Jednostki plot z [G]...i cała tajemnica o klasie FlaK

Zaczęty przez Franek Dolas, Lipiec 27, 2007, 11:37:14 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Franek Dolas

Witojcie  ;D

zauważyłem jedną niepokojącą rzecz: mianowicie miałem ja sobie plotkie (z liderem dokładnie w operation perch)
i co się okazuje:
możesz sobie zaatakować taką jednostką dowolny cel (naziemny lub w powietrzu) ALE niestety, gdy nad jednostką lądową wroga wisi jego samolot, to taką plotką można zaatakować tylko samolot :( Przełaczanie "samolocikiem" nic nie daje, jako cel ciągle wyświetla się samolot ;(
Lipa...

Revolutionary_pilot

#1
To krzyknij: "Panie pilocie! - dziura w samolocie!!!" i odleci ^-^... b edziesz mogl walic w jednostke naziemna >:D

Depet

O to ciekawe Franek - poczekajmy co powie Gustlik...a nie zastanawiałem się nawet nad tym...ale faktycznie tak by z tego wychodziło bo w pierwszej kolejności jest to plotka :P - może ma to jakiś związek z tą nową klasą "FlaK"....bo teraz już nie jest tak że jest sobie "plotka" tylko są już dwie klasy "air defense" i "FlaK"....warto by było gdyby ktoś to wytłumaczył czym to się różni.

Gustlik

To proste - funkcja strzału "po ziemi" jest tylko dodatkową funkcją dział przeciwlotniczych. Domyślnie są ustawione na atak plot i jeśli na tym samym heksie są jednostki naziemne i lotnicze, to gra automatycznie wybiera lotnicze.

Co zresztą jest akurat dla mnie uzasadnione, bo jesli nad obszarem walki pojawiają się samoloty wroga, to obsługi dział plot mają pilnować nieba, a nie rozglądać się za piechotą - w tym sensie gra dobrze oddaje tę sytuację. Poza tym zapobiega to sytuacji, w której pelotki za strzałem naziemnym mogłyby zastąpić całą artylerię. Tak, że dla mnie wcale nie taka "lipa" - znów konieczność wyboru.

Na pocieszenie powiem, że klasa Flak działa odwrotnie - jak ma do wyboru cel naziemny i powietrzny, to wybiera naziemny - sprawiedliwości staje się zadość :)

Szczegóły klasy Flak i różnice:

Flak jest jednostką przeciwlotniczą z możliwością ataku naziemnego ale z następującymi ograniczeniami:

1) Atak naziemny PRZED i PO ruchu (tak jak czołg czy ppanc)
2) Atak na samoloty tylko PRZED ruchem
3) Atak naziemny na pełny zasięg strzału
4) Atak na samoloty na pełny zasięg strzału
5) Obrona automatyczna przed samolotami: ZAWSZE TYLKO na 1 heks

Flak wyświetla się w HQ w klasie AD, ale jest autonomiczną klasą, czyli upgrade następuje tylko w jej obrębie. Nie można upgradeować AD do flaka ani odwrotnie.

Oczywiście można nie wprowadzać klasy Flak, tylko dać niektórym jednostkom przeciwlotniczym atak naziemny ale są różnice:

a) Jednostka AD atakująca cele naziemne, nie obrywa ogniem wsparcia, a Flak - owszem. W tym sensie AD zachowuje się jak artyleria, a Flak jak AT

b) Jednostka AD żeby zaatakować cel naziemny, musi zrobić to przed ruchem, a Flak może podjechać i przywalić. Znów: AD jest w tym podobna do artylerii, a Flak do AT

c) Jednostka AD będzie bronić przed atakiem lotniczym na pełnym zasięgu, a Flak tylko na 1 heks - heksy podane jako zasięg liczą się dla Flak'a tylko kiedy on atakuje.

W moim efilu flak'ami zrobiłem tylko te jednostki, które w ogóle mają jeden heks strzału, więc ta komplikacja nie będzie miała znaczenia.

d) Flak'i nie dostają liderów (ale to się może zmienić)


PS. Do Franka lub Depeta - Zmieńcie tytuł wątku, przez dopisanie: "...i Flak", będzie przejrzyściej i łatwiej znaleźć te opisy.


"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Franek Dolas

Cytat: Gustlik w Lipiec 28, 2007, 02:24:54 PM
Co zresztą jest akurat dla mnie uzasadnione, bo jesli nad obszarem walki pojawiają się samoloty wroga, to obsługi dział plot mają pilnować nieba, a nie rozglądać się za piechotą - w tym sensie gra dobrze oddaje tę sytuację.
a tam, oni nie maja pilnowac nieba tylko maja wykonywac moje rozkazy :)
to ja mam zdecydowac czy grozniejsze w tym momencie sa dla mnie 3 kukuruzniki na krzyz czy natarcie czolgow :)

no ale niech juz tam tak bedzie...:)

Gustlik

No, ale przyznaj - w poprzedniej wersji nie miałbyś możliwości ostrzelania czołgów, nawet gdy te kukuruźniki odlecą....  ;)

Ta umiejętność strzelania po ziemi jest dodana do klasy AD trochę "na przekór" zasadom, jakie zaprogramowano grze 10 lat temu. Więc musimy przyjąć ją ze wszystkimi konsekwencjami jakie niesie, a i tak uważam, że zalet ma więcej niż wad.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Janus

#6
w zasadzie masz 1-dną opcje rozwiązania problemu
zestrzel samolotem kukuruźnika a opl tanka.
;D
w sumie jeśli z człekiem grasz to dobrze pomyślał ;D

a kolega Gustlik nie ma racji twierdząc by wybrali samolocik (owszem wybrali by jak byli by osłonięci przed atakiem z ziemi przez inne jednostki) gdy by przez przypadek znaleźli się na 1-szej linii frontu to raczej strzelali by do jednostek naziemnych. :D
zresztą w pancerze jest to wielka pomyłka twórców brak możliwości wyboru celu.
bo lekka altylerja przeciwlotnicza wielokrotnie była urzywana jako wsparcie ataku lub obrony z prostego powodu.
celność oraz zasięg tejrze był zdecydowanie lepszy niż ciężkich karabinów maszynowych.
a i jednostki normalne miały  możliwość zwalczania celów powietrznych (oczywiście nie tak skutecznie jak opelotka)

Zsamot

Alianci owszem chętnie używali oddziałów pelot do walk naziemnych, ale to było zwłaszcza w okresie jak już mieli panowanie w powietrzu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369