Menu główne

Equipicons

Zaczęty przez Waldzios, Wrzesień 22, 2015, 02:22:41 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Mamy chyba w końcu (wersja testowa OpenSuite 9.0.50.12) w pełni funkcjonalną wersje mechanizmu globalny/lokalny datfile.

Suite pakuje ikony na podstawie  połączonych plików datfile (Openicons.dat + EquipIcons.dat) i tworzy nowy lokalny EquipIcons.dat.
W ten sposób nie trzeba każdorazowo tworzyć nowego EquipIcons.dat od podstaw, można używać wcześniejszej wersji jako podstawy nowego pliku.

Przykład działania:

1) Wczytujemy efila i zaczynamy z standardowym Openicons.dat (21340 ikon) w katalogu głównym;


2) Używamy funkcji  'Create datfile with the icons used by this efile':


3) Powstaje lokalny plik EquipIcons.dat (w folderze efila) zawierający 3600 ikon (użytych w efilu):


4) Ponowne wczytanie efila, sprawia ze używamy jednocześnie dwóch datfile (Openicons.dat + EquipIcons.dat)


5) Ikony z EquipIcons.dat oznaczone są literką 'E';


6) Używamy funkcji 'Create/Update local datfile with icons from local OPENDAT'


7) Do pliku EquipIcons.dat zostają dodane ikony z folderu OPENDAT efila;


8 ) Nowy EquipIcons.dat zawiera 3609 ikon:


9) 9 dodatkowych ikon wynika z faktu ze nie wszystkie ikony z OPENDAT są użyte w efilu:


Teraz najciekawsza część;

10) Załóżmy ze mamy własny EquipIcons.dat i oficjalny Openicons.dat, i chcemy wykorzystać dodatkową ikonę (w tym przypadku "249") dostępną tylko globalnie:


11) Dodajemy jednostkę z ikoną '249' i używamy funkcji  'Create datfile with the icons used by this efile':


12) Powstaje nowy EquipIcons.dat zawierający 3601 ikon (poprzednie ikony i jedną nowa):


13) Przy czym stare ikony (z EquipIcons.dat) pozostają niezmienione:


Mam nadzieje ze ktoś zrozumiał ten wywód >:D
Ten pomysł to moja wina, więc czułem się w obowiązku wytłumaczyć jego działanie.

BTW. Z punktu widzenia gracza zmieni się niewiele, Openicons.dat straci na znaczeniu, posiadanie aktualnej wersji EquipIcons.dat zapewni pełną funkcjonalność.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

PS - wyedytuj please i ponumeruj zrzuty (kroki) - będzie łatwiej odnieść się pytaniami....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

O dzięki - bo widzisz - mam 2 pytania:

Pierwsze - porównując punkt 8 i punkt 12 - najpierw jest 3609 ikon, a po dodaniu nowej - 3601? Chyba 3610 ?
Drugie - czy z OPENDAT zostaną dodane wszystkie ikony, czy tylko te z których aktualnie korzysta efil?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#3
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2015, 10:17:23 PM
O dzięki - bo widzisz - mam 2 pytania:

Pierwsze - porównując punkt 8 i punkt 12 - najpierw jest 3609 ikon, a po dodaniu nowej - 3601? Chyba 3610 ?
Drugie - czy z OPENDAT zostaną dodane wszystkie ikony, czy tylko te z których aktualnie korzysta efil?
Funkcja 'Create datfile with the icons used by this efile' tworzy EquipIcons.dat tylko z ikon aktualnie używanych.
Dlatego użyta pierwszy raz stworzyła plik 3600 ikon;
Użyta drugi raz (po użyciu dodatkowej ikony) stworzyła plik 3601 ikon;

Drugie użycie 'Create datfile with the icons used by this efile', spowodowało ze 9 nieużywanych ikon zniknęło z EquipIcons.dat.
W razie potrzeba można to obejść. Używane ikony dodać automatycznie, nieużywane uzupełnić z OPENDAT.

Funkcja 'Create/Update local datfile with icons from local OPENDAT', działa niezależnie, dodaje wszystkie ikony z folderu OPENDAT (nie ważne używane czy nie);
BTW. Po wszystkim kasuje ikony z OPENDAT, i przenosi je do roboczego folderu OPENICONS (zakładam ze dla bezpieczeństwa).

Żeby uzyskać docelowo 3610 ikon można użyć 'Create/Update local datfile with icons from local OPENDAT' po raz drugi.

Czyli:
- pierwsze użycie 'Create datfile with the icons used by this efile', daje 3600 ikon;
- pierwsze użycie 'Create/Update local datfile with icons from local OPENDAT', daje 3609 ikon;
- ponowne użycie 'Create datfile with the icons used by this efile', daje 3601 ikon;
- ponowne użycie  'Create/Update local datfile with icons from local OPENDAT', daje 3610 ikon;

14) Ponowne użycie  'Create/Update local datfile with icons from local OPENDAT', efekt 3610 ikon;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No dobra, przyznaję - pierwszy raz, od 15 lat, coś mnie w PG/OG przerosło  :ton .
Chyba czas na emeryturę....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Wrzesień 23, 2015, 12:10:55 AM
No dobra, przyznaję - pierwszy raz, od 15 lat, coś mnie w PG/OG przerosło  :ton .
Chyba czas na emeryturę....

To prostsze nie się wydaje  ;), wszystko działa automatycznie, musisz tylko poeksperymentować.

W praktyce sprowadzi się do tego ze  raz na jakiś czas, wygenerujesz i ewentualnie opublikujesz  (w razie zmian w oficjalnym pliku) nowy EquipIcons.dat.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: Gustlik w Wrzesień 23, 2015, 12:10:55 AM
No dobra....
BTW. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z pewnej funkcjonalności.

Wspomniany mechanizm zadziała z każdym opeincons.dat, niekoniecznie aktualnym.
Błędów nie będzie, bo potencjalne brakujące ikony będą pobierane z eqipicons.dat.
Czyli nie musisz martwic się o stare ikony (ani używać pogmatwanej metody z użyciem folderu OPENDAT).

Jeśli zechcesz dodać nieistniejące lub obecnie zamienione ikony, wystarczy ze w miejsce aktualnego opeincons.dat, wgrasz tymczasowo plik archiwalny (na przykład sprzed roku),  użyjesz potrzebnych ikon w efilu, aktualizujesz eqipicons.dat, a brakujące ikony zostaną automatycznie dodane do twojego eqipicons.dat.

W ten sposób możesz automatycznie wyciągnąć potrzebne ikony z dowolnego pliku opeincons.dat.
Nie musisz dodawać ikon na zapas, dopóki masz dostęp do archiwalnych plików opeincons.dat.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Chciałbym podkreślić ze powyższy opis odnosi do bardzo "podstawowej" metody, zawierającej wszystkie kroki niezbędne do stworzenia pliku Equipicons zupełnie od podstaw....

W międzyczasie, ustaliliśmy znacznie uproszczoną "roboczą" metodę...

Cytat: Waldzios w Październik 21, 2015, 01:25:04 PM
"Duży" Equipicons.dat (roboczy) można opublikować, na przykład: EquipIcons_R.zip (moja wersja pliku); każdy będzie miał dostęp.

Bieżący OpenIcons.dat można pobrać z SF: OpenIcons.zip; tu też każdy ma dostęp.

Pliki efila są dostępne publicznie na forum.

Czyli dostęp do podstawowych składników ma każdy.

Proces generowania "małego" Equipicons.dat jest dość prosty:
1) pobieramy aktualne pliki efila; wrzucamy do folderu efila;
2) pobieramy roboczy ("duzy")  Equipicons.dat; wrzucamy do folderu efila;
3) pobieramy bieżący OpenIcons.dat i wrzucamy do folderu głównego;
4) włączamy suite, wczytujemy efilia, klikamy opcje 'Create local datfile with icons used by this efile';
5) "mały" Equipicons.dat gotowy;

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons