Sprzęt Republic of Poland

Zaczęty przez Primus71, Luty 10, 2019, 11:48:03 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: sympatyk w Marzec 23, 2023, 09:37:48 AM
Czy ta biała ramka nie jest za "biała" ?
Alternatywny zestaw będzie bardziej "brązowy":


Widok w HQ:

Widok na mapie:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dla mnie jak najbardziej  :yes
Czy zamierzasz takie duże szablony zostawić ? - standard 240x150 na pewno jest za mały czy - ale 300x240 - ok marudzę

Mario

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

connor71

Cytat: Waldzios w Marzec 23, 2023, 01:50:27 PM

Widok w HQ:
Proponuję:
DK-1 - wersja zimowa
DK-2 - wersja letnia
:-)

Krzychu72

Wariant działa kolejowego bardzo dobry.
Pozwoliłem sobie dodać warianty w malowaniu szarym, zielonym i zimowym.
https://drive.google.com/file/d/1DiU41JiTmKO3bKeXRf-fDJBoXzmqU8Uu/view?usp=share_link
Zamierzasz jeszcze eksperymentować z innymi kalibrami (patrz innymi wariantami armaty)?

Waldzios

#350
Pełny zestaw na tą chwilę wygląda tak:


LE359 - Skoda 305 mm Belagerungsmorser M.16
LE366 - Skoda 240 mm Houfnice vz. 39
LE369 - Skoda 220 mm Mozdir vz. 28
LE381 - 210 mm Pushka obr. 1939 (Br-17)
LE481 - Skoda 149 mm Hruby Kanon vz. 28
LE484 - Skoda 240 mm Kanone M.16
JKZ25 - Skoda 380 mm Belagerungshaubitze M 16

Bazowych wariantów powinno być dość.

EDIT. Zestawienie 6 podstawowych wariantów, widok w HQ.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

#351
No dobra. część graficzną można wstępnie uznać za zakończoną.
Mamy pokryte najważniejsze jednostki artylerii najcięższej RoP (w wersji kolejowej).

W części "historycznej" można przenieść na platformę kolejową moździerze 220mm i 310mm, oraz armatę dalekosiężną 155mm.
Dla dalszej, bardziej fikcyjnej części, mamy ikony dla potencjalnej armaty ~210mm, haubicy ~240mm, oraz armaty ~240mm (rozważam '254mm/45' wykorzystane w 'Pomorze BC).

Prędkość przemieszczania dział kolejowych (w tym zakresie wagowym) to około 50-55km/h (radzieckie odpowiedniki), czyli w przedziale mov=6-7 (na upartego można przyjąć mov=7).
Z punktu widzenia mobilności, optymalnych moment wykorzystania to wczesne lata 40-te.
W późniejszym okresie ciągniki artyleryjskie będą stanowić istotną konkurencje ('CWS 250' mov=6 1941-03, 'CWS 270' mov=7 1944-09, 'CWS 390' mov=8 1949-09).

Pytanie jak najlepiej zaimplementować wspomniane jednostki w RoP, by maksymalnie wykorzystać ich potencjał.

Jakieś pomysły?

EDIT.
Po namyśle, istotną zaletą wspomnianych dział kolejowych powinien być poziom amunicji.
Składy dział kolejowych dysponowały wagonami amunicyjnymi. Dlatego ich poziom amunicji powinien być wyraźnie wyższy niż w holowanych odpowiednikach. W przypadku artylerii najcięższej (ammo=~4) różnica powinna być dość atrakcyjna dla gracza.

Drugi (opcjonalny) pomysł, to skopiowanie rozwiązania stosowanego obecnie w ciężkich krążownikach. Czyli dodanie cechy SFS ('Single Fire Support').
Z cechą SFS działo kolejowe zapewniałoby artyleryjskie wsparcie ogniowe, ala tylko raz na turę.
To by oczywiście dotyczyło wyłącznie dział w "krążowniczych" kalibrach.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Kolejowe pelotki do kompletu:

PA937 - 88 mm FlaK 41
PA323 - 128 mm FlaK 40
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Cytat: Waldzios w Marzec 25, 2023, 12:22:56 PM

EDIT.
Po namyśle, istotną zaletą wspomnianych dział kolejowych powinien być poziom amunicji.
Składy dział kolejowych dysponowały wagonami amunicyjnymi. Dlatego ich poziom amunicji powinien być wyraźnie wyższy niż w holowanych odpowiednikach. W przypadku artylerii najcięższej (ammo=~4) różnica powinna być dość atrakcyjna dla gracza.

Drugi (opcjonalny) pomysł, to skopiowanie rozwiązania stosowanego obecnie w ciężkich krążownikach. Czyli dodanie cechy SFS ('Single Fire Support').
Z cechą SFS działo kolejowe zapewniałoby artyleryjskie wsparcie ogniowe, ala tylko raz na turę.
To by oczywiście dotyczyło wyłącznie dział w "krążowniczych" kalibrach.
Ciekawy pomysł :)
Czyli kalibry nie "krążownicze"(ammo=~4)
A "krążownicze" SFS ?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#355
Cytat: Mario w Marzec 30, 2023, 02:04:48 PM

Czyli kalibry nie "krążownicze"(ammo=~4)
A "krążownicze" SFS ?

Kalibry większe niż "krążownicze" (>280mm), pozostaną bez zmian, w kwestii funkcjonalności.

To kwestia dość teoretyczna. W tej chwili mamy w efilu tylko dwa takie działa: '28cm K5(E) Leopold' i '80cm K (E) Dora', z dość kiepskimi ikonami (tylko jeden rzut).
Bez nowych ikon nie planuje dodawać kolejnych.

Co do poziomu amunicji, to w miarę możliwości powinny być ustalone na podstawie źródeł.
Działa kolejowe większych kalibrów są dość dobrze opisane. Poziomy amunicji nie były "małe". 
Na przykład radzieckie działo kolejowe '305mm TM-3-12', w wagonach amunicyjnych przewoziło 44 sztuki amunicji (co dawałoby efilowe ammo=9).
Dla niemieckiego  '28cm K5(E) Leopold' znalazłem informacje o 113 pociskach w wagonie amunicyjnym (ammo=22).

Pisząc:
Cytat: Waldzios w Marzec 25, 2023, 12:22:56 PM
W przypadku artylerii najcięższej (ammo=~4) różnica powinna być dość atrakcyjna dla gracza.
Miałem na myśli, że (przykładowo) haubica holowana '203mm wz.44' ma obecnie ammo=4, a jej kolejowy odpowiednik mógłby mieć nawet kilka razy więcej amunicji (wagon amunicyjny).
W ten sposób wersja kolejowa powinna pozostać atrakcyjna dla gracza, nawet przy niższej mobilności (względem późnych ciągników kołowych).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytatprzejrzane i poprawione nieopancerzone samochody rozpoznawcze (jeepy, gazy, łaziki itd);
dotyczy tylko jednostek w klasie RECON;

A jak ostatnia zmiana w rekonach ma się do TK-3, TKS, TKD ? --> ich obrona jest teraz słabsza ...

Waldzios

#357
Cytat: sympatyk w Czerwiec 04, 2023, 07:20:02 PM
A jak ostatnia zmiana w rekonach ma się do TK-3, TKS, TKD ? --> ich obrona jest teraz słabsza ...
W ich przypadku nic się nie zmieniło.
Zmiany dotyczyły tylko kilku jednostek typu 'Soft'.
TK-3, TKS, TKD  mają niską obronę, ale są celami typu 'Hard'. Opancerzenie daje im niewielką przewagę.

Dam ci przykład.
Najtańszy moździerz ma statystyki w okolicach HA=2 SA=8.
Jeśli walczy z 'TK-3' (GD=3, cel typu 'Hard') to atakuje współczynnikiem HA=2. Czyli 'TK-3' ma przewagę w obronie.

Ten sam moździerz walcząc z 'PF 508 Łazik' (cel typu 'Soft') atakuje współczynnikiem SA=8.
Stary 'PF 508 Łazik' miał GD=3, poprawiony ma GD=5. Obrona wzrosła, ale moździerz nadal ma przewagę w ataku.
Przeżywalność trochę wzrośnie, ale zmiana nie będzie drastyczna.

'TK-3' to badziewna jednostka. Ale przeciwko celom z niskim HA (ckm'y, moździerze, tania piechota) ma istotnie większe szanse przetrwania, niż podobna jednostka typu 'Soft' (nawet z lepszymi statystykami).
Warto też pamiętać, że niektóre jednostki mają zerowe HA (niektóre RECON'y, część samolotów, większość transportów organicznych), i nie mogą uszkodzić jednostki opancerzonej.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dzięki
A po czym poznać, że jednostka jest opancerzona? jeden rekon jest a inny nie?

Waldzios

#359
Cytat: sympatyk w Czerwiec 04, 2023, 08:33:11 PM
A po czym poznać, że jednostka jest opancerzona? jeden rekon jest a inny nie?
Podczas zakupów, w oknie jednostki obok ceny masz ikonę 'ludzika' lub 'czołgu'.
Kiedy najedziesz kursorem pojawia się napis "nieopancerzony" albo "pancerny".

W grze na karcie jednostki (na lewo od ikony) znajduje się identyfikator jednostki (na przykład "Main U:6" ).
Po najechaniu w  to miejsce kursorem wyświetla się typ jednostki oraz rodzaj celu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons