Sprzęt Republic of Poland

Zaczęty przez Primus71, Luty 10, 2019, 11:48:03 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: connor71 w Listopad 21, 2023, 08:09:36 PM
Ale to wydaje się logiczne. Jadą na dworzec kolejowy ciężarówka a tam przesiadają się do pociągu. Jak wysiądą z niego, to zasuwają na pieszo.

Logicznie patrząc, saperzy załadowali by cały kram na platformy kolejowe. Saperzy mieli do tego środki i możliwości.
Tak to wyglądało w taborach gospodarczych pociągów pancernych, saperzy przewozili pojazdy na platformach kolejowych.

Gdybym miał nieograniczone zasoby (wolne wagi transportowe) to sprawa byłaby dość prosta. Dodałbym saperom specjalne transporty z cechą 'No need train stations', i było by po kłopocie.

Niestety z wagami jest krucho, więc pozostaje pogodzić się z porzucaniem transportów (to nie jest nowość), albo zrezygnować z pomysłu 'Saperów Kolejowych'.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

#436
Pomysł saperów kolejowych jest ok.
Szkoda, że nie ma wolnych wag transportowych :'(
Dołożenie wag transportowych-jest związane z ingerencją w kod gry?
(Czyli zależne jest od Luisa)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Listopad 21, 2023, 08:46:56 PM
Dołożenie wag transportowych-jest związane z ingerencją w kod gry?
(Czyli zależne jest od Luisa)
Szkoda czasu na gdybanie.
Staram się wykorzystywać to co jest dostępne obecnie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

BTW.
Polecam artykuł "Transport kolejowy dywizjonu artylerii konnej" .
Sporo ciekawych informacji i ilustracji, w temacie transportu kolejowego.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Cytat: Waldzios w Listopad 21, 2023, 09:01:50 PM
Cytat: Mario w Listopad 21, 2023, 08:46:56 PM
Dołożenie wag transportowych-jest związane z ingerencją w kod gry?
(Czyli zależne jest od Luisa)
Szkoda czasu na gdybanie.
Staram się wykorzystywać to co jest dostępne obecnie.
Oczywiście. Pewne uproszczenia i tak będą. To i tak cuda jak na takie "wąskie" zamysły twórców gier.
Gratuluję kreatywności.
ps. Można dawać saperom transport, który byłby tylko dla nich i kosztowałby np. symboliczne punkty prestiżu? By nie było żal jego - de facto - jednorazowości?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#440
Cytat: Zsamot w Listopad 23, 2023, 12:27:57 AM
ps. Można dawać saperom transport, który byłby tylko dla nich i kosztowałby np. symboliczne punkty prestiżu? By nie było żal jego - de facto - jednorazowości?
To rozwiązanie ma dokładnie ten sam problem.
Indywidualny transport dla saperów (niezależnie od rozwiązania) wymaga przydzielenia saperom indywidualnej wagi transportowej.

Saperzy (w RoP) nie mają indywidualnych transportów. Wszystkie dostępne transporty dzielą z innymi jednostkami.
Furmanki dzielą z cała armią, ciężarówki z piechotą, half-tracki z kawalerią pancerną, a amfibie z piechotą morską.
Każdy transport dodany w ramach istniejących wag, będzie dostępny dla całych kategorii jednostek.

Cena ciężarówki (w RoP) mieści się w przedziale od 60pp (w 1939) do 120pp (1944). Czyli bez tragedii.
Tak jak pisałem wcześniej, porzucenie transportu nie jest w efilu czymś nowym.
W kampaniach regularnie porzucamy transporty spadochroniarzy i jednostek górskich.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Potencjalne rozwiązanie alternatywne.

'Saperzy kolejowi' z ruchem własnym.

Ikona jest tylko poglądowa. Spreparowałem na szybko jeden rzut, by zaprezentować koncepcje.
Trzeba będzie nad nią popracować.

Na obrazku wariant saperów z 1939r, z wbudowanym 'Samochodem Półgąsienicowym wz.34'.

Zalety:
- Problemy z transportem organicznym znikają. Nie ma transportu, więc nie ma czego porzucać.

- Rozwiązanie można powielić w innych nacjach, bo nie wymaga wag transportowych.

Wady:
-  Pewnym problemem mogą być możliwości ofensywne jednostki, czyli atak close combat po ruchu.
W przypadku jednostek elitarnych można przymknąć oko, ale dla zwykłych saperów to problem.
Można rozważyć przeniesienie jednostki do innej klasy, albo wyłączenie aktywnego ataku.

- Inny problem to konkurencyjność 'Saperów Kolejowych' wobec tradycyjnych 'Saperów'.
Przydałaby się jakaś "kara", zmniejszająca atrakcyjność jednostki w stosunku do zwykłych saperów.
Raczej nie chcemy by gracz kupował wyłącznie saperów kolejowych.
Jedna z opcji, to odebranie funkcji mostów pontonowych.  Są to mosty drogowe (nie funkcjonują jako kolejowe) więc niekoniecznie nalezą do zadań saperów kolejowych.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Listopad 23, 2023, 05:51:01 PM
Potencjalne rozwiązanie alternatywne.

'Saperzy kolejowi' z ruchem własnym.


Przydałaby się jakaś "kara", zmniejszająca atrakcyjność jednostki w stosunku do zwykłych saperów.

Jedna z opcji, to odebranie funkcji mostów pontonowych.  Są to mosty drogowe (nie funkcjonują jako kolejowe) więc niekoniecznie nalezą do zadań saperów kolejowych.


Podoba mi się ta koncepcja
To jest według mnie najlepsza opcja - ruch własny odpowiednio duży w zamian za funkcję mostów pontonowych
Jaki czas budowy stacji? - jedna/dwie rundy? - czas budowy innych rzeczy (lotnisko, most ..)?

Dziękuję za podejście do tematu  :clap

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 23, 2023, 11:21:34 PM
Jaki czas budowy stacji? - jedna/dwie rundy? - czas budowy innych rzeczy (lotnisko, most ..)?
Czas budowy/naprawy jest skonfigurowany odgórnie dla całego efila.
Saperzy kolejowi będą mieć te same czasy pracy jak inne jednostki budowlane.

Teoretycznie czas budowy/naprawy poszczególnych obiektów można skrócić. Testowałem z czasem budowy stacji skróconym do 1 tury, i nie napotkałem problemów.

Po namyśle, mam pewne wątpliwości co do celowości takiej zmiany. Ten sam rezultat (skrócenie czasu o turę) można uzyskać za pomocą dodatku. Skracając odgórnie czas budowy ograniczymy funkcjonalność dodatku.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Dobry pomysł z tym transportem.
A może by zniechęcić do kupowania saperów kolejowych i używania ich do walki, to zmniejszyć jeszcze SA. To w sumie ma być tylko specjalistyczna jednostka budowlana.

Waldzios

Cytat: connor71 w Listopad 24, 2023, 10:58:04 AM
A może by zniechęcić do kupowania saperów kolejowych i używania ich do walki, to zmniejszyć jeszcze SA. To w sumie ma być tylko specjalistyczna jednostka budowlana.
Najprościej byłoby wyłączyć aktywny atak, jak w przypadku sztabu.
W innym wypadku, trzeba kombinować z klasami, bo nawet minimalny poziom ataku jest znaczący przy walce w zwarciu.



BTW. Alternatywna ikona pociągu saperskiego, autorstwa Krzychu72.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

#446
Cytat: Waldzios w Listopad 23, 2023, 05:51:01 PM

'Saperzy kolejowi' z ruchem własnym.


Zalety:
- Problemy z transportem organicznym znikają. Nie ma transportu, więc nie ma czego porzucać.

- Rozwiązanie można powielić w innych nacjach, bo nie wymaga wag transportowych.

Wady:
-  Pewnym problemem mogą być możliwości ofensywne jednostki, czyli atak close combat po ruchu.
Można rozważyć przeniesienie jednostki do innej klasy, albo wyłączenie aktywnego ataku.

- Inny problem to konkurencyjność 'Saperów Kolejowych' wobec tradycyjnych 'Saperów'.
Przydałaby się jakaś "kara", zmniejszająca atrakcyjność jednostki w stosunku do zwykłych saperów.
Raczej nie chcemy by gracz kupował wyłącznie saperów kolejowych.
Jedna z opcji, to odebranie funkcji mostów pontonowych.  Są to mosty drogowe (nie funkcjonują jako kolejowe) więc niekoniecznie nalezą do zadań saperów kolejowych.

Saperzy kolejowi z ruchem własnym- Ten pomysł mi się podoba :)

Co do kary:
Czy rozwiązaniem nie było by zmniejszenie inicjatywy do 0?
Lub podniesienie ceny?

Przeniesienie do innej klasy:
Fortyfikacje?

I druga sprawa czy mogli by budować mosty kolejowe lub naprawiać uszkodzone?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#447
Cytat: Mario w Listopad 24, 2023, 04:31:30 PM
Czy rozwiązaniem nie było by zmniejszenie inicjatywy do 0?
Lub podniesienie ceny?
Nikt nie zwraca uwagi na inicjatywę saperów, to nie jest jednostka bojowa.
Kupujesz ich by zbudować lotnisko, albo naprawić ważny obiekt.
Pytanie czy ktoś kupi zwykłych saperów, gdy dostępni będą kolejowi?

Cena nie może być zbyt wysoka.
To powinna być stosunkowo łatwo dostępna jednostka. Jej użyteczność będzie największa we wczesnych scenariuszach, gdy gracz ma ograniczone środki. Zaporowa cena mijałaby się z celem.

Cytat: Mario w Listopad 24, 2023, 04:31:30 PM
Przeniesienie do innej klasy:
Fortyfikacje?
Fortyfikacje odpadają, rezultat byłby skrajnością w przeciwną stronę, każda piechota by ich masakrowała, niezależnie od terenu.
Jeśli miałbym wybierać klasę, zdecydowałbym się pewnie na 'Anti-tank'. W czołgach trzeba by wyłączać szarże, w reconach trzeba dezaktywować ruch fazowy, ppance pasują naturalnie.

Na tą chwilę bardziej skłaniam się ku wyłączeniu aktywnego ataku, i pozostawieniu ich w piechocie.

Cytat: Mario w Listopad 24, 2023, 04:31:30 PM
I druga sprawa czy mogli by budować mosty kolejowe lub naprawiać uszkodzone?
O ile mi wiadomo mostów kolejowych nie można budować.

Naprawa uszkodzonego heksa (dowolnego typu) mieści w umiejętnościach każdej jednostki  budowlanej.

Tak jak pisałem wcześniej, cecha 'Build/Repair' jest konfigurowalna, ale tylko na poziomie całego efila.
Nie ma różnic pomiędzy poszczególnymi jednostkami z tą cechą.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Dzięki :)
Wszystko jasne :)

A czy przewidujesz włączenia dodatkowo do efila -saperskiego pociągu z ikoną autorstwa Krzychu 72?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Listopad 24, 2023, 05:52:32 PM
A czy przewidujesz włączenia dodatkowo do efila -saperskiego pociągu z ikoną autorstwa Krzychu 72?
W kwestii ikony, zaprezentowałem ikonę, i czekam na opinie.

Saperski pociąg nie ma sensu. Pociąg jeździ tylko po sprawnych torach. Nie jest w stanie naprawić uszkodzonych torów, lub mostu. Do naprawy potrzebna jest jednostka z odpowiednim trybem ruchu (saperzy kolejowi).

Ewentualna jednostka będzie złożona z zestawu: bazowa jednostka + pociąg (RTP).
Przykładowo:

Tylko taki zestaw gwarantuje bazową funkcjonalność, niezależnie od konfiguracji mapy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons