Kowdar - W00 "Wielka Rzecz...pospolita" - 100%

Zaczęty przez kowdar, Kwiecień 15, 2016, 06:48:13 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

kowdar

No cóż, miałem w tym sezonie grać kampanie inne niż Wx, ale skoro jest potrzeba sprawdzenia
jednostek Rzeczypospolitej, to czemu nie. Tym bardziej, że chcę organoleptycznie sprawdzić,
czy faktycznie po różnych zmianach ta kampania stała się takim wyzwaniem.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

#1
Postanowiłem zacząć jeszcze raz z następujących powodów:
- słaby wynik :) - żartuję ... to nie był prawdziwy powód, ale też nie wierzyłem, że naprawdę aż tak się pierwsza bitwa utrudniła, aby nie można było zrobić BV, albo zwykłego zwycięstwa
- to że miałem Liberatora od razu na starcie, a skoro mam oceniać kampanię, to sądziłem, że to byłby za duży wpływ na resztę gry, gdy zbieram za VH dwa razy więcej kasy
- tak jak napisałem, zmiana z CKM powoduję, że strzelanie zza swoich jednostek jest konieczne, zmieniłem to w całej kampanii i nową wersję 4.5 zamieszczam na stronie
- postanowiłem publikować xlogi z mojej gry, będzie można zobaczyć jak mi dobrze gra pójdzie jak to można zagrać.

Niesamowite, jak znajomość bitwy potrafi zmienić rozgrywkę. No i trochę sobie przypomniałem, np. że w pierwszej turze koniecznie trzeba rozwalić jeden batalion czołgów Niemców. A na południu, nie wychylać się za mocno, aby za dużo nie stracić w pierwszym kontrataku Rosjan. Resztę można pooglądać w xlog'u który zamieszczam.

W każdym bądź razie, osiągnąłem bez problemu BV-1, tak więc moje wnioski z pierwszego rozegrania stają się bezprzedmiotowe i jednak nie będę zmieniał nic w turach. No i strzelanie zza jednostek spowodowało że CKM stały się bardzie przydatne, chociażby w obronie. Te moje dwie rozgrywki pokazują też jak jeden scenariusz można zagrać dobrze lub źle i osiągnąć diametralnie różne wyniki.
Poprzednio straciłem 9 jednostek, teraz tylko jedną piechotę.
A i tak, błąd z wjechaniem w miasto i nadzianiem się na piechotę (którą widziałem w poprzedniej turze, ale o niej zapomniałem) kosztował mnie praktycznie wyłączenie czołgów z DF z poważnych walk. Gdyby nie to, to może nawet udałoby się z jedną turę wcześniej skończyć.

Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów. Trzeba dokonać aktualizacji kampanii do wersji 4.5 i efila do wersji 6.8.8
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_00.zip
Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a plik xcsv (o ile jest w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.8
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 58  *  Average: 58

..
Current scenario: GRODNO,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 880
Army cost: 0 , Current prestige is 1220
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +900, METZ , cap 2300, 13 turns prestige: 260
if V : +700, METZ , cap 2300, 15 turns prestige: 300
if TV: +500, METZ , cap 2300, 18 turns prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , CWS 110 ,  , 1 bars , 108 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+36 exp]
*  Batalion Szturmowy , CWS 110 ,  , 1 bars , 132 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:008  [+95 exp]
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 2 bars , 222 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+70 exp]
*  Komandosi 45 , CWS 50 [W] ,  , 4 bars , 456 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 6 kill , 0 pp - U:019  [+144 exp]
*  Kawaleria Pancerna , TP2 [W] ,  , 1 bars , 172 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:023  [+45 exp]
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 1 bars , 182 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:024  [+46 exp]
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 211 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/3 , 0 kill , 0 pp - U:036

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 1 bars , 131 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+69 exp]
*  18TP wz 42 ,  , 4 bars , 451 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+118 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 2 bars , 202 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+79 exp]
*  30TP Sikorski ,  , 0 bars , 70 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:028  [+70 exp]

Rozpoznanie
*  16TP wz.45 Ogar ,  , 1 bars , 148 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:005  [+54 exp]
*  16TP wz.45 Ogar ,  , 1 bars , 186 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 3 kill , 0 pp - U:013  [+61 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.45 , CWS 100 ,  , 2 bars , 226 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:022  [+48 exp]
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 1 bars , 84 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:025  [+77 exp]
*  CKM wz.45 , CWS 100 ,  , 0 bars , 34 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:038  [+34 exp]

Artyleria
*  SM 120mm wz.41 ,  , 1 bars , 175 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:010  [+26 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 2 bars , 230 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:011  [+38 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 0 bars , 50 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:031  [+50 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 0 bars , 42 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:032  [+42 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 1 bars , 134 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:026  [+57 exp]

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 2 bars , 217 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:015  [+92 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:18   TNK:7    RCN:3    AT:6    FLAK:1    FORT:7    ATY:13   AD:4    FTR:3    TB:2      Total: 64
Lost  : RCN:1      Total: 1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

W nagrodę za piękne zwycięstwo dostaję piękny prezent: odrzutową Iskrę.

W HQ wymieniam jeden CKM na porządnego ppanca, drugiego sprzedaję bo brakuje mi trochę kasy na inne zmiany.
W artylerii wymieniam moździerz na samobieżną 155-kę (zasięg 4 to nie jest to co lubię, chociaż amunicji miał dużo).
Wymieniam 18TP z DF na M44TP - to będzie killer tej kampanii ...
Kupuję samolot zwiadowczy MEWA i samobieżną plotkę SDplot wz.40 Gniewosz z zasięgiem 3 hex'ów.

Bitwa "z górki". Alianci mają nacierać. No więc zgodnie z maksymą, że najlepszą obroną jest atak, nacieram i ja.
Bój spotkaniowy. Oni parli do przodu, ja parłem do przodu ... wygrał lepszy.
Najważniejsze to uzyskać panowanie w powietrzu ... dzięki Iskrze, nie było z tym problemu.
Przydzielone mi posiłki, co prawda zdążyły wylądować na lotnisku, ale nie oddały żadnego strzału.
Na II falę ataku Aliantów także się nie załapałem.
Niestety, ale poniosłem też straty, nowo zakupiona plotka poległa chroniąc dostęp do baterii dział 203 mm, a na samym końcu, jakiś lekki, szybkie francuskie czołgi rozwaliły mi czołgi zwiadu.

Co prawda nie kupiłem tych jednostek (były w aux), ale jest ciekawy sprzęt pppanc ... SDP wz.45 Osa ... bardzo szybkie diabły tylko trochę mało odporne, ale trzeba przemyśleć czy by się nie przydały.

Raport zdjęciowy: Atak Anglików na północy.



Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_01.zip

Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a plik xcsv (o ile jest w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\


OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.8
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL 1001 Iskra
2   METZ , #1 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 112  *  Average: 56

..
Current scenario: METZ,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 300 , Current prestige is 544
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +900, ULAN UDE , cap 2600, 13 turns prestige: 260
if V : +700, ULAN UDE , cap 2600, 16 turns prestige: 320
if TV: +500, ULAN UDE , cap 2600, 19 turns prestige: 380
Ls: Loss , turn prestige: 380

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , CWS 110 ,  , 1 bars , 139 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+31 exp]
*  Batalion Szturmowy , CWS 110 ,  , 1 bars , 173 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+41 exp]
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 2 bars , 269 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:011  [+47 exp]
*  Komandosi 45 , CWS 50 [W] ,  , 5 bars , 553 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Overwhelming Attack  , 9 kill , 0 pp - U:012  [+97 exp]
*  Kawaleria Pancerna , TP2 [W] ,  , 2 bars , 221 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+49 exp]
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 2 bars , 237 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:015  [+55 exp]
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/3 , 0 kill , 0 pp - U:021  [+4 exp]

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 2 bars , 207 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+76 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 532 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Devastating Fire  , 14 kill , 0 pp - U:002  [+81 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 2 bars , 283 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 9 kill , 0 pp - U:003  [+81 exp]
*  30TP Sikorski ,  , 1 bars , 121 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:018  [+51 exp]

Rozpoznanie
*  16TP wz.45 Ogar ,  , 2 bars , 269 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:009  [+83 exp]

Artyleria ppanc.
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 2 bars , 286 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:013  [+60 exp]
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 1 bars , 124 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+40 exp]

Artyleria
*  SH 155mm wz.45 ,  , 2 bars , 234 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:007  [+59 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 2 bars , 244 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:008  [+14 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 1 bars , 109 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 0 kill , 0 pp - U:019  [+59 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 0 bars , 93 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 1 kill , 0 pp - U:020  [+51 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 1 bars , 134 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 2 bars , 296 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 5 kill , 0 pp - U:010  [+79 exp]
+  PZL 1001 Iskra ,  , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:023  [+82 exp]

Bomb. taktyczny
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 33 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 0 kill , 300 pp - U:153  [+33 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:43   TNK:19   RCN:7    AT:9    FLAK:1    FORT:16   ATY:23   AD:8    FTR:10   TB:3      Total: 139
Lost  : INF:8    RCN:3    AT:2    ATY:2    AD:2      Total: 17

BV  2
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Mario

#3
Cytat: kowdar w Kwiecień 16, 2016, 11:51:50 PM
Postanowiłem zacząć jeszcze raz z następujących powodów:
- słaby wynik :) - żartuję ... to nie był prawdziwy powód, ale też nie wierzyłem, że naprawdę aż tak się pierwsza bitwa utrudniła, aby nie można było zrobić BV, albo zwykłego zwycięstwa
- to że miałem Liberatora od razu na starcie, a skoro mam oceniać kampanię, to sądziłem, że to byłby za duży wpływ na resztę gry, gdy zbieram za VH dwa razy więcej kasy
- tak jak napisałem, zmiana z CKM powoduję, że strzelanie zza swoich jednostek jest konieczne, zmieniłem to w całej kampanii i nową wersję 4.5 zamieszczam na stronie
- postanowiłem publikować xlogi z mojej gry, będzie można zobaczyć jak mi dobrze gra pójdzie jak to można zagrać.

Niesamowite, jak znajomość bitwy potrafi zmienić rozgrywkę.

Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów. Trzeba dokonać aktualizacji kampanii do wersji 4.5 i efila do wersji 6.8.8
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_00.zip


Może byś od razu też podrasował(strzelanie zza swoich jednostek) do wyższej wersji ;D
W49 DEFENSE REPUBLIC OF POLAND
A znajomość bitwy wykorzystujesz przy rozstawieniu czy również w trakcie rozgrywki?
I czy taka znajomość nie wpływa na możliwość BV?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Mario

A zauważyłem jeszcze brak paliwa ??? w jednostce:
SZP "Kornik" wz 47.
Można też w kampanii W49 DEFENSE REPUBLIC OF POLAND dodać sztab ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Kwiecień 17, 2016, 01:21:08 PM
A zauważyłem jeszcze brak paliwa ??? w jednostce:
SZP "Kornik" wz 47.
Sprawdź wersje efila którą używasz...

Kowdar gra na wersji: GusOpen ver. 6.8.8, oficjalna to GusOpen ver. 6.8.4,
w żadnej jednostki o takiej nazwie już nie ma...

Rzeczywiście, błąd w wspomnianej jednostce był  w którejś z wcześniejszych wersji, pamiętam ze poprawiałem, ale to już nieaktualne...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

kowdar

Będę ustawiał strzelanie zza swoich jednostek we wszystkich kampaniach Wx.
Jak będzie nowa instalka, to już z tą poprawką. Dawno się do tego szykowałem.

A co do gry, to staram się grać kampanie, których raczej już nie pamiętam, chociaż
zawsze coś zostaje jednak, i świadomie lub nie to pewnie tą wiedzę wykorzystuję.
Ale aby nie psuć sobie emocji, nie staram się przed grą w jakikolwiek sposób
poznać scenariusz, np. w Suite.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Mario

Zgadza się mam wersję OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.6
A jak będziesz robił nową instalkę to koniecznie do W49 DEFENSE REPUBLIC OF POLAND dodaj sztab ;D.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

kowdar

No to wyruszyliśmy do Azji.
Faktycznie, ta fajna plotka o zasięgu 3 hex'ów już jest niedostępna, czyli można ją kupić tylko po pierwszej bitwie.
Nic to ... stawiam na lotnictwo i dokupuję kolejną Iskrę. Starcza jeszcze na rozbudowę zwiadu.

Jest limit rozstawienia więc wystawiam czołgi, zwiad i artylerię. Mieszczą się jeszcze komandosi i to tyle.
Bitwa prosta i szybka. Właściwie bez historii.

Raport zdjęciowy: Męki Japończyków aby zdobyć mocno broniony VH.



Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_02.zip

Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a plik xcsv (o ile jest w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\


OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.8
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL 1001 Iskra
2   METZ , #1 , Brilliant Victory , score:54
3   ULAN UDE , #2 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 165  *  Average: 55

..
Current scenario: ULAN UDE,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 1692 , Current prestige is 500
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +700, VLADIVOSTOK , cap 3000, 10 turns prestige: 200
if V : +500, VLADIVOSTOK , cap 3000, 14 turns prestige: 280
if TV: +300, VLADIVOSTOK , cap 3000, 18 turns prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , CWS 110 ,  , 1 bars , 139 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004
*  Batalion Szturmowy , CWS 110 ,  , 1 bars , 173 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 2 bars , 269 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:010
*  Komandosi 45 , CWS 50 [W] ,  , 5 bars , 642 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Overwhelming Attack  , 11 kill , 0 pp - U:011  [+89 exp]
*  Kawaleria Pancerna , TP2 [W] ,  , 2 bars , 221 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 2 bars , 237 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:014
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/3 , 0 kill , 0 pp - U:020

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 2 bars , 251 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:001  [+44 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 608 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Devastating Fire  , 19 kill , 0 pp - U:002  [+76 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 3 bars , 342 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 12 kill , 0 pp - U:003  [+59 exp]
*  30TP Sikorski ,  , 1 bars , 172 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 12 kill , 0 pp - U:017  [+51 exp]

Rozpoznanie
*  16TP wz.45 Ogar ,  , 3 bars , 309 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:008  [+40 exp]
16TP wz.46 Ogar 2 ,  , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 444 pp - U:105  [+35 exp]
Patrol motocyklowy ,  , 0 bars , 81 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 0 kill , 132 pp - U:106  [+81 exp]

Artyleria ppanc.
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 2 bars , 286 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:012
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 1 bars , 124 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:015

Artyleria
*  SH 155mm wz.45 ,  , 2 bars , 275 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+41 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 2 bars , 276 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+32 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 1 bars , 132 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+23 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 1 bars , 134 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:019  [+41 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 1 bars , 134 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 3 bars , 336 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:009  [+40 exp]
+  PZL 1001 Iskra ,  , 1 bars , 132 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:021  [+50 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 0 bars , 89 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 2 kill , 816 pp - U:104  [+89 exp]

Bomb. taktyczny
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 43 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 300 pp - U:022  [+10 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:49   TNK:23   RCN:11   AT:12   FLAK:1    FORT:28   ATY:33   AD:11   FTR:13   TB:4      Total: 185
Lost  : INF:10   TNK:2    RCN:4    AT:2    ATY:3    AD:3    FTR:1    TB:1      Total: 26

BV  3
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

#9
Otrzymuję prezent: baterię artylerii wspierajacej. Nic szczególnego ale się przyda oczywiście.
Posiadaną kasę wydaje na trzecią Iskrę i drugą Mewę.

Zabrakło mi dwóch DH więc sztab, motocykliści, komandosi i plotka tym razem odpoczywały
Bitwa zacięta. Japończycy poradzili sobie na północy, po likwidacji lotnictwa wroga.
Atak moich wojsk z południa także zakończył się powodzeniem, ale niestety ze stratami.
Wredna radziecka artyleria zniszczyła mi dwa bataliony piechoty.

Raport zdjęciowy: Zwiad lotniczy rozpoznał obronę wroga w mieście.



Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_03.zip

Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a plik xcsv (o ile jest w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\


Uwaga: tym razem xlog jest z błędem, ale go zamieszczam.
Pod koniec walk, Katiusza, U:72 na hexie (7,5) została zniszczona, a w replay'u pozostaje i blokuje zdobycie VH.
Mam wszystkie debug logi więc postaram się zobaczyć jak i dlaczego to się stało.
Wydaje mi się, że zniszczona została przez Iskrę.


OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.8
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL 1001 Iskra
2   METZ , #1 , Brilliant Victory , score:54
3   ULAN UDE , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm wz.46
4   VLADIVOSTOK , #3 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 218  *  Average: 54

..
Current scenario: VLADIVOSTOK,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 2808 , Current prestige is 652
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +900, MINSK , cap 4000, 10 turns prestige: 200
if V : +700, MINSK , cap 4000, 12 turns prestige: 240
if TV: +500, MINSK , cap 4000, 15 turns prestige: 300
if Ls: +300, MINSK , cap 4000, 15 turns prestige: 300

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , CWS 110 ,  , 1 bars , 153 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+14 exp]
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 2 bars , 277 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+8 exp]
*  Komandosi 45 , CWS 50 [W] ,  , 5 bars , 642 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 11 kill , 0 pp - U:011
*  Kawaleria Pancerna , TP2 [W] ,  , 2 bars , 287 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:013  [+66 exp]
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/3 , 0 kill , 0 pp - U:020

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 2 bars , 284 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 12 kill , 0 pp - U:001  [+33 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 729 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Devastating Fire  , 28 kill , 0 pp - U:002  [+121 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 3 bars , 367 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 14 kill , 0 pp - U:003  [+25 exp]
*  30TP Sikorski ,  , 2 bars , 223 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 15 kill , 0 pp - U:017  [+51 exp]

Rozpoznanie
*  16TP wz.45 Ogar ,  , 3 bars , 360 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 10 kill , 0 pp - U:008  [+51 exp]
16TP wz.46 Ogar 2 ,  , 0 bars , 65 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 2 kill , 444 pp - U:024  [+30 exp]
Patrol motocyklowy ,  , 0 bars , 81 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 132 pp - U:025

Artyleria ppanc.
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 3 bars , 339 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:012  [+53 exp]
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:015  [+19 exp]

Artyleria
*  SH 155mm wz.45 ,  , 3 bars , 328 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+53 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 2 bars , 298 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+22 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 1 bars , 169 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+37 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 1 bars , 167 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 1 kill , 0 pp - U:019  [+33 exp]
+  105mm wz.46 , CWS 75 ,  , 0 bars , 23 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:026  [+23 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 1 bars , 134 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 3 bars , 392 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 9 kill , 0 pp - U:009  [+56 exp]
+  PZL 1001 Iskra ,  , 2 bars , 206 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 4 kill , 0 pp - U:021  [+74 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 1 bars , 111 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 816 pp - U:023  [+22 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 0 bars , 54 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 1 kill , 816 pp - U:106  [+54 exp]

Bomb. taktyczny
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 43 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:022
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 14 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 300 pp - U:107  [+14 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:58   TNK:29   RCN:13   AT:16   FLAK:1    FORT:38   ATY:41   AD:15   FTR:15   TB:5      Total: 231
Lost  : INF:14   TNK:4    RCN:5    AT:3    FLAK:1    ATY:4    AD:3    FTR:2    TB:1      Total: 37

BV  4
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

W HQ starcza mi kasy na upgrade batalionu czołgów i zakup samobieżnej artylerii 180 mm.
Potrzebuję dobrej artylerii na radzieckie działa.

Bitwa krwawa i to przez moją głupotę, bo niepotrzebnie się na południu tak pchałem się do przodu nie wiadomo po co.
W ten sposób straciłem zwiad i co najbardziej boli to komandosów z liderem.
Ale zwycięstwo ani przez chwilę nie było zagrożone. Grunt to zwiad lotniczy (w oryginale go nie było i było dużo trudniej)
o który wcześniej zadbałem ... właściwie gram "w jasno", po wywalczeniu sobie dominacji w powietrzu (od tego mam Iskry).

Raport zdjęciowy: Te czołgi rozwaliły mi przed chwilą komandosów.



Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_04.zip

Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a plik xcsv (o ile jest w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\


OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.8
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL 1001 Iskra
2   METZ , #1 , Brilliant Victory , score:54
3   ULAN UDE , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm wz.46
4   VLADIVOSTOK , #3 , Brilliant Victory , score:53
5   MINSK , #4 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 268  *  Average: 53

..
Current scenario: MINSK,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 3324 , Current prestige is 1212
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +900, SIBERIA , cap 5500, 14 turns prestige: 280
if V : +700, SIBERIA , cap 5500, 17 turns prestige: 340
if TV: +500, SIBERIA , cap 5500, 20 turns prestige: 400
if Ls: +500, SIBERIA , cap 5500, 20 turns prestige: 400

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , CWS 110 ,  , 1 bars , 184 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+31 exp]
*  Piechota 43 , TP2 [W] ,  , 3 bars , 350 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 4 kill , 0 pp - U:009  [+73 exp]
*  Kawaleria Pancerna , TP2 [W] ,  , 3 bars , 359 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , First Strike  , 1 kill , 0 pp - U:012  [+72 exp]
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/3 , 0 kill , 0 pp - U:018

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 3 bars , 347 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 15 kill , 0 pp - U:001  [+63 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 878 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Devastating Fire  , 36 kill , 0 pp - U:002  [+149 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 4 bars , 446 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 24 kill , 0 pp - U:003  [+79 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 3 bars , 337 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 21 kill , 0 pp - U:015  [+114 exp]

Rozpoznanie
*  16TP wz.45 Ogar ,  , 4 bars , 406 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 10 kill , 0 pp - U:007  [+46 exp]
16TP wz.46 Ogar 2 ,  , 1 bars , 160 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 3 kill , 444 pp - U:022  [+95 exp]

Artyleria ppanc.
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 4 bars , 436 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:011  [+97 exp]
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 2 bars , 216 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 8 kill , 0 pp - U:013  [+73 exp]

Artyleria
*  SH 155mm wz.45 ,  , 4 bars , 416 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 7 kill , 0 pp - U:005  [+88 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 3 bars , 388 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:006  [+90 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 1 kill , 0 pp - U:016  [+88 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 2 bars , 254 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:017  [+87 exp]
+  105mm wz.46 , CWS 75 ,  , 0 bars , 96 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:024  [+73 exp]
SAP 180mm wz.45 ,  , 0 bars , 61 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 648 pp - U:128  [+61 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 1 bars , 173 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+39 exp]

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 4 bars , 454 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 12 kill , 0 pp - U:008  [+62 exp]
+  PZL 1001 Iskra ,  , 2 bars , 286 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:019  [+80 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 2 bars , 214 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 4 kill , 816 pp - U:021  [+103 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 1 bars , 106 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 2 kill , 816 pp - U:025  [+52 exp]

Bomb. taktyczny
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 62 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 0 kill , 300 pp - U:020  [+19 exp]
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 24 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 300 pp - U:026  [+10 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:72   TNK:39   RCN:19   AT:26   FLAK:1    FORT:44   ATY:55   AD:24   FTR:19   TB:6      Total: 305
Lost  : INF:16   TNK:5    RCN:8    AT:4    FLAK:1    ATY:4    AD:4    FTR:2    TB:2      Total: 46

BV  5
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

Otrzymuję prezent - ponownie holowana artyleria. A tego sprzętu nigdy za wiele :)
Za kasę upgrejduje piechotę do jednolitego standardu Zmech. z bitewnym transportem.
Jedną baterię artylerii wymieniam na mocniejszą i o hex większym zasięgu.
Za resztę postanawiam zacząć budować jednostkę spadochronową. Starcza mi na batalion piechoty i artylerię.

W tej bitwie zaczynamy bez lotniska.
I celem nadrzędnym, przy moim składzie, czyli praktycznie bez plotek jest zdobycie lotniska.
Udaje się to w pierwszej turze (ps. pamiętam jak dość dokładnie planowałem jednostki, aby było to możliwe).
A potem to już z górki ... na pierwszy ogień likwidacja zagrażającej nam artylerii, potem czołgi i pozostałości.

Raport zdjęciowy: Wydzielona grupa zajmuje się zdobyciem północnego VH.



Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_05.zip

Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a plik xcsv (o ile jest w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\


OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.8
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL 1001 Iskra
2   METZ , #1 , Brilliant Victory , score:54
3   ULAN UDE , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm wz.46
4   VLADIVOSTOK , #3 , Brilliant Victory , score:53
5   MINSK , #4 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 105mm wz.46
6   SIBERIA , #5 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 318  *  Average: 53

..
Current scenario: SIBERIA,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 3912 , Current prestige is 1440
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +900, RIGA , cap 6500, 14 turns prestige: 280
if V : +700, RIGA , cap 6500, 18 turns prestige: 360
if TV: +500, RIGA , cap 6500, 21 turns prestige: 420
if Ls: +400, RIGA , cap 6500, 21 turns prestige: 420

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , TP4 Szakal [W] ,  , 2 bars , 225 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+41 exp]
*  Piechota Zmech.45 , TP4 Szakal [W] ,  , 3 bars , 382 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 4 kill , 0 pp - U:009  [+32 exp]
*  Piechota Zmech.45 , TP4 Szakal [W] ,  , 4 bars , 406 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , First Strike  , 3 kill , 0 pp - U:011  [+47 exp]
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/3 , 0 kill , 0 pp - U:017
Spadochroniarze 45 , CWS 50 [W] ,  , 1 bars , 114 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Determined Defense  , 3 kill , 384 pp - U:132  [+114 exp]

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 4 bars , 410 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 23 kill , 0 pp - U:001  [+63 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 975 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Devastating Fire  , 45 kill , 0 pp - U:002  [+97 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 4 bars , 478 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 25 kill , 0 pp - U:003  [+32 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 4 bars , 429 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 25 kill , 0 pp - U:014  [+92 exp]

Rozpoznanie
*  16TP wz.45 Ogar ,  , 4 bars , 446 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 11 kill , 0 pp - U:007  [+40 exp]
16TP wz.46 Ogar 2 ,  , 2 bars , 239 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 6 kill , 444 pp - U:021  [+79 exp]

Artyleria ppanc.
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 4 bars , 490 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 7 kill , 0 pp - U:010  [+54 exp]
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 3 bars , 347 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 0 pp - U:012  [+131 exp]

Artyleria
*  SH 155mm wz.45 ,  , 4 bars , 445 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 8 kill , 0 pp - U:005  [+29 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 4 bars , 457 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+69 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 3 bars , 317 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 1 kill , 0 pp - U:015  [+60 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 3 bars , 305 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 6 kill , 0 pp - U:016  [+51 exp]
+  155mm wz.43 , TP2-C ,  , 1 bars , 130 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:022  [+34 exp]
SAP 180mm wz.45 ,  , 1 bars , 106 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 648 pp - U:025  [+45 exp]
+  105mm wz.46 , CWS 75 ,  , 0 bars , 56 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:026  [+56 exp]
75mm wz.43 Sp. , CWS 75 ,  , 0 bars , 42 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:133  [+42 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 2 bars , 205 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:013  [+32 exp]

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 5 bars , 515 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Battlefield Intelligence  , 14 kill , 0 pp - U:008  [+61 exp]
+  PZL 1001 Iskra ,  , 3 bars , 352 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Shock Tactics  , 6 kill , 0 pp - U:018  [+66 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 3 bars , 317 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 5 kill , 816 pp - U:020  [+103 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 1 bars , 197 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 5 kill , 816 pp - U:023  [+91 exp]

Bomb. taktyczny
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 78 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 0 kill , 300 pp - U:019  [+16 exp]
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 38 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 300 pp - U:024  [+14 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:91   TNK:46   RCN:26   AT:37   FLAK:1    FORT:50   ATY:68   AD:30   FTR:23   TB:9      Total: 381
Lost  : INF:20   TNK:5    RCN:10   AT:6    FLAK:2    ATY:4    AD:4    FTR:2    TB:2      Total: 55

BV  6
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

#12
W dowództwie mnie kochają chyba, dostaję prototyp Grad'a.
Za kasę dwa bataliony nowiutkich Andersów, ulepszenie artylerii 105mm na 155mm.
No i na koniec, batalion spadochroniarzy jako trzecia jednostka do szpicy desantowej.

No to chyba na razie najtrudniejsza bitwa. Ale też dlatego że popełniłem kilka błędów.
Drogo mnie kosztowała, utraciłem zwiadowczą Mewę, batalion zmechanizowany i zwiadowcze Ogary,
a reszta stanów wielu jednostek na pograniczu unicestwienia.

Zwycięstwo tylko zwykłe, a stało się tak, z kilku względów:
- zbyt ochoczo używałem czołgów w mieście, co spowodowało, że jak pod koniec spotkałem dwie rosyjskie dywizje pancerne, to moje bataliony czołgów o stanach 4-5, musiały walczyć z 11-pkt'owymi IS'ami. A to wymagało ostrożności i czasu ... i było ryzykowne jak diabli.
- za dużo jednostek przydzieliłem do zdobycia portu i potem długo na nie czekałem
- żałuję, że nie wykorzystałem pod koniec zdobytego prestiżu, co prawda podniesienie stanów czołgów byłoby marnotrawstwem, ale jedna lub dwie jednostki bombowców pewnie by nieźle się przydały, a potem można by je sprzedać.

BW jest pewnie do zrobienia, ale trzeba zagrać bardzo dobrze, szybko i z polotem.

Raport zdjęciowy: Artyleryjska nawała czeka na wroga.



Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_06.zip

Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a pliki xcsv (o ile są w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\


OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.8
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL 1001 Iskra
2   METZ , #1 , Brilliant Victory , score:54
3   ULAN UDE , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm wz.46
4   VLADIVOSTOK , #3 , Brilliant Victory , score:53
5   MINSK , #4 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 105mm wz.46
6   SIBERIA , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: WR 150mm Grad-2
7   RIGA , #6 , Victory , score:30
--
Campaign score: 348  *  Average: 49

..
Current scenario: RIGA,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 5052 , Current prestige is 1626
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Defensive
if BV: +900, ALMA-ATA , cap 7000, 14 turns prestige: 280
if V : +700, ALMA-ATA , cap 7000, 17 turns prestige: 340
if TV: +500, ALMA-ATA , cap 7000, 20 turns prestige: 400
if Ls: +500, ALMA-ATA , cap 7000, 20 turns prestige: 400

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , TP4 Szakal [W] ,  , 4 bars , 443 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 5 kill , 0 pp - U:009  [+61 exp]
*  Piechota Zmech.45 , TP4 Szakal [W] ,  , 4 bars , 471 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , First Strike  , 6 kill , 0 pp - U:011  [+65 exp]
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/3 , 0 kill , 0 pp - U:017
Spadochroniarze 45 , CWS 50 [W] ,  , 1 bars , 151 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Determined Defense  , 4 kill , 384 pp - U:027  [+37 exp]

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 5 bars , 522 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 28 kill , 0 pp - U:001  [+112 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 1097 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Devastating Fire  , 49 kill , 0 pp - U:002  [+122 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 5 bars , 564 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 31 kill , 0 pp - U:003  [+86 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 513 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Determined Defense  , 29 kill , 0 pp - U:014  [+84 exp]
M45TP Anders ,  , 0 bars , 80 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 4 kill , 720 pp - U:145  [+80 exp]
M45TP Anders ,  , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 3 kill , 720 pp - U:146  [+82 exp]

Rozpoznanie
16TP wz.46 Ogar 2 ,  , 2 bars , 270 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 8 kill , 444 pp - U:021  [+31 exp]

Artyleria ppanc.
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 5 bars , 545 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 9 kill , 0 pp - U:010  [+55 exp]
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 4 bars , 431 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Aggressive Maneuver  , 16 kill , 0 pp - U:012  [+84 exp]

Artyleria
*  SH 155mm wz.45 ,  , 5 bars , 564 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 11 kill , 0 pp - U:005  [+119 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 5 bars , 520 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:006  [+63 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 3 bars , 366 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:015  [+49 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 3 bars , 340 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 7 kill , 0 pp - U:016  [+35 exp]
+  155mm wz.43 , TP2-C ,  , 2 bars , 205 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:022  [+75 exp]
SAP 180mm wz.45 ,  , 1 bars , 187 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 6 kill , 648 pp - U:025  [+81 exp]
+  155mm wz.43 , TP2-C ,  , 1 bars , 128 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:026  [+72 exp]
75mm wz.43 Sp. , CWS 75 ,  , 0 bars , 56 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 204 pp - U:028  [+14 exp]
+  WR 150mm Grad-2 ,  , 0 bars , 39 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 2 kill , 0 pp - U:029  [+39 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 2 bars , 205 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 5 bars , 620 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 16 kill , 0 pp - U:008  [+105 exp]
+  PZL 1001 Iskra ,  , 4 bars , 408 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Shock Tactics  , 9 kill , 0 pp - U:018  [+56 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 3 bars , 390 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 5 kill , 816 pp - U:020  [+73 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 3 bars , 312 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Influence  , 7 kill , 816 pp - U:023  [+115 exp]

Bomb. taktyczny
LWS-7 Mewa II ,  , 0 bars , 92 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 300 pp - U:019  [+14 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:108  TNK:58   RCN:31   AT:50   FLAK:1    FORT:58   ATY:90   AD:36   FTR:28   TB:10     Total: 470
Lost  : INF:25   TNK:5    RCN:11   AT:7    FLAK:2    ATY:5    AD:5    FTR:2    TB:3      Total: 65

BV  6
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

W HQ odkupuję spadochroniarzy, Ogary, Mewę oraz zamieniam Grady na dalekosiężną 203 mm.

Bitwa prosta. Japończycy przy leciutkim wsparciu, sprawnie radzą sobie na północy, kierując się na zachód.
Moja armia uderza wzdłuż gór na zachód zmiatając wszystko co po drodze. A spadochroniarze w swojej pierwszej akcji zajmują odległy VH za rzeką.

Raport zdjęciowy: Oblężenie miasta.



Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_W00_07.zip

Plik xlog z archiwum zip kopiujemy do katalogu EFILE_OGN_Wx\OPENLOG\
a pliki xcsv (o ile są w archiwum) do katalogu EFILE_OGN_Wx\SAVE\


OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.0
Campaign: W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA  v.4.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   GRODNO , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL 1001 Iskra
2   METZ , #1 , Brilliant Victory , score:54
3   ULAN UDE , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm wz.46
4   VLADIVOSTOK , #3 , Brilliant Victory , score:53
5   MINSK , #4 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 105mm wz.46
6   SIBERIA , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: WR 150mm Grad-2
7   RIGA , #6 , Victory , score:30
8   ALMA-ATA , #7 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 408  *  Average: 51

..
Current scenario: ALMA-ATA,  VH prestige is 440 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 6192 , Current prestige is 964
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +900, DON , cap 7500, 14 turns prestige: 280
if V : +700, DON , cap 7500, 18 turns prestige: 360
if TV: +500, DON , cap 7500, 21 turns prestige: 420
if Ls: +500, DON , cap 7500, 21 turns prestige: 420

Piechota
*  Piechota Zmech.45 , TP4 Szakal [W] ,  , 5 bars , 523 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Determined Defense  , 6 kill , 0 pp - U:007  [+80 exp]
*  Piechota Zmech.45 , TP4 Szakal [W] ,  , 5 bars , 555 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , First Strike  , 9 kill , 0 pp - U:009  [+84 exp]
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/3 , 0 kill , 0 pp - U:015
Spadochroniarze 45 , CWS 50 [W] ,  , 2 bars , 214 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Determined Defense  , 5 kill , 384 pp - U:024  [+63 exp]
Spadochroniarze 45 , CWS 50 [W] ,  , 0 bars , 56 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 0 kill , 384 pp - U:121  [+56 exp]

Czołg
*  M29TP Pulaski ,  , 5 bars , 589 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 32 kill , 0 pp - U:001  [+67 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 1171 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Devastating Fire  , 54 kill , 0 pp - U:002  [+74 exp]
*  M29TP Pulaski ,  , 5 bars , 635 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 34 kill , 0 pp - U:003  [+71 exp]
*  M44TP Pilsudski ,  , 5 bars , 662 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Determined Defense  , 35 kill , 0 pp - U:012  [+149 exp]
M45TP Anders ,  , 1 bars , 195 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 9 kill , 720 pp - U:027  [+115 exp]
M45TP Anders ,  , 1 bars , 179 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 7 kill , 720 pp - U:028  [+97 exp]

Rozpoznanie
16TP wz.46 Ogar 2 ,  , 3 bars , 314 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 8 kill , 444 pp - U:019  [+44 exp]
16TP wz.46 Ogar 2 ,  , 0 bars , 13 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 2 kill , 444 pp - U:120  [+13 exp]

Artyleria ppanc.
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 5 bars , 585 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:008  [+40 exp]
*  SDP wz.44 Trzmiel ,  , 4 bars , 469 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 18 kill , 0 pp - U:010  [+38 exp]

Artyleria
*  SH 155mm wz.45 ,  , 5 bars , 608 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 12 kill , 0 pp - U:004  [+44 exp]
*  155mm wz.43 , C9P ,  , 5 bars , 554 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:005  [+34 exp]
*  203mm wz.44 , C9P ,  , 4 bars , 420 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 3 kill , 0 pp - U:013  [+54 exp]
*  SH 155mm wz.45 ,  , 3 bars , 374 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 9 kill , 0 pp - U:014  [+34 exp]
+  155mm wz.43 , TP2-C ,  , 2 bars , 232 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:020  [+27 exp]
SAP 180mm wz.45 ,  , 2 bars , 223 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 7 kill , 648 pp - U:022  [+36 exp]
+  155mm wz.43 , TP2-C ,  , 1 bars , 150 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:023  [+22 exp]
75mm wz.43 Sp. , CWS 75 ,  , 0 bars , 65 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:025  [+9 exp]
+  203mm wz.44 , C10P ,  , 0 bars , 63 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 2 kill , 0 pp - U:026  [+24 exp]

Obrona plot.
*  SDPlot wz.41 Zwinka ,  , 2 bars , 225 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:011  [+20 exp]

Myśliwiec
*  PZL 56 Kania D ,  , 5 bars , 700 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 17 kill , 0 pp - U:006  [+80 exp]
+  PZL 1001 Iskra ,  , 5 bars , 505 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Shock Tactics  , 11 kill , 0 pp - U:016  [+97 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 4 bars , 467 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 5 kill , 816 pp - U:018  [+77 exp]
PZL 1001 Iskra ,  , 3 bars , 346 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Influence  , 10 kill , 816 pp - U:021  [+34 exp]

Bomb. taktyczny
LWS-7 Mewa II ,  , 1 bars , 109 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 300 pp - U:017  [+17 exp]
LWS-9 Mewa III ,  , 0 bars , 17 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 312 pp - U:119  [+17 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:130  TNK:67   RCN:36   AT:60   FLAK:1    FORT:58   ATY:100  AD:41   FTR:31   TB:11     Total: 535
Lost  : INF:26   TNK:7    RCN:13   AT:8    FLAK:2    ATY:5    AD:5    FTR:2    TB:3      Total: 71

BV  7
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Właśnie gram sobie tę kampanię tak relaksacyjnie (po Waszych ostrzeżeniach) na 500% :) żeby zobaczyć z czym to się je...
Jestem przy 17 scenariuszu i mam kilka wniosków. Te wnioski są dwojakiego rodzaju:
pierwsze - dotyczą ewentualnej modyfikacji
drugie - dotyczą zbudowania czegoś nowego na tym motywie.

Co do modyfikacji bieżącej, to proponowałbym co następuje:

- zdjąć liderów z auxów - tak od 5 scena wzwyż. Skutecznie blokują przydział liderów dla core.

- urozmaicić składy obrońców, tak aby można wykorzystać desant czy rajd na tyły. Kiedy każdego
VHexa bronią 2xTank + 2xArt + 2xInf zostaje tylko metoda "brutal force".

- przeliczyć jeszcze raz doświadczenie. Kiedy w 17 scenariuszu trzeba wprowadzać jednostki
sześciobelkowe, a przed nami jeszcze 14 dalszych - to znaczy, że coś jest nie tak. Można
skorzystać z pliku "cfg" i spowolnić przyrost doświadczenia. Żeby 5 belek rozkładało się na całą
kampanię.

- mapy - w obliczu sprzętu lat 40/50 (nie mówiąc już o współczesnym), scenariusze na mapach:
"Windsor", czy "Wolkolamsk" - nie mają sensu. Są za małe! A takich map jest mnóstwo. Artyleria
z liderem panuje nad połową mapy, a samoloty robią resztę. Potem już tylko specjalsi - nawet
nie muszą mieć spadochronów, wystarczą jakieś szybkie jeepy...

No a co do ewentualnej próby zbudowania czegoś "na motywach" powyższej kampanii, to jest
temat na inną dyskusję... W każdym razie Japonia, jako kraj efilowo "wychodzący" z wojny - jest
tu akurat niezbyt szczęśliwym sojusznikiem (brak sprzętu).
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/