Nowy scenariusz

Zaczęty przez annh, Czerwiec 02, 2016, 09:36:01 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ponury

Scenariusz mam prawie gotowy i sobie go testuję. Na razie mam pytanie o rozpoczęcie - kiedy uruchamiam go z listy, to wyświetla mi się HQ z jednostkami, zamiast od razu mapa z rozstawionymi jednostkami, tak jak to wymyśliłem. To normalne i wynika z tego, że to pojedynczy scenariusz czy coś muszę przestawić?

Jak najłatwiej usunąć jednostkę z gry? Czy da się to zrobić bezboleśnie z poziomu mapy czy trzeba kasować na liście jednostek? Czy takie usunięcie zaburzy numery porządkowe pozostałych jednostek? Chyba za bardzo sobie ułatwiłem zadanie i raczej będę musiał osłabić własne wojska :) Chyba że zdjęcie okopania załatwi sprawę...

I kolejna kwestia: jak zrobić całą kampanię? Najpierw trzeba zrobić pojedyncze scenariusze i potem na koniec je się łączy w całość, czy odwrotnie: najpierw definiuje się kampanię, a potem się scenariusze dodaje?

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 14, 2017, 04:42:47 PM
Scenariusz mam prawie gotowy i sobie go testuję. Na razie mam pytanie o rozpoczęcie - kiedy uruchamiam go z listy, to wyświetla mi się HQ z jednostkami, zamiast od razu mapa z rozstawionymi jednostkami, tak jak to wymyśliłem. To normalne i wynika z tego, że to pojedynczy scenariusz czy coś muszę przestawić?
To kwestia pojedynczego scenariusza, w kampanii  HQ się nie wyświetli.

Cytat: Ponury w Luty 14, 2017, 04:42:47 PM
Jak najłatwiej usunąć jednostkę z gry? Czy da się to zrobić bezboleśnie z poziomu mapy czy trzeba kasować na liście jednostek? Czy takie usunięcie zaburzy numery porządkowe pozostałych jednostek? Chyba za bardzo sobie ułatwiłem zadanie i raczej będę musiał osłabić własne wojska :) Chyba że zdjęcie okopania załatwi sprawę...
Możesz to zrobić z poziomu mapy: ikona nożyczek ('Cut selected unit to the clipboard'). Teoretycznie usuwa jednostkę i przenosi do schowka, ale jeśli jej z powrotem nie wkleisz, będzie efektywnie usunięta.

Osobiście wole dodawać/usuwać jednostki z widoku listy jednostek, wydaje mi się to bardziej "uporządkowane"...;

Cytat: Ponury w Luty 14, 2017, 04:42:47 PM
I kolejna kwestia: jak zrobić całą kampanię? Najpierw trzeba zrobić pojedyncze scenariusze i potem na koniec je się łączy w całość, czy odwrotnie: najpierw definiuje się kampanię, a potem się scenariusze dodaje?
Można przyjąć dowolną kolejność, ale chyba łatwiej zacząć od kampanii z pojedyńczym scenariuszem, a potem dodawać kolejne.
Jeśli zaczniesz łączyć gotowe scenariusze, będziesz musiał je potem modyfikować (na przykład dodać punkty rozstawienia), więc chyba łatwiej od razu tworzyć scenariusze w ramach kampanii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

#47
Co do kampanii, to pamiętaj o ważnej rzeczy - robiąc kolejne scenariusze przyjmij od razy odpowiedni schemat nazw plików.
Przy tym uważaj - czym innym jest tytuł scenariusza, a czym innym nazwa pliku, który odpowiada za ten scenariusz.
Tytuł może być dowolny "Lądowanie w Normandii", "Operacja Barbarossa", albo "Pożar w kurniku", ale nazwy plików muszą być w odpowiednim porządku.

Podobnie rzecz się ma z tytułem kampanii i nazwą pliku kampanii. Tytuł może być dowolny: "Blitzkrieg na Alasce" albo "Mussolini w Dubaju", ale plik z nazwą kampanii musi być według pewnego schematu. Tu, na forum porządku w nazwach pilnuje Kowdar. Schemat nazewnictwa jest taki, że plik kampanii zawiera literę, numer kolejny i skrót nazwy - patrz obrazek:

G (Gustlik) 23 (numer) usa (skrót od tytułu)

Ustal z Kowdarem jaki jest obecnie wolny numer i literka.

Pochodną od nazwy pliku kampanii, są nazwy plików scenariuszy, które de facto mają po prostu dopisane dwucyfrowe numery kolejne. Ważne!! Pierwszym scenariuszem jest plik oznaczony "00", drugim "01" trzecim "02" itd. Nie wiem czemu akurat tak liczy Suite, ale tak jest od początku świata. Oczywiście możesz zacząć po bożemu od 01, a nawet od 99, ale bycie w zgodzie z automatyką Suite znacznie ułatwia prace - więc trzeba przeżyć to "00" i tak zacząć.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Cytat: Waldzios w Luty 14, 2017, 05:22:11 PM
To kwestia pojedynczego scenariusza, w kampanii  HQ się nie wyświetli.

To dobrze :)

Cytat: Waldzios w Luty 14, 2017, 05:22:11 PMMożesz to zrobić z poziomu mapy: ikona nożyczek ('Cut selected unit to the clipboard'). Teoretycznie usuwa jednostkę i przenosi do schowka, ale jeśli jej z powrotem nie wkleisz, będzie efektywnie usunięta.

Osobiście wole dodawać/usuwać jednostki z widoku listy jednostek, wydaje mi się to bardziej "uporządkowane"...;

Okej, warto wiedzieć.

Cytat: Waldzios w Luty 14, 2017, 05:22:11 PMMożna przyjąć dowolną kolejność, ale chyba łatwiej zacząć od kampanii z pojedyńczym scenariuszem, a potem dodawać kolejne.
Jeśli zaczniesz łączyć gotowe scenariusze, będziesz musiał je potem modyfikować (na przykład dodać punkty rozstawienia), więc chyba łatwiej od razu tworzyć scenariusze w ramach kampanii.

Okej, to spróbuję utworzyć kampanię z tym scenariuszem, który opracowuję.

Ponury

Cytat: Gustlik w Luty 14, 2017, 10:11:49 PM
Co do kampanii, to pamiętaj o ważnej rzeczy - robiąc kolejne scenariusze przyjmij od razy odpowiedni schemat nazw plików.
Przy tym uważaj - czym innym jest tytuł scenariusza, a czym innym nazwa pliku, który odpowiada za ten scenariusz.
Tytuł może być dowolny "Lądowanie w Normandii", "Operacja Barbarossa", albo "Pożar w kurniku", ale nazwy plików muszą być w odpowiednim porządku.

Podobnie rzecz się ma z tytułem kampanii i nazwą pliku kampanii. Tytuł może być dowolny: "Blitzkrieg na Alasce" albo "Mussolini w Dubaju", ale plik z nazwą kampanii musi być według pewnego schematu. Tu, na forum porządku w nazwach pilnuje Kowdar. Schemat nazewnictwa jest taki, że plik kampanii zawiera literę, numer kolejny i skrót nazwy - patrz obrazek:

Tak, to już doczytałem w tym wątku i wstępnie tak to zapisałem, ale mam samodzielny scenariusz i teraz potrzebuję do niego stworzyć kampanię :) Coś tam popróbuję ponaciskać w wolnej chwili.

Cytat: Gustlik w Luty 14, 2017, 10:11:49 PMG (Gustlik) 23 (numer) usa (skrót od tytułu)

Ustal z Kowdarem jaki jest obecnie wolny numer i literka.

Wstępnie dałem sobie literkę Z, żeby nie zaśmiecać, bo nawet nie wiadomo, czy ta kampania w ogóle będzie grywalna. Jeżeli ją Wam później podeślę i się okaże, że ma potencjał, to wtedy jakieś oficjalne oznaczenie będzie można przyznać. Chyba że już literki nie da się potem zmienić.

Cytat: Gustlik w Luty 14, 2017, 10:11:49 PMPochodną od nazwy pliku kampanii, są nazwy plików scenariuszy, które de facto mają po prostu dopisane dwucyfrowe numery kolejne. Ważne!! Pierwszym scenariuszem jest plik oznaczony "00", drugim "01" trzecim "02" itd. Nie wiem czemu akurat tak liczy Suite, ale tak jest od początku świata. Oczywiście możesz zacząć po bożemu od 01, a nawet od 99, ale bycie w zgodzie z automatyką Suite znacznie ułatwia prace - więc trzeba przeżyć to "00" i tak zacząć.

To już też na szczęście wiem :)
Dzięki za pomoc!

Gustlik

CytatJeżeli ją Wam później podeślę i się okaże, że ma potencjał, to wtedy jakieś oficjalne oznaczenie będzie można przyznać.

Z praktycznego punktu widzenia, wiem że lepiej pliki kampanii od razu nazywać według schematu. Późniejsze zmienianie ręczne jest nieco upierdliwe, dochodzą kolejne scenariusze, a do nich jeszcze różne poboczne pliki - natomiast Suite mimo różnych automatów, nie ma akurat żadnego automatu do zmiany nazw plików w kampanii. Coś takiego jak "Rename..." albo "Add Suffix..." - bardzo by się przydało.

Oczywiście dodanie przedrostka można wykonać przy pomocy innych narzędzi - np Total Commander dla Windy, bardzo ładnie doda Ci do wszystkich plików nowy sufix "Z01", ale potem w Suite i tak trzeba te wszystkie pliki ręcznie wstawić pod drzewko kampanii, w miejsce poprzednich nazw...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Aha, to ważna informacja. W takim razie proszę Kowdara o przyznanie literki, chyba że może zostać moje robocze "Z" :)

kowdar

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Ponury

I mam kolejne pytania do Was:

czy da się ukryć warunki zwycięstwa na ekranie rozpoczynającym scenariusz? Wolałbym, żeby gracz na początku nie wiedział, co ma robić, żeby była niespodzianka :) EH udało się ukryć i objawia się dopiero, jak się na niego wjedzie, więc pół sukcesu jest.

czy da się ustawić, żeby w miejscu oznaczonym flagą nie było prestiżu? domyślnie chyba mamy wszędzie 40, a wolałbym, żeby przynajmniej w niektórych miejscach flaga oznaczała tylko punkt orientacyjny, a nie miejsce wzbogacenia się

czy naval transport przypisuje się do scenariusza, a nie wyłącznie do danego gracza? Chciałem, żeby z portów mogli korzystać i jedni i drudzy, ale nie wiem, jak to wygląda w praktyce.

czy da się ustawić drugi OH dla danej jednostki? mam tutaj pewien problem - wysyłam AI na konkretny cel, zajmują go i potem powinni wsiąść w transport morski i popłynąć dalej, a tego nie robią. A może to wynika z jakiejś niechęci AI do podróżowania barkami? Ten drugi OH to ostatni VH, który ma zająć AI, więc teoretycznie powinni tam zasuwać aż miło. Tymczasem czekają na brzegu bez sensu.

jakie AI ustawić? program mi automatycznie ustawił Default, ale były jeszcze 2 inne opcje.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o pierwszy scenariusz, na razie pierwsze testy po poprawkach wychodzą obiecująco :) Tzn. da się wygrać, a AI w 80% robi to, co sobie założyłem.


Aha, no i dzięki za przydział numerka. Spróbuję zmienić :)

Ponury

I jeszcze jedna ważna sprawa: jak utworzyć kampanię? Włączam program ale opcja "New Campaign" nie jest aktywna.

Gustlik

Cytatczy da się ukryć warunki zwycięstwa na ekranie rozpoczynającym scenariusz? Wolałbym, żeby gracz na początku nie wiedział, co ma robić, żeby była niespodzianka Smiley EH udało się ukryć i objawia się dopiero, jak się na niego wjedzie, więc pół sukcesu jest.

Tak jak piszesz - da się ukryć flagi poprzez ustawienie funkcji heksa np VHeks for Allies ale nie przypisanie mu "małej flagi" kraju. Wtedy nie widać go w czasie gry, ale zadziała jak się wjedzie. Natomiast nie da się wyeliminować opisu z okna początkowego.

Cytatczy da się ustawić, żeby w miejscu oznaczonym flagą nie było prestiżu? domyślnie chyba mamy wszędzie 40, a wolałbym, żeby przynajmniej w niektórych miejscach flaga oznaczała tylko punkt orientacyjny, a nie miejsce wzbogacenia się

Tak, w oknie widoku mapy po położeniu flagi trzeba znaleźć takie małe okienko w dole po lewej, "Prestige Base" - tam jest suma 40 i domyślnie mnożnik ("Modifier") 1 - co oznacza 40pp za heks. Jak zmienisz mnożnik na 2 to będziesz miał 80, a jak na 0 - to 0. Linijkę niżej masz tam też to, o co wcześniej pytałeś "Turn Prestige" - czyli kasa za każda kolejkę kiedy heks jest własnością gracza.

Cytatczy naval transport przypisuje się do scenariusza, a nie wyłącznie do danego gracza? Chciałem, żeby z portów mogli korzystać i jedni i drudzy, ale nie wiem, jak to wygląda w praktyce.

Ilość transportów ustala się dla każdego gracza osobno, w oknie ustawień głównych scenariusza. Natomiast porty (o ile nie zmodyfikujesz ich działania) działają dla tego, kto aktualnie jest ich właścicielem.

Cytatczy da się ustawić drugi OH dla danej jednostki? mam tutaj pewien problem - wysyłam AI na konkretny cel, zajmują go i potem powinni wsiąść w transport morski i popłynąć dalej, a tego nie robią. A może to wynika z jakiejś niechęci AI do podróżowania barkami?

Z definicji nie da się dwóch heksów ustawić. Trzeba jeden dać jednej grupie, a drugi - drugiej. Natomiast asekurancka postawa AI - podejrzewam, że bierze się to z trochę minimalistycznego podejścia AI do warunków zwycięstwa. Tzn - robi tyle ile wystarczy żebyś Ty nie wygrał...

Cytatjakie AI ustawić? program mi automatycznie ustawił Default, ale były jeszcze 2 inne opcje.

Jeżeli chcesz żeby komputer realizował OH i inne zaawansowane opcje to koniecznie 2.00, ale - uwaga! Przy tej wersji AI komputer ma znacznie mniejszą autonomiczność i trzeba większości jednostek wyznaczyć zachowanie heksy i kierunki podążania. Na pewno artylerii holowanej, i AD - inaczej zostaną tam gdzie stały. "Default" - to to samo co AI 0.91.

Wersję AI ustawiamy dla całej kampanii  w oknie ustawień kampanii!!! Wartość AI ustawiona w oknie scenariusza będzie brana pod uwagę tylko w momencie grania tegoż scenariusza jako "stand alone"

CytatWłączam program ale opcja "New Campaign" nie jest aktywna.

Szósty, srebrny przycisk u góry, licząc od prawej do lewej - "Campaign Viev" i przechodzisz do trybu ustawień kampanii - wtedy "New campaign" sie uaktywni.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2017, 04:23:36 PM
Tak jak piszesz - da się ukryć flagi poprzez ustawienie funkcji heksa np VHeks for Allies ale nie przypisanie mu "małej flagi" kraju. Wtedy nie widać go w czasie gry, ale zadziała jak się wjedzie. Natomiast nie da się wyeliminować opisu z okna początkowego.

Szkoda, ale płakał nie będę :)

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2017, 04:23:36 PMTak, w oknie widoku mapy po położeniu flagi trzeba znaleźć takie małe okienko w dole po lewej, "Prestige Base" - tam jest suma 40 i domyślnie mnożnik ("Modifier") 1 - co oznacza 40pp za heks. Jak zmienisz mnożnik na 2 to będziesz miał 80, a jak na 0 - to 0. Linijkę niżej masz tam też to, o co wcześniej pytałeś "Turn Prestige" - czyli kasa za każda kolejkę kiedy heks jest własnością gracza.

Super, to wypróbuję!

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2017, 04:23:36 PMIlość transportów ustala się dla każdego gracza osobno, w oknie ustawień głównych scenariusza. Natomiast porty (o ile nie zmodyfikujesz ich działania) działają dla tego, kto aktualnie jest ich właścicielem.

A no właśnie. Ustawiłem tylko dla siebie...

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2017, 04:23:36 PMZ definicji nie da się dwóch heksów ustawić. Trzeba jeden dać jednej grupie, a drugi - drugiej. Natomiast asekurancka postawa AI - podejrzewam, że bierze się to z trochę minimalistycznego podejścia AI do warunków zwycięstwa. Tzn - robi tyle ile wystarczy żebyś Ty nie wygrał...

Okej, no to wiem, na czym stoję.

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2017, 04:23:36 PMJeżeli chcesz żeby komputer realizował OH i inne zaawansowane opcje to koniecznie 2.00, ale - uwaga! Przy tej wersji AI komputer ma znacznie mniejszą autonomiczność i trzeba większości jednostek wyznaczyć zachowanie heksy i kierunki podążania. Na pewno artylerii holowanej, i AD - inaczej zostaną tam gdzie stały. "Default" - to to samo co AI 0.91.

Wersję AI ustawiamy dla całej kampanii  w oknie ustawień kampanii!!! Wartość AI ustawiona w oknie scenariusza będzie brana pod uwagę tylko w momencie grania tegoż scenariusza jako "stand alone"

Aha, no to też ważne. Zaawansowane opcje są dla mnie istotne, bo chcę, żeby AI robił dokładnie to, na co mam ochotę :)

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2017, 04:23:36 PMSzósty, srebrny przycisk u góry, licząc od prawej do lewej - "Campaign Viev" i przechodzisz do trybu ustawień kampanii - wtedy "New campaign" sie uaktywni.

Dzięki, będę musiał popróbować!

I w międzyczasie zastanawiałem się nad kolejnymi scenariuszami i mam oczywiście kolejne pytania "czy da się...", ale to innym razem. Najpierw spróbuję utworzyć kampanię i doszlifować pierwszy scenariusz.

Ponury

Utworzyłem kampanię, dodałem pierwszy scenariusz, chcę zrobić drugi. I mam fundamentalne pytanie - jak się ustawia, żeby pojawiły się w nim jednostki core z poprzedniego scenariusza? Heksy rozstawienia można łatwo zrobić, ale nie wiem, co z jednostkami.

Jaro

Jednostki core z poprzedniego scenariusza będą dostępne dla gracza w panelu HQ i po rozpoczęciu nowego scenariusza gracz będzie mógł je wystawić w polach DH (deploy hex - hex rozstawienia) i  na około SH (supply hex - hex uzupełnień).
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Ponury

Czyli po prostu utworzyć jednostki aux i wroga i tyle, a kampania automatycznie te core'y przydzieli?