemóc, gdy gram agresywnie cała taktykę opieram na obserwacji zasięgu widzenia przeciwnika, a samoloty potrafią tu nieźle namieszać.
Z reguły staram się wciągnąć lotnictwo przeciwnika w pułapkę i w następnej turze od razu  je wyeliminować.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Waldzios, przy okazji grania scenariusza zapisz xlog z pierwszych tur tak, aby można było sobie podejrzeć zastawianie pułapki. Dodatkowy komentarz będzie mile widziany.

Ja jakoś nie potrafię sobie tego ułożyć. Niby wiem, jak zastawiać pułapkę ale w praktyce okazuje się, że jakoś mija moje myśliwce. Raz mi się udało...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#203
Cytat: Jaro w Listopad 08, 2015, 06:26:54 PM
Ja jakoś nie potrafię sobie tego ułożyć. Niby wiem, jak zastawiać pułapkę ale w praktyce okazuje się, że jakoś mija moje myśliwce. Raz mi się udało...
Pobaw się samolotem i klawiszem SHIFT, zobaczysz w jaki sposób wyznaczane są trasy lotu. Jeśli zgadniesz (lub w optymalnym przypadku wykryjesz) przybliżone pozycje startowe przeciwnika możesz tez przewidzieć jego trasę lotu.

Klasyczna, zdublowana pułapka ( gdyby myśliwiec nie zadziałał, pozostaje pelotka);
Szacuje ze przeciwnik ma samoloty w okolicy lotniska, więc ustawiam myśliwiec na przewidywanej trasie:


Z punktu widzenia przeciwnika wygląda to tak:


Efekt, przestarzały Ar-68 masakruje Hurricane:

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Wielkie dzięki. Pułapką jest hex, w którym samolot kończy ruch i zostaje przechwycony. Ja myślałem o pelotce poza zasięgiem widzenia samolotu, czyli 3 heksy za działem. Ale wtedy AD broni podczas ataku lotniczego a nie wcześniej, przy przechwyceniu.
Teraz wszystko jasne. Pobawię się.  :bow
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

Właśnie nigdy nie potrafię przewidzieć tej cholernej trasy powrotnej własnego lotnictwa...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 07:55:29 PM
Właśnie nigdy nie potrafię przewidzieć tej cholernej trasy powrotnej własnego lotnictwa...
Od jakiegoś czasu, nie pamiętam od której wersji, przytrzymując CTRL+SHIFT możesz wyznaczać trasę wedle woli...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Cytat: Waldzios w Listopad 08, 2015, 08:08:20 PM
Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 07:55:29 PM
Właśnie nigdy nie potrafię przewidzieć tej cholernej trasy powrotnej własnego lotnictwa...
Od jakiegoś czasu, nie pamiętam od której wersji, przytrzymując CTRL+SHIFT możesz wyznaczać trasę wedle woli...

Dziękuję!
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

CTRL+SHIFT nie można cofać. Trzeba wrócić do jednostki i zacząć jeszcze raz.

Natomiast można łączyć SHIFT+click z CTRL+SHIFT+click. Najpierw wybierasz jednostkę i trzymając wciśnięty SHIFT klikasz ile chcesz aż znajdziesz optymalną ścieżkę. Teraz wciskasz CTRL+SHIFT i klikasz w ostatnią flagę. Hex ten zostanie zapamiętany jako punkt pośredni. I znowu możesz wcisnąć SHIFT i szukać optymalnej trasy. Jak ją znajdziesz to znowu CTRL+SHIFT i klik w ostatnią flagę. itd
To znacząco ułatwia wyznaczanie trasy dla samolotów.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Ale chyba AI nie jest takie inteligentne ;D ( nie wyznacz sobie trasy) i samoloty lecą po sznurku?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.