Sprzęt Republic of Poland

Zaczęty przez Primus71, Luty 10, 2019, 11:48:03 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

connor71

I to jest dobry pomysł. Czekamy na testy. Tylko jak dla mnie transport ma za duży SA.

Waldzios

#451
Cytat: connor71 w Listopad 24, 2023, 06:33:13 PM
Tylko jak dla mnie transport ma za duży SA.
Zrzuty w ostatnim poście nie stanowią pary.
Saperzy to wariant 1939, a pociąg to wariant 1944.
Transport na obrazku odpowiada statystykami Saperom z 1944.

Właściwa para (wariant 1939) będzie najprawdopodobniej wyglądać tak:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Bardzo ładny zestaw
Ikona pociągu saperskiego jest w porządku (podoba mi się)

Tylko jedna kwestia - zwykłe pociągi jadą 10 heksów, a ten ma jechać 8?  ???
No to saperzy będą zawsze spóźnieni, bo trzeba jeszcze dodać 2 tury na budowę stacji - więc gdzie tu sens tej jednostki?

Rozumuję tak
Saperzy ruszają pierwsi, w następnej turze wojsko, które potrzebuje rampy (stacji) do rozładunku
Przy odległości 30 heksów po torach --> wojsko pokona to w 3 tury , a saperzy w 4 i jeszcze muszą wysiąść i budować

A jeśli odległość będzie większa - 50 hex po torach - 5 tur dla wojska, 7 tur dla saperów + budowa rampy = 9 tur!
Cała koncepcja leży w gruzach ...

Waldzios

#453
Cytat: sympatyk w Listopad 24, 2023, 07:52:52 PM
Tylko jedna kwestia - zwykłe pociągi jadą 10 heksów, a ten ma jechać 8?  ???
Zostawiam rezerwę na poczet modernizacji jednostki. Kolejne wersje saperów będą bardziej mobilne. Dostaną szybsze transporty i szybsze pociągi. W 1940 pojawi się pierwszy upgrade, a w okolicach 1944 drugi.

Cytat: sympatyk w Listopad 24, 2023, 07:52:52 PM
No to saperzy będą zawsze spóźnieni, bo trzeba jeszcze dodać 2 tury na budowę stacji - więc gdzie tu sens tej jednostki?
Po pierwsze, nawet z prędkością mov=10 saperzy będą spóźnieni. Tego nie przeskoczysz.

Po drugie, sens jednostki nie polega na zwiększeniu szybkości transportu kolejowego, tylko na zwiększeniu przepustowości linii, i uniezależnieniu od istniejących stacji kolejowych.

Wąskim gardłem systemu nie jest prędkość pociągów, tylko przepustowość stacji.
Jeśli masz jedną stacje, to jaką prędkość byś nie osiągnął, w danej turze załadujesz/wyładujesz maksymalnie jedną jednostkę.
Wybudowanie dodatkowych stacji pozwoli zwiększyć przepustowość linii.
Nie chodzi o to jak szybko pociągi przejadą, tylko ile pociągów na turę rozładujesz, jak szybko zwolnisz limit RTP, i jak szybko załadujesz i wyślesz kolejne pociągi.

Drugim często spotykanym ograniczeniem jest brak dostępu do stacji kontrolowanych przez wroga.
Ciężki sprzęt (na przykład haubica) musi być wyładowany na stacji kolejowej.
Problem w tym, że stacje kontroluje przeciwnik.
Bez dostępu do stacji nie wyładujesz haubicy, a bez haubicy nie opanujesz stacji.
Wybudowana przez saperów dodatkowa stacja pozwoli ominąć ten problem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Przygotowałem testowego efila.

Dodałem saperów kolejowych, plus zestaw transportów, i pociągów.

W stosunku do tradycyjnych saperów, saperzy kolejowi tracą umiejętności mostowe, są nieco mniej mobilni przez brak ciężarówek i amfibii (wykorzystują tylko half-tracki), i nieco słabsi ofensywnie (transporty bez aktywnego ataku).

Po czasochłonnych kombinacjach udało mi się zagospodarować indywidualną wagę transportową dla saperów kolejowych.
Zależało mi na jednostce z transportem organicznym, bo chciałem przetestować opcję $build_start_ex w pliku cfg .

Opcja $build_start_ex modyfikuję mechanikę budowania / naprawy.
Domyślnie jednostka może budować, tylko jeśli się nie poruszyła.
Gdy opcja jest aktywna, jednostka może budować jeśli posiada możliwość strzału, niezależnie od ruchu.

build_start_ex=0
* Default =0
* Set to 1 to allow start building, blowing or repairing if only unit can fire, regardless movement


Dodatkowo, skróciłem maksymalnie czasy budowy/naprawy obiektów kolejowych (do 1 tury), i obniżyłem cenę stacji (10pp).

Po zmianach, saperzy (bez dodatku) mogą zbudować stacje w ciągu 1 tury.

Komplet ustawień:

build_start_ex=1
build_cost = 16,20,12,12,10
build_turn = 2,2,2,2,1
repair_turn = 1,2,2,2,1,2

Wątpię bym zastosował te ustawienia na stałe w efilu. Raczej skłaniam się do ich wykorzystania w konkretnych kampaniach (plik cfg kampanii).

Tak czy inaczej, myślę że warto przetestować  8).

Do pobrania:
Pliki efila: GusOpen7513.zip;
Pliki ikon: EquipIcons7513.zip;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Moim zdaniem to jest to !  :clap
Rozwiązanie, którego brakowało wcześniej (ma moc :crusader)
Jeszce możliwość kupna pociągu pancernego /wagonu wspierającego do osłony można by rozważyć ... (czas pierwsza wojna/wrzesień)

Wybudowałem dwie rampy kolejowe, dostarczyłem artylerię, ponownie załadowałem i w asyście pociągu pancernego pojechałem dalej ... bardzo fajne rozwiązanie



Waldzios

Co myślisz o tempie budowania, w kontekście dodatków?
Skrócenie czasu budowy stacji (do 1 tury), jest niewątpliwie bardzo użyteczne.

Pytanie, czy konieczne jest odgórne (z poziomu efila/kampanii) skrócenie czasu budowy stacji? Czy może wystarczy dodatek budowlany?
Teoretycznie dodatek pełni tą samą rolę.

Kwestie pociągów pancernych przemyśle. Sparowanie saperów kolejowych i pociągu pancernego ma sens (również historycznie). Głównym problemem tradycyjnie pozostają ikony. Ikony dla pociągów w wersji 1939 i 1942 są OK, ale mam problem co zrobić w późniejszych latach.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

CytatPytanie, czy konieczne jest odgórne (z poziomu efila/kampanii) skrócenie czasu budowy stacji?
Odpowiem - Tak
Przecież to jednostka specjalistyczna, która ma przygotowane odpowiednie rampy/elementy do zamontowania
Przytoczona przez Ciebie strona
http://przeciwlotnicza.pl/biblioteczka/artyleria-ogolne-46/Pl/-transport-kolejowy-dywizjonu-artylerii-konnej----jedrzej-korbal-92.html
Czytamy
CytatZ zestawień tabelarycznych obu instrukcji możemy odczytać następujące dane dla jednostek artylerii konnej:

załadunek baterii trwać powinien od 45-90 minut, wyładunek 30-60 minut,
załadunek baterii z plutonem amunicyjnym trwać powinien 90-150 minut, wyładunek 60-120 minut,
załadunek dowództwa dywizjonu artylerii 90-150 minut, a wyładunek 60-120 minut,
załadunek kolumny amunicyjnej 120-210 minut, wyładunek 90-150 minut,
załadunek kolumny taborowej 120-210 minut, wyładunek 90-150 minut,
oraz
CytatDla przykładu 7 DAK przez wiele lat międzywojennej służby miał problemy właściwym za/wyładunkiem platform kolejowych oraz dotrzymaniem określonych normami ram czasowych. Dopiero po zmianie dowódcy (od 20.XI.1935) na ppłk. dypl. Andrzeja Czerwińskiego jednostka rozpoczął intensywne szkolenie w tym zakresie ? nieustanne ćwiczenia całego dywizjonu. Wysiłek opłacił się i już w kwietniu 1937 roku pełna bateria artylerii konnej załadowywała się na platformy kolejowe z przenośnych ramp w 40 minut, a rozładowywała w 20 minut ? wobec odpowiednio 90 i 60 min wymaganych instrukcjami.

Rozładunek w 20 minut po wyćwiczeniu!
A, nawet godzinę czasu --> jak to się ma do dwóch tur?- jeśli by saperzy kolejowi nie mieli skróconego czasu?
Dodatek jest tylko dodatkiem, który trzeba kupić

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 27, 2023, 10:46:33 AM
A, nawet godzinę czasu --> jak to się ma do dwóch tur?- jeśli by saperzy kolejowi nie mieli skróconego czasu?
Zapominasz, że zmiana jest globalna. Nie tylko saperzy kolejowi mają skrócony czas budowy stacji.
Zmiana dotyczy wszystkich jednostek budowlanych. Saperzy mostowi, saperzy morscy i inni, również korzystają ze zmodyfikowanych ustawień.
Argumenty odnoszące się do saperów kolejowych będą niekoniecznie prawdziwe dla (na przykład) saperów morskich.

Nie neguje, że saperzy kolejowi funkcjonują optymalnie przy skróconym czasie budowy stacji.
Mam tylko wątpliwości, co do metody realizacji tego efektu.
Skoro docelowy efekt można osiągnąć za pomocą dodatku, to umiarkowanie widzę uzasadnienie by robić to z poziomu efila.

Poza tym, domyślne 2 tury czasu budowy, w połączeniu z budową po ruchu, i pociągiem saperów kolejowych (ruch fazowy) nadal będą stanowić wyraźne usprawnienie w stosunku do oryginalnej mechaniki (oszczędność 1-2 tur).

Co do artykułu, to przyśpieszony czas załadunku jednostek "konnych"  jest od dawna uwzględniony w efilu.
Jednostki z transportem konnym, w  tym opisany w artykule DAK ('75mm wz.02/26 Konna'), korzystają z transportów nie wymagających stacji (cecha 'No Need Station').
Jeśli mówimy o pracy saperów kolejowych, to chodzi o rampy przystosowane do załadunku ciężkiego sprzętu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Moim zdaniem nie ma co globalnie przyspieszać -dodatek jest wystarczający (jedyny problem może być w wypadku przydzielonej przez autora kampanii jednostki, której nie ma dodatku :'().
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

connor71

Myślę, że budowę stacji kolejowej można pozostawić po staremu - dwie kolejki. Zawsze można to przyspieszyć dodatkiem.

sympatyk

No to jestem przegłosowany ... a było tak fajnie  ;)

Waldzios

Dla porównania, wersja z domyślnym czasami budowy/naprawy:

Pliki efila: GusOpen7514.zip;
Pliki ikon: bez zmian (EquipIcons7513.zip);
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

#463
Po wstępnych testach zaczynam dochodzić do wniosku, że cena dodatku budowlanego jest tu potencjalnie problematyczna.
Obecna cena (250pp + 10% wartości jednostki) bardzo niekorzystnie skaluje się dla wczesnych jednostek budowlanych.

Dla wczesnych jednostek saperskich (okolice 1939) cena dodatku (272pp) przekracza wartość jednostki (228pp).
Dla późniejszych oddziałów cena dodatków utrzymuje się na zbliżonym poziomie, mimo wyraźnie droższej jednostki.

Nie pamiętam dlaczego przyjęliśmy takie wartości. Na pierwszy rzut oka schemat cenowy dodatku budowlanego wydaje się skopiowany z dodatku mostowego.
To niespecjalnie ma sens. Schemat cenowy dodatku mostowego miał specyficzną przyczynę. Jego celem było ograniczenie nadużywania dodatku mostowego, umieszczanego na bardzo tanich jednostkach.

Ten problem zupełnie nie dotyczy dodatku budowlanego. Dodatki budowlane funkcjonują wyłacznie na ściśle określonych jednostkach budowlanych, o w pełni kontrolowanych cenach.
Bez sensu wydaje się zabezpieczanie przed exploitem, który nie ma szans wystąpić (nie umieścisz dodatku budowlanego na taniej jednostce rozpoznawczej).

Podsumowując, obecna cena dodatku budowlanego wydaje się błędna.
Jestem skłonny zmodyfikować cenę do bardziej standardowej wartości (50pp + 45% wartości jednostki).

Dla wczesnych saperów (228pp) oznaczałoby to wyraźną redukcje ceny dodatku (272pp >> 152pp).

Co o tym sądzicie?



Porównanie cen:

unit old new

228 272 152
240 274 158
252 275 163
264 276 168
276 277 174
288 278 179
300 280 185
312 281 190
324 282 195
336 283 201
348 284 206
360 286 212
372 287 217
384 288 222
396 289 228
408 290 233
420 292 239
432 293 244
444 294 249
456 295 255
468 296 260
480 298 266
492 299 271
504 300 276
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk