Waldzios - W34 UPADEK EUROPY v.4.6 na 100%

Zaczęty przez Waldzios, Lipiec 04, 2017, 09:13:36 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

1. BUCHAREST

Podobno miało być trudno, więc z ciekawości zagrałem.



OpenGen 0.90.59.7 * (27 Jun 2017)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9e
Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   BUCHAREST , #0 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 49  *  Average: 49

..
Current scenario: BUCHAREST,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 0 , Current prestige is 160
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +1500, BUDAPEST , cap 2000, 8 turns prestige: 0
if V : +1200, BUDAPEST , cap 2000, 12 turns prestige: 0
if TV: +900, BUDAPEST , cap 2000, 16 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Strojbat 1938 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:001
*  Motostrelkowy 1941 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 2 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+2 exp]
*  Motostrelkowy 1941 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 56 exp , ZSRR , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+56 exp]
*  Sztab , M3 ,  , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:009
*  Inzyniernyje 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 138 exp , ZSRR , 6/10 , Ferocious Defense  , 0 kill , 0 pp - U:024  [+38 exp]

Czołg
*  T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 1 bars , 158 exp , ZSRR , 8/10 , Fire Discipline  , 0 kill , 0 pp - U:007  [+58 exp]
*  BT-7M ,  , 0 bars , 28 exp , ZSRR , 1/10 , 1 kill , 0 pp - U:018  [+28 exp]
*  BT-7A ,  , 0 bars , 43 exp , ZSRR , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:019  [+43 exp]

Rozpoznanie
*  BA-10 ,  , 0 bars , 21 exp , ZSRR , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:038  [+21 exp]

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017

FlaK
*  GAZ 25mm ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:023

Artyleria
*  76.2 RekK 35 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:022
*  152mm ML20 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 32 exp , ZSRR , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:031  [+32 exp]
*  76mm F-22 , Wagon ,  , 0 bars , 36 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:035  [+36 exp]
*  122mm M-30 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 56 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:039  [+56 exp]

Myśliwiec
*  Jak-1 ,  , 0 bars , 6 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:025  [+6 exp]

Bomb. taktyczny
*  SU-2 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:029

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:3    TNK:1    RCN:2    AT:1    ATY:6    AD:2    TB:1      Total: 16
Lost  : INF:3    RCN:1    FTR:4    TB:1      Total: 9

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    597 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    119 exp,      0 kill,      0 pp
Czołg          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    229 exp,      3 kill,      0 pp    Average:     76 exp,      1 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     21 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     21 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp    Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp    Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    124 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     31 exp,      1 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :      6 exp,      0 kill,      0 pp    Average:      6 exp,      0 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp    Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  17 Units *  2 Leaders      Total :    977 exp,      6 kill,      0 pp    Average:     57 exp,      0 kill,      0 pp


Player 1  ZSRR   has 30 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  7
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  1
FlaK :  2
Artyleria :  7
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Rumunia, Niemcy   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



Scenariusz nie jest taki trudny jak się początkowo wydaje. Wystarczy uświadomić sobie że jednostki na południu nie mają żadnego celu istnienia (heksy poniżej miasta nie są punktowane). Ich jedynym zadaniem jest poświęcenie życia za ojczyznę i odwrócenie uwagi  od głównych sił atakujących na północy.
Podobnie z lotnictwem, samolotów AUX jest dość by dać zajęcie maszynom AI na cała rozgrywkę.

Główne siły w pierwszej kolejności skierowałem ku północnemu VH. Stale utrzymywałem się poza polem widzenia AI.
Nie było to trudne bo przeciwnik był nieruchliwy, a teren miejski idealnie nadaje się do skrytych działań.
Dzięki wsparciu cztero0belkowego sztabu artyleria sprawnie wyrąbała korytarz.
Po zajęciu północnego VH, mogłem zaatakować centralny VH od słabiej bronionej strony.

BTW.1. Denerwujące i mylące  jest zerowe doświadczenie jednostek AI. Jednostki mają realnie po kilka belek doświadczenia, ale ustawione zerowe exp. Belki przeciwnika trzeba zgadywać na podstawie symboli w ikonie jednostki.
BTW.2. Prawdopodobnie scenariusz był nieco łatwiejszy przed zmianami w kawalerii. Zastąpienie kawalerii-piechoty przez kawalerie-zwiadowców (szczególnie oddział z leaderem) zapewne drastycznie wzmocniło rozpoznanie AI na południe od rzeki.



Atak z północy:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

No widzisz, a ja nie miałem farta i moje wojska core zostały szybko odkryte przez samoloty wroga, do tego doszło bombardowanie artyleryjskie i straciłem 3 jednostki zanim zająłem cele. A od nowa już mi się grać nie chciało. Czekam co będzie dalej :)

Waldzios

Cytat: Ponury w Lipiec 05, 2017, 05:01:00 PM
No widzisz, a ja nie miałem farta i moje wojska core zostały szybko odkryte przez samoloty wroga, do tego doszło bombardowanie artyleryjskie i straciłem 3 jednostki zanim zająłem cele. A od nowa już mi się grać nie chciało. Czekam co będzie dalej :)
To nie była kwestia farta.
Do przedostatniej tury moje wojska (CORE) celowo pozostawały niewidzialne dla wroga. Wróg nie mógł ostrzelać, ani zbombardować jednostek których nie widział.

Teren miejski wokół VH wyjątkowo ułatwia takie manewry. Jednostki wokół obu VH są otoczone terenem miejskim, można ustawić własne jednostki w odległości heksa i nadal nie być wykrytym.

Samoloty przeciwnika miały zajęcie na południowym brzegu rzeki, już w pierwszej turze wystawiłem tam jednostki AUX na wabia.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

A ja rozpoznawałem teren reconem, natrafiłem na 88kę (potem odjechałem) i rzuciły się na mnie samoloty i dobiła mnie artyleria. Na pewno łatwiej by było od początku wiedzieć, gdzie NIE MA wojsk wroga, ale za pierwszym (a nawet za drugim) razem idzie się po omacku. W mieście rozpoznanie jest minimalne, więc łatwo się nadziać na ten czołg z 15 punktami. Nie miałem farta, bo samoloty zamiast bombardować auxy bombardowały moje wojska.

besiu

Wybaczcie, ale czegoś tutaj nie rozumiem...
Chcecie z jednej strony - grać dla "fanu", z drugiej - najlepiej, jak zagram jakiś scenariusz 2-3 razy, wtedy wiem, co gdzie jest, i sobie "pogram". No, i będzie Brylant... => Czy tak to mam rozumieć?
To znaczy, fajno... tylko - naprawdę miłym tonem, chociaż zdziwionym - co to ma wspólnego z dowodzeniem wojskami? to jakby grać w szachy vs Kasparov, stale tę samą partię, którą on kiedyś rozegrał, i za 75 razem powiedzieć: Wygrałem! Wygrałem z Kasparovem/Karpowem! Jestem jak Deep Blue! Jeeee...

sorry, ja rozumiem, że "chcemy sobie pograć". Ale właśnie niektóre scenariusze/kampanie powinny być takie, że: Jest Trudno i nie ma zmiłuj. Możesz pograć inne. Poćwiczyć. A potem dopiero - wróć do tego, gdzie dostałeś po d.

Ale! to jest moja opinia. Moja. :)
No, i kłóci się oczywiście z opcją, aby kampanie były "do pogrania", grywalne. Oczywiście - większość powinna prezentować taki poziom. Ale czy zawsze (do ch. wafla) musimy mieć tego Brylanta? Czy tylko dla własnego ego? ;) :P
:) Takie luźne rozważania... i moja, moja wyłącznie opinia.

Ponury

Cytat: besiu w Lipiec 06, 2017, 03:02:43 PM
Wybaczcie, ale czegoś tutaj nie rozumiem...
Chcecie z jednej strony - grać dla "fanu", z drugiej - najlepiej, jak zagram jakiś scenariusz 2-3 razy, wtedy wiem, co gdzie jest, i sobie "pogram". No, i będzie Brylant... => Czy tak to mam rozumieć?
To znaczy, fajno... tylko - naprawdę miłym tonem, chociaż zdziwionym - co to ma wspólnego z dowodzeniem wojskami? to jakby grać w szachy vs Kasparov, stale tę samą partię, którą on kiedyś rozegrał, i za 75 razem powiedzieć: Wygrałem! Wygrałem z Kasparovem/Karpowem! Jestem jak Deep Blue! Jeeee...

sorry, ja rozumiem, że "chcemy sobie pograć". Ale właśnie niektóre scenariusze/kampanie powinny być takie, że: Jest Trudno i nie ma zmiłuj. Możesz pograć inne. Poćwiczyć. A potem dopiero - wróć do tego, gdzie dostałeś po d.

Ale! to jest moja opinia. Moja. :)
No, i kłóci się oczywiście z opcją, aby kampanie były "do pogrania", grywalne. Oczywiście - większość powinna prezentować taki poziom. Ale czy zawsze (do ch. wafla) musimy mieć tego Brylanta? Czy tylko dla własnego ego? ;) :P
:) Takie luźne rozważania... i moja, moja wyłącznie opinia.

Ja zawsze rozgraniczam trudne kampanie na 2 rodzaje. W jednych trudność polega na tym, że wróg ma dużo wojsk, które są sensownie rozlokowane i mają sensowne rozkazy. Trzeba się wykazać umiejętnościami, planowaniem, taktyką, żeby wygrać, mieć brylanta. W drugich - na tym, że da się przejść w jeden konkretny sposób, na który rzadko kiedy da się wpaść za pierwszym razem,
trzeba mieć dużego farta. W 2 kampaniach, w które grałem już pierwszy zły ruch pierwszą jednostką powodował, że nie dało się przejść scenariusza, a co najwyżej przejść go ledwo ledwo. I tutaj mamy jeszcze podgatunek kampanii, w których jest tak mało jednostek, że strata nawet 1 punktu siły może zdecydować o niepowodzeniu całego scenariusza. Czyli trzeba mieć farta, żeby tych punktów jednak nie tracić. A jak stracisz np. 3, to kaplica. Więc tutaj umiejętności mają drugorzędne znaczenie, bo liczy się fart (fartowne odnalezienie właściwego sposobu już za pierwszym razem i fartowne wyniki walk). Takich kampanii nie lubię, bo lubię sprawdzać swoje umiejętności, a nie liczyć na farta i szukać po kilka razy "sposobu" przejścia scenariusza. Tego nie da się poćwiczyć, bo przejście takiego scenariusza wymaga odnalezienia konkretnej ścieżki i umiejętności nie mają nic do rzeczy.

Oczywiście, to tylko moja opinia, bo jak wiadomo, ja gram w OG dla relaksu, nie dla odkrywania sposobów, rozpoczynania scenariusza po kilka razy, żeby odgadnąć sposób. To po prostu nie dla mnie :)

Waldzios

Nie rozumiem o czym piszecie  :ton

Dla mnie ten scenariusz jest co najwyżej średnio trudny i w żadnym wypadku nie wymaga wielokrotnego powtarzania.
Wygrałem za pierwszym razem i nie sprawiło mi to większej trudności. Wystarczy znać elementarne zasady gry.

Nie podobają się wam niektóre kampanie, to grajcie w inne. Wybór jest spory.


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Wcześniej napisałeś:

"Wystarczy uświadomić sobie że jednostki na południu nie mają żadnego celu istnienia (heksy poniżej miasta nie są punktowane). Ich jedynym zadaniem jest poświęcenie życia za ojczyznę i odwrócenie uwagi  od głównych sił atakujących na północy.
Podobnie z lotnictwem, samolotów AUX jest dość by dać zajęcie maszynom AI na cała rozgrywkę.

Główne siły w pierwszej kolejności skierowałem ku północnemu VH. Stale utrzymywałem się poza polem widzenia AI.
Nie było to trudne bo przeciwnik był nieruchliwy, a teren miejski idealnie nadaje się do skrytych działań."

To nie są elementarne zasady gry, ale konkretne wymogi konkretnego scenariusza. Do tej pory nie grałem w żadną kampanię, w której auxy nie miałyby żadnego celu poza pójściem do piachu.
Stałe utrzymywanie się poza polem widzenia wroga też nie jest standardem w grze. Bardzo często (najczęściej) nie da się być poza polem widzenia (bo są latarnie morskie, radary, wieże strażnicze, posterunki, itp.) albo nie jest to konieczne. Tutaj - absolutnie konieczne, bo jak nie to masakra. Ale przed rozpoczęciem scenariusza tego nie wiesz. Nie wiesz, że na skraju miasta nie ma wieży strażniczej z zasięgiem 5. Nie ma jej - masz farta. 
I po trzecie, nie chcesz przyjąć do wiadomości, że miałeś farta, bo samoloty wroga nie wykryły Twojego zgrupowania. Gdyby wykryły i zaatakowały, to byś miał inne przemyślenia. Nie da się zająć VHeksów pozostając poza polem widzenia. Twoje wojska musiały podejść do obrońców, żeby ich wykurzyć, więc wróg musiał Cię w końcu zauważyć. I skoro wróg wolał bombardować auxy zamiast Twoje core'y, to jest to fart. Chyba że jesteś ekspertem od mechaniki gry i wiesz co zrobić, żeby zmusić wroga do ataku na konkretne jednostki, ale nie jest to elementarna wiedza.

Waldzios

#8
Cytat: Ponury w Lipiec 06, 2017, 05:25:52 PM
Wcześniej napisałeś:

"Wystarczy uświadomić sobie że jednostki na południu nie mają żadnego celu istnienia (heksy poniżej miasta nie są punktowane). Ich jedynym zadaniem jest poświęcenie życia za ojczyznę i odwrócenie uwagi  od głównych sił atakujących na północy.
Podobnie z lotnictwem, samolotów AUX jest dość by dać zajęcie maszynom AI na cała rozgrywkę.

Główne siły w pierwszej kolejności skierowałem ku północnemu VH. Stale utrzymywałem się poza polem widzenia AI.
Nie było to trudne bo przeciwnik był nieruchliwy, a teren miejski idealnie nadaje się do skrytych działań."

To nie są elementarne zasady gry, ale konkretne wymogi konkretnego scenariusza. Do tej pory nie grałem w żadną kampanię, w której auxy nie miałyby żadnego celu poza pójściem do piachu.
Poświęcanie jednostek AUX, zastawianie różnego typu pułapek, czy wyczerpywanie amunicji przeciwnika, to taktyki znane i sprawdzone.
W większości kampanii "rekreacyjnych" (szczególnie Gustllikowych) nie są wymagane (lub są całkowicie zbędne), co nie zmienia faktu że są stałym elementem tej gry.

Cytat: Ponury w Lipiec 06, 2017, 05:25:52 PM
Stałe utrzymywanie się poza polem widzenia wroga też nie jest standardem w grze. Bardzo często (najczęściej) nie da się być poza polem widzenia (bo są latarnie morskie, radary, wieże strażnicze, posterunki, itp.) albo nie jest to konieczne. Tutaj - absolutnie konieczne, bo jak nie to masakra. Ale przed rozpoczęciem scenariusza tego nie wiesz. Nie wiesz, że na skraju miasta nie ma wieży strażniczej z zasięgiem 5. Nie ma jej - masz farta. 
Dla mnie stałe utrzymywanie się poza polem widzenia wroga, jest standardem i do pewnego stopnia nawykiem. Chyba już nawet nie potrafię grać inaczej.

Co do wieży strażniczej z zasięgiem 5. Czegoś takiego właśnie oczekiwałem gdy pisałeś, że scenariusz jest trudny.
Okazało się jednak, że żadnej wieży (albo odpowiednika) nie było, a podejście do północnego VH (w mojej opinii) okazało się dziecinnie proste.

Przyznaje, że gdyby "wieża" tam była, to scenariusz byłby znacząco trudniejszy.

Cytat: Ponury w Lipiec 06, 2017, 05:25:52 PM
I po trzecie, nie chcesz przyjąć do wiadomości, że miałeś farta, bo samoloty wroga nie wykryły Twojego zgrupowania. Gdyby wykryły i zaatakowały, to byś miał inne przemyślenia. Nie da się zająć VHeksów pozostając poza polem widzenia. Twoje wojska musiały podejść do obrońców, żeby ich wykurzyć, więc wróg musiał Cię w końcu zauważyć. I skoro wróg wolał bombardować auxy zamiast Twoje core'y, to jest to fart. Chyba że jesteś ekspertem od mechaniki gry i wiesz co zrobić, żeby zmusić wroga do ataku na konkretne jednostki, ale nie jest to elementarna wiedza.
Nie chcę przyjąć, bo to nie jest prawda.
Wróg wolał bombardować AUX'y (i zestrzeliwać podstawione samoloty AUX) bo moich wojsk CORE nie widział.

AI naprawdę rzadko błąka się bez celu po mapie, szczególnie gdy 'AI stance is Defensive '.
W większości przypadków stoi bezczynnie w miejscu, albo atakuje pierwszy dobrze rokujący cel.
Poczytaj raporty z rozgrywek Zsamot'a, on non-stop gra w oparciu o pułapki lotnicze, czyli stosuje taktykę która byłaby praktycznie bezużyteczna gdyby samoloty AI wyszukiwały przypadkowe cele.

Moje wojska nie muszą podchodzić, jeśli mam 4 działa wspierane przez 4 belkowego dowódce z 'combat support'.
Ostrzeliwuje cel do momentu gdy jestem przekonany, że szturm się powiedzie, następnie przestawiam HQ bliżej (tak by wspierał atakujące jednostki)  i atakuje piechotą.
W scenariuszu od początku dostępna jest piechota inżynieryjna (z leaderem) więc ataki na heksy miejskie są stosunkowo łatwe.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Cytat: Waldzios w Lipiec 06, 2017, 07:08:22 PMPoświęcanie jednostek AUX, zastawianie różnego typu pułapek, czy wyczerpywanie amunicji przeciwnika, to taktyki znane i sprawdzone.
W większości kampanii "rekreacyjnych" (szczególnie Gustllikowych) nie są wymagane (lub są całkowicie zbędne), co nie zmienia faktu że są stałym elementem tej gry.

No to sam widzisz. Jak mogą być stałym elementem, skoro w wielu kampaniach nie są wymagane  czy nawet są zbędne? Czasem wydaje mi się, że zakładasz, iż każdy gracz ma Twój poziom zaawansowania w tej grze, więc to co dla Ciebie jest nietrudne czy oczywiste jest obiektywnie nietrudne czy oczywiste.


Cytat: Waldzios w Lipiec 06, 2017, 07:08:22 PMDla mnie stałe utrzymywanie się poza polem widzenia wroga, jest standardem i do pewnego stopnia nawykiem. Chyba już nawet nie potrafię grać inaczej.

Co do wieży strażniczej z zasięgiem 5. Czegoś takiego właśnie oczekiwałem gdy pisałeś, że scenariusz jest trudny.
Okazało się jednak, że żadnej wieży (albo odpowiednika) nie było, a podejście do północnego VH (w mojej opinii) okazało się dziecinnie proste.

Przyznaje, że gdyby "wieża" tam była, to scenariusz byłby znacząco trudniejszy.

Samo podejście okazało się bezproblemowe. Ale schody zaczynają się dalej:

Cytat: Waldzios w Lipiec 06, 2017, 07:08:22 PMNie chcę przyjąć, bo to nie jest prawda.
Wróg wolał bombardować AUX'y (i zestrzeliwać podstawione samoloty AUX) bo moich wojsk CORE nie widział.

Moje wojska nie muszą podchodzić, jeśli mam 4 działa wspierane przez 4 belkowego dowódce z 'combat support'.
Ostrzeliwuje cel do momentu gdy jestem przekonany, że szturm się powiedzie, następnie przestawiam HQ bliżej (tak by wspierał atakujące jednostki)  i atakuje piechotą.
W scenariuszu od początku dostępna jest piechota inżynieryjna (z leaderem) więc ataki na heksy miejskie są stosunkowo łatwe.

Wytłumacz mi, jak to zrobiłeś, że bez rozpoznania wiedziałeś, że VH bronią 2 piechoty, 88-ka i artyleria i je zbombardowałeś. Albo inaczej - jak zrobiłeś rozpoznanie w taki sposób, że samoloty wroga się tym nie zainteresowały i nie zaczęły bombardować. Bez podejścia do jednostek wroga w mieście się nie da rozpoznać. Albo bez podesłania samolotu. A to u mnie od razu ściągnęło uwagę samolotów wroga. Może nie znam jakiegoś myku, bo do tej pory w mieście rozpoznawałem albo podjeżdżając reconem heks po heksie, albo wysyłając samolot.

Waldzios

Cytat: Ponury w Lipiec 06, 2017, 09:35:15 PM
No to sam widzisz. Jak mogą być stałym elementem, skoro w wielu kampaniach nie są wymagane  czy nawet są zbędne?
Kwestia przyzwyczajeń. Pewne taktyki warto stosować/trenować nawet jeśli w danej chwili nie są potrzebne.
Utrzymuje formacje obronne i pilnuje zasięgów widoczności, nawet wtedy gdy znam scenariusz na pamięć i wiem że nic mi nie grozi.  Potem gdy gram trudniejsze kampanie, mam już wyrobione nawyki.

Cytat: Ponury w Lipiec 06, 2017, 09:35:15 PM
Wytłumacz mi, jak to zrobiłeś, że bez rozpoznania wiedziałeś, że VH bronią 2 piechoty, 88-ka i artyleria i je zbombardowałeś. Albo inaczej - jak zrobiłeś rozpoznanie w taki sposób, że samoloty wroga się tym nie zainteresowały i nie zaczęły bombardować. Bez podejścia do jednostek wroga w mieście się nie da rozpoznać. Albo bez podesłania samolotu. A to u mnie od razu ściągnęło uwagę samolotów wroga. Może nie znam jakiegoś myku, bo do tej pory w mieście rozpoznawałem albo podjeżdżając reconem heks po heksie, albo wysyłając samolot.
Klasycznie, podjechałem reconem (skacząc od lasu do lasu), zobaczyłem 88'ke, odjechałem. AI niczego nie widziało, więc nie miało czym się interesować.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

2. BUDAPEST

Prototyp:
- BM-13;

Upgrade:
- BT-7M => KW-I/40 (przewagę doświadczenie zamierzam niwelować pancerzem ;) );
- GAZ 25mm => 85mm M 39 L/52;
- 76.2 RekK 35  => BR-2;
- 76mm F-22 => 152mm ML20;
- 122mm M-30 => 152mm ML20;
- SU-2 => R-Z (downgrade do samolotu rozpoznawczego);



OpenGen 0.90.59.7 * (27 Jun 2017)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\EFILE_OGN_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9f
Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   BUCHAREST , #0 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: BM-13
  , #1 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 104  *  Average: 52

..
Current scenario: BUDAPEST,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 0 , Current prestige is 164
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Defensive
if BV: +2000, VIENNA , cap 3000, 16 turns prestige: 0
if V : +1750, VIENNA , cap 3000, 18 turns prestige: 0
if TV: +1500, VIENNA , cap 3000, 22 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Strojbat 1938 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:001
*  Motostrelkowy 1941 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 2 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:002
*  Motostrelkowy 1941 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 104 exp , ZSRR , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+48 exp]
*  Sztab , M3 ,  , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Inzyniernyje 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 153 exp , ZSRR , 10/10 , Ferocious Defense  , 2 kill , 0 pp - U:011  [+15 exp]

Czołg
*  T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 1 bars , 170 exp , ZSRR , 9/10 , Fire Discipline  , 3 kill , 0 pp - U:004  [+12 exp]
*  KW-I/40 ,  , 0 bars , 86 exp , ZSRR , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+58 exp]
*  BT-7A ,  , 0 bars , 68 exp , ZSRR , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:008  [+25 exp]

Rozpoznanie
*  BA-10 ,  , 0 bars , 21 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 0 bars , 45 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+45 exp]

FlaK
*  85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 0 bars , 83 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010  [+83 exp]

Artyleria
*  BR-2 , STZ ,  , 0 bars , 53 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+53 exp]
*  152mm ML20 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 81 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:014  [+49 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 0 bars , 95 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:015  [+59 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 1 bars , 106 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:017  [+50 exp]
+  BM-13 ,  , 0 bars , 90 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:018  [+90 exp]

Myśliwiec
*  Jak-1 ,  , 0 bars , 45 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:012  [+39 exp]

Bomb. taktyczny
*  R-Z ,  , 0 bars , 45 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013  [+45 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:12   TNK:5    RCN:6    AT:2    ATY:12   AD:2    TB:1      Total: 40
Lost  : INF:3    RCN:1    FTR:4    TB:1      Total: 9

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    660 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    132 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    324 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    108 exp,      4 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     21 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     21 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :     45 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     45 exp,      1 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     83 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     83 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    425 exp,     12 kill,      0 pp    Average:     85 exp,      2 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     45 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     45 exp,      1 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :     45 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     45 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  18 Units *  2 Leaders      Total :   1648 exp,     30 kill,      0 pp    Average:     92 exp,      2 kill,      0 pp


Player 1  ZSRR   has 23 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
FlaK :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Węgry, Niemcy   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



Przeciwnik okopany i w głębokiej defensywie.
Czasu do BV jest sporo, więc można grać powoli i ostrożnie. Teren bardzo sprzyja skrytemu podejściu, sporo obszarów miejskich i leśnych.

Zgodnie z przewidywaniami, świetnie sprawdził się flak '85mm M 39 L/52'. Nieważne ile punktów stanów ma czołg jeśli strzela się do niego bezpiecznie z 3 heksów.

Z lotnictwem nie walczyłem, do samego końca czekało grzecznie na lotnisku.



Przedmieścia Budapesztu (14 tura):
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Cytat: Waldzios w Lipiec 06, 2017, 10:29:13 PMKwestia przyzwyczajeń. Pewne taktyki warto stosować/trenować nawet jeśli w danej chwili nie są potrzebne.
Utrzymuje formacje obronne i pilnuje zasięgów widoczności, nawet wtedy gdy znam scenariusz na pamięć i wiem że nic mi nie grozi.  Potem gdy gram trudniejsze kampanie, mam już wyrobione nawyki.

Słusznie.

Cytat: Waldzios w Lipiec 06, 2017, 10:29:13 PMKlasycznie, podjechałem reconem (skacząc od lasu do lasu), zobaczyłem 88'ke, odjechałem. AI niczego nie widziało, więc nie miało czym się interesować.

No to muszę to przetestować w takim razie, skoro Ty też posługiwałeś się reconem bez żadnych czarów. Tylko mi napisz jeszcze, czy tę 88-kę zobaczyłeś z oddali, czy po wjechaniu na sąsiedni heks.

besiu

Cytat: Waldzios w Lipiec 06, 2017, 10:29:13 PM
Cytat: Ponury w Lipiec 06, 2017, 09:35:15 PM
No to sam widzisz. Jak mogą być stałym elementem, skoro w wielu kampaniach nie są wymagane  czy nawet są zbędne?
Kwestia przyzwyczajeń. Pewne taktyki warto stosować/trenować nawet jeśli w danej chwili nie są potrzebne.
Utrzymuje formacje obronne i pilnuje zasięgów widoczności, nawet wtedy gdy znam scenariusz na pamięć i wiem że nic mi nie grozi.  Potem gdy gram trudniejsze kampanie, mam już wyrobione nawyki.
I tutaj się z Waldziosem zgadzam. Jak stale nie utrzymujesz tego  - nawet na pustyni, gdzie widzę nawet 8 heksów z przodu (przez lotnictwo), to potem zawsze kończy się to tragedią w innych scenariuszach.
I nie rozumiem działania takiego, żeby pokazywać niecelowo własne jednostki. Zawsze są wtedy wystawione na ostrzał, albo nawet jakiś szalony samobójczy rajd 2-3 jednostek, które moją core niszczą.... Zawsze trzeba ukrywać swe siły - co jest "oczywistą oczywistością". :)

Jednakże - co do poświęcania jednostek aux, to, jak już kiedyś pisałem, nie zgadzam się z ich poświęcaniem "ot tak", bo jest ich dużo, na straty. To nie jest wojowanie, jeśli nie ma się głębszego celu - jak dajmy na to, w tymże opisywanym scenariuszu. Raczej staram się grać swoimi jednostkami, zaś auxy są do wypełniania luk. zabezpieczania.
Ale każdy ma swoje metody!

Ponury

Ale to nie w każdej kampanii. Czasem liczy się tylko szybkość, więc można być na widoku i ryzykować, ale tak ma być. Czasem prestiżu i jednostek jest jak lodu, więc nie ma różnicy, czy wróg mnie widzi czy nie. W tej kampanii nie ma żadnego prestiżu oprócz VHeksów, o czym na początku gracz nie wie. Więc jeżeli ktoś ma nawyk ukrywania się, itp. to w tej kampanii akurat to atut, ale w wielu innych niekoniecznie. W niektórych scenariuszach bardzo ważne jest szybkie uderzenie w pierwszych turach, żeby zdążyć przed wrogiem. W niektórych odwrotnie - trzeba iść powolutku i ostrożnie. Ale o tym mówię cały czas - na początku gracz nie wie, na co akurat trafił. Jeżeli obrana taktyka to ta właściwa, to ma farta. Innym razem musi zacząć od nowa.