G36 GREATER AMERICA v.4.1 Jaro na 200% - Morskie szkolenie

Zaczęty przez Jaro, Czerwiec 26, 2016, 09:47:05 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Właśnie skończyłem scenariusz Iceland .

Po zmianach zdecydowanie mniej "dramatyczny", ale nadal ciekawy.
Co prawda rozgrywałem scenariusz wcześniej, więc wiedziałem jakich sił przeciwnika oczekiwać i w efekcie uniknąłem ewentualnych niespodzianek. 
Środków sporo, więc mam już obsadę trzech lotniskowców, teraz trzeba tylko lotniskowce dokupić ;).

Na morzu bezproblemowo, pogoda w miarę dobra, więc lotnictwo bardzo sprawnie poradziło sobie z flotą przeciwnika .

Na lądzie trochę gorzej, zaczynam odczuwać brak pancerników. Brak możliwości szybkiej eliminacji "istotnych" celów na lądzie znacząco utrudnia akcje desantowe, a lotnictwo pokładowe kiepsko sprawdza się przeciwko okopanym celom ;




OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Tambor Class
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 321  *  Average: 45

..
Current scenario: Iceland,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 1120
Army cost: 19778 , Current prestige is 2268
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, Pearl Harbor , cap disabled, 17 turns prestige: 1100
if V : +1650, Pearl Harbor , cap disabled, 20 turns prestige: 1100
if TV: +900, Pearl Harbor , cap disabled, 23 turns prestige: 1100
if Ls: +50, Pearl Harbor , cap disabled, 23 turns prestige: 1100

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 301 exp , USA , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+23 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 330 exp , USA , 9/10 , Superior Maneuver  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+48 exp]
*  Cavalry ,  , 3 bars , 334 exp , USA , 7/10 , 15 kill , 0 pp - U:005  [+40 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 395 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 9 kill , 0 pp - U:006  [+3 exp]
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 62 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 216 pp - U:026  [+21 exp]
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 216 pp - U:031  [+19 exp]

Czołg
*  M2A4 , 1st Tank , 3 bars , 390 exp , USA , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:008

Rozpoznanie
*  M3 Scout Car , 1st Recon , 1 bars , 191 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 303 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:003  [+3 exp]

Artyleria
*  155mm M1 Long Tom , Mack , 1st FA/I , 4 bars , 416 exp , USA , 13/10 , Devastating Fire  , 17 kill , 0 pp - U:004  [+26 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 1st FA/II , 1 bars , 178 exp , USA , 11/10 , 4 kill , 554 pp - U:009  [+22 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 1st FA/III , 0 bars , 38 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 504 pp - U:017  [+11 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack , 2nd FA/I , 0 bars , 71 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 2 kill , 540 pp - U:024  [+40 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 2nd FA/II , 0 bars , 58 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 504 pp - U:025  [+11 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 2nd FA/III , 0 bars , 32 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 504 pp - U:028  [+8 exp]

Myśliwiec
*  F4F-3 Wildcat (CV), VF-1 , 5 bars , 663 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 17 kill , 0 pp - U:010  [+34 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VF-2 , 3 bars , 369 exp , USA , 6/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:012  [+153 exp]
F4F-3 Wildcat , VF-3 , 2 bars , 286 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 10 kill , 408 pp - U:021  [+61 exp]
F4F-3 Wildcat , VF-4 , 0 bars , 82 exp , USA , 1/10 , Special Munition, 4 kill , 408 pp - U:027  [+58 exp]
F4F-3 Wildcat , VF-5 , 1 bars , 112 exp , USA , 2/10 , Special Munition, 1 kill , 408 pp - U:029  [+36 exp]
F4F-3 Wildcat (CV), VF-6 , 0 bars , 8 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 3 kill , 408 pp - U:032  [+8 exp]

Bomb. taktyczny
TBD Devastator (t) , VT-1 , 2 bars , 285 exp , USA , 6/10 , Resilience  , Support, Special Munition, 1 kill , 420 pp - U:018  [+90 exp]
TBD Devastator (t) , VT-2 , 4 bars , 473 exp , USA , 7/10 , Support, Special Munition, 6 kill , 420 pp - U:019  [+175 exp]
TBD Devastator , VT-3 , 4 bars , 449 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 420 pp - U:020  [+72 exp]
TBD Devastator (t) , VT-4 , 3 bars , 305 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 4 kill , 420 pp - U:022  [+171 exp]
TBD Devastator (t) (CV), VT-5 , 1 bars , 189 exp , USA , 5/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 420 pp - U:023  [+67 exp]
TBD Devastator (t) , VT-6 , 1 bars , 162 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 420 pp - U:033  [+109 exp]
TBD Devastator , VT-7 , 1 bars , 180 exp , USA , 5/10 , Support, Special Munition, 2 kill , 420 pp - U:034  [+150 exp]
TBD Devastator (CV), VT-8 , 1 bars , 170 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 0 kill , 420 pp - U:035  [+116 exp]
TBD Devastator , VT-9 , 0 bars , 93 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 2 kill , 420 pp - U:036  [+93 exp]
TBD Devastator , VT-10 , 1 bars , 175 exp , USA , 7/10 , Support, Special Munition, 0 kill , 420 pp - U:099  [+175 exp]
TBD Devastator , VT-11 , 1 bars , 107 exp , USA , 6/10 , Support, Special Munition, 0 kill , 420 pp - U:100  [+107 exp]
TBD Devastator , VT-12 , 0 bars , 56 exp , USA , 4/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 420 pp - U:101  [+56 exp]
OS2U Kingfisher (CV), VCS-1 , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:102

Okręt podwodny
+  Tambor Class ,  , 0 bars , 18 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:030  [+12 exp]

Niszczyciel
Porter , USS Porter , 3 bars , 327 exp , USA , 9/10 , 10 kill , 1200 pp - U:014  [+58 exp]
+  Sims , USS Sims , 2 bars , 272 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , 3 kill , 0 pp - U:016  [+73 exp]

Lotniskowiec
Yorktown (Planes:4/6), USS Yorktown , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:011

Krążownik
New Orleans CA (Planes:1/1), USS New Orleans , 3 bars , 366 exp , USA , 9/10 , Overwhelming Attack  , 20 kill , 2664 pp - U:013  [+44 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1), USS Astoria , 0 bars , 98 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 10 kill , 2664 pp - U:015  [+30 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:110  TNK:6    RCN:8    AT:10   FLAK:2    FORT:16   ATY:24   AD:3    FTR:12   TB:11   LB:1    SUB:2    DD:17   BS:1    CRs:9      Total: 232
Lost  : INF:1    FORT:1      Total: 2

BV  7
V   0
TV  0
L   0
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Gracie na 200% więc będzie trochę mniej dramatycznie. Swoją drogą jestem ciekawy jak potoczą się rozgrywki z minimalnym wykorzystaniem pancerników. Myślę, że powinieneś do ostrzeliwania celi naziemnych używać np LK i sprawdzić ich przydatność. Ja z nich korzystam wykorzystując je z niszczycielami jako liderów szybkich grup bojowych.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

200% bo muszę wyczuć kombinowane operacje. Grałem kiedyś na 100% i dostałem lanie to się zniechęciłem. Następne morskie będą na 100%.

4   Trafalgar

Cóż, plan gry dokładnie taki, jak u Gustlika. W trakcie dokupuję dwa myśliwce, aby dokończyć wrogie samoloty - lepiej, niech wróg nie widzi do czego strzelać. Później kupuje dwa bombowce, aby przyspieszyć czyszczenie planszy. Dwa krążowniki, to nie w kij dmuchał. Jeden niszczyciel dostał poważne manto (został mu 1 punkt). Przydzielona artyleria też skończyła życie. Jedna jednostka MSU poległa pod bombami npla. Straty duże ale nie nieodwracalne.

Za wysiłki artyleria w nagrodę.

Czas sprzedać niepotrzebny sprzęt i zakupić lekkie krążowniki. Jeden pancernik powinien wystarczyć ale musi mieć wsparcie.

OpenGen 0.90.53.9b * (27 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 182  *  Average: 45

..
Current scenario: Trafalgar,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1040
Army cost: 13608 , Current prestige is 987
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +1300, Welcome to Pacific , cap disabled, 16 turns prestige: 1160
if V : +950, Welcome to Pacific , cap disabled, 18 turns prestige: 1160
if TV: +400, Welcome to Pacific , cap disabled, 20 turns prestige: 1160
if Ls: +50, Welcome to Pacific , cap disabled, 20 turns prestige: 1160

Infantry
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 227 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+26 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 282 exp , USA , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:002  [+60 exp]
*  Cavalry ,  , 1 bars , 190 exp , USA , 8/10 , Mountain Training  , 5 kill , 0 pp - U:005  [+45 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 208 exp , USA , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+20 exp]

Tank 
*  M2A2 ,  , 3 bars , 351 exp , USA , 9/10 , 18 kill , 0 pp - U:008  [+102 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 143 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007

Anti-tank
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 313 exp , USA , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+36 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 2 kill , 0 pp - U:004  [+27 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 136 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 516 pp - U:010  [+33 exp]

Fighter
*  Seversky P-35 ,  , 4 bars , 406 exp , USA , 6/10 , Aggressive Attack  , 11 kill , 0 pp - U:012  [+75 exp]
Seversky P-35 (CV),  , 1 bars , 147 exp , USA , 3/10 , 6 kill , 360 pp - U:014  [+83 exp]
Seversky P-35 (CV),  , 0 bars , 36 exp , USA , 7/10 , 3 kill , 360 pp - U:033  [+36 exp]
Seversky P-35 (CV),  , 0 bars , 51 exp , USA , 5/10 , 1 kill , 360 pp - U:052  [+51 exp]

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 111 exp , USA , 10/10 , Recon, Support, 0 kill , 264 pp - U:009  [+51 exp]
SB2U Vindicator (CV),  , 4 bars , 425 exp , USA , 9/10 , Support, 4 kill , 408 pp - U:011  [+161 exp]
+  TBD Devastator ,  , 3 bars , 318 exp , USA , 9/10 , All Weather Combat  , Support, 3 kill , 0 pp - U:013  [+102 exp]
PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 83 exp , USA , 10/10 , Recon, Support, 0 kill , 504 pp - U:017
SB2U Vindicator (CV),  , 0 bars , 51 exp , USA , 10/10 , Support, 0 kill , 408 pp - U:022  [+51 exp]
SB2U Vindicator ,  , 0 bars , 23 exp , USA , 10/10 , Support, 1 kill , 408 pp - U:026  [+23 exp]

Destroyer
Porter ,  , 1 bars , 160 exp , USA , 7/10 , 7 kill , 1200 pp - U:015  [+39 exp]
Porter ,  , 0 bars , 49 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 1200 pp - U:019  [+49 exp]
Porter ,  , 0 bars , 72 exp , USA , 1/10 , 1 kill , 1200 pp - U:020  [+57 exp]

Battleship
Colorado (Planes:0/1),  , 1 bars , 173 exp , USA , 10/10 , Influence  , 8 kill , 3036 pp - U:016  [+37 exp]

Carrier
Lexington (Planes:5/5),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3384 pp - U:018

Player 1 : USA
Killed: INF:51   TNK:5    RCN:3    AT:5    FORT:5    ATY:9    FTR:6    TB:4    DD:5    CRs:4      Total: 97
Lost  : INF:1    ATY:1      Total: 2

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    907 exp,     21 kill,      0 pp    Average:    227 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    351 exp,     18 kill,      0 pp    Average:    351 exp,     18 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    143 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    313 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    313 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    342 exp,      7 kill,    516 pp    Average:    171 exp,      4 kill,    258 pp
Fighter        *   4 Units *  1 Leaders      Total :    640 exp,     21 kill,   1080 pp    Average:    160 exp,      5 kill,    270 pp
Tactical Bomber *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1011 exp,      8 kill,   1992 pp    Average:    169 exp,      1 kill,    332 pp
Destroyer      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    281 exp,     11 kill,   3600 pp    Average:     94 exp,      4 kill,   1200 pp
Battleship     *   1 Units *  1 Leaders      Total :    173 exp,      8 kill,   3036 pp    Average:    173 exp,      8 kill,   3036 pp
Carrier        *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3384 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3384 pp
* Summary:     *  24 Units *  5 Leaders      Total :   4161 exp,     94 kill,  13608 pp    Average:    173 exp,      4 kill,    567 pp


Player 1  USA   has 29 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Fighter :  4
Tactical Bomber :  6
Destroyer :  3
Battleship :  1
Carrier :  1

Player 2  Nationalist   has 3 units total (core+aux):
Fortification :  3
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Jaro wypróbuj grupę bojową MW w składzie lotniskowiec, pancernik, CK i 2 niszczyciele. To podstawowa kombinacja, zdolna do samodzielnego operowania i obrony siebie. Inne zespoły dobierzesz sobie wg swoich preferencji. Udanych bojów.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Właśnie rozważam zakup krążownika i będę miał pierwszą grupę bojową i jeden zapasowy niszczyciel. Wypróbuję - dzięki za radę.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#35
Cytat: Rudel w Czerwiec 27, 2016, 08:07:28 PM
Gracie na 200% więc będzie trochę mniej dramatycznie. Swoją drogą jestem ciekawy jak potoczą się rozgrywki z minimalnym wykorzystaniem pancerników. Myślę, że powinieneś do ostrzeliwania celi naziemnych używać np LK i sprawdzić ich przydatność. Ja z nich korzystam wykorzystując je z niszczycielami jako liderów szybkich grup bojowych.
Gram rozrywkowo, na 200% żeby się przekonać jak rozgrywka będzie bez pancerników wyglądać.
Co LK to nie jestem przekonany, nie ten zasięg i siła ognia, pancerników raczej nie zastąpią.
Już prędzej sprawdzą się "ciężkie" krążowniki  w odpowiedniej liczbie (typ 'New Orleans' składał się chyba z 14 7 okrętów ;) );

Lotnictwa na razie nie będę rozbudowywał, dokupię co najwyżej dwie Cataliny i tender;
Kupiłem od razu skład lotniczy na 3 lotniskowce, by jak najszybciej wytrenować torpedowce;

W kolejnych scenariuszach zamierzam rozbudowywać tylko flotę. Mój plan minimum to: dwa nowe lotniskowce, dodatkowy 'New Orleans', prawdopodobnie trzy sztuki przeciwlotniczej 'Atlanty' i gromadkę 4-6 niszczycieli (czekam aż pojawi się 'Fletcher');

Problem braku pancerników będę się starał rozwiązać dopiero po powrocie do Europy. Pewnie zainwestuje w ciężkie bombowce, może nawet kilka "Liberatorów"...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Silne lotnictwo i odpowiednio wyszkolone to skarb, ale ograniczenie się z pancernikami jest interesujące. Wiem, że czasem nic nie jest w stanie zastąpić tej pływającej baterii dział o kalibrze min 381 po 456 mm u Yamato. To potęga nawet w dzisiejszych czasach, Missouri udowadniał to w Libanie i Iraku. Dlatego sam jestem ciekaw jak to Tobie się uda i czy bombowce torpedowe czy też strategiczne wypełnią tą lukę.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

A jak macie początkowo uzbrojone samoloty? Torpedy, czy bomby?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Najczęściej jeden mam zawsze torpedowy. A reszta bomby - są bardziej uniwersalne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Piękny protoyp - Wildcat - przyda się, do tego kupuję drugi pancernik - jahuuu!
Do tego ART 75mm do trzeciej 155mm i kawaleria do 13 punktów siły (jest w tym cel).



Lądowanie w punkcie "1" cechowała duża upierdliwość, co wystrzelałem załogę, to kupowali nową.
i tak ze trzy razy dopóki nie wyładowałem czołgu. Ale przynajmniej AI wyprztykał się z kasy...
potem wszyscy zgodnie przesuwają się do VHeksa "2" i oczekują na kontratak z gór.

Lądowanie w punkcie "3" poszło łatwiej, ale potem ciężkie walki o lotnisko "4".
Myślałem, że czerwoni pomogą (dostali całą artylerię) ale posiłki wokół "2" były
bardzo waleczne i jak mogłem już ich zabrać z "2", to pod lotniskiem było już po sprawie.

Pojedyncza kawaleria (to dlatego miała 13 punktów), popłynęla na zachód "6" i idąc zielonym
szlakiem rozbiła wszystko po drodze, zajmując 2  VHeksy i tracąc 1 punkt. Jestem pod wrażeniem...

Potem zostają już tylko same przyjemności, czyli zajmowanie nagród. Tu i ówdzie jeszcze trzeba kogoś
zabić, ale to już pikuś.

Jest trigger heks dla okrętów, z czego korzystam, by mieć lidera na pancerniku.

OpenGen 0.90.52.17d * (13 Mar 2016)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: SB2U Vindicator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:49
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: M3A1 Scout Car
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 239  *  Average: 47

..
Current scenario: Welcome to Pacific,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 2240
Army cost: 17259 , Current prestige is 2902
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080
if V : +750, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080
if TV: +300, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080
if Ls: +50, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080

Infantry
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 298 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+15 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 195 exp , 10/10 , 8 kill ,  0 pp  [+23 exp]
*  Cavalry ,  , 4 bars , 462 exp , 12/10 , Battlefield Intelligence  , 9 kill ,  0 pp  [+31 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 222 exp , 7/10 , 4 kill ,  0 pp  [+46 exp]
Bridging 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  300 pp

Tank 
*  M2A2 ,  , 3 bars , 333 exp , 10/10 , Influence  , 15 kill ,  0 pp  [+32 exp]
M2A2 ,  , 1 bars , 175 exp , 10/10 , 6 kill ,  144 pp  [+16 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 2 bars , 200 exp , 4/10 , 2 kill ,  0 pp  [+12 exp]

Anti-tank
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 374 exp , 2/10 , First Strike  , 4 kill ,  0 pp  [+120 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , Mack ,  , 1 bars , 186 exp , 11/10 , 2 kill ,  0 pp  [+22 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 167 exp , 11/10 , 8 kill ,  567 pp  [+30 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 72 exp , 10/10 , 5 kill ,  516 pp  [+45 exp]

Fighter
*  Seversky P-35 ,  , 4 bars , 473 exp , 9/10 , 10 kill ,  0 pp  [+116 exp]
Seversky P-35 ,  , 2 bars , 262 exp , 9/10 , 3 kill ,  360 pp  [+51 exp]
Seversky P-35 ,  , 2 bars , 283 exp , 9/10 , Fire Discipline  , 6 kill ,  360 pp  [+99 exp]
+  F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 24 exp , 8/10 , 1 kill ,  0 pp  [+24 exp]

Tactical Bomber
SB2U Vindicator ,  , 2 bars , 279 exp , 10/10 , 4 kill ,  408 pp  [+74 exp]
+  SB2U Vindicator ,  , 4 bars , 410 exp , 11/10 , Reconnaissance Movement  , Recon, 3 kill ,  0 pp  [+171 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 30 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  264 pp  [+30 exp]

Destroyer
Porter ,  , 2 bars , 234 exp , 10/10 , Influence  , 7 kill ,  1200 pp  [+43 exp]

Battleship
Colorado (Planes:0/1),  , 1 bars , 119 exp , 9/10 , 5 kill ,  3036 pp  [+45 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 0 bars , 39 exp , 10/10 , Fire Discipline  , 4 kill ,  3036 pp  [+39 exp]

Carrier
Ranger (Planes:0/5),  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  2376 pp

Cruiser
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 176 exp , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 11 kill ,  2664 pp  [+20 exp]
Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 104 exp , 10/10 , 9 kill ,  2028 pp  [+22 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:69   TNK:5    RCN:6    AT:7    FORT:10   ATY:12   FTR:8    TB:3    DD:5    CRs:6      Total: 131
Lost  :   Total: 0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 27, 2016, 09:26:56 PM
A jak macie początkowo uzbrojone samoloty? Torpedy, czy bomby?
To zależy od scenariusza.
Na przykład w 'Islandii' miałem 8 bombowców uzbrojonych w torpedy, a 4 w bomby (do wspierania oddziałów lądowych i walki z OP).
'Pearl Harbor' zacznę pewnie wyłącznie z torpedami, by wyrządzić jak największe szkody w pierwszym nalocie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#41
Ja zawsze mam tzw parę dyżurną z bombami do polowania na OP i reszta z torpedami, jednak mam taki skład samolotów na lotniskowiec 2 myśliwce i w zależności od potrzeb grupa szturmowa 1 lub 2 bombowce nurkujące (wyszkolone są idealne na OP) i 2 do 3 uniwersalnych bombowców horyzontalnych/torpedowych. Uzbrojenie ich czasami jest kluczowe dla scenariusza tak więc ja preferuję torpedy zawsze przecież można je potem przezbroić. Scenariusze na dużych mapach są wymagające pod tym względem przezbrojenie i dolot może zabrać nawet 4 tury, więc to czasem loteria lecz tak wtopili japończycy pod Midway przezbrajali samoloty i pare bombowców nurkujących ich totalnie zaskoczyło. To należy do tego jaki plan masz na walkę ja wiele razy sam żaowałem decyzji o przezbrojeniu samolotów i po dolocie zestaw uzbrojenia nie pasowal.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Czy mi się wydaje, czy w we wcześniejszych wersjach 'Pearl Harbor' zaczynało się od ruchu AI?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Wiesz, że nie jestem tego pewien postulowaliśmy takie rozwiązanie w wersji pierwszej i pewno któraś tak była rozwiązana. Nie pamiętam niestety która :o
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

5   Welcome to Pacific




Plan zakładał lądowanie zgodnie z czerwonymi strzałkami. Na północy poszło ok (po rozstrzelaniu lornetki ;)) natomiast na północy wróg za dużo widział. Dlatego przeniosłem lądowanie nad SH (niebieska przerywana). Siły były podzielone po połowie. Samoloty miałem w uzbrojeniu torpedowym, to i w pierwszej turze wyczyściłem ocean. Następnie przezbrojenie w bomby (ciekawe, że po przezbrojeniu nie mogę odlecieć a po ataku i powrocie na lotnisko mogę przezbroić).
U mnie we wszystkich SH wróg kupował mnóstwo sił a jego artyleria mocno kąsała. Mogłem zająć porty z lądu ale nie chciałem bo polowałem na dowódcę - devastating fire na krążowniku. Oj będzie bal. Cała flota i samoloty strzelała aby się doświadczyć. Ogólnie żadnych problemów, dzięki rozpoznaniu lotniczemu.

W trakcie gry kupuję kawalerię, aby obsadzić VH i nagle niespodzianka. Dostrzegli UFO... Zaraz kupiłem dwa myśliwce i po zabawie. Niestety kontratak z gór okazał się mocny - nie myślałem, że tak łatwo im pójdzie z okopaną kawalerią. Jeden atak i chłopaki uciekli z połową stanu. Ale to były świeżaki. Szybko ściągnąłem z południa artylerię i czołg, dokupiłem dwa devastatory i praktycznie było po sprawie. Jeszcze z turę sprzątałem.

W pewnym momencie zorientowałem się, że długo będę maszerował do zachodniego lotniska, więc kupiłem dwie kawalerie i wysłałem droga morską (żółta strzałka).

Piechota i artyleria nie powalczyła. Wszystko załatwiały samoloty i okręty.

Czas sprzedać niepotrzebne graty i zastanowić się nad zakupami. Wypada na okręty, ale następny scenariusz bardziej lądowy...



OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: 105mm M2A1
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 229  *  Average: 45

..
Current scenario: Welcome to Pacific,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 2240
Army cost: 18276 , Current prestige is 1140
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 21
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080
if V : +750, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080
if TV: +300, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080
if Ls: +50, Canton , cap disabled, 20 turns prestige: 1080

Infantry
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 241 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 304 exp , USA , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:002  [+22 exp]
*  Cavalry ,  , 2 bars , 214 exp , USA , 8/10 , Mountain Training  , 6 kill , 0 pp - U:005  [+24 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 241 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+33 exp]
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 67 exp , USA , 5/10 , 2 kill , 216 pp - U:017  [+67 exp]
Cavalry ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:026
Cavalry ,  , 0 bars , 46 exp , USA , 2/10 , 0 kill , 96 pp - U:032  [+46 exp]
Cavalry ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:040
Cavalry ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:044
Cavalry ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:046
Cavalry ,  , 0 bars , 26 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 96 pp - U:062  [+26 exp]

Tank 
*  M2A2 ,  , 4 bars , 408 exp , USA , 9/10 , 24 kill , 0 pp - U:008  [+57 exp]
M2A2 ,  , 1 bars , 143 exp , USA , 10/10 , 13 kill , 144 pp - U:023  [+143 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 143 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007

Anti-tank
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 380 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+67 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 242 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 2 kill , 0 pp - U:004  [+36 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 159 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 516 pp - U:010  [+23 exp]
+  105mm M2A1 , Mack ,  , 0 bars , 23 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:025  [+23 exp]
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 19 exp , USA , 5/10 , 3 kill , 504 pp - U:060  [+19 exp]

Fighter
*  Seversky P-35 ,  , 4 bars , 489 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 0 pp - U:012  [+83 exp]
Seversky P-35 ,  , 2 bars , 248 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 360 pp - U:014  [+101 exp]
Seversky P-35 ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 7/10 , 4 kill , 360 pp - U:024  [+69 exp]
Seversky P-35 ,  , 0 bars , 26 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 360 pp - U:036  [+26 exp]
Seversky P-35 ,  , 0 bars , 73 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 360 pp - U:038  [+73 exp]

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:009  [+22 exp]
SB2U Vindicator ,  , 5 bars , 551 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , Support, 6 kill , 408 pp - U:011  [+126 exp]
+  TBD Devastator ,  , 4 bars , 479 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, 5 kill , 0 pp - U:013  [+161 exp]
TBD Devastator ,  , 1 bars , 119 exp , USA , 10/10 , Support, 0 kill , 420 pp - U:021  [+119 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 55 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:022  [+55 exp]
TBD Devastator ,  , 0 bars , 32 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 420 pp - U:027  [+32 exp]
TBD Devastator ,  , 1 bars , 126 exp , USA , 10/10 , Support, 1 kill , 420 pp - U:043  [+126 exp]

Destroyer
Porter ,  , 2 bars , 214 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 1200 pp - U:015  [+54 exp]
Porter ,  , 1 bars , 100 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 1200 pp - U:019  [+51 exp]
Porter ,  , 1 bars , 131 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 1200 pp - U:020  [+59 exp]

Battleship
Colorado (Planes:0/1),  , 2 bars , 264 exp , USA , 10/10 , Influence  , 13 kill , 3036 pp - U:016  [+91 exp]

Carrier
Lexington (Planes:0/5),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3384 pp - U:018

Cruiser
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 0 bars , 56 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 2664 pp - U:061  [+56 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:82   TNK:5    RCN:12   AT:11   FORT:11   ATY:23   FTR:8    TB:4    DD:5    CRs:6      Total: 167
Lost  : INF:1    ATY:1      Total: 2

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *  11 Units *  1 Leaders      Total :   1139 exp,     31 kill,    792 pp    Average:    104 exp,      3 kill,     72 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    551 exp,     37 kill,    144 pp    Average:    276 exp,     19 kill,     72 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    143 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    380 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    380 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    443 exp,     13 kill,   1020 pp    Average:    111 exp,      3 kill,    255 pp
Fighter        *   5 Units *  1 Leaders      Total :    956 exp,     30 kill,   1440 pp    Average:    191 exp,      6 kill,    288 pp
Tactical Bomber *   7 Units *  2 Leaders      Total :   1495 exp,     14 kill,   2196 pp    Average:    214 exp,      2 kill,    314 pp
Destroyer      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    445 exp,     18 kill,   3600 pp    Average:    148 exp,      6 kill,   1200 pp
Battleship     *   1 Units *  1 Leaders      Total :    264 exp,     13 kill,   3036 pp    Average:    264 exp,     13 kill,   3036 pp
Carrier        *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3384 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3384 pp
Cruiser        *   1 Units *  1 Leaders      Total :     56 exp,      4 kill,   2664 pp    Average:     56 exp,      4 kill,   2664 pp
* Summary:     *  37 Units *  7 Leaders      Total :   5872 exp,    160 kill,  18276 pp    Average:    159 exp,      4 kill,    494 pp


Player 1  USA   has 37 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  4
Fighter :  5
Tactical Bomber :  7
Destroyer :  3
Battleship :  1
Carrier :  1
Cruiser :  1

Player 2  Terrorists   has 1 units total (core+aux):
Fortification :  1
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI