Nowy scenariusz

Zaczęty przez annh, Czerwiec 02, 2016, 09:36:01 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ponury

Właśnie o te kontenerowce mi chodziło. Do mojego pomysłu przydałyby mi się przykładowo transportowce opancerzone jako osobna jednostka, do której może wsiąść piechota bez własnego transportu, i na nich odjechać dalej. Ale jak rozumiem w efilu czegoś takiego za bardzo nie ma, oprócz tych radzieckich czołgów. Fajna byłaby taka jednostka, przykładowa dla każdej nacji, do której można by załadować KAŻDĄ piechotę bez transportu, bo właściwie dlaczego nie? Skoro Niemcy jeździli zdobycznymi T34, a Amerykanie też potrafili się posługiwać porzuconymi niemieckimi pojazdami w 1944. Tylko wymagałoby to stworzenia "niemieckich" transporterów jako jednostki amerykańskiej do "kupienia" przez Amerykanów (albo wygenerowania w trigger heksie). Tak jak mamy "radzieckie" T34 do kupienia przez Niemców chociażby tej kampanii, którą teraz gram.
No nic, obędę się póki co bez tego :)

Ponury

Zacząłem się bawić w robienie swojego scenariusza i tutaj przydałaby mi się dalsza część tutoriala :) O ile znalazłem, jak sprawić, żeby jednostka była core i MSU, tak utknąłem na liderach - pojawiają się tylko numerki.
No i jeszcze ustawiłem na próbę parę VHeksów i EHeks, ale krzyczy mi, że nie ma flag. Nie wiem, o co chodzi. Tzn. na rękę mi jest, żeby EH się objawił później (nie na początku gry), ale nie wiem, jak te flagi umieścić na mapie. Aha, no i też nie odkryłem, jak ustawić, żeby VH był for both sides albo tylko dla axis.

besiu

Cytat: Ponury w Luty 13, 2017, 04:30:36 PM

No i jeszcze ustawiłem na próbę parę VHeksów i EHeks, ale krzyczy mi, że nie ma flag. Nie wiem, o co chodzi. Tzn. na rękę mi jest, żeby EH się objawił później (nie na początku gry), ale nie wiem, jak te flagi umieścić na mapie. Aha, no i też nie odkryłem, jak ustawić, żeby VH był for both sides albo tylko dla axis.
Zobacz sobie w Gambit Guderiana, mam opisane - że pojawia się flaga w miejscu, które nie jest kompletnie zaznaczone, jako posiadane przez jakąkolwiek stronę.
Waldzios to wyjaśniał, że tam jest błąd na mapie bazowej. Po wejściu na dany hex przez moją jednostkę - pojawiała się flaga niemiecka. Znikąd.
To scenariusz Amiens.

Ponury

Może czasem to błąd, ale widziałem w paru scenariuszach, że flaga pojawia się dopiero, gdy jednostka pojawi się na odpowiednim polu i jest to zrobione specjalnie - jak np. w scenariuszu, w którym szukamy złota, a także w innym scenariuszu, w którym samodzielnie trzeba znaleźć bazę partyzantów. I w momencie rozpoczęcia scenariusza nic nie widać. To super opcja i jak najbardziej mam plan z niej skorzystać, ale póki co nie mogę ustawić, żeby flaga w ogóle się pokazała :) Chyba, że się pokaże już w trakcie gry...
Jak zrobić VH for both sides już się zorientowałem :)

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 13, 2017, 04:30:36 PM
Zacząłem się bawić w robienie swojego scenariusza i tutaj przydałaby mi się dalsza część tutoriala :) O ile znalazłem, jak sprawić, żeby jednostka była core i MSU, tak utknąłem na liderach - pojawiają się tylko numerki.
No i jeszcze ustawiłem na próbę parę VHeksów i EHeks, ale krzyczy mi, że nie ma flag. Nie wiem, o co chodzi. Tzn. na rękę mi jest, żeby EH się objawił później (nie na początku gry), ale nie wiem, jak te flagi umieścić na mapie. Aha, no i też nie odkryłem, jak ustawić, żeby VH był for both sides albo tylko dla axis.
Dobrze byłoby gdybyś do takich pytań, dorzucał zrzuty ekranu, albo pliki roboczych scenariuszy, ewentualnie skopiował komunikaty błędów (jeśli krzyczy to można treść skopiować i wkleić).
W przeciwnym przypadku, to trochę zgadywanka (mimo że pytania wydają dość się rzeczowe).

Co do leaderów i numerków. System jest stary (pochodzi jeszcze z PG2) więc dość toporny.
Jest 15 leaderów (na gracza), oznaczonych numerkami od 01 do 15.
Danej jednostce przypisujesz tylko numerek który odpowiada konkretnemu leaderowi.
Jeśli przypiszesz jednostce leadera, możesz mu zmienić cechy (po przełączeniu opcji 'random' na 'custom').

Co do flag. W oknie mapy, tam gdzie ustawiasz VH, masz kolejno 'Hex name' (ustawiasz nazwę hexa), 'Owner' (ustawiasz właściciela hexa), a poniżej 'Flag' (ustawiasz kraj którego flaga ma się wyświetlać).

Co do strony VH. Nieco niżej, masz dwa checkboxy: 'Axis vic. hex type' i  'Allied vic. hex type'. Jeśli zaznaczysz tylko jeden, hex bedzie celem VH tylko dla jednej strony. Jeśli zaznaczysz oba, będzie heksem VH dla obu stron.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Dzięki za wyjaśnienie z liderami, teraz pójdzie z górki :)

A co do flag, to zrobiłem zrzut.
Ustawiłem na heksie flagę, co widać w panelu po lewej stronie, ale na podglądzie pokazuje "No flag".

Waldzios

Cytat: besiu w Luty 13, 2017, 05:20:10 PM
Zobacz sobie w Gambit Guderiana, mam opisane - że pojawia się flaga w miejscu, które nie jest kompletnie zaznaczone, jako posiadane przez jakąkolwiek stronę.
Waldzios to wyjaśniał, że tam jest błąd na mapie bazowej. Po wejściu na dany hex przez moją jednostkę - pojawiała się flaga niemiecka. Znikąd.
To scenariusz Amiens.
To jest dość prosty mechanizm.
Po prostu, właściciel heksa i symbol flagi nie są bezpośrednio połączone.
Właściciela (gracza) i narodowość (flagę ) hexa można i trzeba ustawiać oddzielnie.

Czyli na przykład, heksy na mapie należą do jednego gracza (Niemcy), a jednocześnie flagi poszczególnych heksów mogą reprezentować różne nacje sojusznicze ('Japonię', 'Węgry' czy 'Waffen SS'), ale nadal być pod kontrolą gracza.

Podobnie, gdy gracz gra kilkoma nacjami jednocześnie, dany heks po zdobyciu będzie należał do gracza, ale jego narodowość (flaga) będzie zależeć od narodowości zdobywającej jednostki.

Ten mechanizm może sporadycznie sprawiać problemy, gdy ustawimy właściciela heksa, ale nie ustawimy flagi (domyślną flagą  jest brak flagi).

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 13, 2017, 06:22:58 PM
A co do flag, to zrobiłem zrzut.
Ustawiłem na heksie flagę, co widać w panelu po lewej stronie, ale na podglądzie pokazuje "No flag".
To wygląda na jakiś problem z plikami graficznymi (samą flagę ustawiłeś prawidłowo)...;
Prawdopodobnie jest problem ze znalezieniem plików flag (flag_med.png i flag_small.png w folderze OPENDAT efila).
To może mieć związek z folderem w którym znajduje się plik scenariusza.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

O właśnie, mam zapisany w folderze OpenGeneral/EFILE_OGN_GUS (tak mi kazało zapisać domyślnie). A gdzie powinien zostać zapisany?

To i przy okazji kolejne pytanie :) Wymyśliłem sobie trigger heksa, w którym wyskakuje jednostka core i chciałem, by miała od razu lidera i transport. A w tym panelu nie ma takiej opcji, a sama jednostka się nie wyświetla w spisie wszystkich jednostek, które utworzyłem na potrzeby wstawienia od razu na mapę. Tym razem od razu robię zrzut :)

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 13, 2017, 06:44:19 PM
O właśnie, mam zapisany w folderze OpenGeneral/EFILE_OGN_GUS (tak mi kazało zapisać domyślnie). A gdzie powinien zostać zapisany?
Prawidłowo powinien znajdować się w OpenGeneral/EFILE_OGN_GUS\SCENARIO;
nie testowałem innych wariantów, więc nie jestem pewien co do efektów ubocznych;

Cytat: Ponury w Luty 13, 2017, 06:44:19 PM
To i przy okazji kolejne pytanie :) Wymyśliłem sobie trigger heksa, w którym wyskakuje jednostka core i chciałem, by miała od razu lidera i transport. A w tym panelu nie ma takiej opcji, a sama jednostka się nie wyświetla w spisie wszystkich jednostek, które utworzyłem na potrzeby wstawienia od razu na mapę. Tym razem od razu robię zrzut :)
Niestety, nie możesz edytować jednostki generowanej w trigger heksie. Transport możesz ustawić, ale nic więcej.
Taka jednostka jest traktowana jak nowo zakupiona.

Jedyny sposób, żeby dać graczowi "indywidualną" jednostkę (z nazwa, leaderem, niestandardowymi stanami itd) to przydzielić ją w scenariuszu jako CORE.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

kowdar

#40
Co do wyświetlania flagi - w MapSettingsView nad mapką masz kwadracik "Owned" - masz go zaznaczonego ?
Bo jak wiedzę, to ten hex nie jest ustawiony jako VH/EH więc wyświetli się jak będziesz miał powyższy check-box zaznaczony.

Edit:
teraz dopiero przewinąłem ten obrazek i zobaczyłem to NoFlag - to na pewno jest spowodowane tym, gdzie Suite szuka plików graficznych. Spróbuj wybrać pierwszą ikoną od lewej odpowiedni katalog EFILE. W menu Tools/Settings (albo 11 ikona) masz też pokazane skąd co Suite czyta - pokaż ten prtscr.

W BrowserView masz pole, góra po lewej gdzie jest podany domyślny katalog dla kampanii/scenariusza.
Ustaw go sobie tak jak Waldzios napisał, wówczas powinny Ci się domyślnie tam sceny zapisywać.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Ponury

Cytat: Waldzios w Luty 13, 2017, 07:03:19 PM
Prawidłowo powinien znajdować się w OpenGeneral/EFILE_OGN_GUS\SCENARIO;
nie testowałem innych wariantów, więc nie jestem pewien co do efektów ubocznych;

Przeniosłem i flagi się pojawiły, dzięki :)

Cytat: Waldzios w Luty 13, 2017, 07:03:19 PMNiestety, nie możesz edytować jednostki generowanej w trigger heksie. Transport możesz ustawić, ale nic więcej.
Taka jednostka jest traktowana jak nowo zakupiona.

Jedyny sposób, żeby dać graczowi "indywidualną" jednostkę (z nazwa, leaderem, niestandardowymi stanami itd) to przydzielić ją w scenariuszu jako CORE.

A to szkoda. Czyli jedyną opcją jest zdefiniowanie takiej jednostki z liderem, żeby pojawiła się w tym heksie w konkretnej turze jako reinforcement i zrezygnować z trigger heksa? Albo dać sobie spokój z przyporządkowaniem lidera, dać doświadczenia 99 i 100% szansy na uzyskanie lidera? Tyle że wtedy może nie dostać takiego jakiego sobie zażyczyłem :)

Ponury

Cytat: kowdar w Luty 13, 2017, 07:07:41 PM
Co do wyświetlania flagi - w MapSettingsView nad mapką masz kwadracik "Owned" - masz go zaznaczonego ?
Bo jak wiedzę, to ten hex nie jest ustawiony jako VH/EH więc wyświetli się jak będziesz miał powyższy check-box zaznaczony.

Edit:
teraz dopiero przewinąłem ten obrazek i zobaczyłem to NoFlag - to na pewno jest spowodowane tym, gdzie Suite szuka plików graficznych. Spróbuj wybrać pierwszą ikoną od lewej odpowiedni katalog EFILE. W menu Tools/Settings (albo 11 ikona) masz też pokazane skąd co Suite czyta - pokaż ten prtscr.

W BrowserView masz pole, góra po lewej gdzie jest podany domyślny katalog dla kampanii/scenariusza.
Ustaw go sobie tak jak Waldzios napisał, wówczas powinny Ci się domyślnie tam sceny zapisywać.

Mam zaznaczonego, już wszystko gra :)

To jak mi tak ładnie pomagacie, to mam kolejne pytanie:
co decyduje o kierunkach poruszania się jednostek wroga? Idą automatycznie na moje VHeksy i na EH, jeżeli go zdefiniuję? Czy może atakują każdą dostrzeżoną jednostkę? Czy jest to odgórne założenie do wszystkich jednostek w danym scenariuszu, czy można konkretnym wyznaczyć różne cele?
I jeszcze z tym EH: jeżeli to moje jednostki mają się ewakuować, to jest to EH mój czy wroga? Już się pogubiłem :)

Gustlik

Cytatco decyduje o kierunkach poruszania się jednostek wroga?

Po pierwsze ustawienie scenariusza - Agressive lub Defensive
Po drugie - indywidualizowane zachowania dla każdej jednostki (lub grupy jednostek) w zakładce "AI" w
widoku listy jednostek.

Mogą być Agressive lub Defensive (ogólnie) lub z dokładnością do jednego heksa - patrz rysunek...
Można również nakazać jednostce śledzenie pozycji innej jednostki (w ten sposób myśliwiec będzie
eskortował bombowiec), można także wyznaczyć te zadania grupie jednostek.

Grupę definiujemy w widoku jednostek na mapie robiąc "Shift+Klik" na kolejnych jednostkach. Wtedy
przechodząc do Global Changes z menu Scenario, możemy zmienić ustawienia za jednym zamachem
dla wcześniej zdefiniowanej grupy jednostek
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Super, to się bardzo przyda, dzięki  ;D