Dodatki / Attachments

Zaczęty przez Waldzios, Wrzesień 04, 2018, 05:33:17 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

W związku z wprowadzeniem czterech nowych dodatków i komplikacjami z tego wynikającymi (dość złożony temat) zdecydowaliśmy (wraz z Gustlikiem) uprościć system dodatków.

W nowej wersji dodatki nie będą posiadały kar (cech ujemnych), ale w zamian będą odpowiednio droższe.
Oryginalnie cena dodatków wynosiła 25% ceny jednostki + 30pp, po zmianie cena w większości wypadków wzrośnie do 35% ceny jednostki + 50pp.

Lista dodatków:

Recon  +2 do zasięgu widzenia50pp + 35% ceny jednostki
Air Defense+2 AA/AD50pp + 45% wartości jednostki
Bridgingprzeprawa mostowa120pp + 10% wartości jednostki
AntiTank+2 HA50pp + 35% wartości jednostki
Support+2 MaxAmmo50pp + 35% wartości jednostki
Forward Observer    +2 ataku przeciwko sąsiednim celom    50pp + 35% wartości jednostki
Special Munition+2 na kości D2050pp + 45% wartości jednostki
Bunker Buster+2 do redukcji obrony bunkrów50pp + 35% wartości jednostki
Fast Builderszybsze budowanie250pp + 10% wartości jednostki
Fuel Pods+30% paliwa50pp + 35% wartości jednostki
Fast Speed+20% punktów ruchu50pp + 45% wartości jednostki

Wartości są dość "wczesne" i mogą ulec zmianom. Zdecydowanie wymagają testowania.

UWAGA. Ze względu na zmiany w cenach "dodatków" nie wskazana jest  aktualizacja efila w trakcie trwania kampanii (zwłaszcza rankingowej).
Jeśli komuś zależy na aktualizacji w trakcie kampanii, to należy "spieniężyć" dodatki przed aktualizacją.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No więc gram ci ja sobie kampanię "Kriegsmarine" (ta moją), bo tak sobie pomyślałem, że śmieszne niemieckie pancerniki to idealny materiał na testowanie dodatków.

Testuje sie fajnie, bo dodatek wychodzi cenowo z grubsza tak pół nowego pancernika, ale "Scharnhorst" z dodatkami "Speed" "Special Munition" i liderem Combat Support + Marksman - robi wrażenie. Inna sprawa, że trzeba grać na 300, bo inaczej o dodatkach dla okrętów można zapomnieć.

Ale to tak na marginesie, bo chciałem napisać o nowych liderach dla niszczycieli - otóż zamiana z "Marksmama" na lidera przeciwpodwodnego, jest to kompletne nieporozumienie.

Jakbym w każdym scenariuszu miał po pięć łodzi podwodnych u przeciwnika, to może być to coś dało, a tak, to likwidacja "Marksmana" u niszczycieli powoduje tylko masę nieporozumień, po 20 latach pamiętania że taki okręt strzela o heks dalej, kilka razy się paskudnie naciąłem...

No to se ponarzekałem.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 06, 2018, 10:00:32 PM

Ale to tak na marginesie, bo chciałem napisać o nowych liderach dla niszczycieli - otóż zamiana z "Marksmama" na lidera przeciwpodwodnego, jest to kompletne nieporozumienie.

Mała uwaga.
Poniżej wersji RC5 leader 'Deep Sea Hunter' po prostu nie działał (typowe testowanie na JPs  >:D).
Zgłosiłem to, i Luis poprawił w ostatniej wersji ('Leader Deep Sea Hunter was not avoiding enemies' evading').
Jeśli testowałeś na starszych wersjach, to ten leader był w zasadzie bezużyteczny.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Czyli teraz to są wszystkie dodatki. Stare "znikają"?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Październik 09, 2018, 12:37:00 AM
Czyli teraz to są wszystkie dodatki. Stare "znikają"?
Nie, zmieniają się tylko ich parametry i ceny. Dlatego pisałem, że niewskazane jest aktualizowanie efila w trakcie kampanii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: Gvozdika w Kwiecień 20, 2019, 06:15:02 PM
Tak na szybko jeszcze. Czy ktoś mógłby pomóc i wytłumaczyć jak działają dodatki: Bunker Buster, Special Munition i Forward Observer ?
Tak na szybko.

Bunker Buster - obniża efektywną obronę bunkrów.
Special Munition - dodaje punkty na kości przy ataku.
Forward Observer - dodaje punkty ataku dla ognia pośredniego (artyleria, klasa AD i okręty) przeciwko "obserwowanemu" celowi (wroga jednostka z która sąsiaduje jednostka posiadającą dodatek).

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

#6
Cytat: Waldzios w Kwiecień 20, 2019, 06:36:17 PM
Cytat: Gvozdika w Kwiecień 20, 2019, 06:15:02 PM
Tak na szybko jeszcze. Czy ktoś mógłby pomóc i wytłumaczyć jak działają dodatki: Bunker Buster, Special Munition i Forward Observer ?
Tak na szybko.

Bunker Buster - obniża efektywną obronę bunkrów.
Special Munition - dodaje punkty na kości przy ataku.
Forward Observer - dodaje punkty ataku dla ognia pośredniego (artyleria, klasa AD i okręty) przeciwko "obserwowanemu" celowi (wroga jednostka z która sąsiaduje jednostka posiadającą dodatek).
Koniecznie trzeba Twoje rady i paru innych zgrać w jeden plik wordowski i zrobić szybki poradnik!
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Cytat: Waldzios w Kwiecień 20, 2019, 06:36:17 PM
Special Munition - dodaje punkty na kości przy ataku.

Co to konkretnie daje? Podczas ataku sprawdzana jest inicjatywa i sam skutek ataku. Czy w obu przypadkach dodawane jest 2 do rzutu kośćmi?

Porównując Special Munition z poniższymi:

 
   
   
   
   
AttachmentIniHASAAANAADUwagi
Special Munition+2?+2+2+2+2---Tylko atak
Air Defense---------+2---+2Atak i obrona
AntiTank---+2------------Atak i obrona

Czy to jest tak?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#8
Cytat: Jaro w Styczeń 27, 2020, 12:29:41 PM
Czy to jest tak?
Nie. To co opisujesz to są bazowe wartości, przed wszystkimi kalkulacjami.
Tymczasem dodatek 'Special Munition' działa na samym końcu, gdy wszystkie kalkulacje są skończone.

Nie da się rezultatu wprost przeliczyć na punkty statystyk. Wiele zależy od wzajemnych statystyk walczących jednostek.

Procedura w bardzo dużym uproszczeniu wygląda tak:

Najpierw obliczany jest efektywny atak (EffAtk) atakującego, i efektywna obrona (EffDef) celu.
Potem kalkulowana jest różnica Diff = EffAtk - EffDef.
Do tego punktu statystyki działają wprost.

Potem sprawy się komplikują.
Jeśli różnica (Diff) jest większa od 4, to przeliczana jest według poniższego wzoru:
    if (Diff >4)
         Diff = 4 + ( 2 * Diff - 8 ) / 5

Czyli jeśli różnica jest większa od 4, to po tym punkcie wpływ 'Special Munition' nie jest już przeliczalny wprost.

Teraz rzucamy kośćmi K20, a do rezultatu rzutu dodajemy Diff.
Jeśli suma osiągnie wymagany próg to mamy trafienie.

Progi wynoszą domyślnie:
DiceToKill = 15
DiceToSuppress = 11


Dla jednostek typu ATY-class, FORT-class, LB-clas lub Naval-unit progi są wyższe:
DiceToKill = 19
DiceToSuppress = 11


Dodatek 'Special Munition' działa wprost dopiero na tym etapie.
Progi DiceToKill i DiceToSuppress są redukowane o wartość bonusu 'Special Munition'.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki. Czy w takim razie, planując ataki na czołgi, lepiej wziąć specjalizowany dodatek HA zamiast tego? Który będzie skuteczniejszy?
A wogóle jakie dodatki do poszczególnych klas polecasz (pomijam oczywiste wynikające z małej ilości amunicji jednostki czy konkretnych potrzeb)? Takie must have jak dron z liderem i ruchem fazowym.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Styczeń 28, 2020, 08:45:06 PM
Dzięki. Czy w takim razie, planując ataki na czołgi, lepiej wziąć specjalizowany dodatek HA zamiast tego? Który będzie skuteczniejszy?
'Special Munition' w najgorszym przypadku będzie równie skuteczny jak 'Anti Tank'.
W skrajnym przypadku, może być nawet 3-krotnie lepszy.  Ale to dotyczy tylko sytuacji gdy atakujący ma bardzo dużą przewagę.
Jeśli cena nie stanowi problemu ('Special Munition'  jest 10% droższy), to 'Special Munition' zawsze jest lepszym wyborem.
Szczególnie, że nie wlicza się do statystyk, więc nie wpływa na ilość zdobywanego doświadczenia.

Cytat: Jaro w Styczeń 28, 2020, 08:45:06 PM
A wogóle jakie dodatki do poszczególnych klas polecasz (pomijam oczywiste wynikające z małej ilości amunicji jednostki czy konkretnych potrzeb)? Takie must have jak dron z liderem i ruchem fazowym.
Wszystkie dodatki są użyteczne.
Bardzo niedoceniany jest dodatek 'Forward Observer'. Potrafi czynić cuda, szczególnie gdy się skumuluje (kilka jednostek z dodatkiem). Teoretycznie dowolnego przeciwnika może otoczyć nawet 6 jednostek z dodatkiem 'Forward Observer', co sumarycznie pozwala osiągnąć nawet +12 bonusu dla artylerii, pelotki lub okrętu ostrzeliwującego cel.
Wystarczy dodać wsparcie sztabu i dowolna haubica może otrzymać nawet +17 bonusu do ataku.
Wystąpienie sześciu dodatków w jednym miejscu jest raczej mało prawdopodobne, ale nawet 2-3 jednostki z dodatkami potrafią zapewnić solidny bonus przeciwko wyjątkowo opornym celom.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki. Jakim klasom dajesz FO? W nowoczesnej wojence bardzo rzadko coś podjeżdża do wroga. Dopiero jak, zostają ogryzki to czołgi dojeżdżają je.
W czasie WW2 można by pomyśleć o piechocie lub reconie ale zwykle staram się nie wchodzić w zasięg widzenia przeciwnika.
Dlatego trudno mi sobie wyobrazić używanie FO
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Styczeń 28, 2020, 10:19:53 PM
Dzięki. Jakim klasom dajesz FO? W nowoczesnej wojence bardzo rzadko coś podjeżdża do wroga. Dopiero jak, zostają ogryzki to czołgi dojeżdżają je.
W czasie WW2 można by pomyśleć o piechocie lub reconie ale zwykle staram się nie wchodzić w zasięg widzenia przeciwnika.
Dlatego trudno mi sobie wyobrazić używanie FO
To zależy od sytuacji. W rekreacyjnych kampaniach, szczególnie tych współczesnych, raczej nie ma ku temu potrzeby. Mamy zwykle na tyle dużą przewagę materiałową i techniczną, że można całkowicie obejść się bez dodatków.

Co do klas, Recon jest zwykle najprostszym rozwiązaniem. Można podjechać do celu, ostrzelać go artylerią i wrócić w bezpieczne miejsce. Recon jest też zazwyczaj najtańszym rozwiązaniem.
Dość dobrze sprawdza się piechota, zwłaszcza jeśli używa się jej w większych grupach.
Ale nie ma przeciwwskazań by użyć dodatku FO na przykład na czołgach. Umieszczasz dodatki FO na czołgach, podjeżdżasz do jednostek przeciwnika i masakrujesz je artylerią, a potem poprawiasz szarżą.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons