Blitz Jaro&sympatyk

Zaczęty przez sympatyk, Listopad 05, 2015, 06:41:02 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Nie kwestionuję przydatności PzII D tylko sens wydania pp na wymianę PzIIA na PzIID.
Docelowo to ma być czołg czyli PzIV.
Koszt upgreadu PzIIA do PzIVD to 192

Koszt upgreadu PzIIA do PzIID to 84 a dalej do PzIV to 180. Razem 264.

Czyli oszczędzamy 72pp. Po kilku takich ruchach mamy sporo pp w plecy.

Za 120 pp masz PSW 222 a za 240 kolejne PzIV.

Co kupić w danym scenariuszu zależy od preferencji ale w kwestii unowocześnienia jak wyżej będę się upierał.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Tak Jaro masz rację ulepszanie trzeba robić z sensem i ekonomicznie. Jest to ważne w pierwszych scenariuszach kampanii kiedy staramy się zbudować sensowne siły własne. Ja w Ciechanowie nie wymieniam piechoty ani jej transportów.
Inwestuję w artylerię i czołgi. Czasem nawet 1 artyleria więcej robi kolosalną różnicę. Ale ekonomia zakupowa u każdego jest trochę inna. W tej kampanii jest dość dużo pp i nie ma z tym problemu. Ale wyzwaniem są kampanie np Golothina. One nauczą ekonomii zakupowej każdego.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Z tym upgreadem transportów to mogę się zgodzić. W Ciechanowie mamy drogi i otwarty teren. Ciężarówka w otwartym terenie pojedzie 5 a halftrak 7. PziV jedzie 6 więc jest prawie ok. Gorzej, jak trzeba schować piechotę w lesie. Ciężarówka musi poświęcić 4 punkty a halftrak 2.
W tym momencie upgrade Wh do Schutzen z halftrakiem to prawie tyle co upgreade PzIIA do PzIV a to robi różnicę w walce.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Masz rację-ale zakupy i ulepszania czołgów i artylerii a w tej kampanii również lotnictwa myśliwskiego mają pierwszeństwo
(czołgi-w końcu to Blitzkrieg, artyleria- królowa pola bitew >:D)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Zsamot

#34
Prosta zasada, ja jednak Symptyk będę Cie do niej zachęcał, mniejsze siły, większy" szacunek"-(> czytaj pamiętanie o każdym oddziale, za liczna armia jest często nie do ogarnięcia) dla poszczególnych sił. Ta kampania jest dobra do nauki, a zatem mając powoli kształtują się armię pamiętaj, że i tak sukcesem jest rozegranie danych scenariuszy po prostu udanie, potem z danego save'a pokombinowanie np. z użyciem desantu, większej ilości lotnictwa. Zachęcam Ciebie do spotkania na zlocie, a jeżeli Jesteś z okolic Gniezna-> wpadnij na piwo, do czego każdego z Was zachęcam, czy może się umówimy np. w Poznaniu, czy innej przyjaznej okolicy.

Zestaw: czeska piętnasta plus działo tłumiące plus rozpoznawczy samolot, najlepiej wsparty bombowcem : ja na to mówię niszczyciel pelotek, Skuteczne tego użycie przełamie każdą obronę.

Czytam Wasze boje, zatem powodzenia!

ps. czy pz IID to błąd? Nie, tu nie ma błędów, Jeżeli Ci się sprawdza- to ok, ale lepiej kupić coś tańszego, a sam czołg mieć do walk, by się doświadczał.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sympatyk

Cytat: Zsamot w Listopad 07, 2015, 05:28:27 PM
Prosta zasada, ja jednak Symptyk będę Cie do niej zachęcał, mniejsze siły, większy" szacunek"-(> czytaj pamiętanie o każdym oddziale, za liczna armia jest często nie do ogarnięcia) dla poszczególnych sił. Ta kampania jest dobra do nauki, a zatem mając powoli kształtują się armię pamiętaj, że i tak sukcesem jest rozegranie danych scenariuszy po prostu udanie, potem z danego save'a pokombinowanie np. z użyciem desantu, większej ilości lotnictwa. Zachęcam Ciebie do spotkania na zlocie, a jeżeli Jesteś z okolic Gniezna-> wpadnij na piwo, do czego każdego z Was zachęcam, czy może się umówimy np. w Poznaniu, czy innej przyjaznej okolicy.

Zestaw: czeska piętnasta plus działo tłumiące plus rozpoznawczy samolot, najlepiej wsparty bombowcem : ja na to mówię niszczyciel pelotek, Skuteczne tego użycie przełamie każdą obronę.

Czytam Wasze boje, zatem powodzenia!

ps. czy pz IID to błąd? Nie, tu nie ma błędów, Jeżeli Ci się sprawdza- to ok, ale lepiej kupić coś tańszego, a sam czołg mieć do walk, by się doświadczał.
Zsamot, dzięki za rady :bow
Ale chyba jeszcze nie wszystko przyswoiłem  ;) Muszę jeszcze sporo powalczyć, aby ogłady nabrać  >:D

Waldzios

#36
W kwestii ulepszania transportów piechoty jest jeszcze jedna możliwość. Można od początku nastawić się na akcje desantowe i wymienić piechotę CORE na spadochroniarzy. Oszczędność na transportach będzie spora, poza tym nie trzeba dokupować dodatkowych jednostek spadochroniarzy.
Długoterminowo, można zaplanować ich docelową wymianę na "branderburczyków", co pozwoli ukryć sporo prestiżu...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Przeszedłem ten Ciechanów, co mi Jaro rozstawienie przysłał .. ale chyba nie do końca trzymałem się planu.
A do tego na koniec padał deszcz w 7, 10, 11 turze, a w 8 i 9 było pochmurno  >:D

Nie miej jednak na koniec 11 zrobiłem sejw i teraz o zakupach trzeba porozmawiać --> bo jak zajmę miasto to wyląduje w następnym scenie
Oto sytuacja:
902 pp na koncie

Current scenario: Ciechanow,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 2736 , Current prestige is 902
Prestige available on map yet is 80 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +1200, Suomussalmi , cap 5700, 11 turns prestige: 285
if V : +900, Suomussalmi , cap 5700, 14 turns prestige: 285
if TV: +600, Sedan , cap 7200, 17 turns prestige: 285
if Ls: +150, Sedan , cap 7200, 17 turns prestige: 285

[u]Piechota[/u]
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 1 , 1 bars , 168 exp , Niemcy , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+45 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 2 , 1 bars , 195 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 2 kill , 0 pp - U:002  [+48 exp]
*  Schutzen , 251/1 [W] , 1 , 1 bars , 154 exp , Niemcy , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+65 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , HQ , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , Sappers , 1 bars , 108 exp , Niemcy , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:008  [+22 exp]
Fallschirm , FJBrig , 0 bars , 48 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 180 pp - U:090  [+48 exp]

[u]Czołg[/u]
*  Pz IIA , 1 , 1 bars , 158 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:006  [+18 exp]
Pz IVD , 1 , 0 bars , 94 exp , Niemcy , 9/10 , 7 kill , 240 pp - U:086  [+94 exp]
Pz IVD , 2 , 0 bars , 27 exp , Niemcy , 8/10 , 3 kill , 240 pp - U:087  [+27 exp]

[u]Rozpoznanie[/u]
*  PSW 222 , 1 , 1 bars , 157 exp , Niemcy , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+35 exp]
PSW 222 , 2 , 1 bars , 116 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:009  [+75 exp]
PSW 222 , 3 , 1 bars , 132 exp , Niemcy , 9/10 , 1 kill , 120 pp - U:011  [+57 exp]

[u]FlaK[/u]
MG 34 , FJBrig , 0 bars , 45 exp , Niemcy , 9/10 , 0 kill , 132 pp - U:085  [+45 exp]

[u]Artyleria[/u]
*  10.5 leFH18 , 251/4 , 1 , 1 bars , 175 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+64 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 1 , 0 bars , 27 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:088  [+27 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 2 , 0 bars , 41 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 528 pp - U:089  [+41 exp]

[u]Myśliwiec[/u]
+  Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 71 exp , Niemcy , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:012  [+71 exp]
Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 408 pp - U:091  [+16 exp]

[u]Bomb. taktyczny[/u]
Fi 156 ,  , 0 bars , 60 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:010  [+15 exp]

Player 1 : Niemcy, Waffen SS
Killed: INF:43   TNK:1    RCN:6    FLAK:1    FORT:4    ATY:10   AD:3    TB:1      Total: 69
Lost  :   Total: 0


No i widoczek
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGY2RHdzI2RWFSeXc/view?usp=sharing

Tu sejw, co zaczynałem zniego
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGWkRJdm1WaGRNNTA/view?usp=sharing

Tu xlog, aby mnie krytykować  >:D
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGdnk3NFlMUks2LXM/view?usp=sharing

sympatyk

Cytat: Waldzios w Listopad 07, 2015, 08:53:09 PM
W kwestii ulepszania transportów piechoty jest jeszcze jedna możliwość. Można od początku nastawić się na akcje desantowe i wymienić piechotę CORE na spadochroniarzy. Oszczędność na transportach będzie spora, poza tym nie trzeba dokupować dodatkowych jednostek spadochroniarzy.
Długoterminowo, można zaplanować ich docelową wymianę na "branderburczyków", co pozwoli ukryć sporo prestiżu...

Ale w tej grze są tylko 2 transporty lotnicze  ???

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 07, 2015, 09:10:39 PM
Ale w tej grze są tylko 2 transporty lotnicze  ???
W czym to przeszkadza, limit dotyczy samolotów w powietrzu, zrzucasz jedną partię, startuje druga...
Ostatnio gdy rekreacyjnie grałem Blietzkrieg miałem około 9 jednostek desantowych (3x spadochroniarzy, 3x recony 250/8, plus 2 działa LG 42);
Poza tym, w momencie pojawienia się transportu 'Sdkfz 2' (1940-07) niemieccy spadochroniarze stają się dość uniwersalni...

BTW. Obejrzałem twój replay...
Wnioski:
- jesteś bardzo niezdyscyplinowany w kwestii kolejności działań;
u mnie, w pierwszej kolejności  ruszają zwiadowcy; najpierw samoloty zwiadowcze, potem lądowe recon'y; w następnej kolejność strzela artyleria tłumiąca; następnie atakują bombowce i myśliwce; po nich zwykła artyleria; dopiero gdy wyczerpie możliwości powyższych jednostek, do akcji wkraczają jednostki frontowe;
u ciebie, to wygląda bardzo losowo, czasem zaczynasz od ostrzału artyleryjskiego, a kiedy indziej atakujesz piechotą a działami tylko dobijasz;
- bardzo mało aktywnie używasz lotnictwa, długo stoi bezczynne; dla mnie nie do pomyślenia jest ze samolot (bombowiec czy myśliwiec) w danej turze czegoś nie atakuje;
- nie wykorzystujesz w pełni możliwości samolotu zwiadowczego, łącznie z jego możliwością ataku;
samolot zwiadowczy na koniec ruchu powinien coś zaatakować i odsunąć się hex dalej, myśliwiec powinien poprawić;
- w deszczu siada widoczność, a twoje samoloty stoją w miejscu, kiedy powinny zapewniać zwiad, w deszczu bombowce nie atakują, ale w zamian są bezkarne, więc można je rozproszyć na sporym obszarze;
- twoja taktyka użycia 'reconów' jest dość "samobójcza", we wczesnych scenariuszach może się sprawdzać, ale na dłuższą metę  samotne "rajdy" gwarantują szybki zgon 'recon'a';
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

#40
No to krok po kroku:
Chorzele
Zobacz jak to wygląda u mnie. Różnice w stratach są zasadnicze.
Dlaczego tak atakuję?
polska kawaleria ma: HA=2 SA=6 INI=4

niemiecki recon ma           SA=3    INI=5 + jedna belka
niemiecki czołg ma            SA=6    INI=6
niemiecka kawaleria ma   SA=6    INI=4

3 ważne fakty:
- polska kawaleria jest bardziej niebezpieczna dla piechoty SA>HA
- recon i czołg mają większą inicjatywę niż niemiecka i polska kawaleria
- recon ma o jedną belkę doświadczenia więcej

Co robi różnicę? Inicjatywa i doświadczenie. Jednostka dostaje premie za doświadczenie i za wygraną inicjatywę. Ponadto polska kawaleria poczyni mniejsze straty jednostkom pancernym niż kawalerii. Dodatkowo każdy atak obniża obronę o 2 punkty. Stąd kolejność ataku i różnica w stratach po stronie niemieckiej.

Poza tym wystawiłeś działo na czoło zespołu. Trzymaj je za jednostkami osłaniającymi.

[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

BTW. Z obliczaniem inicjatywy trzeba być ostrożnym. Do efektywnej inicjatywy obu stron dodawana jest losowa liczba z przedziału 1-3, więc różnice na poziomie 1-2 punktów potrafią być łatwo zniwelowane...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki. Jak zwykle zapominam o takich szczegółach.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatZ obliczaniem inicjatywy trzeba być ostrożnym. Do efektywnej inicjatywy obu stron dodawana jest losowa liczba z przedziału 1-3

Ale z kolei belki doświadczenia dodaje się do inicjatywy - prawda?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Jaro w Listopad 07, 2015, 10:35:43 PM
No to krok po kroku:
Chorzele
Zobacz jak to wygląda u mnie. Różnice w stratach są zasadnicze.
Dlaczego tak atakuję?
polska kawaleria ma: HA=2 SA=6 INI=4

niemiecki recon ma           SA=3    INI=5 + jedna belka
niemiecki czołg ma            SA=6    INI=6
niemiecka kawaleria ma   SA=6    INI=4

3 ważne fakty:
- polska kawaleria jest bardziej niebezpieczna dla piechoty SA>HA
- recon i czołg mają większą inicjatywę niż niemiecka i polska kawaleria
- recon ma o jedną belkę doświadczenia więcej

Co robi różnicę? Inicjatywa i doświadczenie. Jednostka dostaje premie za doświadczenie i za wygraną inicjatywę. Ponadto polska kawaleria poczyni mniejsze straty jednostkom pancernym niż kawalerii. Dodatkowo każdy atak obniża obronę o 2 punkty. Stąd kolejność ataku i różnica w stratach po stronie niemieckiej.

Poza tym wystawiłeś działo na czoło zespołu. Trzymaj je za jednostkami osłaniającymi.
No, takich obliczeń , to na pewno nie robię - fakt
Uważałem, że miasta atakuje się piechotą  ... no cóż  .. a rekon ma zapewnić widoczność.
Choć jak zauważył Waldzioś - armaty chętnie nim atakuję

Może dla odświeżenia  - jak wygląda algorytm starcia jednostek?

Myśliwiec ma jednocześnie osłaniać i atakować w każdej turze - nie wiem czy umiem to pogodzić ...