Narodowy test kampanii "Znak Orła" (G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 06, 2018, 04:38:14 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ponury

Ja myślę, że wystarczy tylko zamienić obecny ckm na ckm plot i będzie dobrze  :) Każdy gracz jak zauważy, że taka jednostka potrafi "bronić" innych przed samolotami, a nawet strzelać, od razu się nauczy jak grać.
Albo może zamienić którąś z piechot na taczankę.

Waldzios

Cytat: Ponury w Kwiecień 12, 2018, 01:52:01 PM
Ja myślę, że wystarczy tylko zamienić obecny ckm na ckm plot i będzie dobrze  :) Każdy gracz jak zauważy, że taka jednostka potrafi "bronić" innych przed samolotami, a nawet strzelać, od razu się nauczy jak grać.
Albo może zamienić którąś z piechot na taczankę.
Tak dla ścisłości:

Wiem, że ckm'y przeciwlotnicze brzmią "dobrze", ale może najpierw je obejrzyj. Myślę, że szybko zmienisz zdanie  >:D.

Jakiś czas temu kilkakrotnie lepszego flaka ('GAZ 25mm') nazwałeś "beznadziejną pseudo-pelotką, która przed niczym nie chroni".  Ckm'y i taczanki są nieporównywalnie gorsze.

Skoro piszesz, że ckm'y będą "bronić" to znaczy, że nie rozumiesz ich ograniczeń.
Ckm'y mają tak niski atak plot, że jedynym skutecznym i wartym uwagi sposobem ich użycia, jest obniżenie obrony wrogiego samolotu, by ułatwić atak innej jednostki.

Nowy gracz niczego się nie nauczy, bo bez znajomości mechaniki (i kilku sztuczek) przydatność ckm'u jest minimalna (sporadyczne trafi się  krytyk).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Cytat: Waldzios w Kwiecień 12, 2018, 02:57:23 PMTak dla ścisłości:

Wiem, że ckm'y przeciwlotnicze brzmią "dobrze", ale może najpierw je obejrzyj. Myślę, że szybko zmienisz zdanie  >:D.

Tak dla ścisłości, to dobrze znam ckmy przeciwlotnicze, bo były w grze od lat, a dopiero niedawno je przestawiono do klasy ppanc, przez co zupełnie straciły na jakości i grywalności. W kampanii Leśni Ludzie sprawdzały się elegancko przeciwko samolotom o obniżonej sile, a w tej kampanii w pierwszych scenariuszach samoloty wroga też nie mają maks. siły. Taki ckm jest w stanie urwać nawet 2 punkty.

Cytat: Waldzios w Kwiecień 12, 2018, 02:57:23 PMJakiś czas temu kilkakrotnie lepszego flaka ('GAZ 25mm') nazwałeś "beznadziejną pseudo-pelotką, która przed niczym nie chroni".  Ckm'y i taczanki są nieporównywalnie gorsze.

Jeżeli dobrze pamiętasz, to była inna kampania. Wszystkie startowe jednostki miały zerowe doświadczenie, więc w ogóle nie można tego porównywać. Poza tym było ich malutko i strata choćby jednej to był duży cios. A przy stracie 3 czy 4 właściwie trzeba było zacząć od nowa. W tej kampanii tak nie ma.

Cytat: Waldzios w Kwiecień 12, 2018, 02:57:23 PMSkoro piszesz, że ckm'y będą "bronić" to znaczy, że nie rozumiesz ich ograniczeń.
Ckm'y mają tak niski atak plot, że jedynym skutecznym i wartym uwagi sposobem ich użycia, jest obniżenie obrony wrogiego samolotu, by ułatwić atak innej jednostki.

Będą będą. W Leśnych Ludziach broniły, w innych kampaniach też, to i tutaj będą. Czasem masz szczęście i przelatujący samolot zostaje przechwycony i straci punkt albo dwa i to już jest o wiele więcej niż zero w przypadku braku takiego ckma. Zresztą, w innych kampaniach przeżywałem to samo, ale w drugą stronę i moje samoloty traciły punkty po ostrzale z ckma. Często przewidywany wynik przy ckmie (czy taczance) to było 1-2 czy 1-3, a po jego likwidacji robiło się 0-4. Nie powiedziałbym, że to znikoma różnica. Czasem to nawet może spowodować odstraszenie AI od ataku.

Cytat: Waldzios w Kwiecień 12, 2018, 02:57:23 PMNowy gracz niczego się nie nauczy, bo bez znajomości mechaniki (i kilku sztuczek) przydatność ckm'u jest minimalna (sporadyczne trafi się  krytyk).

Ja się nauczyłem, to każdy się może nauczyć. Poza tym - zawsze lepiej mieć niż nie mieć, skoro jednostka i tak jest rozstawiona. Skoro jest, to lepiej, żeby zgodnie z pierwotnym zamysłem jak mniemam potrafiła strzelać w powietrze.
Jak już tak się czepiamy, to trzeba napisać, że i bez tego scenariusze da się przejść na BV. Pewnie gdyby odjąć kilka auxów też by się udało. Ale skoro mamy taki a nie inny skład w scenariuszu, to na pewno lepiej poprawić to, co zostało zepsute jeżeli jest możliwość.

Gustlik

Waldzios - a może w takim razie pozwolić ckm'om bronić sąsiednich jednostek?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2018, 07:25:56 PM
Waldzios - a może w takim razie pozwolić ckm'om bronić sąsiednich jednostek?
Właśnie pisałem na ten temat w wątku Gustlik Efile dla Open General.

Od następnej wersji przywrócę ckm'om atak plot (będą bronić sąsiednich jednostek).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Scenariusz Szkocja - bez problemów BV. Ja bym go zreorganizował całkowicie. Po pierwsze - niech samoloty ze szkopami już będą od razu nad lądem na starcie i najlepiej niech od razu będzie ruch AI. Tak byłoby trudniej niż jest teraz, bo teraz widać, gdzie te samoloty lecą, więc łatwo je przechwycić, przesunąć własne wojska i wybić jak kaczki na ziemi a nawet jeszcze w powietrzu. Ale to wymagałoby zmiany lokalizacji VHeksów - jak dla mnie są zbyt daleko na tyłach. Rozumiem, że taki desant to bardziej rajd niż początek prawdziwej inwazji na Anglię, więc celem spadochroniarzy mogłaby być jakaś np. fabryka gdzieś w miarę blisko brzegu, czy może radar, lotnisko. Żeby było trudniej - ustawić ze 3 takie fabryki jako MSU, ale wrogowi kazać zniszczyć tylko jedną albo dwie. Przynajmniej grając za pierwszym razem gracz miałby niespodziankę  :)

Scenariusz Ćwiczenia - bez problemów BV. Uwag ani propozycji nie mam. Może najwyżej można dodać Kanadyjczykom jakąś dodatkową artylerię.

Zsamot

Cytat: Waldzios w Kwiecień 12, 2018, 07:58:46 PM
Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2018, 07:25:56 PM
Waldzios - a może w takim razie pozwolić ckm'om bronić sąsiednich jednostek?
Właśnie pisałem na ten temat w wątku Gustlik Efile dla Open General.

Od następnej wersji przywrócę ckm'om atak plot (będą bronić sąsiednich jednostek).
To byłoby optymalne. I zarazem nie stworzy potwora.

Pewnie, że nie chcę zrobić z ckm maszyny do wszystkiego, ale dałoby jakąś namiastkę obrony.  I uatrakcyjni grę.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatScenariusz Szkocja - bez problemów BV. Ja bym go zreorganizował całkowicie.

Zgadzam sie z Tobą również całkowicie - do tego stopnia, że jesli ktos ma pomysł na CAŁKIEM NOWY scenariusz w tym miejscu, to jestem gotów go zrealizować.

(Polecam rzucić okiem na mapy brytyjskich wybrzeży, które powstały na przestrzeni ostatniego roku - wtedy ich nie było, a może mogłyby być jakąś inspiracją)

Ten scenariusz, jak i następny (Cwiczenia "Snaffle") powstały TYLKO DLATEGO  żeby w działaniach polskich sił na ścieżce europejskiej nie powstała czteroletnia luka 1940-44 . Pierwszy jest całkowicie fikcyjny, drugi - nie do końca, bo takie ćwiczenia faktycznie się odbyły.

Jeśli jednak beda jakiekolwiek konstruktywne pomysły - jak zagospodarować polskich żołnierzy na ścieżce europejskiej, w tych latach, to chętnie się przyjrzę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

connor71

Cytat: Gustlik w Kwiecień 13, 2018, 11:21:46 AM


Jeśli jednak beda jakiekolwiek konstruktywne pomysły - jak zagospodarować polskich żołnierzy na ścieżce europejskiej, w tych latach, to chętnie się przyjrzę.
Zgodnie z prawdą historyczną, to w tych latach faktycznie nasi żołnierze pilnowali wybrzeża, ćwiczyli lub ewentualnie zmieniali jednostki.
Aby coś się działo, to można pomyśleć o procesie tworzenia Samodzielnej Brygady Spadochronowej, albo 1 Dyw Panc. Ale było by powtórzenie "Snaffle". Może faktycznie zostawić 4 letnią dziurę, aby nie nabijać dodatkowego doświadczenia. Było by to realne zachowanie "prawdy historycznej".

Gustlik

Nabijanie dodatkowego doswiadczenia to tylko jeden z aspektów tej sprawy. Są jednak inne problemy z taką dużą "dziurą czasową" w kampanii. Przede wszystkim - sprzet. Z tym, co gracz zgromadzi do kapitulacji Francji nie ma czego szukać w Normandii '44. Skok jakościowy - to przepaść. A zatem trzeba by mu dać olbrzymią ilość kasy, żeby wyrównał poziom swoich jednostek i kupił nowe. Myslę, że w ten sposób przestalibyśmy całkowicie panować nad sposobem i wielkością jego zakupów.

Druga - mniej istotna rzecz, to fakt, że po skasowaniu tych dwóch scenariuszy, ścieżka "francuska" stanie sie mniej atrakcyjna do grania. Starałem się aby obie ścieżki miały tyle samo bitew.

Tak ze mimo wszystko wolałbym zachować kształt i drzewko kampanii....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Cytat: Gustlik w Kwiecień 13, 2018, 11:21:46 AM
Zgadzam sie z Tobą również całkowicie - do tego stopnia, że jesli ktos ma pomysł na CAŁKIEM NOWY scenariusz w tym miejscu, to jestem gotów go zrealizować.

Całkiem nowy to niekoniecznie, założenia dot. terenu i składu armii są w porządku  :)
Ja bym tylko zmienił warunki zwycięstwa dla AI na zniszczenie 1 z 3 budynków - bo i tak nasz sztab jest MSU, więc wróg też go musi zniszczyć, jeśli chce wygrać. Zrobiłbym 3 budynki w miarę blisko brzegu jako MSU - lotnisko, fabryka, no i powiedzmy jakiś bunkier sztabu. My mamy wojska rozsypane równomiernie, ale wróg atakuje albo tylko w jednym miejscu, albo w dwóch różnych.
I dalej dwie opcje: wróg jest już w samolotach nad brzegiem i albo od razu ma własną turę, czyli ląduje i ew. atakuje, albo jest tura gracza i wtedy może strzelać do transportowców i ruszyć wojskami do obrony. Może wtedy transportowce powinien osłaniać myśliwiec z krzyżem, żeby nie było aż tak przesadnie? Oczywiście, spadochroniarzy nie można wysłać od razu nad sam cel, bo wtedy go raz dwa zniszczą i będzie po grze. Zrezygnowałbym całkowicie z okrętów tutaj. No i dla gracza celem byłoby jak wcześniej zniszczenie określonej liczby jednostek wroga.

sympatyk

Kiedyś było rozważane i odrzucone ...
Narwik
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Narwik_1940.PNG/1280px-Narwik_1940.PNG

Obrona wybrzeża Anglii i może bitwa powietrzna o Anglię?

Tak, wiem burzy to kręgosłup kampanii 

A, na marginesie ..
Tam na Zachodzie może jeszcze wiedzą, że Niemcy napadły na Polskę - ale, że Rosja? - a już to, że najeźdźców było trzech ? 

Gustlik

CytatKiedyś było rozważane i odrzucone ...

Dokładnie - ja to odrzuciłem, bo polscy zołnierze walczący we Francji musieliby sie w międzyczasie "teleportować" do Narviku. Oczywiscie teoretycznie da się wybrać takie dni żeby nie nachodziły na siebie i ułożyć sekwencję Francja-Narvik-Francja, ale będzie to mocno nieeleganckie.

CytatObrona wybrzeża Anglii i może bitwa powietrzna o Anglię?

Już prędzej, choć to dodając jeden scenariusz, nadal pozostawia nas w 1940.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Może "Rajd na Dieppe"..., polskie akcenty były (lotnictwo i ORP Ślązak).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

No, cóż tylko dwa rodzaje wojsk 2-gej RP walczyły nieprzerwanie - marynarka i lotnictwo ..
Jeśli popatrzeć na na ścieżkę Andersa, Maczka czy też Berlinga - wszędzie występuje przerwa po 1939
Przerwę tę wypełnia tylko walka partyzancka ... a w zasadzie jest 4 ścieżką

Ale to nic nie wnosi  ... wszystko będzie mocno naciągane