Narodowy test kampanii "Znak Orła" (G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 06, 2018, 04:38:14 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ponury

Scenariusz 3

Zmieniłem artylerię na lepszą i dokupiłem moździerze bez transportu. Czołg w prezencie.
Tak jak pisałem wcześniej, idzie silny kontratak na środkowe VHeksy. Wiedziałem o tym, więc zostawiłem 3 jednostki i tylko dzięki temu utrzymałem go do czasu zajęcia Kałuszyna. Szkopy już podprowadziły artylerię, więc po chwili nie byłoby czego szukać. Jeżeli gracz nie zostawi ze 3 jednostek, to nie ma szans go utrzymać, przez co już nie wygra całego scenariusza.
Moja taktyka na ten scenariusz polegała na uderzeniu wschodniej grupki auxów na środkowe VHeksy. Dzięki temu część wojsk musiała ruszyć na wschód, co ułatwiło uderzenie moich żołnierzy od zachodu. Dwoma kawaleriami ruszyłem południowym skrajem mapy, okrążając wszystkich od południa, co ułatwiło załatwienie artylerii, odciągnęło część wojsk Kempfa i ostatecznie ułatwiło zajęcie ostatniego VHeksa. Wnioski takie same - przydałoby się rozpoznanie, bo gracz intuicyjnie zaatakuje wschodni VH i po prostu przegra.

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 170  *  Average: 56

..
Current scenario: MINSK MAZOWIECKI,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 468 , Current prestige is 389
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +400, KOCK , cap 1850, 12 turns prestige: 60
if V : +320, KOCK , cap 1850, 15 turns prestige: 60
if TV: +200, KOCK , cap 1850, 19 turns prestige: 60
Ls: Loss , turn prestige: 60

Infantry
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 323 exp , Poland , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+52 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 3 bars , 349 exp , Poland , 7/10 , Aggressive Attack  , 8 kill , 0 pp - U:002  [+41 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 192 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:004
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 37 exp , Poland , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+29 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 204 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Tank 
7TP ,  , 2 bars , 238 exp , Poland , 8/10 , 4 kill , 156 pp - U:009  [+73 exp]
+  H39 ,  , 2 bars , 287 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+107 exp]

Anti-tank
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 259 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:006

FlaK
wz 36/40 , Zaprzeg ,  , 2 bars , 205 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 204 pp - U:008  [+66 exp]

Artillery
*  120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 209 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+40 exp]
Mozdzierz wz.31 81 mm ,  , 2 bars , 231 exp , Poland , 4/10 , 0 kill , 108 pp - U:069  [+51 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:20   TNK:9    RCN:7    AT:8    FLAK:1    ATY:8    TB:4      Total: 57
Lost  : INF:11   RCN:1    AT:2    FORT:1      Total: 15

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1105 exp,     16 kill,      0 pp    Average:    221 exp,      3 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    525 exp,      7 kill,    156 pp    Average:    263 exp,      4 kill,     78 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    259 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    259 exp,      3 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    205 exp,      1 kill,    204 pp    Average:    205 exp,      1 kill,    204 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    440 exp,      1 kill,    108 pp    Average:    220 exp,      1 kill,     54 pp
* Summary:     *  11 Units *  1 Leaders      Total :   2534 exp,     28 kill,    468 pp    Average:    230 exp,      3 kill,     43 pp


Player 1  Poland   has 33 units total (core+aux):
Infantry : 15
Tank   :  2
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Fortification :  4
Artillery :  6
Air Defense :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany, Waffen SS   has 9 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  1
Artillery :  2
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Waldzios

Uporządkowałem i/lub poprawiłem część transportów dla jednostek PSZ.

Pliki efila: GusOpen6912.zip;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Scenariusz 4

Kupuję dobrą artylerię i samolot rozpoznawczy.
Myślę, że coś tu można poprawić. Wygrałem w 7 turze, ale mogłem turę wcześniej. Postanowiłem jednak zająć jedną dodatkową płatną flagę. I dopiero w 5 turze pojawiają się jednostki wroga, które próbują zająć nasz północny VH. W 6 turze zaczyna się wstępne natarcie, odparte. Nie wiem, ile bym wytrzymał, a miałem 5 jednostek, w tym sztab. Wróg miał 8-9 czyli powinien sobie poradzić. Ale w centrum idzie świetnie. Rozpoznanie lotnicze pozwala mi wychwycić moment, w którym wszystkie artylerie wroga są w transporcie. Dzięki temu podciągam własną i w kolejnej turze mogę zniszczyć jedną z 3. Na pozostałe oczywiście ruszam szarżą na konikach i też przy stratach jest sukces. Wtedy już jest pozamiatane, okrążam wroga i zajmuje oba VHeksy.
Wydaje mi się, że za dużo jednostek niemieckich atakuje środkiem, przez co dość łatwo można ustawić linię obrony i je wykończyć. Atak na północ to 4 jednostki, które wiele zamieszania nie robią. Może też tur na BV jest za dużo?

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:60
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 237  *  Average: 59

..
Current scenario: KOCK,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 1164 , Current prestige is 457
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
if BV: +500, 2 Choices - cap: (2800,2500), 12 turns prestige: 110
if V : +400, 2 Choices - cap: (2800,2500), 15 turns prestige: 110
if TV: +300, 2 Choices - cap: (2800,2500), 25 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Infantry
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 342 exp , Poland , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+19 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 3 bars , 397 exp , Poland , 8/10 , Aggressive Attack  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+48 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 195 exp , Poland , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+3 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 47 exp , Poland , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+10 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 204 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Tank 
7TP ,  , 2 bars , 288 exp , Poland , 10/10 , 6 kill , 156 pp - U:009  [+50 exp]
+  H39 ,  , 3 bars , 326 exp , Poland , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:010  [+39 exp]

Anti-tank
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 281 exp , Poland , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:006  [+22 exp]

FlaK
wz 36/40 , Zaprzeg ,  , 2 bars , 215 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 204 pp - U:008  [+10 exp]

Artillery
*  120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 224 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+15 exp]
Mozdzierz wz.31 81 mm ,  , 2 bars , 231 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 108 pp - U:011
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 201 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 432 pp - U:060  [+21 exp]

Tactical Bomber
RWD-14 Czapla ,  , 1 bars , 190 exp , Poland , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:061  [+10 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:31   TNK:9    RCN:9    AT:11   FLAK:2    ATY:12   TB:4      Total: 78
Lost  : INF:14   RCN:1    AT:2    FORT:1      Total: 18

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1185 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    237 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    614 exp,     12 kill,    156 pp    Average:    307 exp,      6 kill,     78 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    281 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    281 exp,      3 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      1 kill,    204 pp    Average:    215 exp,      1 kill,    204 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    656 exp,      4 kill,    540 pp    Average:    219 exp,      1 kill,    180 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    190 exp,      1 kill,    264 pp    Average:    190 exp,      1 kill,    264 pp
* Summary:     *  13 Units *  1 Leaders      Total :   3141 exp,     43 kill,   1164 pp    Average:    242 exp,      3 kill,     90 pp


Player 1  Poland   has 27 units total (core+aux):
Infantry : 14
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Artillery :  5
Tactical Bomber :  2

Player 2  Germany   has 10 units total (core+aux):
Infantry :  6
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Waldzios

3. MINSK MAZOWIECKI

Prototyp: H39;

Uzbierałem 451pp, więc pora na duże zakupy:
- ulepszyłem konną artylerie do '155mm wz.17 Schneider';
- wymieniłem działo 75mm na kolejny '155mm wz.17 Schneider';

Zdecydowałem się rozegrać misje spokojnie i bez pośpiechu.
Na wschodzie wstrzymałem się z atakiem do przylotu samolotu zwiadowczego.
W trakcie dokupiłem '100mm wz.14/19 Skoda', by wesprzeć obronę Warszawy.
Scenariusz przyjemny. Pograłbym dłużej, ale zabrakło Niemców.

Dodałbym '1 DPLeg' jedną lub dwie jednostki rozpoznawcze, poza tym w porządku.



1 DPLeg doczekała się rozpoznania lotniczego (5 tura):




Raport:

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:51
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 160  *  Average: 53

..
Current scenario: MINSK MAZOWIECKI,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 792 , Current prestige is 141
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +400, KOCK , cap 1850, 12 turns prestige: 60
if V : +320, KOCK , cap 1850, 15 turns prestige: 60
if TV: +200, KOCK , cap 1850, 19 turns prestige: 60
Ls: Loss , turn prestige: 60

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 319 exp , Polska , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 3 bars , 352 exp , Polska , 6/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+27 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 279 exp , Polska , 7/10 , Resilience  , 6 kill , 0 pp - U:004  [+101 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 54 exp , Polska , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 200 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
+  H39 ,  , 2 bars , 257 exp , Polska , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+77 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 357 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 3 kill , 0 pp - U:006  [+86 exp]

Artyleria uniwersalna
40mm wz.36 , Zaprzeg ,  , 2 bars , 270 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 204 pp - U:008  [+90 exp]

Artyleria
*  155mm wz.17 Schneider  , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 243 exp , Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 0 pp - U:003  [+46 exp]
155mm wz.17 Schneider  , Zaprzeg ,  , 2 bars , 218 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 360 pp - U:009  [+38 exp]
100mm wz.14/19 Skoda , Zaprzeg ,  , 2 bars , 233 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 228 pp - U:038  [+53 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:31   TNK:13   RCN:9    AT:9    FLAK:2    ATY:14   FTR:2    TB:5      Total: 85
Lost  : INF:9    RCN:1    AT:2    FORT:2      Total: 14

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1204 exp,     18 kill,      0 pp    Average:    241 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    257 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    257 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    357 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    357 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    270 exp,      1 kill,    204 pp    Average:    270 exp,      1 kill,    204 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    694 exp,      7 kill,    588 pp    Average:    231 exp,      2 kill,    196 pp
* Summary:     *  11 Units *  4 Leaders      Total :   2782 exp,     32 kill,    792 pp    Average:    253 exp,      3 kill,     72 pp


Player 1  Polska   has 35 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  4
Artyleria :  7
Obrona plot. :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 2 units total (core+aux):
Artyleria :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Scenariusz 5

Idę ścieżką francuską. Jest limit rozstawienia. Dostaję samolot w prezencie, dokupuję drugi. Niestety, przegapiłem możliwość kupna dobrego flaka, więc muszę działać z jednym. Kupuję za to recona z dodatkiem.
Kolejny raz nie udało mi się osiągnąć BV. Uderzenie od wschodu jest po prostu zbyt silne. Nie wiem, jak trzeba zagrać, żeby utrzymać wszystkie VHeksy. Najpierw zatrzymałem uderzenie od północy, przebił się tylko jeden recon na wschodzie i jedna tankietka na zachodzie. Wysłałem najbardziej mobilne wojska do wschodniego VHeksa, ale szkopy je po prostu rozmazały. Udało mi się przejechać saperami do południowego VHeksa, zniszczyć most i VH, ale nic to nie dało. Został bez problemu zajęty. Wprawdzie udało mi się wycofać i odbić wschodni VH, ale już nie miałem możliwości odbić południowego.
Dziwne, że recony trudniej zniszczyć niż normalne czołgi. Moim zdaniem uderzenie od wschodu zabija ten scenariusz.
Może warto by zmienić warunki zwycięstwa na ucieczkę iluś jednostek?

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:60
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: Hurricane I
5   MONTMIRAIL , #17 , Victory , score:30
--
Campaign score: 267  *  Average: 53

..
Current scenario: MONTMIRAIL,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 1764 , Current prestige is 273
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +100, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if V : +100, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if TV: +50, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if Ls: +0, SCOTLAND , cap 3300, 12 turns prestige: 200

Infantry
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 386 exp , Poland , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+44 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 4 bars , 466 exp , Poland , 10/10 , Aggressive Attack  , 11 kill , 0 pp - U:002  [+69 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 264 exp , Poland , 3/10 , 5 kill , 0 pp - U:004  [+69 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 47 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 206 exp , Poland , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+2 exp]

Tank 
7TP ,  , 3 bars , 376 exp , Poland , 8/10 , 10 kill , 156 pp - U:009  [+88 exp]
+  H39 ,  , 4 bars , 438 exp , Poland , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill , 0 pp - U:010 [+112 exp]

Recon
Panhard 178 ,  , 2 bars , 245 exp , Poland , 8/10 , Recon, 1 kill , 144 pp - U:069  [+57 exp]

Anti-tank
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 363 exp , Poland , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+82 exp]

FlaK
wz 36/40 , Zaprzeg ,  , 2 bars , 293 exp , Poland , 3/10 , 1 kill , 204 pp - U:008  [+78 exp]

Artillery
*  120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 266 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+42 exp]
Mozdzierz wz.31 81 mm ,  , 2 bars , 295 exp , Poland , 8/10 , 0 kill , 108 pp - U:011  [+64 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 278 exp , Poland , 8/10 , 3 kill , 432 pp - U:012  [+77 exp]

Fighter
+  Hurricane I ,  , 2 bars , 255 exp , Poland , 5/10 , Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:014  [+67 exp]
Bloch MB-152 ,  , 3 bars , 349 exp , Poland , 3/10 , Special Munition, 0 kill , 456 pp - U:070  [+161 exp]

Tactical Bomber
RWD-14 Czapla ,  , 1 bars , 190 exp , Poland , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:013

Player 1 : Poland
Killed: INF:38   TNK:16   RCN:10   AT:13   FLAK:2    ATY:16   AD:1    FTR:4    TB:6      Total: 106
Lost  : INF:20   RCN:1    AT:3    FORT:1    ATY:2    FTR:2      Total: 29

BV  4
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1369 exp,     26 kill,      0 pp    Average:    274 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  1 Leaders      Total :    814 exp,     22 kill,    156 pp    Average:    407 exp,     11 kill,     78 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    245 exp,      1 kill,    144 pp    Average:    245 exp,      1 kill,    144 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    363 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    363 exp,      4 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    293 exp,      1 kill,    204 pp    Average:    293 exp,      1 kill,    204 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    839 exp,      6 kill,    540 pp    Average:    280 exp,      2 kill,    180 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :    604 exp,      5 kill,    456 pp    Average:    302 exp,      3 kill,    228 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    190 exp,      1 kill,    264 pp    Average:    190 exp,      1 kill,    264 pp
* Summary:     *  16 Units *  2 Leaders      Total :   4717 exp,     66 kill,   1764 pp    Average:    295 exp,      4 kill,    110 pp


Player 1  Poland   has 23 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  3
FlaK :  1
Artillery :  4
Air Defense :  2
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 9 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  2
Recon :  2
Anti-tank :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Ponury

Scenariusz 6

Limit rozstawienia 6. Mało. Reszta jednostek musi zasuwać z SHeksa i nie bardzo zdąża pomóc. Tylko Sztab i recon docierają na miejsce. Mam 2 artylerię, flaka, ckm i 2 czołgi. No i samoloty. Przypadkowo wchodzę w zasięg wzroku szkopów, dzięki czemu wyłażą zza rzeki i mogę załatwić ich artylerię. Oczywiście, udaje się wykurzyć obrońców w ostatniej turze BV. Jest ciężko.

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:60
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: Hurricane I
5   MONTMIRAIL , #17 , Victory , score:30
6   MONTBARD , #18 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 318  *  Average: 53

..
Current scenario: MONTBARD,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 1764 , Current prestige is 573
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +1000, SCOTLAND , cap 3300, 6 turns prestige: 40
if V : +800, SCOTLAND , cap 3300, 9 turns prestige: 40
if TV: +600, SCOTLAND , cap 3300, 12 turns prestige: 40
Ls: Loss , turn prestige: 40

Infantry
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 386 exp , Poland , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 5 bars , 526 exp , Poland , 6/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+60 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 264 exp , Poland , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:004
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 47 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 206 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007

Tank 
7TP ,  , 3 bars , 377 exp , Poland , 10/10 , 11 kill , 156 pp - U:009  [+1 exp]
+  H39 ,  , 5 bars , 542 exp , Poland , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 17 kill , 0 pp - U:010  [+104 exp]

Recon
Panhard 178 ,  , 2 bars , 260 exp , Poland , 9/10 , Recon, 1 kill , 144 pp - U:015  [+15 exp]

Anti-tank
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 379 exp , Poland , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+16 exp]

FlaK
wz 36/40 , Zaprzeg ,  , 3 bars , 337 exp , Poland , 9/10 , 2 kill , 204 pp - U:008  [+44 exp]

Artillery
*  120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 285 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+19 exp]
Mozdzierz wz.31 81 mm ,  , 2 bars , 295 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 108 pp - U:011
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 294 exp , Poland , 10/10 , 4 kill , 432 pp - U:012  [+16 exp]

Fighter
+  Hurricane I ,  , 3 bars , 321 exp , Poland , 6/10 , Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:014  [+66 exp]
Bloch MB-152 ,  , 4 bars , 438 exp , Poland , 7/10 , Reconnaissance Movement  , Special Munition, 1 kill , 456 pp - U:016  [+89 exp]

Tactical Bomber
RWD-14 Czapla ,  , 1 bars , 196 exp , Poland , 7/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:013  [+6 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:42   TNK:16   RCN:10   AT:16   FLAK:3    ATY:18   AD:1    FTR:5    TB:6      Total: 117
Lost  : INF:20   RCN:1    AT:3    FORT:1    ATY:2    FTR:2      Total: 29

BV  5
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1429 exp,     27 kill,      0 pp    Average:    286 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  1 Leaders      Total :    919 exp,     28 kill,    156 pp    Average:    460 exp,     14 kill,     78 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    260 exp,      1 kill,    144 pp    Average:    260 exp,      1 kill,    144 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    379 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    379 exp,      4 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    337 exp,      2 kill,    204 pp    Average:    337 exp,      2 kill,    204 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    874 exp,      7 kill,    540 pp    Average:    291 exp,      2 kill,    180 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    759 exp,      7 kill,    456 pp    Average:    380 exp,      4 kill,    228 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    196 exp,      1 kill,    264 pp    Average:    196 exp,      1 kill,    264 pp
* Summary:     *  16 Units *  3 Leaders      Total :   5153 exp,     77 kill,   1764 pp    Average:    322 exp,      5 kill,    110 pp


Player 1  Poland   has 16 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  3
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 3 units total (core+aux):
Infantry :  2
Recon :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Ponury

Scenariusz 7

Jest jakiś błąd. Po mojej pierwszej turze scenariusz się kończy na BV. Jedyne, co zrobiłem, to zestrzeliłem myśliwca, którego wykryłem nad oceanem. Nie rozumiem.

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:60
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: Hurricane I
5   MONTMIRAIL , #17 , Victory , score:30
6   MONTBARD , #18 , Brilliant Victory , score:51
7   SCOTLAND , #19 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 394  *  Average: 56

..
Current scenario: SCOTLAND,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 2160 , Current prestige is 1148
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 1
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, TRAINING "SNAFFLE" , cap 4000, 12 turns prestige: 240
if V : +1000, TRAINING "SNAFFLE" , cap 4000, 12 turns prestige: 240
if TV: +800, TRAINING "SNAFFLE" , cap 4000, 12 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Infantry
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 386 exp , Poland , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 5 bars , 526 exp , Poland , 10/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:002
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 264 exp , Poland , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:004
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 47 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 206 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007

Tank 
7TP ,  , 3 bars , 377 exp , Poland , 10/10 , 11 kill , 156 pp - U:009
+  H39 ,  , 5 bars , 542 exp , Poland , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 17 kill , 0 pp - U:010

Recon
Panhard 178 ,  , 2 bars , 260 exp , Poland , 10/10 , Recon, 1 kill , 144 pp - U:015

Anti-tank
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 379 exp , Poland , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:006

FlaK
Bofors 40 , Bren ,  , 3 bars , 337 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 300 pp - U:008
Bofors 40 , Bren ,  , 2 bars , 210 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:044

Artillery
*  120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 285 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003
Mozdzierz wz.31 81 mm ,  , 2 bars , 295 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 108 pp - U:011
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 294 exp , Poland , 10/10 , 4 kill , 432 pp - U:012

Fighter
+  Hurricane I ,  , 3 bars , 329 exp , Poland , 10/10 , Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:014  [+8 exp]
Bloch MB-152 ,  , 4 bars , 438 exp , Poland , 10/10 , Reconnaissance Movement  , Special Munition, 1 kill , 456 pp - U:016

Tactical Bomber
RWD-14 Czapla ,  , 1 bars , 196 exp , Poland , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:013

Player 1 : Poland
Killed: INF:42   TNK:16   RCN:10   AT:16   FLAK:3    ATY:18   AD:1    FTR:6    TB:6      Total: 118
Lost  : INF:20   RCN:1    AT:3    FORT:1    ATY:2    FTR:2      Total: 29

BV  6
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1429 exp,     27 kill,      0 pp    Average:    286 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  1 Leaders      Total :    919 exp,     28 kill,    156 pp    Average:    460 exp,     14 kill,     78 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    260 exp,      1 kill,    144 pp    Average:    260 exp,      1 kill,    144 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    379 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    379 exp,      4 kill,      0 pp
FlaK           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    547 exp,      2 kill,    600 pp    Average:    274 exp,      1 kill,    300 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    874 exp,      7 kill,    540 pp    Average:    291 exp,      2 kill,    180 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    767 exp,      8 kill,    456 pp    Average:    384 exp,      4 kill,    228 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    196 exp,      1 kill,    264 pp    Average:    196 exp,      1 kill,    264 pp
* Summary:     *  17 Units *  3 Leaders      Total :   5371 exp,     78 kill,   2160 pp    Average:    316 exp,      5 kill,    127 pp


Player 1  Poland   has 28 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
FlaK :  2
Artillery :  3
Air Defense :  3
Fighter :  3
Tactical Bomber :  3
Destroyer :  2

Player 2  Germany   has 4 units total (core+aux):
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1
Submarine :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

sympatyk

... A dlaczego masz inną wersję kampanii?

Waldzios
G22 ZNAK ORŁA v.4.1e

Ponury
G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1f

Waldzios

Cytat: sympatyk w Kwiecień 22, 2018, 11:48:59 AM
... A dlaczego masz inną wersję kampanii?

Waldzios
G22 ZNAK ORŁA v.4.1e

Ponury
G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1f
Kowdar wykorzystał moje poprawki z tego wątku i nadał kampanii nowy numer.
Ponury gra na tej wersji (w języku angielskim).
Ja korzystam z swojej, poprawionej, ale jeszcze bez nowego identyfikatora.
Praktycznie są takie same, ale od kolejnego scenariusza zastosuje wersje oficjalną by nie siać zamieszania.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

4. KOCK

Zakupy:
Wymieniłem artylerie na zestawy '155mm wz.17 Schneider' +'C4P', a flaka na zestaw '40mm wz.36'+'C2P'.
W trakcie scenariusza dokupiłem dwa dodatkowe Boforsy z ciągnikami C2P. Zamysł był taki, że kampanie wrześniową skończę z w pełni zmechanizowaną artylerią.

Scenariusz niezbyt wymagający. Poważnym ułatwieniem jest zupełny brak niemieckiego lotnictwa.
Jak na ostatni scenariusz kampanii wrześniowej IMHO zbyt łatwo. Opanowałem mapę i wyeliminowałem niemieckie jednostki z zapasem 4 tur.

Niemieckiej stronie przydałoby choćby symboliczne wsparcie lotnicze. Bez tego polskie oddziały mają zbyt dużą swobodę działania, plus bezkarne rozpoznanie lotnicze.



Obrona Serokomla (4 tura):


Odsiecz Krzywdy (7 tura):




Raport:

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:51
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:54
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 224  *  Average: 56

..
Current scenario: KOCK,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 1692 , Current prestige is 111
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +500, 2 Choices - cap: (2800,2500), 12 turns prestige: 110
if V : +400, 2 Choices - cap: (2800,2500), 15 turns prestige: 110
if TV: +300, 2 Choices - cap: (2800,2500), 25 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 358 exp , Polska , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+39 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 3 bars , 374 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 0 pp - U:002  [+22 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 321 exp , Polska , 10/10 , Resilience  , 7 kill , 0 pp - U:004  [+42 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 71 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+17 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 200 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
+  H39 ,  , 3 bars , 353 exp , Polska , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:010  [+96 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 4 bars , 425 exp , Polska , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 4 kill , 0 pp - U:006  [+68 exp]

Artyleria uniwersalna
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 217 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 1 kill , 276 pp - U:008  [+37 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 1 bars , 180 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 276 pp - U:026
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 205 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:060  [+25 exp]

Artyleria
*  155mm wz.17 Schneider  , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 278 exp , Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 7 kill , 0 pp - U:003  [+35 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 202 exp , Polska , 10/10 , 3 kill , 432 pp - U:009  [+22 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 1 bars , 197 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 432 pp - U:011  [+17 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:47   TNK:13   RCN:12   AT:13   FLAK:3    ATY:20   FTR:2    TB:5      Total: 115
Lost  : INF:10   RCN:1    AT:2    FORT:2      Total: 15

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1324 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    265 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    353 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    353 exp,      8 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    425 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    425 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   3 Units *  1 Leaders      Total :    602 exp,      2 kill,    828 pp    Average:    201 exp,      1 kill,    276 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    677 exp,     11 kill,    864 pp    Average:    226 exp,      4 kill,    288 pp
* Summary:     *  13 Units *  5 Leaders      Total :   3381 exp,     47 kill,   1692 pp    Average:    260 exp,      4 kill,    130 pp


Player 1  Polska   has 29 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  3
Artyleria :  5
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Niemcy   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Mam pewien pomysł. Skoro już w jednym z wcześniejszych postów wykazałem, że ta kampania i tak nie wykazuje praktycznie żadnej ciągłości historycznej (bo przecież żołnierze poddający się pod Kockiem nie mieli wyboru, czy iść do Francji czy do łagru i do Andersa), to w imię grywalności w ogóle bym zrezygnował z tej fikcji ciągłości, a za to pokazał faktycznie wszystkie walki polskich jednostek w drugiej wojnie.

Czyli po wojnie obronnej przechodzimy do Narwiku, następnie do Francji (końcówka obrony), dalej walczymy w Afryce. Potem powiedzmy rozgrywamy jakiś scenariusz ćwiczebny, a wtedy dopiero następuje wybór ścieżki na Włochy i Francję.
Oczywiście ciągłości nie ma, ale w rzeczywistości nigdy jej nie było. Po prostu gracz wciela się w różne polskie wojska walczące w konkretnych prawdziwych miejscach. Można dodać opis historyczny, jak było naprawdę w danej bitwie, ale to wciąż będzie kampania w Open General, a nie prawdziwa historia. Ale dzięki temu zwiedzamy więcej pól bitwy i w większym stopniu łatamy dziurę przed 1944 r.

Natomiast wciąż jest problem z uwzględnieniem Arnhem. Tzn. mam pewien pomysł. Trzeba by w odprawie nakazać graczowi zamianę np. 3 czy 4 jednostek na odpowiednie spadochronowe i dać oczywiście na to kasę i nie dać żadnych pól rozstawienia poza tymi właśnie jednostkami (w transporcie lotniczym). Jako warunki zwycięstwa - przedostać się przez rzekę do EH. Ewentualnie osłaniać odwrót auxowych jednostek MSU do EH. Potem nakazać graczowi z powrotem zmienić spadochroniarzy na normalne jednostki i oczywiście nie dawać żadnych transportów.
Albo potraktować ten scenariusz jako bonusowy bez żadnych jednostek core.

Piszcie, co o tym sądzicie :)

Waldzios

5. MONTMIRAIL

Prototyp: Hurricane IIA2;
Zakupy:  D.520 + dodatki obserwacyjne;

Bardzo ciekawy scenariusz. Problem polega na tym, że z puntu widzenia celu misji zaczynamy w złym miejscu.
Linie obrony koniecznie trzeba przeorganizować i przesunąć oddziały w inne miejsca.

Wygrałem, ale nie rozegrałem tego najlepiej. Polskie oddziały wycofałem na południe, a francuzów przesunąłem na wschód.
To nie był optymalny wybór. Pozycje południowe są łatwiejsze do obrony, można walczyć plecami do rzeki.
Na wschodzie Francuzi byli atakowani z dwóch kierunków i zanim przybyły posiłki zostali praktycznie wybici.
Gdyby odwrócić role (jednostki CORE na wschodzie) straty byłyby znacznie mniejsze.

Scenariusz jest dość wymagający, ale bardzo ciekawy. Z przyjemnością zagram go kiedyś ponownie.



Odwrót (3 tura):


Francuzi w okrążeniu (6 tura):




Raport:

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:51
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:54
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Hurricane IIA2
5   MONTMIRAIL , #17 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 274  *  Average: 54

..
Current scenario: MONTMIRAIL,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 2172 , Current prestige is 243
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +100, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if V : +100, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if TV: +50, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if Ls: +0, SCOTLAND , cap 3300, 12 turns prestige: 200

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 374 exp , Polska , 4/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+16 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 4 bars , 400 exp , Polska , 9/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 0 pp - U:002  [+26 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 383 exp , Polska , 7/10 , Resilience  , 8 kill , 0 pp - U:004  [+62 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 71 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:005
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 200 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
+  H39 ,  , 3 bars , 391 exp , Polska , 8/10 , 11 kill , 0 pp - U:010  [+38 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 4 bars , 446 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 4 kill , 0 pp - U:006  [+21 exp]

Artyleria uniwersalna
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 254 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 2 kill , 276 pp - U:008  [+37 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 1 bars , 180 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 276 pp - U:012
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 226 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 276 pp - U:013  [+21 exp]

Artyleria
*  155mm wz.17 Schneider  , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 3 bars , 347 exp , Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 9 kill , 0 pp - U:003  [+69 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 250 exp , Polska , 10/10 , 6 kill , 432 pp - U:009  [+48 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 268 exp , Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 432 pp - U:011  [+71 exp]

Myśliwiec
+  Hurricane IIA2 ,  , 2 bars , 269 exp , Polska , 7/10 , Recon, 3 kill , 0 pp - U:014  [+81 exp]
D.520 ,  , 2 bars , 277 exp , Polska , 10/10 , Recon, 4 kill , 480 pp - U:069  [+89 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:55   TNK:20   RCN:14   AT:14   FLAK:3    ATY:23   FTR:5    TB:7      Total: 141
Lost  : INF:18   RCN:1    AT:4    FORT:2    ATY:3    AD:2    FTR:1      Total: 31

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1428 exp,     25 kill,      0 pp    Average:    286 exp,      5 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    391 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    391 exp,     11 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    446 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    446 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   3 Units *  1 Leaders      Total :    660 exp,      4 kill,    828 pp    Average:    220 exp,      1 kill,    276 pp
Artyleria      *   3 Units *  2 Leaders      Total :    865 exp,     20 kill,    864 pp    Average:    288 exp,      7 kill,    288 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    546 exp,      7 kill,    480 pp    Average:    273 exp,      4 kill,    240 pp
* Summary:     *  15 Units *  6 Leaders      Total :   4336 exp,     71 kill,   2172 pp    Average:    289 exp,      5 kill,    145 pp


Player 1  Polska   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  3
Artyleria :  3
Myśliwiec :  3

Player 2  Niemcy   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

6. MONTBARD

Krótki, prosty scenariusz. IMHO za krótki i za prosty.

Dodatkowo dziwny manewr z prestiżem. Cap wzrasta o 500pp, a nagroda to aż 1000pp. Nie rozumiem...



Raport:

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:51
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:54
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Hurricane IIA2
5   MONTMIRAIL , #17 , Brilliant Victory , score:50
6   MONTBARD , #18 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 329  *  Average: 54

..
Current scenario: MONTBARD,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 2244 , Current prestige is 90
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +1000, SCOTLAND , cap 3300, 6 turns prestige: 40
if V : +800, SCOTLAND , cap 3300, 9 turns prestige: 40
if TV: +600, SCOTLAND , cap 3300, 12 turns prestige: 40
Ls: Loss , turn prestige: 40

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 391 exp , Polska , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 4 bars , 400 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 0 pp - U:002
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 383 exp , Polska , 10/10 , Resilience  , 8 kill , 0 pp - U:004
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 71 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:005
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 200 exp , Polska , 10/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007
Strzelcy Pieszy ,  , 1 bars , 190 exp , Polska , 10/10 , FastEntrench, 0 kill , 72 pp - U:016

Czołg
+  H39 ,  , 4 bars , 427 exp , Polska , 10/10 , Devastating Fire  , 15 kill , 0 pp - U:010  [+36 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 4 bars , 446 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 4 kill , 0 pp - U:006

Artyleria uniwersalna
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 291 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 3 kill , 276 pp - U:008  [+37 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 1 bars , 180 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 276 pp - U:012
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 226 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 276 pp - U:013

Artyleria
*  155mm wz.17 Schneider  , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 3 bars , 355 exp , Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 9 kill , 0 pp - U:003  [+8 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 2 bars , 275 exp , Polska , 10/10 , 7 kill , 432 pp - U:009  [+25 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 3 bars , 306 exp , Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 6 kill , 432 pp - U:011  [+38 exp]

Myśliwiec
+  Hurricane IIA2 ,  , 2 bars , 287 exp , Polska , 10/10 , Recon, Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:014  [+18 exp]
D.520 ,  , 3 bars , 303 exp , Polska , 8/10 , Recon, Special Munition, 4 kill , 480 pp - U:015  [+26 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:58   TNK:20   RCN:14   AT:16   FLAK:3    ATY:25   FTR:6    TB:7      Total: 149
Lost  : INF:18   RCN:1    AT:4    FORT:2    ATY:3    AD:2    FTR:1      Total: 31

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  2 Leaders      Total :   1635 exp,     25 kill,     72 pp    Average:    273 exp,      4 kill,     12 pp
Czołg          *   1 Units *  1 Leaders      Total :    427 exp,     15 kill,      0 pp    Average:    427 exp,     15 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    446 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    446 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   3 Units *  1 Leaders      Total :    697 exp,      5 kill,    828 pp    Average:    232 exp,      2 kill,    276 pp
Artyleria      *   3 Units *  2 Leaders      Total :    936 exp,     22 kill,    864 pp    Average:    312 exp,      7 kill,    288 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    590 exp,      8 kill,    480 pp    Average:    295 exp,      4 kill,    240 pp
* Summary:     *  16 Units *  7 Leaders      Total :   4731 exp,     79 kill,   2244 pp    Average:    296 exp,      5 kill,    140 pp


Player 1  Polska   has 16 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  3
Artyleria :  3
Myśliwiec :  2

Player 2  Niemcy   has 5 units total (core+aux):
Piechota :  3
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

7. SCOTLAND

Prototyp: Spitfire II;

Scenariusz ma źle ustawione warunki zwycięstwa (utrzymać VH przez 0 tur). Wygrywamy automatycznie.



8.TRAINING "SNAFFLE"

Zakupy:
- samochód pancerny Staghound;
- nie uśmiechało mi się wymieniać sprzętu w 1943 (gdy za chwile 1944), więc pozostałe środki przeznaczyłem na dodatki;

Prosta i ciekawa koncepcja scenariusza.  Można powiedzieć, że scenariusz testuje praktyczną przydatność armii gracza w 1943 roku.
Przeciwnikiem są Kanadyjczycy. Kiedy zobaczyłem czołgi 'Churchill IV' nabrałem wątpliwości co do mojej taktyki.

Zorganizowałem obronę wokół lotniska. Na szczęście ciężkim czołgom nie towarzyszyła ciężka artyleria, więc moje obciążone dodatkami oddziały całkiem sprawnie sobie poradziły.
Znając scenariusz sugerowałbym dokupienie (choćby na czas misji) kilku 17-funtówek.

Trochę niejasny wydaje się limit wystawionych samolotów (nie wiadomo czy aux'owy 'Mustang IA' się do niego wlicza).
IMHO Mustang jest tam zupełnie niepotrzebny, nie tylko miesza w założeniach, ale też nie pasuje do koncepcji (gracz w tym momencie powinien być w stanie zapewnić własną obronę plot).



Obrona lotniska (5 tura):




Raport:

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:51
2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: H39
3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:54
4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Hurricane IIA2
5   MONTMIRAIL , #17 , Brilliant Victory , score:50
6   MONTBARD , #18 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Spitfire II
7   SCOTLAND , #19 , Brilliant Victory , score:76
8   TRAINING "SNAFFLE" , #20 , Brilliant Victory , (no score)
--
Campaign score: 405  *  Average: 57

..
Current scenario: TRAINING "SNAFFLE",  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 2364 , Current prestige is 434
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, FALAISE , cap 5350, 10 turns prestige: 120
if V : +1200, FALAISE , cap 5350, 13 turns prestige: 120
if TV: +0, TRAINING "SNAFFLE" , cap 4000, 16 turns prestige: 120
if Ls: +0, TRAINING "SNAFFLE" , cap 4000, 16 turns prestige: 120

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 4 bars , 405 exp , Polska , 9/10 , Forward Observer, 4 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 4 bars , 431 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , Forward Observer, 13 kill , 0 pp - U:002  [+31 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 4 bars , 459 exp , Polska , 9/10 , Resilience  , Forward Observer, 10 kill , 0 pp - U:004  [+76 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 86 exp , Polska , 10/10 , Forward Observer, 5 kill , 0 pp - U:005  [+15 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 200 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
+  H39 ,  , 5 bars , 554 exp , Polska , 9/10 , Devastating Fire  , Special Munition, 20 kill , 0 pp - U:010  [+127 exp]

Rozpoznanie
Staghound 37 ,  , 2 bars , 231 exp , Polska , 10/10 , Recon, 1 kill , 192 pp - U:049  [+51 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 4 bars , 488 exp , Polska , 9/10 , Aggressive Maneuver  , Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:006  [+42 exp]

Artyleria uniwersalna
40mm wz.36 , C2P ,  , 3 bars , 386 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , Air Defense, Special Munition, 5 kill , 276 pp - U:008  [+95 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 214 exp , Polska , 10/10 , Resilience  , Air Defense, Special Munition, 0 kill , 276 pp - U:012  [+34 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 280 exp , Polska , 10/10 , Air Defense, Special Munition, 2 kill , 276 pp - U:013  [+54 exp]

Artyleria
*  155mm wz.17 Schneider  , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 3 bars , 382 exp , Polska , 10/10 , Fire Discipline  , Special Munition, AntiTank, 10 kill , 0 pp - U:003  [+27 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 3 bars , 317 exp , Polska , 10/10 , Special Munition, AntiTank, 8 kill , 432 pp - U:009  [+42 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 3 bars , 386 exp , Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , Special Munition, AntiTank, 6 kill , 432 pp - U:011  [+80 exp]

Myśliwiec
+  Hurricane IIA2 ,  , 3 bars , 391 exp , Polska , 4/10 , Determined Defense  , Recon, Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:014  [+104 exp]
D.520 ,  , 3 bars , 378 exp , Polska , 9/10 , Recon, Special Munition, 5 kill , 480 pp - U:015  [+75 exp]
+  Spitfire II ,  , 2 bars , 242 exp , Polska , 10/10 , Recon, Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:016  [+32 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:68   TNK:24   RCN:15   AT:17   FLAK:4    FORT:1    ATY:25   FTR:9    TB:7      Total: 170
Lost  : INF:18   RCN:1    AT:4    FORT:4    ATY:3    AD:2    FTR:1      Total: 33

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1581 exp,     32 kill,      0 pp    Average:    316 exp,      6 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  1 Leaders      Total :    554 exp,     20 kill,      0 pp    Average:    554 exp,     20 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    231 exp,      1 kill,    192 pp    Average:    231 exp,      1 kill,    192 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    488 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    488 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   3 Units *  2 Leaders      Total :    880 exp,      7 kill,    828 pp    Average:    293 exp,      2 kill,    276 pp
Artyleria      *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1085 exp,     24 kill,    864 pp    Average:    362 exp,      8 kill,    288 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1011 exp,      9 kill,    480 pp    Average:    337 exp,      3 kill,    160 pp
* Summary:     *  17 Units *  9 Leaders      Total :   5830 exp,     99 kill,   2364 pp    Average:    343 exp,      6 kill,    139 pp


Player 1  Polska   has 20 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  3
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  3
Myśliwiec :  4

Player 2  Kanada   has 6 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  4
Artyleria :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatCzyli po wojnie obronnej przechodzimy do Narwiku, następnie do Francji (końcówka obrony), dalej walczymy w Afryce. Potem powiedzmy rozgrywamy jakiś scenariusz ćwiczebny, a wtedy dopiero następuje wybór ścieżki na Włochy i Francję.

Bardzo dobry pomysł - jak tylko wrócę do domu (czwartek) postaram się go rozpisać na role - i zobaczymy.

Z Narviku i Arnhem zrezygnowałem kiedyś z uwagi na bardzo specyficzne jednostki jakie tam akurat walczyły.
Oczywiście - kierując sie założeniem o "i tak wątpliwej historyczności" - można to zastrzeżenie pominąć.

Natomiast Arnhem ma jeszcze jeden ważniejszy kłopot - kłopot z rozstawieniem jednostek. Widziałem zabieg "wymuszenia desantu" polegający na wyznaczeniu DHeksów dla gracza na sztucznie stworzonych heksach "OCEAN" - mimo że na obrazku był to ląd.  Przy jednoczesnym wyzerowaniu transportów morskich, taka sytuacja wymuszała rozstawienie jedynie w samolotach. Ale to było za czasów PG2 - nie wiem czy teraz da sie tak wymusić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/