Menu główne

Lotnictwo/OG

Zaczęty przez Teilweise, Grudzień 14, 2015, 07:58:43 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Teilweise

Witam Panowie.
Mój pierwszy wpis na forum. W Open General gram z przerwami od roku. Chciałbym zapytać o dwie rzeczy.

1. Dlaczego jednostki latające na efilu Gustlika mają nielimitowaną ilość paliwa. Nigdy mi to nie przeszkadzało i nie dawało do zastanowienia, do czasu kiedy ściągnąłem inne efile, gdzie paliwo jest zarówno wykorzystywane podczas lotu, jak i w momencie kiedy dana jednostka stoi bez ruchu na hexie innym niż lotnisko. Taka opcja wydaje mi się bardziej realistyczna.

2. Chciałem  jeszcze się dopytać o "pakowanie" jednostek naziemnych i transport ich lotnictwem. Rozumiem, że musi to być odpowiednia jednostka latająca (ale jaka??) i naziemna- tak jak w przypadku wojsk niemieckich Fallschrimm lub Brandenburg?

pozdrawiam

Gustlik

Witaj

Po pierwsze - paliwo w realiach map odzwierciedlających teren 40x40 kilometrów - nie ma sensu dla samolotów.
W takich sytuacjach samoloty bardziej limitowane są przez amunicję - po którą i tak musza wrócić na lotnisko.
Skoro więc i tak muszą wracać - po co mnożyć komplikacje?

Po drugie - w oknie inspekcji jednostki, ponad jej ikoną masz taki napis "Abilities" - czyli specjalne możliwości
jednostki - jeśli jest tam wśród liter "A" - oznacza, że jednostka jest aeromobilna. Czyli może być transportowana
z lotniska na lotnisko. Jeśli jest "P" oznacza że jest spadochronowa, czy ładuje się na lotnisku, ale zrzucić ją można
wszędzie.

W formacjach współczesnych znajdziesz jeszcze umiejętność opisaną (bez literki) jako "Can use helo transport"
Taką jednostkę możesz podnieść śmigłowcem z dowolnego miejsca mapy i wyrzucić ze śmigłowca również w
dowolnym.

Pozdrawiam - owocnych walk!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Teilweise

Czy jak artylerię ustawiam na hexie Airfield to jej skuteczność ataku obniża się w ten sam sposób co na hexie Town lub w lesie?

Rudel

Generalnie teren nie ma wpływu na skuteczność artylerii (miejsce jej dyslokacji), ma za to wpływ na jej szybsze bądź wolniejsze wykrycie przez przeciwnika.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Teilweise

A to muszę zweryfikować trochę swoją wiedzę. Długo korzystałem z Akademii Wojskowej stworzonej na tym forum do Panzer General 2. To raczej na zasadzie "pierwszych kroków", bo co do zasady generalne reguły w OpenGeneral zostały takie same.

Rudel

Ale pamiętaj, że każda jednostka to parę cech nie są wszystkie takie same. Teren też ma różne zalety i wady dla poszczególnych jednostek. Jest to oddane podobnie do rzeczywistego wpływu terenu na działania wojenne. przynajmniej się tak staramy to oddać ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Teilweise

A czy zasady z Szkoły Generałów dla Panzer General 2 [urlhttp://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/szkola-generalow/0/][/url] znacząco różni się od zasad już wprowadzonych dla OG?

Nie chodzi mi o podstawowe mechanizmy gry, ale właśnie jak wpływ terenu na potencjał danej jednostki albo poszczególne atrybuty jednostek lub zakres umiejętności przyznawany dowódcom.

Pytam, ponieważ na tym temacie oparłem od początku swoją wiedzę i próbuje ją przenieść w praktyce podczas gry w OG.

Rudel

#7
OG to rozwinięcie PG2. Zasady trochę się zmieniły, lecz nie rewolucyjnie. Ja nigdy nie patrzyłem na algorytmy walki gram od czasów PG1 >:D. Wiele rzeczy jest odruchowych u mnie >:D. OG umożliwia wiele rzeczy, które nie były możliwe na PG2 zachowując do niego pełną zgodność.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatCzy jak artylerię ustawiam na hexie Airfield to jej skuteczność ataku obniża się w ten sam sposób co na hexie Town lub w lesie?

Teren ma wpływ na wynik walki tylko w BEZPOŚREDNIM starciu. Artyleria używając ognia "nie wprost" walczy z dystansu kilku heksów i uwarunkowania terenu, na którym stoi działo, nie mają znaczenia dla efektu ostrzału.

Chyba że jacyś źli chłopcy podejdą pod same działa i zaatakują artylerię ogniem bezpośrednim - ale wtedy działo prawie zawsze przegra - niezależnie od terenu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

#9
Rodzaj terenu ma wpływ na uzupełnianie amunicji i paliwa
(od kilku postów nazwa wątku powinna się zmienić na lotnictwo i artyleria w OG ;)).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Teilweise

Będę wdzięczny, jeśli ten temat będę mógł wykorzystać do wyjaśnienia jeszcze jednej kwestii.
Otóż miałem sytuację, w której mój Zwiad podczas dalekiego patrolu wpadł na pole minowe i jednocześnie skończyło mu się paliwo. Nie można było zrobić żadnych jego uzupełnień. Tym samym jednostka była wyłączona z gry do końca scenariusza. Czy jest jakiś patent, który pozwoliłby dokonać uzupełnień i włączyć jednostkę do gry?

Gustlik

Obawiam się że nie - jednostka przechodząc przez pole minowe ma BARDZO OGRANICZONE możliwości działania.
A to był po prostu szczególny przypadek pecha.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Najlepsza metoda, to po prostu unikać takich sytuacji  :P
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Ból to straszny, jak w taką pułapkę wpadnie coś lepszego niż pojazd zwiadowczy. Dlatego rozpoznanie to podstawa udanych ofensyw ;) . Ciężko coś zaopatrzyć na polu minowym >:D.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Teilweise

Cytat: Gustlik w Grudzień 14, 2015, 08:14:18 PM
Witaj

Po pierwsze - paliwo w realiach map odzwierciedlających teren 40x40 kilometrów - nie ma sensu dla samolotów.
W takich sytuacjach samoloty bardziej limitowane są przez amunicję - po którą i tak musza wrócić na lotnisko.
Skoro więc i tak muszą wracać - po co mnożyć komplikacje?

Po drugie - w oknie inspekcji jednostki, ponad jej ikoną masz taki napis "Abilities" - czyli specjalne możliwości
jednostki - jeśli jest tam wśród liter "A" - oznacza, że jednostka jest aeromobilna. Czyli może być transportowana
z lotniska na lotnisko. Jeśli jest "P" oznacza że jest spadochronowa, czy ładuje się na lotnisku, ale zrzucić ją można
wszędzie.

W formacjach współczesnych znajdziesz jeszcze umiejętność opisaną (bez literki) jako "Can use helo transport"
Taką jednostkę możesz podnieść śmigłowcem z dowolnego miejsca mapy i wyrzucić ze śmigłowca również w
dowolnym.

Pozdrawiam - owocnych walk!

Czym sie różnicy zdolność danej jednostki airmobile od airborne?