G36 GREATER AMERICA v.4.1 Jaro na 200% - Morskie szkolenie

Zaczęty przez Jaro, Czerwiec 26, 2016, 09:47:05 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Lipiec 01, 2016, 11:31:11 PM
+2 punkty ruchu, na dużej mapie, robią swoje....
Nie, nie, chodziło mi czy go upgrade'owałeś, zamiast po prostu sprzedać i kupić nowy?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Zawsze mi się wydawało, że upgrade jest tańszy.... :huh? ?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Lipiec 01, 2016, 11:49:41 PM
Zawsze mi się wydawało, że upgrade jest tańszy.... :huh? ?
Przy upgrade tracimy połowę wartości bazowej jednostki; w tym wypadku 1188pp;

1) Upgrade 'Ranger' -> 'Yorktown'; koszt = 2088 pp;

Koszt upgrade'u to cena nowej jednostki, pomniejszona o polowe wartości jednostki bazowej;
3276 pp -  (2376 pp / 2) = 3276 pp - 1188 pp = 2088 pp

2) Sprzedaż 'Ranger' = 2376 pp;
Kupno 'Yorktown' = 3276 pp;
Koszt = 900 pp;

Różnica ponad dwukrotna;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

'Dire Strait'. Scenariusz dość prosty. Mapa nie daje zbyt dużych możliwość taktycznych. Można nacierać  tylko na północ, w kierunku wyjścia z cieśniny.

AI znowu się nie popisało, niszczyciele popędziły na południe, a reszta floty pozostała z tyłu, bez ochrony plot.

BTW. Może w konkretnym przypadku warto spróbować obciążyć niszczyciele dodatkami, by nie oddalały się tak szybko od głównych sił;
W tej chwili niszczyciele mają 8 heksów ruchu a pancernik tylko 6. Praktycznie już w pierwszej turze ruchu pancernik traci osłonę, mimo że zaczyna w zasięgu trzech niszczycieli; Po 2-3 turach dystans wzrasta drastycznie...;



16. Dire Strait
OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Tambor Class
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F4U Corsair
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:47
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: PB4Y-1
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:47
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:44
12   Into The Fire , #11 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: M4A2
13   Help! , #12 , Brilliant Victory , score:45
14   Gibraltar , #13 , Brilliant Victory , score:45
15   Toulon , #14 , Brilliant Victory , score:45
16   Dire Strait , #15 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 731  *  Average: 45

..
Current scenario: Dire Strait,  VH prestige is 880 ,  All map prestige is: 2080
Army cost: 46149 , Current prestige is 3754
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, Navarone , cap disabled, 11 turns prestige: 1400
if V : +1550, Navarone , cap disabled, 14 turns prestige: 1400
if TV: +600, Navarone , cap disabled, 17 turns prestige: 1400
Ls: Loss , turn prestige: 1400

Piechota
*  Special Service , Jeep [W] , 1st SSF , 4 bars , 403 exp , USA , 9/10 , Support, 12 kill , 0 pp - U:001  [+20 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/I , 4 bars , 464 exp , USA , 10/10 , Superior Maneuver  , 14 kill , 0 pp - U:002  [+18 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/II , 4 bars , 471 exp , USA , 7/10 , 21 kill , 0 pp - U:005  [+47 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/III , 4 bars , 487 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 16 kill , 0 pp - U:006  [+4 exp]
Airborne Eng 1943 , Jeep , 1st Abn Eng/I , 2 bars , 285 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 348 pp - U:026  [+6 exp]
Airborne Eng 1943 , Jeep , 1st Abn Eng/II , 1 bars , 170 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 348 pp - U:031
*  Paramarines , 1st Paramarines  , 2 bars , 284 exp , US Marines , 10/10 , Determined Defense  , 7 kill , 0 pp - U:042  [+5 exp]
*  Marine Raiders , 1st Raiders  , 3 bars , 313 exp , US Marines , 7/10 , 8 kill , 0 pp - U:053  [+60 exp]
Shore Party ,  , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , FastEntrench, 0 kill , 192 pp - U:128
Shore Party ,  , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , FastEntrench, 0 kill , 192 pp - U:129

Czołg
*  M6 , 1st Tank/I , 5 bars , 658 exp , USA , 10/10 , Extended Front  , 34 kill , 0 pp - U:008  [+11 exp]
+  M4A2 , 1st Tank/II , 0 bars , 62 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:059

Rozpoznanie
*  M6 Staghound , 1st Recon , 2 bars , 224 exp , USA , 9/10 , Recon, 4 kill , 0 pp - U:007  [+17 exp]

Artyleria ppanc.
*  M10 , 1st TD , 3 bars , 337 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:003

Artyleria
*  155mm M1 Long Tom , M5 HS Tractor , 1st FA/I , 5 bars , 531 exp , USA , 15/10 , Devastating Fire  , 29 kill , 0 pp - U:004  [+8 exp]
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st FA/II , 2 bars , 234 exp , USA , 12/10 , 7 kill , 662 pp - U:009  [+8 exp]
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st FA/III , 1 bars , 123 exp , USA , 11/10 , 0 kill , 607 pp - U:017
155mm M1 Long Tom , M5 HS Tractor , 2nd FA/I , 1 bars , 164 exp , USA , 11/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 646 pp - U:024  [+27 exp]
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 2nd FA/II , 1 bars , 162 exp , USA , 11/10 , 10 kill , 607 pp - U:025  [+18 exp]
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 2nd FA/III , 1 bars , 145 exp , USA , 11/10 , 5 kill , 607 pp - U:028  [+35 exp]
M12 , 1st AFA/I , 1 bars , 176 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 480 pp - U:060  [+6 exp]
M12 , 1st AFA/II , 1 bars , 182 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 480 pp - U:062  [+12 exp]
M12 , 1st AFA/III , 1 bars , 187 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 480 pp - U:063  [+17 exp]

Myśliwiec
*  F6F-3 Hellcat , VF-1 , 5 bars , 973 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 31 kill , 0 pp - U:010  [+9 exp]
+  F6F-3 Hellcat , VF-2 , 5 bars , 628 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 16 kill , 0 pp - U:012
F6F-3 Hellcat , VF-3 , 5 bars , 553 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 21 kill , 468 pp - U:021  [+10 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-4 , 5 bars , 618 exp , USA , 7/10 , Special Munition, 18 kill , 468 pp - U:027  [+95 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-5 , 5 bars , 641 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 22 kill , 468 pp - U:029  [+64 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-6 , 5 bars , 506 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 13 kill , 468 pp - U:032  [+6 exp]
+  F4U Corsair , VMF-1 , 5 bars , 504 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 17 kill , 0 pp - U:041  [+15 exp]
F4U Corsair , VMF-2 , 4 bars , 432 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, 6 kill , 456 pp - U:050  [+61 exp]
F4U Corsair , VMF-3 , 3 bars , 307 exp , US Marines , 4/10 , Special Munition, 3 kill , 456 pp - U:051  [+56 exp]
+  F4U-1D Corsair ,  , 1 bars , 194 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:132

Bomb. taktyczny
TBF Avenger , VT-1 , 5 bars , 1148 exp , USA , 8/10 , Resilience  , Support, Special Munition, 10 kill , 456 pp - U:018  [+92 exp]
TBF Avenger , VT-2 , 5 bars , 1184 exp , USA , 9/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 24 kill , 456 pp - U:019  [+43 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-3 , 5 bars , 1101 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 20 kill , 456 pp - U:020  [+49 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-4 , 5 bars , 816 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , Support, Special Munition, 14 kill , 456 pp - U:022  [+12 exp]
TBF Avenger , VT-5 , 5 bars , 945 exp , USA , 9/10 , Determined Defense  , Support, Special Munition, 14 kill , 456 pp - U:023  [+52 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-6 , 5 bars , 695 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 456 pp - U:033  [+21 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-7 , 5 bars , 812 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 456 pp - U:034
TBF Avenger , VT-8 , 5 bars , 774 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 456 pp - U:035  [+42 exp]
TBF Avenger , VT-9 , 5 bars , 739 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 456 pp - U:036  [+81 exp]
TBF Avenger , VT-10 , 5 bars , 746 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 8 kill , 456 pp - U:037  [+63 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-11 , 5 bars , 728 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 456 pp - U:038  [+20 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-12 , 5 bars , 649 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 456 pp - U:039  [+30 exp]
PBY-5 Catalina , VMP-1 , 2 bars , 231 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 0 kill , 576 pp - U:043  [+31 exp]
PBY-5 Catalina , VMP-2 , 1 bars , 154 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 576 pp - U:044
PBY-5 Catalina , VMP-3 , 1 bars , 196 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 0 kill , 576 pp - U:045  [+41 exp]
+  JM-2 Marauder , VMB-1 , 2 bars , 232 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:061  [+107 exp]
+  PBJ1-H Mitchell , VMB-2 , 2 bars , 232 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:064  [+120 exp]

Bomb. strategiczny
+  PB4Y-1 , VMPB-1 , 2 bars , 234 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:048  [+46 exp]

Okręt podwodny
+  Tambor Class , USS Tambor , 0 bars , 41 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:030  [+5 exp]

Niszczyciel
Fletcher , USS Fletcher , 5 bars , 620 exp , USA , 10/10 , 19 kill , 1188 pp - U:014  [+18 exp]
+  Fletcher , USS Radford , 5 bars , 802 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 16 kill , 0 pp - U:016  [+33 exp]
Fletcher , USS Jenkins , 2 bars , 200 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 1188 pp - U:052  [+30 exp]
Fletcher , USS La Vallette , 2 bars , 250 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 1188 pp - U:054  [+30 exp]
Fletcher , USS Nicholas , 2 bars , 231 exp , US Marines , 1/10 , 0 kill , 1188 pp - U:055  [+61 exp]
Fletcher , USS O'Bannon , 1 bars , 184 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 1188 pp - U:056  [+12 exp]

Lotniskowiec
Essex (Planes:0/6), USS Essex , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:011
Essex (Planes:0/6), USS Intrepid , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:057
Essex (Planes:6/6), USS Franklin , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:058
Seaplane Tender (Planes:0/2), USS Curtiss , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:127

Krążownik
New Orleans CA (Planes:0/1), USS New Orleans , 5 bars , 610 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 41 kill , 2664 pp - U:013  [+15 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1), USS Astoria , 3 bars , 326 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 23 kill , 2664 pp - U:015  [+25 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1), USS Minneapolis , 2 bars , 259 exp , US Marines , 10/10 , 14 kill , 2664 pp - U:040  [+18 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Atlanta , 1 bars , 194 exp , US Marines , 8/10 , 7 kill , 1968 pp - U:046  [+11 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Juneau , 1 bars , 172 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1968 pp - U:047  [+2 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS San Diego , 1 bars , 186 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 1968 pp - U:049  [+16 exp]

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:300  TNK:24   RCN:19   AT:32   FLAK:7    FORT:41   ATY:66   AD:12   FTR:48   TB:54   LB:1    SUB:19   DD:67   BS:12   CV:12   CRs:33     Total: 747
Lost  : INF:6    TNK:1    AT:1    FORT:1    AD:1    DD:1      Total: 11

BV 16
V   0
TV  0
L   0
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Inwestycje - tylko w samoloty - zobaczymy co to da...

10   Rising Sun




Japończyk atakuje na trzech kierunkach. Lądem "1", desantem z morza "2" i wspierającymi okrętami z zatoki "3". Ponieważ nie ma wielkiego wyboru, ściągam wszystkie "cory" i "auxy" szlakiem czerwonym w stronę sektora "1". VHeks oddaję - zresztą nie mam innego wyjścia. Uwaga VHeks - w sektorze "1" to nie jest lotnisko!!!

Na morzu bitwa jeszcze bardziej hardkorowa niż pod Pearl Harbor. Dżepsi używają lotniskowców"4" jako rozpoznania (to trzeba będzie ukrócić) - poświęcając je bez mrugnięcia okiem, ale daje im to dużą przewagę. Ja, swojego Yorktowna pilnuję jak oka w głowie, a moje samoloty nie moga być wszędzie.

Jedynym sposobem na japońską flotę jest wywabianie ich, jeden po drugim, poświęcając własne "auxy". W końcu,
po pozbyciu się namolnych krążowników, osamotniony pancernik pada łupem moich samolotów. Oddziały na lądzie, bez wsparcia jego dział, nie walczą już tak ochoczo. 

OpenGen 0.90.52.17d * (13 Mar 2016)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: SB2U Vindicator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:49
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: M3A1 Scout Car
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:47
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Seabees
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:50
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 487  *  Average: 48

..
Current scenario: Rising Sun,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 960
Army cost: 32786 , Current prestige is 1169
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, Midway , cap disabled, 12 turns prestige: 1080
if V : +750, Midway , cap disabled, 15 turns prestige: 1080
if TV: +100, Midway , cap disabled, 18 turns prestige: 1080
Ls: Loss , turn prestige: 1080

Infantry
*  Infantry 1938 ,  , 3 bars , 327 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp
*  Marine Eng. 1941 , 1t. Truck ,  , 2 bars , 254 exp , 10/10 , 9 kill ,  0 pp
*  Cavalry ,  , 5 bars , 568 exp , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 17 kill ,  0 pp  [+37 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 224 exp , 9/10 , 4 kill ,  0 pp  [+2 exp]
Bridging 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  300 pp
*  Paramarines ,  , 1 bars , 182 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+75 exp]
+  Seabees , 2.5t. Truck ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Tank 
*  M3 Stuart ,  , 5 bars , 658 exp , 13/10 , Influence  , 36 kill ,  0 pp  [+105 exp]
M3 Stuart ,  , 3 bars , 300 exp , 10/10 , 13 kill ,  168 pp  [+23 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 2 bars , 234 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp

Anti-tank
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 4 bars , 439 exp , 10/10 , First Strike  , 6 kill ,  0 pp

Artillery
*  155mm Gun M1918 , Mack ,  , 3 bars , 341 exp , 12/10 , Shock Tactics  , 13 kill ,  0 pp  [+19 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 288 exp , 11/10 , 12 kill ,  567 pp  [+7 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 203 exp , 10/10 , 9 kill ,  516 pp  [+15 exp]

Fighter
*  F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 654 exp , 10/10 , 24 kill ,  0 pp  [+32 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 775 exp , 13/10 , Skilled Ground Attack  , Special Munition, 14 kill ,  530 pp  [+134 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 601 exp , 11/10 , Fire Discipline  , Special Munition, 12 kill ,  448 pp  [+90 exp]
+  F4F-3 Wildcat (CV),  , 3 bars , 318 exp , 4/10 , 7 kill ,  0 pp  [+88 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 2 bars , 201 exp , 10/10 , 4 kill ,  408 pp  [+21 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 1 bars , 139 exp , 10/10 , 6 kill ,  408 pp  [+5 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 99 exp , 8/10 , Special Munition, 5 kill ,  408 pp  [+27 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 56 exp , 10/10 , 1 kill ,  408 pp  [+30 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 36 exp , 6/10 , 0 kill ,  408 pp  [+36 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 0 bars , 37 exp , 4/10 , Special Munition, 1 kill ,  408 pp  [+37 exp]

Tactical Bomber
TBD Devastator (t) (CV),  , 5 bars , 798 exp , 15/10 , Influence  , Support, 8 kill ,  630 pp  [+90 exp]
+  TBD Devastator (t) (CV),  , 5 bars , 860 exp , 14/10 , Reconnaissance Movement  , Support, 11 kill ,  0 pp  [+148 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 76 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  264 pp
TBD Devastator ,  , 1 bars , 187 exp , 11/10 , Special Munition, 2 kill ,  462 pp  [+28 exp]
TBD Devastator ,  , 0 bars , 57 exp , 10/10 , 0 kill ,  420 pp  [+57 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 23 exp , 6/10 , Recon, 0 kill ,  252 pp  [+23 exp]

Destroyer
Porter ,  , 5 bars , 566 exp , 15/10 , Influence  , 14 kill ,  1800 pp  [+44 exp]
Porter ,  , 2 bars , 237 exp , 9/10 , 6 kill ,  1200 pp  [+60 exp]
Porter ,  , 1 bars , 115 exp , 10/10 , 5 kill ,  1200 pp  [+15 exp]

Battleship
Colorado (Planes:0/1),  , 2 bars , 235 exp , 12/10 , Fire Discipline  , 19 kill ,  3643 pp  [+22 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 1 bars , 176 exp , 11/10 , Fire Discipline  , 18 kill ,  3339 pp  [+20 exp]
South Dakota (Planes:0/1),  , 0 bars , 74 exp , 10/10 , 7 kill ,  3168 pp  [+6 exp]

Carrier
Yorktown (Planes:4/6),  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  3276 pp

Cruiser
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 395 exp , 13/10 , Skilled Reconnaissance  , 23 kill ,  3463 pp  [+26 exp]
Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 194 exp , 10/10 , 14 kill ,  2028 pp  [+8 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 129 exp , 10/10 , 8 kill ,  2664 pp  [+14 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:171  TNK:12   RCN:9    AT:14   FLAK:3    FORT:12   ATY:33   AD:3    FTR:27   TB:28   LB:1    SUB:8    DD:32   BS:4    CV:6    CRs:15     Total: 378
Lost  : INF:9    AT:3    FORT:2    AD:2    FTR:2    DD:4      Total: 22

BV 10
V   0
TV  0
L   0

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Canton



Plan przewiduje atak głównymi siłami wzdłuż linii zielonej. Wzdłuż pomarańczowej wykonuję uderzenie pomocnicze. Jeśli główne utknie, to te siły obejdą wroga od tyłu. Wzdłuż czerwonej linii rajd wykona kawaleria z liderem mountain training. Nie spodziewam się tam oporu a w razie czego lotnictwo otworzy im drogę.
Catalina powędruje w granatowy kwadrat aby patrolować ocean.
Artylerię wystawię dopiero, jak lotnictwo rozpozna najbliższą okolicę. Jak będzie pusto, to w okrętach desantowych a jak wróg będzie atakował, to rozstawię na brzegu, aby chroniła desant.

Wymieniam czołgi na lepsze i dokupuję dwa LongTomy i saperów mostowych.

Do boju.

Lądowanie bez problemów. Wróg daleko. W następnych turach zdecydowany napór na kierunku zielonym - spodziewałem się tego. W 4 turze wydaje się, że przejąłem inicjatywę operacyjną na tym kierunku. Na kierunku pomarańczowym zaatakowali kosmici a ja miałem artylerię z przodu - jeszcze turę wcześniej nie było tam żywego ducha. Dobrze, że była w lesie, więc bez strat. Kosmici odesłani do domu.

W dobie łatwo dostępnego rozpoznania lotniczego z ruchem fazowym posiłki znikąd stają się problematyczne. Trzeba by zacząć myśleć o rozmieszczaniu jednostek i ustawianiu im oczekiwania przez kilka tur. Potem mogą atakować. No chyba, że to są partyzanci.

Dokupuję myśliwca, bo przypadkowo zostawiłem samolot rozpoznawczy w polu widzenia...

I kolejny problem z posiłkami... Na lądzie pojawiają się znowu znikąd. Miałem szczęście, że jestem w lesie. Natomiast na morzy masakra. Co z tego, że Catalina obserwuje morze... Jeśli miałbym mojego niszczyciela w zasięgu wroga, to kaplica. Jedyna rada, to trzymać się w odległości ruch+strzał od brzegów mapy...
Bitwa była krótka.

Tak całkiem z boku. Widzę, że zbalansowanie walki na morzu jest ekstremalnie trudne. Trzy niszczyciele giną od razu, bo zostały zobaczone i dałem radę je sięgnąć. Ale jeśli to one zobaczą wcześniej mojego niszczyciela to on nie przeżyje - nie ma szans. 1200 punktów w jedną albo w drugą raczej ma znaczenie... 


Wracając do gry. Dalej bez kłopotów. Później zaczęło padać i nie przestało do końca. Zrobiło się błoto. Kawaleria dostała dowódcę mostowego - mogę sprzedać saperów mostowych (chyba, że zostawię ich do napraw i budowy lotnisk).



Widzę Gustlik, że kupiłeś okręt w tym scenariuszu, choć raczej nie powalczy. Ja zainwestowałem w jednostki lądowe a flotę będę uzupełniał od następnego.



OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: 105mm M2A1
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 276  *  Average: 46

..
Current scenario: Canton,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 880
Army cost: 20196 , Current prestige is 1925
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +2000, Iceland , cap disabled, 14 turns prestige: 1240
if V : +1150, Iceland , cap disabled, 17 turns prestige: 1240
if TV: +600, Iceland , cap disabled, 20 turns prestige: 1240
if Ls: +50, Iceland , cap disabled, 20 turns prestige: 1240

Infantry
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 241 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 346 exp , USA , 9/10 , 11 kill , 0 pp - U:002  [+42 exp]
*  Cavalry ,  , 2 bars , 244 exp , USA , 10/10 , Mountain Training  , 7 kill , 0 pp - U:005  [+30 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 241 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:006
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 81 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 216 pp - U:017  [+14 exp]
Cavalry ,  , 0 bars , 63 exp , USA , 9/10 , Bridging  , 1 kill , 96 pp - U:028  [+17 exp]
Bridging 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:034
Cavalry ,  , 0 bars , 35 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 96 pp - U:037  [+9 exp]

Tank 
*  M2A4 ,  , 5 bars , 593 exp , USA , 9/10 , 32 kill , 0 pp - U:008  [+185 exp]
M2A4 ,  , 2 bars , 215 exp , USA , 8/10 , 18 kill , 156 pp - U:023  [+72 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 177 exp , USA , 8/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007  [+34 exp]

Anti-tank
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 4 bars , 424 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 1 kill , 0 pp - U:003  [+44 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 276 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 5 kill , 0 pp - U:004  [+34 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 193 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 516 pp - U:010  [+34 exp]
+  155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 52 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:025  [+29 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 29 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:026  [+29 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 23 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:031  [+23 exp]
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 43 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 504 pp - U:035  [+24 exp]

Fighter
*  Seversky P-35 ,  , 5 bars , 538 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp - U:012  [+49 exp]
Seversky P-35 ,  , 2 bars , 279 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 360 pp - U:014  [+31 exp]
Seversky P-35 ,  , 1 bars , 137 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 360 pp - U:024  [+17 exp]
Seversky P-35 ,  , 0 bars , 32 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 360 pp - U:029  [+6 exp]
Seversky P-35 ,  , 0 bars , 85 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 360 pp - U:030  [+12 exp]
+  F2A-3 Buffalo ,  , 0 bars , 36 exp , USA , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:038  [+36 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:049

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:009
SB2U Vindicator ,  , 5 bars , 617 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Recon, 6 kill , 408 pp - U:011  [+66 exp]
+  TBD Devastator ,  , 5 bars , 593 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, 7 kill , 0 pp - U:013  [+114 exp]
TBD Devastator ,  , 1 bars , 153 exp , USA , 10/10 , Support, 1 kill , 420 pp - U:021  [+34 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 55 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:022
TBD Devastator ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 10/10 , Support, 1 kill , 420 pp - U:027  [+62 exp]
TBD Devastator ,  , 2 bars , 209 exp , USA , 10/10 , Support, 1 kill , 420 pp - U:032  [+83 exp]
PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 504 pp - U:033

Destroyer
Porter ,  , 2 bars , 223 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 1200 pp - U:015  [+9 exp]
Porter ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 8/10 , 9 kill , 1200 pp - U:019  [+20 exp]
Porter ,  , 1 bars , 145 exp , USA , 9/10 , 4 kill , 1200 pp - U:020  [+14 exp]

Battleship
Colorado (Planes:0/1),  , 2 bars , 289 exp , USA , 10/10 , Influence  , 14 kill , 3036 pp - U:016  [+25 exp]

Carrier
Lexington (Planes:0/5),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3384 pp - U:018

Cruiser
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 127 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 2664 pp - U:036  [+71 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:109  TNK:6    RCN:13   AT:15   FORT:13   ATY:25   FTR:10   TB:7    DD:8    CRs:6      Total: 212
Lost  : INF:1    ATY:1      Total: 2

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  2 Leaders      Total :   1251 exp,     38 kill,    708 pp    Average:    156 exp,      5 kill,     89 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    808 exp,     50 kill,    156 pp    Average:    404 exp,     25 kill,     78 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    177 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    177 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    424 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    424 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   6 Units *  1 Leaders      Total :    616 exp,     18 kill,   2100 pp    Average:    103 exp,      3 kill,    350 pp
Fighter        *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1107 exp,     38 kill,   1848 pp    Average:    158 exp,      5 kill,    264 pp
Tactical Bomber *   8 Units *  2 Leaders      Total :   1854 exp,     17 kill,   2700 pp    Average:    232 exp,      2 kill,    338 pp
Destroyer      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    488 exp,     20 kill,   3600 pp    Average:    163 exp,      7 kill,   1200 pp
Battleship     *   1 Units *  1 Leaders      Total :    289 exp,     14 kill,   3036 pp    Average:    289 exp,     14 kill,   3036 pp
Carrier        *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3384 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3384 pp
Cruiser        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    127 exp,      6 kill,   2664 pp    Average:    127 exp,      6 kill,   2664 pp
* Summary:     *  39 Units *  9 Leaders      Total :   7141 exp,    202 kill,  20196 pp    Average:    183 exp,      5 kill,    518 pp


Player 1  USA   has 48 units total (core+aux):
Infantry : 14
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  8
Air Defense :  1
Fighter :  7
Tactical Bomber :  8
Destroyer :  3
Battleship :  1
Carrier :  1
Cruiser :  1


Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#68
Cytat: Jaro w Lipiec 02, 2016, 05:19:00 PM
I kolejny problem z posiłkami... Na lądzie pojawiają się znowu znikąd. Miałem szczęście, że jestem w lesie.
Tu akurat pojawiają się głownie partyzanci, więc do pewnego stopnia ma to sens...

Cytat: Jaro w Lipiec 02, 2016, 05:19:00 PM
Natomiast na morzy masakra. Co z tego, że Catalina obserwuje morze... Jeśli miałbym mojego niszczyciela w zasięgu wroga, to kaplica. Jedyna rada, to trzymać się w odległości ruch+strzał od brzegów mapy...
To właśnie podstawowa taktyka na morzu, trzymać okręty w kupie, oraz do ostatniej chwili z dala od potencjalnego przeciwnika... ;); samotny niszczyciel błąkający się z dala od floty to martwy niszczyciel;

W tym konkretnym przypadku, niszczyciele pojawiają się na skraju mapy, więc nie widzę problemu...;

Na pocieszenie powiem ci, że planuje skrócić zasięgi widzenia wszystkich okrętów (dzisiejsze zasięgi pochodzą z przed epoki samolotów pokładowych);
dość prawdopodobne też, że docelowo zabiorę niszczycielom nadliczbowy heks ruchu;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatWidzę Gustlik, że kupiłeś okręt w tym scenariuszu, choć raczej nie powalczy. Ja zainwestowałem w jednostki lądowe a flotę będę uzupełniał od następnego.

A popatrz tylko na przyrost exp u mnie w raporcie. Wszystkie okręty ciężkie dostały po ok 30-35 punktów.

Stawiam trzy w kolejności, licząc od brzegu: KRC z liderem, BB i BB z liderem - w tej wąskiej zatoce na przeciwko lotniska
i trzymają pod ogniem wszystkich napastników atakujących lotnisko - aż po ich własny VHeks.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

'Navarone' i 'Polar Night'. Dwa szybkie i przyjemne scenariusze.

W scenariuszu 'Navarone',  na wysepce w północno-wschodnim narożniku mapy przydałby się port (wystarczy teren, bez właściciela), tak by po skończonej robocie można było załadować odziały na barki.  Obecnie, po zajęciu tej wysepki jednostki desantowe (spadochroniarze) tkwią tam już do końca scenariusza .



17. Navarone

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Tambor Class
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F4U Corsair
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:47
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: PB4Y-1
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:47
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:44
12   Into The Fire , #11 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: M4A2
13   Help! , #12 , Brilliant Victory , score:45
14   Gibraltar , #13 , Brilliant Victory , score:45
15   Toulon , #14 , Brilliant Victory , score:45
16   Dire Strait , #15 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: SB2C-3 Helldiver
17   Navarone , #16 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 776  *  Average: 45

..
Current scenario: Navarone,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1280
Army cost: 45765 , Current prestige is 8529
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +1000, Polar Night , cap disabled, 13 turns prestige: 1430
if V : +700, Polar Night , cap disabled, 16 turns prestige: 1430
if TV: +100, Polar Night , cap disabled, 19 turns prestige: 1430
Ls: Loss , turn prestige: 1430

Piechota
*  Special Service , Jeep [W] , 1st SSF , 4 bars , 429 exp , USA , 9/10 , Support, 13 kill , 0 pp - U:001  [+26 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/I , 4 bars , 464 exp , USA , 10/10 , Superior Maneuver  , 14 kill , 0 pp - U:002
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/II , 4 bars , 476 exp , USA , 9/10 , 22 kill , 0 pp - U:005  [+5 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/III , 4 bars , 491 exp , USA , 9/10 , Infiltration Tactics  , 17 kill , 0 pp - U:006  [+4 exp]
Airborne Eng 1943 , Jeep , 1st Abn Eng/I , 3 bars , 333 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 348 pp - U:026  [+48 exp]
Airborne Eng 1943 , Jeep , 1st Abn Eng/II , 2 bars , 240 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 348 pp - U:031  [+70 exp]
*  Paramarines , 1st Paramarines  , 3 bars , 336 exp , US Marines , 10/10 , Determined Defense  , 7 kill , 0 pp - U:042  [+52 exp]
*  Marine Raiders , 1st Raiders  , 3 bars , 313 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:053

Czołg
*  M6 , 1st Tank/I , 5 bars , 658 exp , USA , 10/10 , Extended Front  , 34 kill , 0 pp - U:008
+  M4A2 , 1st Tank/II , 0 bars , 67 exp , US Marines , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:059  [+5 exp]

Rozpoznanie
*  M6 Staghound , 1st Recon , 2 bars , 243 exp , USA , 8/10 , Recon, 5 kill , 0 pp - U:007  [+19 exp]

Artyleria ppanc.
*  M10 , 1st TD , 3 bars , 337 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:003

Artyleria
*  155mm M1 Long Tom , M5 HS Tractor , 1st FA/I , 5 bars , 531 exp , USA , 15/10 , Devastating Fire  , 29 kill , 0 pp - U:004
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st FA/II , 2 bars , 234 exp , USA , 12/10 , 7 kill , 662 pp - U:009
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st FA/III , 1 bars , 123 exp , USA , 11/10 , 0 kill , 607 pp - U:017
155mm M1 Long Tom , M5 HS Tractor , 2nd FA/I , 1 bars , 164 exp , USA , 11/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 646 pp - U:024
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 2nd FA/II , 1 bars , 162 exp , USA , 11/10 , 10 kill , 607 pp - U:025
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 2nd FA/III , 1 bars , 145 exp , USA , 11/10 , 5 kill , 607 pp - U:028
M12 , 1st AFA/I , 1 bars , 176 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 480 pp - U:060
M12 , 1st AFA/II , 1 bars , 182 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 480 pp - U:062
M12 , 1st AFA/III , 1 bars , 187 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 480 pp - U:063

Myśliwiec
*  F6F-3 Hellcat , VF-1 , 5 bars , 1002 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 33 kill , 0 pp - U:010  [+29 exp]
+  F6F-3 Hellcat , VF-2 , 5 bars , 691 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 17 kill , 0 pp - U:012  [+63 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-3 , 5 bars , 582 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 22 kill , 468 pp - U:021  [+29 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-4 , 5 bars , 735 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 19 kill , 468 pp - U:027  [+117 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-5 , 5 bars , 677 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 23 kill , 468 pp - U:029  [+36 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-6 , 5 bars , 574 exp , USA , 5/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 14 kill , 468 pp - U:032  [+68 exp]
+  F4U Corsair , VMF-1 , 5 bars , 548 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 18 kill , 0 pp - U:041  [+44 exp]
F4U Corsair , VMF-2 , 4 bars , 494 exp , US Marines , 4/10 , Special Munition, 6 kill , 456 pp - U:050  [+62 exp]
F4U Corsair , VMF-3 , 3 bars , 333 exp , US Marines , 8/10 , Special Munition, 5 kill , 456 pp - U:051  [+26 exp]
+  F4U-1D Corsair , VMF-4 , 2 bars , 233 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:068  [+39 exp]

Bomb. taktyczny
TBF Avenger (CV), VT-1 , 5 bars , 1276 exp , USA , 8/10 , Resilience  , Support, Special Munition, 12 kill , 456 pp - U:018  [+128 exp]
TBF Avenger , VT-2 , 5 bars , 1249 exp , USA , 9/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 26 kill , 456 pp - U:019  [+65 exp]
TBF Avenger , VT-3 , 5 bars , 1179 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 21 kill , 456 pp - U:020  [+78 exp]
TBF Avenger , VT-4 , 5 bars , 899 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , Support, Special Munition, 15 kill , 456 pp - U:022  [+83 exp]
TBF Avenger (CV), VT-5 , 5 bars , 1018 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , Support, Special Munition, 15 kill , 456 pp - U:023  [+73 exp]
TBF Avenger (t) , VT-6 , 5 bars , 767 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 456 pp - U:033  [+72 exp]
TBF Avenger (t) , VT-7 , 5 bars , 846 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 456 pp - U:034  [+34 exp]
TBF Avenger , VT-8 , 5 bars , 847 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 456 pp - U:035  [+73 exp]
TBF Avenger (CV), VT-9 , 5 bars , 877 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 15 kill , 456 pp - U:036  [+138 exp]
TBF Avenger (CV), VT-10 , 5 bars , 810 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 456 pp - U:037  [+64 exp]
TBF Avenger (t) , VT-11 , 5 bars , 780 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 11 kill , 456 pp - U:038  [+52 exp]
TBF Avenger (t) , VT-12 , 5 bars , 681 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 456 pp - U:039  [+32 exp]
PBY-5 Catalina , VMP-1 , 2 bars , 245 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 0 kill , 576 pp - U:043  [+14 exp]
PBY-5 Catalina , VMP-2 , 1 bars , 154 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 1 kill , 576 pp - U:044
PBY-5 Catalina (CV), VMP-3 , 1 bars , 196 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 0 kill , 576 pp - U:045
+  JM-2 Marauder , VMB-1 , 3 bars , 313 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:061  [+81 exp]
+  PBJ1-H Mitchell , VMB-2 , 3 bars , 365 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:064  [+133 exp]
+  SB2C-3 Helldiver , VMB-3 , 2 bars , 200 exp , US Marines , 9/10 , Support, Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:069  [+60 exp]

Bomb. strategiczny
+  PB4Y-1 , VMPB-1 , 2 bars , 270 exp , US Marines , 3/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:048  [+36 exp]

Okręt podwodny
+  Tambor Class , USS Tambor , 0 bars , 41 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:030

Niszczyciel
Fletcher , USS Fletcher , 5 bars , 640 exp , USA , 10/10 , 21 kill , 1188 pp - U:014  [+20 exp]
+  Fletcher , USS Radford , 5 bars , 808 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 16 kill , 0 pp - U:016  [+6 exp]
Fletcher , USS Jenkins , 2 bars , 200 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 1188 pp - U:052
Fletcher , USS La Vallette , 2 bars , 257 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 1188 pp - U:054  [+7 exp]
Fletcher , USS Nicholas , 2 bars , 235 exp , US Marines , 8/10 , 0 kill , 1188 pp - U:055  [+4 exp]
Fletcher , USS O'Bannon , 2 bars , 213 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 1188 pp - U:056  [+29 exp]

Lotniskowiec
Essex (Planes:0/6), USS Essex , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:011
Essex (Planes:0/6), USS Intrepid , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:057
Essex (Planes:4/6), USS Franklin , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:058
Seaplane Tender (Planes:1/2), USS Curtiss , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:065

Krążownik
New Orleans CA (Planes:0/1), USS New Orleans , 5 bars , 688 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 43 kill , 2664 pp - U:013  [+78 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1), USS Astoria , 3 bars , 347 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 25 kill , 2664 pp - U:015  [+21 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1), USS Minneapolis , 2 bars , 282 exp , US Marines , 10/10 , 15 kill , 2664 pp - U:040  [+23 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Atlanta , 2 bars , 237 exp , US Marines , 9/10 , 8 kill , 1968 pp - U:046  [+43 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Juneau , 1 bars , 178 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 1968 pp - U:047  [+6 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS San Diego , 1 bars , 186 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 1968 pp - U:049

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:319  TNK:29   RCN:20   AT:32   FLAK:7    FORT:48   ATY:69   AD:14   FTR:52   TB:57   LB:2    SUB:21   DD:75   BS:12   CV:12   CRs:36     Total: 805
Lost  : INF:6    TNK:1    AT:1    FORT:1    AD:1    DD:1      Total: 11

BV 17
V   0
TV  0
L   0


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

'Polar Night' trochę zawodzi pod względem ilości okrętów podwodnych. Wprowadzenie sugeruje okręty i bazy.
Bazy są, ale spotykamy tylko pojedynczy dwu-belkowy okręt. Mapa aż się prosi o więcej.
Zwłaszcza że pogoda sprzyja podwodniakom. W moim przypadku padać zaczęło już w trzeciej turze i padało z przerwami do końca.



18. Polar Night

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Tambor Class
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F4U Corsair
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:47
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: PB4Y-1
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:47
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:44
12   Into The Fire , #11 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: M4A2
13   Help! , #12 , Brilliant Victory , score:45
14   Gibraltar , #13 , Brilliant Victory , score:45
15   Toulon , #14 , Brilliant Victory , score:45
16   Dire Strait , #15 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: SB2C-3 Helldiver
17   Navarone , #16 , Brilliant Victory , score:45
18   Polar Night , #17 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 821  *  Average: 45

..
Current scenario: Polar Night,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 1440
Army cost: 46310 , Current prestige is 6499
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +1650, The Channel , cap disabled, 12 turns prestige: 980
if V : +1000, The Channel , cap disabled, 15 turns prestige: 980
if TV: +400, The Channel , cap disabled, 18 turns prestige: 980
Ls: Loss , turn prestige: 980

Piechota
*  Special Service , Jeep [W] , 1st SSF , 4 bars , 446 exp , USA , 9/10 , Support, 16 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/I , 4 bars , 485 exp , USA , 7/10 , Superior Maneuver  , 17 kill , 0 pp - U:002  [+21 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/II , 4 bars , 479 exp , USA , 9/10 , 23 kill , 0 pp - U:005  [+3 exp]
*  Rangers 1942 , Jeep [W] , 1st Ranger/III , 4 bars , 497 exp , USA , 9/10 , Infiltration Tactics  , 19 kill , 0 pp - U:006  [+6 exp]
Airborne Eng 1943 , Jeep , 1st Abn Eng/I , 4 bars , 402 exp , USA , 8/10 , 7 kill , 348 pp - U:026  [+69 exp]
Airborne Eng 1943 , Jeep , 1st Abn Eng/II , 4 bars , 427 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 348 pp - U:031  [+187 exp]
*  Paramarines , 1st Paramarines  , 4 bars , 427 exp , US Marines , 10/10 , Determined Defense  , 8 kill , 0 pp - U:042  [+91 exp]
*  Marine Raiders , 1st Raiders  , 3 bars , 315 exp , US Marines , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:053  [+2 exp]

Czołg
*  M6 , 1st Tank/I , 5 bars , 682 exp , USA , 10/10 , Extended Front  , 39 kill , 0 pp - U:008  [+24 exp]
+  M4A3(105) , 1st Tank/II , 0 bars , 67 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:059

Rozpoznanie
*  M6 Staghound , 1st Recon , 2 bars , 256 exp , USA , 10/10 , Recon, 6 kill , 0 pp - U:007  [+13 exp]

Artyleria ppanc.
*  M18 , 1st TD , 3 bars , 347 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:003  [+10 exp]

Artyleria
*  203mm M1 Gun , M35 , 1st FA/I , 5 bars , 545 exp , USA , 15/10 , Devastating Fire  , 31 kill , 0 pp - U:004  [+14 exp]
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st FA/II , 2 bars , 234 exp , USA , 12/10 , 7 kill , 662 pp - U:009
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st FA/III , 1 bars , 126 exp , USA , 11/10 , 0 kill , 607 pp - U:017  [+3 exp]
203mm M1 Gun , M35 , 2nd FA/I , 1 bars , 184 exp , USA , 11/10 , Aggressive Attack  , 13 kill , 963 pp - U:024  [+20 exp]
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 2nd FA/II , 1 bars , 162 exp , USA , 11/10 , 10 kill , 607 pp - U:025
155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 2nd FA/III , 1 bars , 149 exp , USA , 11/10 , 6 kill , 607 pp - U:028  [+4 exp]
M12 , 1st AFA/I , 1 bars , 178 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 480 pp - U:060  [+2 exp]
M12 , 1st AFA/II , 1 bars , 185 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 480 pp - U:062  [+3 exp]
M12 , 1st AFA/III , 2 bars , 205 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:063  [+18 exp]

Myśliwiec
*  F6F-3 Hellcat , VF-1 , 5 bars , 1049 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 33 kill , 0 pp - U:010  [+47 exp]
+  F6F-3 Hellcat , VF-2 , 5 bars , 709 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 18 kill , 0 pp - U:012  [+18 exp]
F6F-3 Hellcat (CV), VF-3 , 5 bars , 627 exp , USA , 8/10 , Special Munition, 23 kill , 468 pp - U:021  [+45 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-4 , 5 bars , 788 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 22 kill , 468 pp - U:027  [+53 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-5 , 5 bars , 690 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 23 kill , 468 pp - U:029  [+13 exp]
F6F-3 Hellcat , VF-6 , 5 bars , 584 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 14 kill , 468 pp - U:032  [+10 exp]
+  F4U-1D Corsair , VMF-1 , 5 bars , 586 exp , US Marines , 8/10 , Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:041  [+38 exp]
F4U-1D Corsair , VMF-2 , 5 bars , 529 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, 9 kill , 516 pp - U:050  [+35 exp]
F4U-1D Corsair , VMF-3 , 4 bars , 404 exp , US Marines , 5/10 , Special Munition, 6 kill , 516 pp - U:051  [+71 exp]
+  F4U-1D Corsair , VMF-4 , 3 bars , 323 exp , US Marines , 3/10 , Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:066  [+90 exp]

Bomb. taktyczny
SB2C-3 Helldiver , VB-1 , 5 bars , 1333 exp , USA , 7/10 , Resilience  , Support, Special Munition, 13 kill , 468 pp - U:018  [+57 exp]
SB2C-3 Helldiver (CV), VB-2 , 5 bars , 1275 exp , USA , 9/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 27 kill , 468 pp - U:019  [+26 exp]
SB2C-3 Helldiver , VB-3 , 5 bars , 1209 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 21 kill , 468 pp - U:020  [+30 exp]
F-3A , VP-1 , 5 bars , 914 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , Recon, 15 kill , 612 pp - U:022  [+15 exp]
SB2C-3 Helldiver , VB-4 , 5 bars , 1091 exp , USA , 9/10 , Determined Defense  , Support, Special Munition, 15 kill , 468 pp - U:023  [+73 exp]
SB2C-3 Helldiver , VB-5 , 5 bars , 831 exp , USA , 8/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 468 pp - U:033  [+64 exp]
SB2C-3 Helldiver , VB-6 , 5 bars , 879 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 15 kill , 468 pp - U:034  [+33 exp]
TBF Avenger , VT-1 , 5 bars , 898 exp , USA , 7/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 456 pp - U:035  [+51 exp]
TBF Avenger , VT-2 , 5 bars , 895 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 17 kill , 456 pp - U:036  [+18 exp]
TBF Avenger , VT-3 , 5 bars , 845 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 456 pp - U:037  [+35 exp]
TBF Avenger , VT-4 , 5 bars , 840 exp , USA , 8/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 456 pp - U:038  [+60 exp]
TBF Avenger , VT-5 , 5 bars , 771 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 456 pp - U:039  [+90 exp]
TBF Avenger , VT-6 , 3 bars , 306 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 456 pp - U:043  [+61 exp]
PBY-5 Catalina , VMP-1 , 1 bars , 154 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 1 kill , 576 pp - U:044
PBY-5 Catalina , VMP-2 , 1 bars , 196 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 0 kill , 576 pp - U:045
+  PBJ1-H Mitchell , VMB-1 , 3 bars , 393 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:061  [+80 exp]
+  PBJ1-H Mitchell , VMB-2 , 3 bars , 392 exp , US Marines , 8/10 , Support, Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:064  [+27 exp]
+  PBJ1-H Mitchell , VMB-3 , 2 bars , 254 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:067  [+54 exp]

Bomb. strategiczny
+  PB4Y-1 , VMPB-1 , 2 bars , 296 exp , US Marines , 8/10 , Recon, Support, 1 kill , 0 pp - U:048  [+26 exp]

Okręt podwodny
+  Tambor Class , USS Tambor , 0 bars , 41 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:030

Niszczyciel
Fletcher , USS Fletcher , 5 bars , 670 exp , USA , 10/10 , 22 kill , 1188 pp - U:014  [+30 exp]
+  Fletcher , USS Radford , 5 bars , 817 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 16 kill , 0 pp - U:016  [+9 exp]
Fletcher , USS Jenkins , 2 bars , 209 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 1188 pp - U:052  [+9 exp]
Fletcher , USS La Vallette , 2 bars , 266 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 1188 pp - U:054  [+9 exp]
Fletcher , USS Nicholas , 2 bars , 249 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 1188 pp - U:055  [+14 exp]
Fletcher , USS O'Bannon , 2 bars , 218 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 1188 pp - U:056  [+5 exp]

Lotniskowiec
Essex (Planes:2/6), USS Essex , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:011
Essex (Planes:0/6), USS Intrepid , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:057
Essex (Planes:0/6), USS Franklin , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:058
Seaplane Tender (Planes:0/2), USS Curtiss , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:065

Krążownik
New Orleans CA (Planes:0/1), USS New Orleans , 5 bars , 746 exp , USA , 9/10 , Overwhelming Attack  , 46 kill , 2664 pp - U:013  [+58 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1), USS Astoria , 3 bars , 378 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 25 kill , 2664 pp - U:015  [+31 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1), USS Minneapolis , 3 bars , 318 exp , US Marines , 10/10 , 18 kill , 2664 pp - U:040  [+36 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Atlanta , 2 bars , 260 exp , US Marines , 10/10 , 9 kill , 1968 pp - U:046  [+23 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Juneau , 2 bars , 202 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 1968 pp - U:047  [+24 exp]
Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS San Diego , 2 bars , 212 exp , US Marines , 9/10 , 2 kill , 1968 pp - U:049  [+26 exp]

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:342  TNK:29   RCN:24   AT:33   FLAK:9    FORT:54   ATY:78   AD:16   FTR:56   TB:61   LB:2    SUB:22   DD:81   BS:15   CV:12   CRs:38     Total: 872
Lost  : INF:6    TNK:1    AT:1    FORT:1    AD:1    DD:1      Total: 11

BV 18
V   0
TV  0
L   0
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Iceland

Warto by  przeanalizować definicje brzegowych hexów (podejrzyj sobie w mapach kafelkowych) - od razu widać babole.

Pamiętam ten scenariusz z poprzedniej rozgrywki. Wtedy skończyłem w tym miejscu, bo odstałem tęgie lanie. Zobaczymy jak teraz będzie.

Dwie drogi - dwie możliwości. Lądem bezpieczniej, choć dalej i warunki pogodowe mogą zatrzymać moje wojska. Morzem krócej ale nie wiem, ile będę czekał na likwidację floty niemieckiej, abym bezpiecznie mógł wylądować.
Lądem 80 hexów - prędkość 7 hexów - razem 12 tur
Morzem 34 hexy - prędkość:  5 - 7 tur + 1 lądowanie - razem 8 tur.

Różnica to 4 tury. Jeśli policzymy dystans do południowego cypla to mamy dodatkowe 4 tury.

I teraz mam zagwozdkę. Powinienem mieć tyle lotniskowców, aby pomieścić samoloty. Wtedy z kasą krucho. Widzę, że koledzy zbytnio się tym nie przejmują...
I ja pójdę tą drogą.

Unowocześnienie transportów w piechocie (+1 hex). Sprzedaję nadmiarowego wildcata (nie powalczył) i kawalerię.
Dokupuję pancernik Colorado, samolot rozpoznawczy i 4  Severski unowocześnienie do Wildcata.
Jednego devastatora przezbrajam do torpedowca.

Plan:
Na mapie.  Przed lądowaniem podział na dwa zespoły i atak jak na mapie.



Walka ciężka. Na lądzie dostaję baty. Z flotą walczy lotnictwo z całkiem dobrym skutkiem. Moja flota goni. Dokupuję bombowca.
Nagle dostaję cios - ciężkie okręty wroga atakują mój desant. (szkoda że okręty nie wspierają ogniem na morzu jak artyleria). Tracę działo 155mm a inżynierowie zostają wyeliminowani z tej bitwy (dobrze, że przeżyli, choć z dwojga złego wolał bym, aby to oni zginęli)
Kontratakuję z morza i powietrza i w jednej turze akwen jest wyczyszczony. Ciekawe, skąd przybyły te posiłki: od brzegu mapy, czy pojawiły się na środku oceanu - wydaje mi się, że sprawdzałem ten akwen. Sprawdziłem po grze w Suite i rzeczywiście pojawili się na środku oceanu. Warto by je przesunąć do krawędzi i dać cel marszu.  A tak to pojawiają się praktycznie w roli osłony mojego desantu i robią masakrę.

Kolejny atak floty na moje okręty desantowe i kolejne straty - na szczęście nie nieodwracalne - wydawało mi się, że jestem poza zasięgiem wzroku.  I byłe, tyle że Niemcom skończyły się cele i postanowili przenieść się do następnego VH.

Dlaczego na Islandii na południu nie ma żadnego portu? Jak mam uzupełnić amunicję w okrętach!? Skończyła się w krążowniku z devastating fire.

Walki zakończone w ostatniej turze. AI ma dużo prestiżu i zalewał mnie jednostkami z SH. Myślałem, że się nie przebiję. Jeden krążownik przeciwlotniczy na południu stał sobie i czekał na nie wiadomo co. Warto by dać mu jakieś zadanie, cel do którego mógłby podążać.



OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: 105mm M2A1
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 321  *  Average: 45

..
Current scenario: Iceland,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 1120
Army cost: 24492 , Current prestige is 580
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, Pearl Harbor , cap disabled, 17 turns prestige: 1100
if V : +1650, Pearl Harbor , cap disabled, 20 turns prestige: 1100
if TV: +900, Pearl Harbor , cap disabled, 23 turns prestige: 1100
if Ls: +50, Pearl Harbor , cap disabled, 23 turns prestige: 1100

Infantry
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 2 bars , 290 exp , USA , 7/10 , 10 kill , 0 pp - U:001  [+49 exp]
*  Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 382 exp , USA , 9/10 , 13 kill , 0 pp - U:002  [+36 exp]
*  Cavalry ,  , 2 bars , 260 exp , USA , 2/10 , Mountain Training  , 7 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 325 exp , USA , 7/10 , 9 kill , 0 pp - U:006  [+84 exp]
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 95 exp , USA , 3/10 , 3 kill , 216 pp - U:017  [+14 exp]
Cavalry ,  , 1 bars , 155 exp , USA , 6/10 , Bridging  , 2 kill , 96 pp - U:028  [+92 exp]
Bridging 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:034
Cavalry ,  , 0 bars , 74 exp , USA , 5/10 , 4 kill , 96 pp - U:037  [+39 exp]

Tank 
*  M2A4 ,  , 5 bars , 640 exp , USA , 8/10 , 37 kill , 0 pp - U:008  [+47 exp]
M2A4 ,  , 3 bars , 341 exp , USA , 10/10 , 39 kill , 156 pp - U:023  [+126 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 179 exp , USA , 9/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007  [+2 exp]

Anti-tank
*  MG .50 cal. , GMC CCKW ,  , 4 bars , 479 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 2 kill , 0 pp - U:003  [+55 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 293 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 7 kill , 0 pp - U:004  [+17 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 231 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 516 pp - U:010  [+38 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 52 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 540 pp - U:026  [+23 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:031  [+27 exp]
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 77 exp , USA , 7/10 , 4 kill , 504 pp - U:035  [+34 exp]

Fighter
*  F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 637 exp , USA , 9/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp - U:012  [+99 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 3 bars , 389 exp , USA , 8/10 , 16 kill , 408 pp - U:014  [+110 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 1 bars , 174 exp , USA , 5/10 , 10 kill , 408 pp - U:024  [+37 exp]
Seversky P-35 ,  , 0 bars , 50 exp , USA , 1/10 , 3 kill , 360 pp - U:029  [+18 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 1 bars , 158 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 408 pp - U:030  [+73 exp]
+  F2A-3 Buffalo ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 9/10 , All Weather Combat  , 4 kill , 0 pp - U:038  [+97 exp]

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 180 exp , USA , 6/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:009  [+47 exp]
SB2U Vindicator ,  , 5 bars , 753 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Recon, 9 kill , 408 pp - U:011  [+136 exp]
+  TBD Devastator ,  , 5 bars , 785 exp , USA , 8/10 , All Weather Combat  , Support, 8 kill , 0 pp - U:013  [+192 exp]
TBD Devastator ,  , 2 bars , 267 exp , USA , 10/10 , Support, 3 kill , 420 pp - U:021  [+114 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 168 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:022  [+113 exp]
TBD Devastator ,  , 1 bars , 176 exp , USA , 8/10 , Support, 2 kill , 420 pp - U:027  [+82 exp]
TBD Devastator ,  , 3 bars , 339 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , Support, 2 kill , 420 pp - U:032  [+130 exp]
PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 48 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 504 pp - U:033  [+48 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 101 exp , USA , 6/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:039  [+101 exp]
TBD Devastator ,  , 0 bars , 39 exp , USA , 10/10 , Support, 0 kill , 420 pp - U:041  [+39 exp]
TBD Devastator ,  , 0 bars , 20 exp , USA , 10/10 , Support, 0 kill , 420 pp - U:043  [+20 exp]
TBD Devastator ,  , 0 bars , 56 exp , USA , 9/10 , Support, 0 kill , 420 pp - U:061  [+56 exp]

Destroyer
Porter ,  , 2 bars , 281 exp , USA , 9/10 , 12 kill , 1200 pp - U:015  [+58 exp]
Porter ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 7/10 , 12 kill , 1200 pp - U:019  [+58 exp]
Porter ,  , 1 bars , 194 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 1200 pp - U:020  [+49 exp]

Battleship
Colorado (Planes:0/1),  , 3 bars , 359 exp , USA , 10/10 , Influence  , 16 kill , 3036 pp - U:016  [+70 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 3036 pp - U:102  [+50 exp]

Carrier
Lexington (Planes:0/5),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3384 pp - U:018

Cruiser
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 2 bars , 205 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  , 14 kill , 2664 pp - U:036  [+78 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:153  TNK:6    RCN:14   AT:15   FLAK:2    FORT:17   ATY:37   AD:3    FTR:15   TB:11   LB:1    SUB:2    DD:17   BS:1    CRs:8      Total: 302
Lost  : INF:3    AT:1    FORT:1    ATY:4    AD:1      Total: 10

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  2 Leaders      Total :   1581 exp,     48 kill,    708 pp    Average:    198 exp,      6 kill,     89 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    981 exp,     76 kill,    156 pp    Average:    491 exp,     38 kill,     78 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    179 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    179 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    479 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    479 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :    703 exp,     18 kill,   2100 pp    Average:    141 exp,      4 kill,    420 pp
Fighter        *   6 Units *  2 Leaders      Total :   1541 exp,     56 kill,   1584 pp    Average:    257 exp,      9 kill,    264 pp
Tactical Bomber *  12 Units *  3 Leaders      Total :   2932 exp,     25 kill,   4224 pp    Average:    244 exp,      2 kill,    352 pp
Destroyer      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    653 exp,     31 kill,   3600 pp    Average:    218 exp,     10 kill,   1200 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :    409 exp,     18 kill,   6072 pp    Average:    205 exp,      9 kill,   3036 pp
Carrier        *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3384 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3384 pp
Cruiser        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    205 exp,     14 kill,   2664 pp    Average:    205 exp,     14 kill,   2664 pp
* Summary:     *  42 Units * 11 Leaders      Total :   9663 exp,    288 kill,  24492 pp    Average:    230 exp,      7 kill,    583 pp


Player 1  USA   has 43 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  5
Fighter :  6
Tactical Bomber : 12
Destroyer :  3
Battleship :  2
Carrier :  1
Cruiser :  1

Player 2  Germany   has 3 units total (core+aux):
Infantry :  2
Cruiser :  1
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Bym zapomniał... Ta bitwa jest zdecydowanie trudniejsza od poprzednich. Niemcy mają przewagę na morzu a w powietrzu też nie jest lepiej (myśliwce). Mają bardziej doświadczonych lotników.
Nie wiem, czy dałbym radę wygrać grając na 100%.

Zakupy i doświadczenie. Dostajemy za każdym razem jednostki bez doświadczenia a ich wyszkolenie trwa sporo czasu. Nie mam czym walczyć szczególnie w powietrzu. Jeden elitarny myśliwiec i drugi weteran to trochę za mało. Reszta się uczy. W starciach z 3 belkowym wrogiem nie mają zbytnich szans. Na zakup większej ilości jednostek na początku po prostu brakło kasy. Coś robię nie tak? Powinienem kupić więcej tańszych?

Może będę musiał się ratować podnosząc stany doświadczonym myśliwcom ale to uderzy mnie finansowo.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#74
Cytat: Jaro w Lipiec 03, 2016, 12:25:42 PM
I teraz mam zagwozdkę. Powinienem mieć tyle lotniskowców, aby pomieścić samoloty. Wtedy z kasą krucho. Widzę, że koledzy zbytnio się tym nie przejmują...
Generalnie, nawet jeśli gram "realistycznie" i trzymam się limitów lotniskowców, to w scenariuszach takich jak ten (z lotniskami stacjonarnymi) po prostu pomijam te ograniczenia.
Limitów miejsca na lotniskowcach przestrzegam tylko w scenariuszach gdzie brakuje konwencjonalnych lotnisk.

Cytat: Jaro w Lipiec 03, 2016, 12:25:42 PM
Nagle dostaję cios - ciężkie okręty wroga atakują mój desant. (szkoda że okręty nie wspierają ogniem na morzu jak artyleria). Tracę działo 155mm a inżynierowie zostają wyeliminowani z tej bitwy (dobrze, że przeżyli, choć z dwojga złego wolał bym, aby to oni zginęli)
Dobra rada. Posiłki morskie zwykle są tak wyliczone by trafić na barki desantowe płynące zgodnie z rozkładem.
Zwykle warto opóźnić desant, albo skierować go okrężna drogą.

Cytat: Jaro w Lipiec 03, 2016, 12:25:42 PM
Ciekawe, skąd przybyły te posiłki: od brzegu mapy, czy pojawiły się na środku oceanu - wydaje mi się, że sprawdzałem ten akwen. Sprawdziłem po grze w Suite i rzeczywiście pojawili się na środku oceanu. Warto by je przesunąć do krawędzi i dać cel marszu.  A tak to pojawiają się praktycznie w roli osłony mojego desantu i robią masakrę.
To potwierdzam.
Osobiście nie dałem się zaskoczyć, bo grałem ten scenariusz wcześniej (kilka razy) i wiedziałem czego oczekiwać.
Pamiętałem, że gdzieś musi być pancernik i aktywnie go szukałem. W międzyczasie moja flota i desant trzymały się z tyłu.

Dla nowego gracza to może być problem, zwłaszcza, że przybycie posiłków jest zsynchronizowane z przewidywanym ruchem floty gracza.

Też sugerowałby przesuniecie tych posiłków bliżej krawędzi mapy. Ewentualnie pozostawienie ich w tym miejscu, ale zamiast ustawiać je jako posiłki, można unieruchomić je do odpowiedniej tury. 

Cytat: Jaro w Lipiec 03, 2016, 12:25:42 PM
Dlaczego na Islandii na południu nie ma żadnego portu? Jak mam uzupełnić amunicję w okrętach!? Skończyła się w krążowniku z devastating fire.
Popieram. Więcej portów,  zwykłych przystani pozwalających uzupełnić amunicje i załadować desant...

Cytat: Jaro w Lipiec 03, 2016, 12:25:42 PM
Walki zakończone w ostatniej turze. AI ma dużo prestiżu i zalewał mnie jednostkami z SH. Myślałem, że się nie przebiję. Jeden krążownik przeciwlotniczy na południu stał sobie i czekał na nie wiadomo co. Warto by dać mu jakieś zadanie, cel do którego mógłby podążać.
To 'Medusa', pływająca bateria plot, na 1 heks ruchu...;  :P

Cytat: Jaro w Lipiec 03, 2016, 12:50:04 PM
Zakupy i doświadczenie. Dostajemy za każdym razem jednostki bez doświadczenia a ich wyszkolenie trwa sporo czasu. Nie mam czym walczyć szczególnie w powietrzu. Jeden elitarny myśliwiec i drugi weteran to trochę za mało. Reszta się uczy. W starciach z 3 belkowym wrogiem nie mają zbytnich szans. Na zakup większej ilości jednostek na początku po prostu brakło kasy. Coś robię nie tak? Powinienem kupić więcej tańszych?
To kwestia taktyki.
Masz dwa doświadczone myśliwce i przewagę liczebną, przeciwko dwóm myśliwcom przeciwnika to więcej niż potrzeba...;
Grunt to na początku trzymać zielone myśliwce z tyłu.
Do przodu wysyłasz zwiad i bombowce, eskortowane przez weteranów.
Prowokujesz przeciwnika do ataku i masakrujesz przewagą liczebną.

Poza tym, warto zainwestować w dodatki 'Special Munition', to najlepszy przyjaciel myśliwca...;

BTW. Jeśli naprawdę jest kiepsko, możesz zastosować taktykę skrajnie defensywną, czyli "szyk szóstkowy". 
Otaczasz myśliwiec przez 6 bombowców (mogą być samoloty zwiadowcze jeśli masz za mało bombowców) i utrzymujesz tą formacje. Oczywiście, najlepiej sprawdza się z myśliwiec z dowódca...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons